VW Golf 2016 1.6 TDi , 77 kW alebo 1.6 TDI , 81 kW

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Ktorý motor 1.6 TDi 77 kW alebo 1.6 TDI 81 kW?

1.6 TDi 77 kW, 2016
4
36%
1.6 TDI 81 kW, 2016
7
64%
 
Celkom hlasov: 11

turista
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 28.11.2018 15:51
Zdieľať na Facebook

VW Golf 2016 1.6 TDi , 77 kW alebo 1.6 TDI , 81 kW

Príspevok od používateľa turista »

Čaute,

ktorý motor by ste si zobrali - 1.6 TDi 77 kW alebo 1.6 TDI 81 kW?

Mám vyhliadnuty Golf 2016 s motorom 1.6 TDi, 77 kW a Oktavku 2016 s motorom 1.6 TDI, 81 kW.

Čo by ste brali a prečo?

To že jedno je Golf a druhé Oktávka neriešim, ide mi len o motor. Potrebujem približovadlo na dialnicu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

zacapil som 81kW verziu ale doporucam minimalne pozret JĂşTĂşb ze ako si masinky sprevodovane = kolko otacok tocia pri 130km/h alebo akou rychlostou budes jazdit (mozno Nemecko, 175km/h, neviem, mozno okolo Trnavy 190km/h, neviem) A HLAVNE AKO SU HLUCNE.

Dovod ? Samozrejme spomenuty hluk. Ten sa odvija NIELEN od otacok, ale aj od odhlucnenia kabiny ako takej (kto usetril viac ? Golf alebo Ocktavia ?) a jej konstrukcie. Rezonacie, vedenie hluku, tvorba hluku od kolies podblatnikov podvozku, tvar a velkost spatneho zrkadla, predne sklo jeho sklon hrubka atd.

Jasne ze ten hluk objektivne neporovnas, aj keby si rovno presadol z jedneho auta do druheho - ale aspon budes mat dojem. Vnem.

Co sa tyka konstrukcie motora samotneho a z nej vyplyvajucej spolahlivosti, pri dialnicnom prevadzkovani budu prakticky rovnake. Obidve verzie v pohode doziju okolo 250.000km s DPFkom, po vycisteni / vymene potiahnu niekde k hranici 400.000km bez generalky. Hlavne to neprehanaj s olejmi, 30.000km je TOTALNA KRAVINA, pri dialnicnej prevadzke by som extremne natiahol na 20.000km ale to uz je fakt strop ; inak maximalne 15.000km a musi ist olej von. Potom ti auticko bude sluzit dlhsie.

Aj turbo, aj vstreky (viem, nemaju vela PRIAMO spolocne s olejom), aj DPFko urcite prezije dlhsie.

Co sa tyka tvojej druhej temy a Wolwa, nemam skusenosti ziadne. Cely cirkus ale nastane, ked budes v nasej krasnej krajine nahanat niekoho kto ti Wolwiatko zdiagnostikuje a opravi - urcite zozenies niekoho skor na Golf (VCDS diagnostika, pristup k servisnej dokumentacii, atd, atd, atd) ako na Wolwo. Netvrdim ze Wolwo sa neda opravit, len aby si nakoniec neskocil velakrat/vzdy v autorizaku za prislusne ceny. Skus zohnat na Wolwo EGR novy ventil za 150,- eur (bazos golf oktavia), atd.

Keby som si mal MRTE EKONOMICKY vybrat na desiatky tisic az statisice kilometrov mimo mesta, isiel by som do koncernu. Aj ked si v zahranici, zastupenie Volva nemas zrovna v kazdom meste. Pokazis sa pri Grazi, kde je najblizsie Volvo ? Pokazis sa v Linzi, kde je najblizsie ? Zastupenie VW je fakt absolutne v kazdom okresnom meste, od Galanty, Sered az po Rimba Somba aj Michalovce.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Napíšem to jednoducho a bez velkých zdôvodňovačiek lebo tu nechcem stráviť Vianoce ani zarmucovať iných majiteľov,vyprdni sa na celú nepodarenú 1.6-ku a popozeraj po 2.0. Ak mieniš trocha užívať nemecké dialnice,daj pozor či v ňom nie je chladiačka G13,aby užívanie predčasne neskončilo v dielni..Už či to budeš mať v jednom či druhom,na G13 pozor.Ak sa máš rád prenechaj tú radosť z 1,6 druhým.
turista
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 28.11.2018 15:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa turista »

vďaka za rýchlu a fundovanú odpoveď. idem pozreť 2.0 :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Občas treba byť zlomyselný,a niektoré "radosti" prenechať iným
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale iste, takato rada je velmi jednoducha - 2.0tdi rozhodne uprednostnit pred 1.6tdi.
Takisto vzdy uprednostnit 3.6i Pentastar pred 2.0tdi, a v neposlednom rade je rozhodne parada 6.4i Hemi namiesto 3.6i Pentastaru :)

Vsetko co som napisal hore o 1.6tdi plati samozrejme aj pre 2.0tdi.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

...
Naposledy upravil/-a george2.5 v 21.03.2021 21:05, upravené celkom 1 krát.
3of10
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 22.11.2005 21:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 3of10 »

Mal som tu 77kW od nova do 180000. Daj na dobrĂş radu od H. a pozeraj dvojlitre...a ak nie si limitovanĂ˝ naftou, tak daj na mp3 a ber HEMI :3c90:
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Na o3, 1.6 tdi, 77kw som natočil skoro 200000km.

Takze pár postrehov:
1. Dobrý motor pokiaľ nejazdís plne naložený. Na ceste aj na diaľnici som nikdy nemal problém.
2. Dlhá prevodovka, pri gps 130kmh to bolo myslím okolo 2600 ot. 5stupen sa radil nad 80kmh. V meste 60 na 4ke ideál.
3. Dpf vypaluje okolo 600km a pri predaji bol zaplnený ani nie z polovice. Reálne teda pri vhodnej jazde vydrží bez problému 300000 km.
4. Spotreba dlhodobo 4.8, väčšinou diaľnica. Pri 130gps okolo 5.5 litra, medzi mesto okolo 4.5 litra.
5. Konštrukčna chyba vodná pumpa, mne prdla mylsimm pri 170000km. Výmena s rozvodmi 600 eur v značke.
6. Strata hodnoty vysoká, vyššia ako pri Kia alebo Hyundai. To ma dosť prekvapilo, že to nikto nechcel kúpiť.
7. 99% kusov jazdí so servisným intervalom 2 roky. Navyše, pri servise sa vlastne nič nemení.. Naftový filter napr 90000km, chladiaca zmes vôbec.. Väčšina tých áut bude teda riadne rozmrdana, takých ako ja co to servisovali riadne bude minimum.
8. Hluk je otravný hlavne v meste. Ja som prešiel na benzín, všetky diesle sú otrasné hlučné - aj tento.

Záver - pekne auto, ale akákoľvek nafta je otrasné hlučná. Spoľahlivosť maximálne priemerná, servis veľmi drahý, 50e na hodinu bezne.

Ešte možno info- motor 77kw je euro5. 81kw je euro6. Teda 81 je teoreticky lepší, lenže pretože musí plniť euro6 a nemá ad blue, tak žerie viac ako kW. Cca o pol litra. Napr moja 77kw mala kombi spotrebu 3,8 litra v dokladoch.. 81 kW ma vždy vyššiu spotrebu.

vstreky 77kw sú bosch, 81 kW sú delphi myslím.

Takze tie motory sa líšia viac, akoby sa zdalo..
Naposledy upravil/-a YxoYpsilono v 14.09.2020 20:29, upravené celkom 1 krát.
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

taxikari tvrdia ze 16 jelepsia.- trvacnejsia. obidva motory stoja za h. ale2.0 je samozrejme silnejsi. 77 kw sa mi zda je 5 rychl. prevodovka a 81kw 6 rychl. nevidim problem kupit si 16 ked ti postacuje ten nevykon. zrejme ich je viac v ponuke samozrejme 1,6 su lacnejsie, pokial mas peniaze kup 2.0. spotreba rovnaka. vykon nie
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

1.6 tdi malo v o3 a g7 6st prevodovku len vo vyhotoveni Green line. Iňa k vždy len 5st.
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

na o3 1.6 tdi aj ked nie tie co su na vyber ale 85kw som najazdil asi 20tis a teda az taka slava to zas nebola, bolo to nove a za studena tam boli nejake klepave pazvuky ako od remenice alebo neviem coho, regeneracie boli tiez nejak divne nastavene, dost casto sa stavalo ze po dlhej jazde ked som prisiel do mesta tak zacalo regenerovat, pritom som presiel toho dost po dialnici a dalsich min 15km medzimesto a zrovna v meste ked som to zhasol tak hucali vetraky lebo bezala regeneracia a to bolo skor pravidlo ako nahoda, neverim ze by to zrovna vzdy vyslo kilometrovo na to mesto (na 1.6 hdi som za poslednych 15tis km spozoroval takto iba 2 regeneracie) spotreba tej o3 bola niekde medzi 5.6 - 5.8 ale zas to bol uplne novy surovy motor, naviac zo serie uz so vsetkym co priniesla dieselgate, osobne by som bral tiez 2.0, rozdiel v spotrebe az taky nebude a budes mat 6kvalt
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

O3, 85kw je stále euro 6 ešte bez ad blue =vysoká spotreba.

Ak 1.6 tdi, tak euro 5 verzia alebo potom posledná verzia so 6st.

Mechanicky je tam výhoda ešte to, že 1.6 tdi vo O3 nemá dcojhmotovy zotrvacnik.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Euro 6 bude častá téma aj na špičkových diagnostických fórach a konferenciách aj školeniach.Ak sa nižší emisný stupeň zdal tvrdých orechom tak táto 6-ka prinesie úplne novú úroveň.Nábeh prvých "otázok" dosť pod 100 t km už má celkom zaujímavé odpovede,ale častejšie nemá,pretože ich výrobca rieši v záruke výmenami.FCD rieši zaujímavý prípad regenerácií v malých km rozostupoch a prípad sa ukončil.Ale čo ak taký prípad bude riešiť nie špičkové pracovisko
[img]https://i.postimg.cc/VdG7VRsR/a.jpg[/img]
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Keď som tu tvrdil, že časom sa autá jednoducho prestanú opravovať tak ste sa smiali. Je jedno či to nebude možné ,alebo ich nebude mať kto opravovať. Pre zákazníka bude jediný scenár - kupujem si auto na dobu záruky, ak vydrží dlhšie je to + . To že slováci a východná europa na to nebudú mať je proste fakt , rovnako ako nemajú na tisíc iných vecí.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: peterjanto a 15 neregistrovaných