VW Golf 2007 - teply start

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

VW Golf 2007 - teply start

Príspevok od používateľa Sprtos »

Volkswagen Golf 2007 1,9 Tdi PD 77 kW, 290 000 km

Pozdravujem Vas

Znamy ma takyto problem studeny motor nastartuje na prvy sup, ale ako nahle sa motor zohreje tak so startovanim je velky problem...niekedy nastartuje az na treti krat...Kde by podla Vas mohol byt problem?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je zbytočné vedieť sedem možností z ktorých každá pripadá do úvahy dovtedy kým sa neupresní spústa vecí.Prvé že musíme veriť tým km,tu je to nutné.Je nutné vedieť či bol motor už akokoľvek riešený a teda ako a kedy.Treba napísať viac než jednu vetu že teplý zle štartuje,život motora nie je o jednom štarte.Pri takto položenej otázke je zbytočné sa téme venovať.To nie je téma na tri slová a jednu krištáľovú guľu.Treba to podopĺňať,inak nemá zmysel sa tomu venovať,bez toho je to na krištáľovú guľu a pre pivových mudrcov.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Z informacii, ktore mam tak auto ma realne km, a nebolo na nom takmer nic riesene. Na aute bolo menene iba turbo a spojka a pred cca 70 000 km boli menene rozvody.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pri 200t km mal byť riešený celý vrch motora - vačka hydroštely ventily. - takže tam asi bude dovod
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nedá sa vylúčiť napr. výpadok signálu vačky,je tam Hall ktorý dokáže teplom zmeniť tvar signálu.Motor síce i vtedy naštartuje ale štarty sú velmi dlhé.*Teplo je čarodej,vie aj u paliva zmeniť kadečo.Ak tieto "maličkosti" vynecháme,možeme hovoriť o veciach ktoré sú isté. Ak platí info o km a nedotknutí. Čaká
výmena hydroštelov (plus panvičky)
výmena vačkovice (vysokopravdepodobná)
oprava šachiet vstrekovačov (ak treba dna)
výmena utesnenia vstrekov
vyčistenie vstrekov vnútorne Techronom + špičky ultrazvukom
vyčistenie celého sacieho traktu (vrátane stopky sacích ventilov)
Hraničí to z istotou

vynechal som riešenia okolo tandemu,kedže nie zmienka o výkone.Pri takýchto prácach sa ale tlak automaticky overuje kedže diagnostika ho nezobrazuje a ani nemá čidlo pre tento tlak na kontrolu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ono takto uprimne - 99% majitelov 1.9tdi nemalo pri 200k km vymenene hydrostely vacky vstreky atd, a masinky startuju a chodia v pohode. Naozaj je treba vediet genezu pripadu, ci sa to postupne zhorsovalo alebo nie, ci to nastalo bimbumbac z nicoho nic, kedy sa menilo turbo a nedajboze preco, atd, atd, atd.

Netreba vyvolavat paniku, len s chladnou hlavou riesit u sikovneho mechanika, jeden z ktorych sa uz ozval. Malo ludi v tejto krajine so zavretnymi ocami o tretej v noci spravi s 1.9tdi to co spravi Mr.Hlavaty, takze treba pomalicky postupne podavat informacie - kompletne, ucelene a co najdetailnejsie ake sa len daju.

A potom sa zvoli sposob dalsej diagnostiky, Sprtos ak si z Michaloviec tak je trosku sranda, ak by si bol z Dvorov nad Zitavou tak k fenomenalnemu diagnostikovi mas par metrov - otazka je kedy bude mat pan majster cas.

Hlavne nepanikarit a nedosrat dalsiu temu zbytocne. Profesionalne, k veci.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Neštartujú a nechodia v pohode - prídi k nám na fajčiarku, keď sa menia smeny . Je tam 50+ majitelov dieslov gruppy a plač ako pri múre nárekov. Vedla mňa parkuje passatík a pravidelne štartuje na 5 - 6ty krát. Len kopa ludí má teraz trocha iné starosti ako sú auta.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Uff...tak je toho dost...
Este doplnujuca info...problemy s teplym startom nastavali postupne. Zmeny vykonu motora zatial nebadat.

PS: Ano, som si vedomy toho, ze p. Hlavaty je spicka co sa problematiky tychto motorov tyka, ale sme z dalekeho vychodu :)
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Martin Cichý, na pol ceste v Rožňave Avelmak
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sprtos napísal:Uff...tak je toho dost...
Este doplnujuca info...problemy s teplym startom nastavali postupne. Zmeny vykonu motora zatial nebadat.

PS: Ano, som si vedomy toho, ze p. Hlavaty je spicka co sa problematiky tychto motorov tyka, ale sme z dalekeho vychodu :)

Na tom východe máte hneď dvoch fenomenálnych diagnostikou,od ktorých sa sem tam aj ja učím,a budem stále viac pretože vnikám do problematiky aká v diagnostike nie je známa prakticky vôbec.
george2.5
Príspevky: 196
Dátum registrácie: 13.06.2010 17:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa george2.5 »

...
Naposledy upravil/-a george2.5 v 21.03.2021 21:05, upravené celkom 1 krát.
tonoaaa
Príspevky: 674
Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tonoaaa »

V mape vstrekovaneho mnozstva paliva maju tieto TDI cislo 0 pre otacky motora pod urcitu hranicu. T.j. ak toci starter pomaly motorom, tak sa nevstrekne ani cvrk a motor pochopitelne nenastartuje. Repas startera, nova baterka, uprava mapy. Vyber si.
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

Pre zaciatok by som vychadzal z toho, co napisal @tonoaaa

Zavisi od softu, aky je nahraty v RJ a co vsetko vyhodnocuje.

V praxi pri odhalovani tejto chyby sa to riesi aj tak, ze pri zohriatom motore sa vyberie konektor
z cidla teploty motora a nasunie sa do neho hodnota odporu, ktora oklame RJ tak, aby si myslela, ze motor nie je este zohriaty.
AK motor nastaruje ihned, mozes si vybrat ako to riesit, presne tak ako to napisal @tonoaaa.

Co sa tyka hydrostelov na PD, auta s jasnou historiou, co som si ja vsimol maju prve priznaky zrele na ich vymenu okolo 240 000km az 260 000km.
Netreba to podcenit, ono ak su uz raz chytene, tak to ide dost dole z kopca, zacne sa drat aj vacka..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo sa týka hydra máš pravdu.Ale treba to doplniť že sa tak dlho čakať nesmie.Hydro o dosť skôr (cca 200-210 tis km)začne ničiť vačkovicu,začne to v oblej nezdvihovej časti,tá úplne vymramoruje a potom začne ubúť z vrcholov vačiek a u mnohých (dlhé výmeny oleja) je nutné už meniť aj vačkovicu.Nie je síce ešte úplne na draka,ale pri otvorenom motore si človek premyslí či ju nechá ešte chvílu bežať a čakať na problémy a zničenie nových hydier od nevymenenej poškodenej vačkovice.Kým vačkovica má iba dokatované brušká a z vrcholcov nechýba,je stále v hre iba treba prelapovať brušká (vyhladiť). Koľko dielní to urobí alebo skôr neurobí ?!

Upravovať mapu je tiež cesta,ale asi taká ako invalidovy dať barlu
Napísať odpoveď

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných