Audi A4 b7 - dpf , zvody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Speeder1300
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 25.04.2018 14:46
Zdieľať na Facebook

Audi A4 b7 - dpf , zvody

Príspevok od používateľa Speeder1300 »

Zdravím, audi A4 b7 1.9 tdi pd 85kw, dpf 2007

Problem:

Po zahriaťi motora na prevádzkovú teplotu ZAČNE PRI AUTE SMRDET,dymiet z miesta dpf filtra, alebo zvodov.Neviem ten spaleny smrad presne identifikovať.dymi Hlavne keď pridávam plyn, teda keď chvíľu idem.. Ked stojím teplota klesne (teplotu myslím výfuk, dpf, turbo, zvody) a zachviľu prestane dymiet. Vyzerá ze voda sa nestraca, no z výfuku cítiť stiplavejsi zápach možno ako olej. Nechcem na tom jazdiť nech nezačne horieť.

Začalo sa to diať z ničoho nič.. Vracal som za z cesty no keď som išiel parkovať postrehol som ze turbo huka ako "sanitka", keď idem :40bd:

Vymenené DPF, robilo to aj pred výmenou.
Egr vyčistené funguje, funkcia skontrolovane cez diag.

Takže turbo bude asi K.O.? pozeral som jednu druhu stranu ale vyzerá ze lopatky turbiny niesu pokrivene. Takže prečo huciiii.. Vola v strede ložísku? Prstom nieje zjavne veľká. Hmm

Teraz otázka na vás...

Moze turbo spôsobovať tento môj problém s pálením, dymenim z motorového priestoru?
Pretoze keby sa pálil olej z turba v dpf, tak by predsa nešiel dym, ale pálil sa v dpf a upchal ho. Ci?

Všimol som si keď som mal dole vzduchovy filter že celá strana motora, strana od dpf. je otecena olejom. Trochu je aj na vrchu výfukoveho zvodu...

Co by ste mi poradili ďakujem

PS, neviete mi poradiť s vhodným katalyzatorom a el. Odstavením dpf.

Uvaha:tesnenie hlavy valcov sa nachádza pod výfuk.zvodmi. Teda ako je mozne že výfuk zvody sú od oleja teda pri poslednom valci vzadu je to viditeľné... Nechce sa mi veriť ze by to stekalo až od vrchu z veka. Hmmm

:b: :b: :28b7: :28b7: :300f:
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

"PS, neviete mi poradiť s vhodným katalyzatorom a el. Odstavením dpf"

tu s tymto dotazom neuspejes a celkom mi to ani nedava nijaky zmysel na co ho odstavovat, DPF si vymenil a problem ostal cize DPF to nieje a problem je inde a keby si aj DPF odstavil tak problem si nevyriesil a ostane ti nadalej, naviac si vyrobis dalsi problem na emisnej...
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám pocit že sa to celé riešilo ukvapene a chaoticky a teda aj nesprávne.Absencia potrebných hodnôt tomu nasvedčuje.Pretože motor má svoje km,tie hovoria o predpokladoch,a to nie iba filtra ale aj celku.Filter má svoje periféria,tlaky a teploty a ich posúdenie dáva štart na demontáž filtra,čistenie a pod.Či sa čistí alebo mení,zase to isté,kto to robí musí vedieť vyložiť na stôl všetky parametre,protitlak filtra vo všetkých režimoch,hodnoty lambdy a správanie teplôt a musí mať overenú účinnosť katalizátora a to všetko musí odzrkadlovať zadanie novej hodnoty zaplnenia.Ale tieto veci nie sú ani spomenuté.
Zatesnenie horného víka motora má každý tretí motor biedne,prípadne tam má nagrcaného silikonu (treba meniť tesnenie aj tých trinásť tesniacich skrutečiek a to je drahé) Ten olej steká na zvody výfuku a vypaluje sa.Samostatne výfuk nesmie mimo koncovky vydať smrad (nutná úplná tesnosť) a na koncovke by sa nikdy nemal objaviť dym
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

85kW 1.9tdi a DPF v roku 2007 ??
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano...BRB
Speeder1300
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 25.04.2018 14:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Speeder1300 »

Áno brb.. Je tam dpf bohužiaľ..no palubný PC nehlási žiadnu chybu. Ani na delphi diagnostike motora. Na diagnostike boli tlaky dpf v poriadku. Teda sa chcem opýtať prečo sa musí meniť aj 13 skrutiek na vrchu.. Plánoval som kúpiť iba tesnenie. Auto nedymi ziadno na koncovke je len smradľavý vzduch.. no a to turbo plánujem tiež vymeniť.. A už keď budem mať zvody dole budem dávať nové tesnenia...auto ma 240 000 km..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak sme sa kúsok pohli a tým čo napíšem veľa radosti neurobím.Lebo.Zmeškalo sa spústa vecí.To že je to BRB samé o sebe nie je problém,ten sa v podstate vyrobil.Motor mal na hranici +- 200 tis km prejsť "povinnou jazdou".Je to osemventilový motor,je to 2,0 a to je ten najtvrdší motor ktorý nekompromisne potrebuje robiť výmeny pár vecí ktoré sú ako výdavok malé,ale dôležitostou obrovské.A tvrdo nedoporučujem prešvihnúť 200 tis najazdených.
Motor potrebuje komplet vyčistiť celú saciu sústavu,ale vskutku komplet,tj až po stopky ventilov ktoré vidieť akurát tak zrkadielkom keď sú dole sacie parohy..Je nutné meniť upevňovacie skrutky vstrekov.Je treba vybrať vstreky,špičky do ultrazvuku,O krúžky vymeniť,všetko precízne nastaviť.Zároveň vymeniť hydrošteli a panvičky uloženia vačkovice.Vačkovicu premerať,a drsné časti (brušká vačiek) prelapovať.Ak je úbytok na vačke cez 0.4 mm tak vymeniť aj vačku.Ide von turbína a tiež prásk ultrazvukt.Kedže práce sú pokračovaním po demontáži rozvodov robí sa to všetko spolu a naraz pri 200 tis km.Pred začatím práce sa vykoná maxi diagnostika,odsledujú protitlaky DPF,odsleduje chovanie teplôt,to všetko sa skonfrontuje zo zaplnením popolčekom a pokiaľ je gramáž kdesi na úrovni 50 gr a interval regenerácií sa skracuje tak sa vyberie a dá do poriadku aj DPF-ko.Skontroluje sa účinnosť katalizátora ako reaguje z na uhlovodíky,odkontroluje sa gramáž (odváži sa) a odstráni popolček a opäť skontroluje.Urobí sa opäť maxi diagnostika výsledku,urobí log a protokoly a tradá...jazdiť.Pri 300 tis velká kontrolná diagnostika,výmena skrutiek vstrekov (4x2.50) spolu z rozvodmi a tradá..ide sa ďalej.Olej -10 tis km vždy a každý druh.
Kedže sa to nestihlo...je otázka aký je stav vačkovice a v akom stave sú šachty vstrekov.Ak sa olej naťahovali výmeny,velká sláva to nebude.Motor je to fantastický,ale je krute rezonančný a tak ohlodá hore v hlave všetko,tomu sa predchádza tými výmenami načas.Pokiaľ sa robí načas (200 tis) tak sú to len hydrá,skrutečky a oringy vstrekov + čistenie,a logicky rozvody.Ale potom dlllho pokoj,sem tam pozrieť zaplnenie filtra aby sa tiež nepočkalo na poslednú stanicu
Napísať odpoveď

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných