Krive kotuce na STK

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zetom
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 29.10.2012 14:19
Zdieľať na Facebook

Krive kotuce na STK

Príspevok od používateľa zetom »

Zdravim pani, dnes som absolvoval STK s mojou Octaviou 1. Pred kontrolou som sa riadne pripravil a na aute bol meneny spotrebny material ako brdzy, platnicky a podobne. Na aute bolo od vymeny najazdenych 120km. Na STK bola zistena krivost kotucov po obvode. Kotuce su ATE, boli menene u pana, ktory mi robi na aute vsetko a zatial neboli ziadne problemy. Chcem sa spytat, ci je to treba reklamovat u predajcu kotucov, alebo sa to jazdou da do poriadku ? Zatial som takyto problem nemal. Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jazdou sa nie lenže nedá do poriadku,ale bude sa zhoršovať.ATE je dobrý výrobca a vonkoncom by som nepripustil vadu kotúčov od výroby.Čo ale znamená chybu pri práci.Nekritizujem mechanika,stane sa,môže za to zväčša vada náboja.Nový kotúč sa nahodí a jediné čo sa urobí je očistenie dosadacej plochy.Stokrát sa urobí a nie je problém,stoprvý je hádzania od prvej sekundy montáže.Nové kotúče minimum servisov indikujú,preto nevedia že už z opravovne ide auto z hádzavostou.
Tu treba požiadať mechanika aby indikátorom overil hádzavosť.najprv tak ako je na kotúči,potom aj náboj bez kotúča.Nie je nič výnimočné že je nutné meniť aj deformovaný náboj z ložiskom,to sú práve tieto prípady keď indikátor ukáže hádzavosť nového kotúča,a ukáže sa že je to hádzavosť náboja..Nič sa nedeje,raz sa bude meniť tak či tak kvôli ložisku.
zetom
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 29.10.2012 14:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zetom »

Jazdou sa nie lenže nedá do poriadku,ale bude sa zhoršovať
Znamena ze pri brzdeni sa bude viac a viac triast volant ?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Toto by som sa aj ja chcel opýtať,
keď som vymenil bŕzd.kotuce aj platničky vpredu,
a po zabehnutí brzdí plynule,bez akýchkoľvek vibrácií a veľmi učinne, znamená, že som to dobre spravil :4012:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten rozkmit ktorý tam je postupne ošuchuje miesto dotyku a tak vyrába novú nerovnosť v hrúbke kotúča.Takto ošuchtaná brzda hoci je takmer nová velmi trasie pri brzdení a intenzitou sa zosiluje
cehotic
Príspevky: 29
Dátum registrácie: 05.03.2020 09:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cehotic »

Vôbec to nemusí byť náboj. Treba odchylkomerom odmerať hádzavosť náboja pred výmenou za ďalšie kotúče. A po výmene odmerať hádzavosť na nových kotúčoch.

Mohla to byť pokojne aj zlá montáž.. zle vyčistené dosadzacie plochy, nepremastené vodítka... možnosti je veľa ako pokaziť aj takú jednoduchú vec ako výmena bŕzd..

Mne sa napríklad na Insignii podarilo na dialnici odpáliť nové kotúče Brembo, ktoré mohli mať tak 800 - 1000 km... . Otázne je či to nebola len nejaké čínska napodobenina, lebo človek na Slovensku nikdy nevie... Teraz tam mám Zimmermany a tie držia už cez 40 000 km bez závahania.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ako na stk meraju krivost kotucov? 120 km nazabehnutie brzd je dost?
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Ovalita brzd sa vola ten test, rozdielny pritlak na kotuc pri otacke kolesa,udavane v percentach
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Merajú jednoducho,ich zariadenie vyhodnocuje premenlivý účinok počas otáčania a vie ho vyhodnotiť.
Brzdy a zabehnutie....voda v koši.Brzdy môžu z dielne rovno na valce,a to najčastejšie aj tak je.Čo sa mení tými km je zväčšenie brzdnej sily ale rozdiel je viac menej zanedbatelný.Kotúče v prvej fáze strácajú drsnosť po výrobe,čo zväčšuje dotykovú plochu.Ešte sa nestalo aby brzdy tesne pre STK robené neprešli.Ale stalo sa nie raz že (predošlý typ valcov) ručičky išli v zákryte ako jedna že aj technik pozeral ako puk.Dnešné sú už trochu inak robené a majú rozšírené úkony čo vedia vyhodnotiť.Ale práve robené brzdy aj na týchto prechádzajú v pohode.Brzdy to je niečo ako oleje,ľudová tvorivosť,večné špekulácie,spústa peňazí vyhádzaných von oknom,každý motorista odborník.Najčastejšie ale na vyhadzovanie peňazí,len je to v poriadku lebo - z vlastnej hlavy,tým sa nezvykne nik chváliť.Zmení značku brzd ,a keď už je v tom ozaj veľa peňazí,príde si to dať urobiť.
zetom
Príspevky: 76
Dátum registrácie: 29.10.2012 14:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zetom »

Dakujem pani za rady, kazdopadne to budem riesit s mechanikom. Taktiez si nemyslim, ze by bola chyba vo vyrobe, pretoze na prednej naprave su taktiez ATE kotuce a maju uz cez 100tis km a stale v poriadku. Zatial necitim pri brzdeni ziadne trasenie volantu, tak uvidim ako to bude vyzerat ked to budeme merat. Zatial pre pre zaujimavost, n aprvej foto nove ate kotuce a na druhej ate po 100tis.
Nove:
Obrázok
Stare:
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ATE ma nikdy nesklamali.Problém je dokonale očistiť dosadacie plochy na náboji kola.A pakáreň je to u japoncov pretože nepoužívajú kolové skrutky ale matice a skrutky dokonale očistiť v ich okolí od hrdze vyžaduje orlí zrak a silné svetlo.Malá nepozornosť a problém je na svete,ešte nikde nič
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ludia su schopny osadit novy kotuc aj na toto

Obrázok
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

pokial je hrdza rovnomerna v tolerancii obvodovo, neni najmensi problem lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

pan Hlavaty, to su veci... ja som myslel ze na stk sa testuje ucinok sumernost a z toho sa pricina problemu neda na 100 percent zistit.. ale dajte navod ako z dvoch cisel odhalite pricinu...a ze brzdy nepotrebuju sadnut no treba vyrobcom napisat nech zbytocne nepisu kraviny do svojich materialov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem presne kam otázka miery.Ešte sa nestalo za 50 rokov čo jazdím a x rokov čo existuje STK aby auto neprešlo na brzdy.Takže som nemal čo a ani prečo riešiť.Ale pýtal som sa na túto novú veličinu a dostal som celkom zrozumiteľnú odpoveď že novšie brzdové stolice vedia vyhodnotiť súmernosť brzdenia počas otáčky.
Sadnutím brzd som sa tiež nikdy nezaoberal,akonáhle sú hotové,ide auto na STK.Nikdy som neriešil brzdy ktoré si "nesadli",spojku ktorá si "nesadla" turbo ktoré si nesadlo a podobné kraviny.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: nahradnediely90 a 57 neregistrovaných