Skoda Octavia 1.9tdi 81kw AHF - zlé štarty, ostrý zvuk
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.9tdi 81kw AHF - zlé štarty, ostrý zvuk
Zdravím, tak mám ďalší problém.. menil sa motor, kód motora sedí, turbo, vstreky, išli zo starého motora.. problém je taký, že auto nemá ťah, má ostrý zvuk a zle štartuje za studena..
diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..
Vymieňalo sa aj čerpadlo, predvstrek je nastavený cca na 60-65.. čerpadlo je funkčné, avšak keď sa dá na diagnostiku a pozerá sa TDIgraf, tak na volnobehu pri zohriatom motore je predvstrek chvílkový. Raz drží 60, potom padne na 0 a zas na 60, alebo vyskočí nad 110 a po chvíli zas na 60.
Ďalšia vec, neťahá. Zistil som, že pri naštartovaní sa banka na turbe ani nehne. Pozrel som preto podtlak, ale podtlak do banky nejde.
Keď je motor studený, motor ledva, ledva naštartuje, aj to na dlhý a až 3. pokus. Keď chytí a vypnem ho, chytí na brnk. Poiskty som pozeral, tie sú v poriadku, relé 109 som nepozeral, ale keby je vadné relé 109, vraj by auto vôbec nechytilo. A ešte mi svieti kontrolka ESP/ASR. Čím to môže byť ? Už neviem čo s tým.
diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..
Vymieňalo sa aj čerpadlo, predvstrek je nastavený cca na 60-65.. čerpadlo je funkčné, avšak keď sa dá na diagnostiku a pozerá sa TDIgraf, tak na volnobehu pri zohriatom motore je predvstrek chvílkový. Raz drží 60, potom padne na 0 a zas na 60, alebo vyskočí nad 110 a po chvíli zas na 60.
Ďalšia vec, neťahá. Zistil som, že pri naštartovaní sa banka na turbe ani nehne. Pozrel som preto podtlak, ale podtlak do banky nejde.
Keď je motor studený, motor ledva, ledva naštartuje, aj to na dlhý a až 3. pokus. Keď chytí a vypnem ho, chytí na brnk. Poiskty som pozeral, tie sú v poriadku, relé 109 som nepozeral, ale keby je vadné relé 109, vraj by auto vôbec nechytilo. A ešte mi svieti kontrolka ESP/ASR. Čím to môže byť ? Už neviem čo s tým.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
* diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..
Ak behá na Tdi grafe hodnota hore dole treba pozrieť presuvník vstreku na spodku čerpadla
tie ostatné veci treba napísať kod chyby,ak je to skrat bude to preto lebo sú v jednej napájacej vetve spoločne ak vypadne napájanie býva to spoločné pre všetko čo tam je spomenuté
Banka sa hnúť nemôže,je to dôsledok výpadku napájanie
ESP/ASR dôsledková chyba
Ak behá na Tdi grafe hodnota hore dole treba pozrieť presuvník vstreku na spodku čerpadla
tie ostatné veci treba napísať kod chyby,ak je to skrat bude to preto lebo sú v jednej napájacej vetve spoločne ak vypadne napájanie býva to spoločné pre všetko čo tam je spomenuté
Banka sa hnúť nemôže,je to dôsledok výpadku napájanie
ESP/ASR dôsledková chyba
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
mhlavaty napísal:* diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..
Ak behá na Tdi grafe hodnota hore dole treba pozrieť presuvník vstreku na spodku čerpadla
tie ostatné veci treba napísať kod chyby,ak je to skrat bude to preto lebo sú v jednej napájacej vetve spoločne ak vypadne napájanie býva to spoločné pre všetko čo tam je spomenuté
Banka sa hnúť nemôže,je to dôsledok výpadku napájanie
ESP/ASR dôsledková chyba
Skrat na kostru vypisuje pri ventile počiatku vstreku a ešte asi pri váhe vzduchu.. inak sú sporadické, ale vymazať nejdú.. čo mám na tom pozrieť a kde presne sa to napája ? Už som premýšľal, či náhodou nie je vadná aj RJ motora, alebo kabeláž ... už s tym neviem rady.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
nieco sa tam musi hybat a sadne, ked to chyti...mhlavaty, nezda sa ti to podobne, ako ked som na avii alebo starych dizloch korigoval na uvolnenom cerpadle predstrek rucne podla ucha, aby bolo ostrejsie a lepsie chytalo???, len jemu to za studena nechyta...a urcite by na TDI nenastavoval nikto cerpadlo podla ucha
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Dá sa iba predpokladať že presúvník má chybu "po drôte" a vypadáva táto regulácia.Celý presuvník funguje na základe systémového tlaku paliva v čepadle a skrze toho neriadeného (alebo zle riadeného) ventilu si RJ nastavuje požadovanú polohu.Ale čo sa deje zo signálom sa cez OBD dá solidne diagniostikovať Bosch KTS a adaptérom pre VP čerpadlá,alebo priamo signál oscilom,to je rýchlejšie a presne ukáže čo sa deje,alebo nedeje
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
Nedá sa mi sem dať cez mobil foto, ale vypísalo nasledovné chybové kódy:mhlavaty napísal:Treba výpis chýb,veď ani nevieme čo sa deje,tak sa nedá riešiť nič
19561 - prepinaci ventil klapky sacieho potrubia -prerušenie alebo skrat na kostru - sporadicka
17957 - magneticky ventil obmedzovania plniaceho tlaku (n75) - sporadická
17849 - ventil AGR (n18) - sporadická
17660 - ventil zaciatku vstreku (n108) - sporadická
A ešte ukázalo predtým ventil vedenia spatných výfukových plynov, ale ten mi teraz neukázalo..
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 26
- Dátum registrácie: 28.02.2020 13:38 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 45 neregistrovaných