Hyundai Tucson 1.6 T-GDI vs 2.0 CRDI

Diskusia ohľadne vozidiel značky Hyundai

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mishinko1
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 09.08.2012 21:40
Zdieľať na Facebook

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI vs 2.0 CRDI

Príspevok od používateľa mishinko1 »

Nazdar páni, sme pred kúpou rodinného auta a máme vyhliadnutý nový Tucson, otázka je, ktorú motorizáciu vybrať či 1.6 T-TGDI (130 kW 177 k a krútiacim momentom 265 Nm) alebo ísť radšej do dieslu 2.0 CRDI (136 kW 185 k, resp. 400 Nm). Cenový rozdiel je vo výbave PREMIUM v obidvoch prípadoch sa jedná o automat cca 4.000,00.-Eur. Zhrniem v stručnosti využívanie auta : auto bude používať manželka na presúvanie sa do práce a späť (20km denne) + zaviesť a odviezť deti na/z krúžkov + rodinná dovolenka a nejaké výlety. Počítam max 1000km za mesiac. Moja otázka znie čo by ste zvolili vy, či sa oplatí investovať 4000 eur pri tomto nájazde do dvojlitra. Takisto privítam akékoľvek skúsenosti s vyššie uvedenými motorizáciami, najmä s ich spoľahlivosťou. Spotrebu počítam diesel okolo 8 l a benzín okolo 10 l. Ďakujem
Naposledy upravil/-a mishinko1 v 28.07.2020 22:07, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

1.6T benziniky mali fatalny cirkus s cerpadlami, to uz je ale vyriesene. Nepaci sa mi ze vyberaju cez 100 koni z litra objemu ale taka je dnesna doba.

Velmi tazka volba tutok. Dieslik moze byt nachylnejsi na DPF ale tam by nemal byt problem pri 20km jazdach ; keby si jazdil 4-7km jazdy po meste = studene, tam je jasny problem. Spotrebu pri 12.000km rocne vobec nepocitaj, to je uplne zbytocne, navratnost 4.000 eur pri dieslovom motore nebude nikdy na spotrebe.

Pri diesli by som sa bal toho DPF. Skus nenapadne vyzvediet u predajcu ze ake su skusenosti, no ale je jasne ze pravdu nemusi povedat celu.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Trochu off-topic

veľký rozruch bol okolo plánovaného uvedenia Tucsonu s benzínovým motorom 2.0 Turbo s výkonom 340 HP

Bude niekedy uvedený na slovenský trh ?
posky
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 16.02.2011 18:24
Zdieľať na Facebook

Odporúčam benzin

Príspevok od používateľa posky »

Mame v rodine aj benzĂ­n aj diesel.
Na 1000km mesacne a klasicke jazdenie bez benzin usetris 4k co nie je malo a je to v pohode motorcek na to auto samozrejme nebude to mat nikdy tah ako 6 hrniec, a nezabera tak od spodu ako diesel, ale myslim ze ked na to pojde pani manzelka do prace tak bude spoko s benzinakom
Mateusz737
Príspevky: 713
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Pri tých trasách a km určite benzin
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

aj benzín bude mať filter pevných častíc

nad hybridnou toyotou si neuvažoval?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

a problemy s karbonom pri kratkych jazdach nastudeno s malou zatazou :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Mám Tucson 1.6tgdi,4x4 v manuále, ja najazdím cca 18 000km za rok... urcite benzín pri tvojom nájazde, automat by som bral aj ja už namiesto manuálu... Diesel určite pri tak nízkom najazde časom problémy s dpfkom... Pri tej cenovke by som sa pozrel po toyote chr s 2.0 hybridom v plnke alebo hladkú 2.5 mazdu cx5 s AT.. spotrebu mam dlhodobú priemer cca 10.8L/100 km, avšak nejazdí na spotrebu, ak na tom chodí manželka urobí 8.4,zalezi ako kto má ťažkú nohu... Dynamika v pohode,od 3000 do 5500 to zrychluje celkom fajn, dieselový záťah odspodu to nemá je to benzín, v premium výbave sú už full led svetlá svietia super, skus ísť na predvadzacku s jedným aj druhým motorom, urobis si lepšiu predstavu a kúpiš co ti bude vyhovovať, ideálne zobrať predvadzacku cca 2000-2500eur z ceny dole, počkaj ešte 2 mesiace a dostaneš aj zimné pneu :2f93:
Naposledy upravil/-a cobo77 v 28.07.2020 21:07, upravené celkom 3 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nerobte si srandu chalani, henta vec sa kotula za 11 litrov a pod osem sa neda v realite ?

Pozri tutok : https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Nezabudnut ze LPG stoji menej nez polovicu benzinu, takze 22 litrov LPG je rovnako drahych ako 10 litrov benzinu. Dobru noc !
Mateusz737
Príspevky: 713
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Pri takom malom turbobenzine záleží od jazdného štýlu veľa niekto urobí 7l 100km druhý 14l
MilankoDCA
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 16.04.2008 15:35
Bydlisko: okolo TN
Zdieľať na Facebook

Crdi vs Tgdi

Príspevok od používateľa MilankoDCA »

Ahojte,
Mame v praci aj ten crdi, r.v.2016, momentalne cez 200tis.nabehane.
Na tomto aute sa riesil naozaj len olejovy servis a doteraz len v autorizaku podla km priebehu. Pri 190k bola vymena oboch prednych lozisk lebo prave hucalo.
Nove Tgdi je r.v.2019, neviem ale nejako mi nesadol ten maly objem. Ako nejde to zle, ale ked si predstavim ako trapim ten maly benzinovy turbo motor, tak to radsej nerobim.
Spotreba je priemer na crdi aj tgdi skoro rovnaka, niekedy by som povedal ze crdi ma aj viac (zalezi vela od sofera).
Crdi 8,0-9,5
Tgdi nebehal som na tom dlhsiu jazdu ale svietilo tam dlhodoby priemer okolo 8-9L
Oba su 4x4 a automaty
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

Choď sa povoziť na obidvoch (predvádzačky) diesel dobrý záťah odspodu, benzín treba točiť, veľa ľuďom to nevyhovuje... pozri si facebook skupinu... a ten tgdi možno ani nebude spolahlivejší keď žena na ňom bude jazdiť na 1500 otáčkach a skôr dáš asi do poriadku DPF na diesli ako karbón na benzíne, keď budeš meniť auto po 5tich rokoch (po záruke) tak ti to môže byť jedno...
PS máme aj hyundai aj VW a ale nie SUV, ale keď porovnám tak by som išiel radšej do Ateca alebo Karoq
hjundai
Príspevky: 2710
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ja by som 1.6 turbo nepovažoval za malý objem,malý objem je tak 0.9-1.0l....
Jedno aj druhé má svoje "muchy" dané konštrukciou....
Je pravda že toyota to vyriešila elegantne - 2.0 hybrid kombinuje priamy a nepriamy vstrek takže karbon by nemal hroziť.... spotreba určite nebude ani 10 ani 8, výkon dostatočný aj na dialnicu, automat bude hladký jak detská prdelka, na jazdu mestom a popri meste nemá konkurenciu... žiadne cukanie s dvojspojkou a rovnako žiaden servis.
Stále opakujem jak je hybrid toyoty zložitý tak je jednoduchý na údržbu, spotreba je v podstate len malý bonus.
golo28
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 26.06.2008 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golo28 »

Čau. Ja mám 1.6 tgdi a je to ok. Spotreba pri normálnej jazde kombi. 7.8L auto mám rok od nova,nájazd 130000km ročne. Treba ho trochu vytočiť keď potrebuješ predbiehať,inak nemám čo vytknut. Ponúkané alternatívy ( cx5 atď..) sú tiež dobrá voľba
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

hjundai napísal:ja by som 1.6 turbo nepovažoval za malý objem,malý objem je tak 0.9-1.0l....
Jedno aj druhé má svoje "muchy" dané konštrukciou....
Je pravda že toyota to vyriešila elegantne - 2.0 hybrid kombinuje priamy a nepriamy vstrek takže karbon by nemal hroziť.... spotreba určite nebude ani 10 ani 8, výkon dostatočný aj na dialnicu, automat bude hladký jak detská prdelka, na jazdu mestom a popri meste nemá konkurenciu... žiadne cukanie s dvojspojkou a rovnako žiaden servis.
Stále opakujem jak je hybrid toyoty zložitý tak je jednoduchý na údržbu, spotreba je v podstate len malý bonus.
ozaj keď už sme pri automate, ten 2.0 diesel má hydromenič a nie dvojspojku... toyota ak sa nemýlim má nejaké eCVT a to tiež nevoní každému... ja si dovolím povedať že lepšie ako hydromenič ešte nevymysleli

Návrat na "Hyundai fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných