Hyundai Tucson 1.6 T-GDI vs 2.0 CRDI
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 09.08.2012 21:40 Zdieľať na Facebook
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI vs 2.0 CRDI
Nazdar páni, sme pred kúpou rodinného auta a máme vyhliadnutý nový Tucson, otázka je, ktorú motorizáciu vybrať či 1.6 T-TGDI (130 kW 177 k a krútiacim momentom 265 Nm) alebo ísť radšej do dieslu 2.0 CRDI (136 kW 185 k, resp. 400 Nm). Cenový rozdiel je vo výbave PREMIUM v obidvoch prípadoch sa jedná o automat cca 4.000,00.-Eur. Zhrniem v stručnosti využívanie auta : auto bude používať manželka na presúvanie sa do práce a späť (20km denne) + zaviesť a odviezť deti na/z krúžkov + rodinná dovolenka a nejaké výlety. Počítam max 1000km za mesiac. Moja otázka znie čo by ste zvolili vy, či sa oplatí investovať 4000 eur pri tomto nájazde do dvojlitra. Takisto privítam akékoľvek skúsenosti s vyššie uvedenými motorizáciami, najmä s ich spoľahlivosťou. Spotrebu počítam diesel okolo 8 l a benzín okolo 10 l. Ďakujem
Naposledy upravil/-a mishinko1 v 28.07.2020 22:07, upravené celkom 1 krát.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
1.6T benziniky mali fatalny cirkus s cerpadlami, to uz je ale vyriesene. Nepaci sa mi ze vyberaju cez 100 koni z litra objemu ale taka je dnesna doba.
Velmi tazka volba tutok. Dieslik moze byt nachylnejsi na DPF ale tam by nemal byt problem pri 20km jazdach ; keby si jazdil 4-7km jazdy po meste = studene, tam je jasny problem. Spotrebu pri 12.000km rocne vobec nepocitaj, to je uplne zbytocne, navratnost 4.000 eur pri dieslovom motore nebude nikdy na spotrebe.
Pri diesli by som sa bal toho DPF. Skus nenapadne vyzvediet u predajcu ze ake su skusenosti, no ale je jasne ze pravdu nemusi povedat celu.
Velmi tazka volba tutok. Dieslik moze byt nachylnejsi na DPF ale tam by nemal byt problem pri 20km jazdach ; keby si jazdil 4-7km jazdy po meste = studene, tam je jasny problem. Spotrebu pri 12.000km rocne vobec nepocitaj, to je uplne zbytocne, navratnost 4.000 eur pri dieslovom motore nebude nikdy na spotrebe.
Pri diesli by som sa bal toho DPF. Skus nenapadne vyzvediet u predajcu ze ake su skusenosti, no ale je jasne ze pravdu nemusi povedat celu.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 16.02.2011 18:24 Zdieľať na Facebook
Odporúčam benzin
Mame v rodine aj benzĂn aj diesel.
Na 1000km mesacne a klasicke jazdenie bez benzin usetris 4k co nie je malo a je to v pohode motorcek na to auto samozrejme nebude to mat nikdy tah ako 6 hrniec, a nezabera tak od spodu ako diesel, ale myslim ze ked na to pojde pani manzelka do prace tak bude spoko s benzinakom
Na 1000km mesacne a klasicke jazdenie bez benzin usetris 4k co nie je malo a je to v pohode motorcek na to auto samozrejme nebude to mat nikdy tah ako 6 hrniec, a nezabera tak od spodu ako diesel, ale myslim ze ked na to pojde pani manzelka do prace tak bude spoko s benzinakom
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5446
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
Mám Tucson 1.6tgdi,4x4 v manuále, ja najazdím cca 18 000km za rok... urcite benzín pri tvojom nájazde, automat by som bral aj ja už namiesto manuálu... Diesel určite pri tak nízkom najazde časom problémy s dpfkom... Pri tej cenovke by som sa pozrel po toyote chr s 2.0 hybridom v plnke alebo hladkú 2.5 mazdu cx5 s AT.. spotrebu mam dlhodobú priemer cca 10.8L/100 km, avšak nejazdí na spotrebu, ak na tom chodí manželka urobí 8.4,zalezi ako kto má ťažkú nohu... Dynamika v pohode,od 3000 do 5500 to zrychluje celkom fajn, dieselový záťah odspodu to nemá je to benzín, v premium výbave sú už full led svetlá svietia super, skus ísť na predvadzacku s jedným aj druhým motorom, urobis si lepšiu predstavu a kúpiš co ti bude vyhovovať, ideálne zobrať predvadzacku cca 2000-2500eur z ceny dole, počkaj ešte 2 mesiace a dostaneš aj zimné pneu
Naposledy upravil/-a cobo77 v 28.07.2020 21:07, upravené celkom 3 krát.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nerobte si srandu chalani, henta vec sa kotula za 11 litrov a pod osem sa neda v realite ?
Pozri tutok : https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Nezabudnut ze LPG stoji menej nez polovicu benzinu, takze 22 litrov LPG je rovnako drahych ako 10 litrov benzinu. Dobru noc !
Pozri tutok : https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Nezabudnut ze LPG stoji menej nez polovicu benzinu, takze 22 litrov LPG je rovnako drahych ako 10 litrov benzinu. Dobru noc !
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: 16.04.2008 15:35
- Bydlisko: okolo TN Zdieľať na Facebook
Crdi vs Tgdi
Ahojte,
Mame v praci aj ten crdi, r.v.2016, momentalne cez 200tis.nabehane.
Na tomto aute sa riesil naozaj len olejovy servis a doteraz len v autorizaku podla km priebehu. Pri 190k bola vymena oboch prednych lozisk lebo prave hucalo.
Nove Tgdi je r.v.2019, neviem ale nejako mi nesadol ten maly objem. Ako nejde to zle, ale ked si predstavim ako trapim ten maly benzinovy turbo motor, tak to radsej nerobim.
Spotreba je priemer na crdi aj tgdi skoro rovnaka, niekedy by som povedal ze crdi ma aj viac (zalezi vela od sofera).
Crdi 8,0-9,5
Tgdi nebehal som na tom dlhsiu jazdu ale svietilo tam dlhodoby priemer okolo 8-9L
Oba su 4x4 a automaty
Mame v praci aj ten crdi, r.v.2016, momentalne cez 200tis.nabehane.
Na tomto aute sa riesil naozaj len olejovy servis a doteraz len v autorizaku podla km priebehu. Pri 190k bola vymena oboch prednych lozisk lebo prave hucalo.
Nove Tgdi je r.v.2019, neviem ale nejako mi nesadol ten maly objem. Ako nejde to zle, ale ked si predstavim ako trapim ten maly benzinovy turbo motor, tak to radsej nerobim.
Spotreba je priemer na crdi aj tgdi skoro rovnaka, niekedy by som povedal ze crdi ma aj viac (zalezi vela od sofera).
Crdi 8,0-9,5
Tgdi nebehal som na tom dlhsiu jazdu ale svietilo tam dlhodoby priemer okolo 8-9L
Oba su 4x4 a automaty
-
- Príspevky: 359
- Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15 Zdieľať na Facebook
Choď sa povoziť na obidvoch (predvádzačky) diesel dobrý záťah odspodu, benzín treba točiť, veľa ľuďom to nevyhovuje... pozri si facebook skupinu... a ten tgdi možno ani nebude spolahlivejší keď žena na ňom bude jazdiť na 1500 otáčkach a skôr dáš asi do poriadku DPF na diesli ako karbón na benzíne, keď budeš meniť auto po 5tich rokoch (po záruke) tak ti to môže byť jedno...
PS máme aj hyundai aj VW a ale nie SUV, ale keď porovnám tak by som išiel radšej do Ateca alebo Karoq
PS máme aj hyundai aj VW a ale nie SUV, ale keď porovnám tak by som išiel radšej do Ateca alebo Karoq
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
ja by som 1.6 turbo nepovažoval za malý objem,malý objem je tak 0.9-1.0l....
Jedno aj druhé má svoje "muchy" dané konštrukciou....
Je pravda že toyota to vyriešila elegantne - 2.0 hybrid kombinuje priamy a nepriamy vstrek takže karbon by nemal hroziť.... spotreba určite nebude ani 10 ani 8, výkon dostatočný aj na dialnicu, automat bude hladký jak detská prdelka, na jazdu mestom a popri meste nemá konkurenciu... žiadne cukanie s dvojspojkou a rovnako žiaden servis.
Stále opakujem jak je hybrid toyoty zložitý tak je jednoduchý na údržbu, spotreba je v podstate len malý bonus.
Jedno aj druhé má svoje "muchy" dané konštrukciou....
Je pravda že toyota to vyriešila elegantne - 2.0 hybrid kombinuje priamy a nepriamy vstrek takže karbon by nemal hroziť.... spotreba určite nebude ani 10 ani 8, výkon dostatočný aj na dialnicu, automat bude hladký jak detská prdelka, na jazdu mestom a popri meste nemá konkurenciu... žiadne cukanie s dvojspojkou a rovnako žiaden servis.
Stále opakujem jak je hybrid toyoty zložitý tak je jednoduchý na údržbu, spotreba je v podstate len malý bonus.
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 26.06.2008 14:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 359
- Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15 Zdieľať na Facebook
ozaj keď už sme pri automate, ten 2.0 diesel má hydromenič a nie dvojspojku... toyota ak sa nemýlim má nejaké eCVT a to tiež nevoní každému... ja si dovolím povedať že lepšie ako hydromenič ešte nevymyslelihjundai napísal:ja by som 1.6 turbo nepovažoval za malý objem,malý objem je tak 0.9-1.0l....
Jedno aj druhé má svoje "muchy" dané konštrukciou....
Je pravda že toyota to vyriešila elegantne - 2.0 hybrid kombinuje priamy a nepriamy vstrek takže karbon by nemal hroziť.... spotreba určite nebude ani 10 ani 8, výkon dostatočný aj na dialnicu, automat bude hladký jak detská prdelka, na jazdu mestom a popri meste nemá konkurenciu... žiadne cukanie s dvojspojkou a rovnako žiaden servis.
Stále opakujem jak je hybrid toyoty zložitý tak je jednoduchý na údržbu, spotreba je v podstate len malý bonus.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní