Auto na dlhé trasy s vyšším posedom
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nie som práve ideálny radca,pretože do úvahy automaticky zahrniem všetko s čím sa stretnem ja pri opravách,ale čo je ešte horšie,všetko s čím sa boria ľudia čo mi píšu volajú alebo sa riešia na fórach.To sú kruté príbehy pri mladých autách,ani nemá zmysel znechucovať s tým čitateľov.Možno je aj šťastie že minimum ľudí môže jednému opravárovi či diagnostikovi stáť za chrbtom keď rieši novšiu mašinku.Nemusí to byť extra závada,ale potreba sa dostať k zákadným signálom (napr kľuky) znamená rozobrať pol motora,potom sa ale zložiť aby bol štartovateľný,a opäť sa rozobrať po diagnostike a zložiť.je to iba ...čas,a ten platíte.Nebavíme sa o minutách.Hold nové emisné normy prieniesli aj nové komplikácie,všetko narástlo - počet RJ,komplet všetko už ide elektronicky od čítania po vykonanie a pribudlo teda toho cca sedem poschodí.Najskôr to pochopí práve majiteľ tej B6 kde sa ku všetkému hravo dostane,dokopy sú tam tri kábliky a diagnostika je cca 20 dôležitých údajov. A takémuto človeku sa čo dá poradiť...veď všetko by bolo skôr ako rada nepriateľovi.Smútok začína tam,že raz aj éra super generácie skončí a čo teraz ? Úprimne neviem.Asi len lepšie zarábať,a bude čo bude
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
Ak naváľaš také kvantum km z tých áut, ktore si spomenul urcite by som sa pozrel po Sharane alebo S-maxe, ak nepotrebujes az tak rozmerny kufor tak Touran, vsetko by som pozeral v manuale, dsg a powershift to naj budu mat za sebou... Osobne pokukavam po druhom aute a smax som si bol by vyskusat s 2.0tdci a 120kw manual... Existuju verzie 103,110,120 a 132kw..nekupujes auto na kratko zvazil by som dolozit cca 3000 a okolo 15 kupis rocnik 2015-2016,v nemecku si to nevies pozriet urcie to auto nebude tak vylagrovane ako tie nase po tych tankodromoch.... Stastnu ruku nech vyberies a co bude sluzit...
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07.05.2017 09:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
Commonrail nie je ziaden problem ani prvy ani posledny, 4-5 rocne auta maju nalietane 400-500 tisic km a jazdia, auta zabite ludmi co chodia na 1500ot., jazdiaci z rosvietemymi kontrolkami co kym to stoji 100 euro oprava tak se.u nato, cakaju kym sa to nezabije cele, servisy, ktore 100 potrebnych ukonov ani nevedia, ze treba riesit a su to jednoduche ale potrebne ukony, znova to kvoli tomu nefunguje spravne a kazi samo seba, toto su priklady ktore robia problem.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Ja jazdím Chevrolet Orlando 1.8 MPi
prerobené na LPG aj dlhé trasy,
súčasne viac ako 7 ročne auto má najazdené 230 000 km, z toho preukázateľne len na LPG najazdených cca 205 000 km (!)
S autom som spokojný menil som na ňom len spotrebné veci ,bŕzd.dosticky,zap.sviecky,vzd.filtre rozvodovy remeň a kladky,bŕzd.kotuce ,2x bolo menené gufero na prevodovke,krátka polos a inak nič.
Pravda musím povedať ,že na motore bola 2x robená úprava ventilovych voli ,aby vôbec mohol fungovať,lebo je to motor z tzv.black-listu pre konverziu na LPG.
Ale tento motor točí na diaľnici vysoké otáčky a má malý výkon,104 kW,
pre dialnicne podmienky ,je treba aspoň 140 kW ...
Teda všetko záleží od majiteľa auta,či je ochotný poskytnúť autu takú starostlivosť ako si vyžaduje
a potom môže prevádzkovať čokoľvek,len si musí ujasniť priority,či chce komfortnú jazdu a ticho vovnutri,či chce čo najviac odviezť,alebo,či chce prejsť danú vzdialenosť za čo najkratší čas..
Lebo to sú veľmi rozdielne požiadavky a asi nie je auto, ktoré by ich všetky dokopy splnilo a ešte bolo aj úsporné.
prerobené na LPG aj dlhé trasy,
súčasne viac ako 7 ročne auto má najazdené 230 000 km, z toho preukázateľne len na LPG najazdených cca 205 000 km (!)
S autom som spokojný menil som na ňom len spotrebné veci ,bŕzd.dosticky,zap.sviecky,vzd.filtre rozvodovy remeň a kladky,bŕzd.kotuce ,2x bolo menené gufero na prevodovke,krátka polos a inak nič.
Pravda musím povedať ,že na motore bola 2x robená úprava ventilovych voli ,aby vôbec mohol fungovať,lebo je to motor z tzv.black-listu pre konverziu na LPG.
Ale tento motor točí na diaľnici vysoké otáčky a má malý výkon,104 kW,
pre dialnicne podmienky ,je treba aspoň 140 kW ...
Teda všetko záleží od majiteľa auta,či je ochotný poskytnúť autu takú starostlivosť ako si vyžaduje
a potom môže prevádzkovať čokoľvek,len si musí ujasniť priority,či chce komfortnú jazdu a ticho vovnutri,či chce čo najviac odviezť,alebo,či chce prejsť danú vzdialenosť za čo najkratší čas..
Lebo to sú veľmi rozdielne požiadavky a asi nie je auto, ktoré by ich všetky dokopy splnilo a ešte bolo aj úsporné.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
zaver je v poriadku, to sedi. Avsak toto nesedi :
"pre dialnicne podmienky ,je treba aspoň 140 kW ..."
ludia s 85kW/96kW 1.9tdi Sharanikmi/Alhambrami 2001-2009 najazdili miliardy kilometrov, ale fakt spústy spústy miliard a nikomu z nich nevyvalilo bok ze nema 140kW. Ale to su primitivne masinky, nesplnaju hadam ani Euro4 (fakt neviem aku normu maju, no dofrasa aka norma bola v roku 2000 ked sa tieto vozy schvalovali), ziadne DPF nehrozi.
Lenze to uz nikto dnes nechce, nema to displejicek aspon 7", pristup na Spotify a Facebook pocas jazdy, Mirrorlink, Android Apple a tieto blbosti. Jo a nema wifi. Auto nema wifi, uplny koniec sveta. Nema kotkodakanie ked prejdes cez ciaru na ceste (lebo kukas do telefonu a pises esemesky) a nema automaticke prepinanie dialkovych svetiel a nema blikajuce zrkadla takze nemas sancu vediet ze vedla teba je nejake ine auto. Nic dolezitejsie este civilizacia nevymyslela do auta, hlavne ten Fejsbúúk.
Kamarat vyrobil zapchu v Bratislave tusim v maji, na Pristavnom moste bol tak uneseny z toho ako sa inym autickam rozsvecuju zrkadielka ked okolo nich ide, az sa vyčapil do toho blbca pred nim ktory si dovolil zatlacit brzdu. A kedze on kukal vsade len ne pred seba...
"pre dialnicne podmienky ,je treba aspoň 140 kW ..."
ludia s 85kW/96kW 1.9tdi Sharanikmi/Alhambrami 2001-2009 najazdili miliardy kilometrov, ale fakt spústy spústy miliard a nikomu z nich nevyvalilo bok ze nema 140kW. Ale to su primitivne masinky, nesplnaju hadam ani Euro4 (fakt neviem aku normu maju, no dofrasa aka norma bola v roku 2000 ked sa tieto vozy schvalovali), ziadne DPF nehrozi.
Lenze to uz nikto dnes nechce, nema to displejicek aspon 7", pristup na Spotify a Facebook pocas jazdy, Mirrorlink, Android Apple a tieto blbosti. Jo a nema wifi. Auto nema wifi, uplny koniec sveta. Nema kotkodakanie ked prejdes cez ciaru na ceste (lebo kukas do telefonu a pises esemesky) a nema automaticke prepinanie dialkovych svetiel a nema blikajuce zrkadla takze nemas sancu vediet ze vedla teba je nejake ine auto. Nic dolezitejsie este civilizacia nevymyslela do auta, hlavne ten Fejsbúúk.
Kamarat vyrobil zapchu v Bratislave tusim v maji, na Pristavnom moste bol tak uneseny z toho ako sa inym autickam rozsvecuju zrkadielka ked okolo nich ide, az sa vyčapil do toho blbca pred nim ktory si dovolil zatlacit brzdu. A kedze on kukal vsade len ne pred seba...
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07.05.2017 09:50 Zdieľať na Facebook
@mp3turbo
Nuž, naozaj na tieto veci nie som. Jazdím rád a jazdím pre radosť. Nepotrebujem nič mimoriadne v aute (okrem ako-tak fungujúcej klimatizácie), mám radšej manuál... etc. Navigáciu používam online v mobile, nie som zástanca veľkých displejov, dotykových vecí... Proste skôr stará škola. Ale ani netelefonujem počas jazdy, dokonca ani cez HF-radšej zavolám neskôr s5.
Aj keď sa novinkám nebránim - viem sa prispôsobiť.
No napríklad nikdy by som si za volant nesadol ani s minimálnym zostatkovým alkoholom, napriek tomu že tu by som mohol v pohode. Pre mňa je to absolútne neprijateľné.
Nuž, naozaj na tieto veci nie som. Jazdím rád a jazdím pre radosť. Nepotrebujem nič mimoriadne v aute (okrem ako-tak fungujúcej klimatizácie), mám radšej manuál... etc. Navigáciu používam online v mobile, nie som zástanca veľkých displejov, dotykových vecí... Proste skôr stará škola. Ale ani netelefonujem počas jazdy, dokonca ani cez HF-radšej zavolám neskôr s5.
Aj keď sa novinkám nebránim - viem sa prispôsobiť.
No napríklad nikdy by som si za volant nesadol ani s minimálnym zostatkovým alkoholom, napriek tomu že tu by som mohol v pohode. Pre mňa je to absolútne neprijateľné.
-
- Príspevky: 5450
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Kedysi som kilometre valal na citroene ax 1.4 diesel. To auto naftu hadam vyrabalo z naplne pre ostrekovac.
Pozri si toyotu prius, prijemne auto. Alebo voyagera, nasavam hodne zahranicne fora a to auto vyslovene nie je pruserove ani s dpf filtrom. Vsak staci pozriet na youtube aky je ten filter obrovsky... tam to fakt dimenzovali. A bike do voyagera nalozis v plnej zbroji.
Prijemne zvezenie ponukne volvo V70. 5 valce maju aj peknu zvukovu kulisu, navykovu.
Pozri si toyotu prius, prijemne auto. Alebo voyagera, nasavam hodne zahranicne fora a to auto vyslovene nie je pruserove ani s dpf filtrom. Vsak staci pozriet na youtube aky je ten filter obrovsky... tam to fakt dimenzovali. A bike do voyagera nalozis v plnej zbroji.
Prijemne zvezenie ponukne volvo V70. 5 valce maju aj peknu zvukovu kulisu, navykovu.
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 07.05.2017 09:50 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Pokiaľ ostane téma a problematika v rovine dobromyselnej výmeny pohladov na vec,môže byť prínosná pre množstvo ľudí ktorý práve podobnú dilemu riešia.Ja osobne dostávam otázok dosť typu,čo kúpiť z ročníkov 2015-16 tj autá ktoré často menia majiteľa lebo skončil lízing či firemné a pod.Je to obrovský problém lebo neviete sa vymotať zo vzťahu niečo za niečo,alebo inak - za všetko sa platí.To by katstrofa nebola že sa platí.Problém je že sa klame a za to sa platí.Že majiteľovi sa hovoria iba tie reklamné pekné blbiny,že sa zatajujú chyby a fabrika ich rieši systémom že nerieši tých čo neprídu.Interne sa utajujú veci,robia sa ťahy ako zo servisných služieb doslova odrezať neznačkový servis.Nie každému je prijateľná rada že toto a toto je nepriestrelne dobré odolné a spolahlivé auto ktoré je preto také,lebo bol o čosi iný svet,a tak ho už nenájdete v ponukovom katalogu.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
S Priusom možno nevyužiješ elektro pri dialničnom tempe ALE - o pár rokov budú pred každým väčším mestom tabule "zákaz vjazdu spalovákom" a ty vtedy prepneš na elektro a ideš ďalej, až do centra. Zatial čo väčšina kolegovcov bude prestupovať na električku.
S AXkom som mal dlhodobo spotrebu 3,62L , počítaný priemer z 60t km.
S AXkom som mal dlhodobo spotrebu 3,62L , počítaný priemer z 60t km.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných