Ford Mondeo 2.2 tdci , 129 kw , 2008 - stráca výkon

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

....cize vymenil len maf a hotovo.
nic nerozoberal, nic necistil.
sa necudujem problemom.
gippo
Príspevky: 227
Dátum registrácie: 06.02.2010 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gippo »

tu je regulacia turba elektrickým motorkom HELLA,obyčajne je zatuhnutá variabilita,ale može byť aj velká vôľa šneku v motorku a potom je motorček nastabilný,nevie nájsť polohu.Tu pomože len diagnostika.
lubos zimovcak
Príspevky: 3425
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Mne toto, alebo aspoň sa rovnako prejavuje na 2,2 HDI.
Auto zo začiatku ťahá ako má, 10-30 minút, aj hodinu..
Odrazu nudzak a vlečie sa 80-90, max.

Samozrejme, ani v of servise si nevedia rady, v garažovom dupľom.
A môžete mať z diagnostiky aj roman vytlačený...

Keby som vedel, že je chyba v turbe, dám nové, žiadny repas :4012: , takto, na porazenie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubos...nemá velmi cenu tým dráždiť,ale to čo sa produkuje ako diagnostika je iba akési čosi,ťažko nazvateľné ako efektívna diagnostika.Toho čo nie je ako by byť malo je mnoho.Diagnostika plhodnotná znamená takmer vždy že značková.Tj vie poskytnúť všetky hodnoty ktoré daná RJ vie poskytnúť.No a v tých hodnotách sa treba sakra dobre vyznať,a ešte poznať vťahy ktoré medzi nimi platia,plus hierarchiu signálov.Ak to bola vojenčina,by to boli hodnosti...kto komu prikazuje a kto je iba vykonávaťel a aké sú právomoci.To dnes nemá o týchto veciach potuchy možno 90% opravárov.Pokiaľ sa nejaká informácia nedá získať z OBD alebo je nebezpečie že OBD klame čo je príliš časté,nastupuje sledovanie veškerých dejov v čase cez detailné skúmanie napätia a prúdu.
V podstate by sa dalo povedať že je čas veci otočiť a chybu hladať mnohokanálovým signálovým recordérom (oscilo)a klasickú OBD použiť v tom kde sa nedá iným nahradiť.Oscilo nevie ani nakódovať ani robiť zmeny v RJ.Takže dve zložky sa potrebujú.Nech nikoho neruší že je nutné sledovať tlak či inú veličinu,použije sa prevodník,napr snímač tlaku a zase sa detailne dajú veci sledovať.Takže až potrebuješ zistiť príčinu ktorá sa vyskytne raz za čas,chyba sa vychytáva v logovaní.Je na obsluhe,aby zvolila ktoré sú tie veličiny ktoré sú vzťahovo nutné sledovať,kde sa to udeje.Takže zistiteľné je to určite,táto otázka je zodpovedateľná.V hre je ale zásadnejšia otázka,nie je záujem ísť touto cestou,lebo je to cesta nezárobku.Spústa vedomostí,spústa vybavenia, ale zárobok mizerný.Ak vymeníš turbo,máš zarobené.Môžeš byť hlúpy,môžeš vymeniť zbytočne,ale zarobíš. Ten druhý nabitý vedomostami z výbavou z desivé peniaze ti prezradí...v turbíne to nie je a je to xy inom. Čo si za tú informáciu môže vypýtať ? Niečo medzi ničím a málom. K tomu si dajme čas nutný k získaniu tejto vedomosti a ten môže byť aj v hodnote dní a nie hodín ak je auto čosi ako dnešné motory naložené v siedmych poschodiach vecí kde prístup nie je k ničomu.
Už napichnutie sondy na niektoré z nutných čidiel (ot.) je nutné kopec vecí demontovať asi dalo napichnuť do konektora veci,potom ale vrátiť veci späť aby sa bol motor prevádzky schopný.Sú veci kam sa dá dostať iba po úmornej snahe.Takže tým je aj rozlúsknutá základná otázka...prečo to je tak ako je.Zarába ten čo vymieňa,nie ten čo hladá príčinu a cielene opravuje.Čím neskôr sa jeden trafí,tým viac zarobí.A preto je to tak.
Musí byť extra nasr...ý človek ktorý povie že berie zaplatiť "výzkum" v slušnej hodinovej sadzbe.A je tu ešte jeden fenomén a to je nočná mora aj tých výzkumníkov.Po rozsiahlom pátraní zistíte chybu spôsobuje samotná RJ.Zistujete ďalej a ejhla,výrobca o závade vie a má aj riešenie.A s vami sa práve odtrhol breh.Majiteľovi máte po dvoch troch dńoch oznámiť že síce presne viete v čom problém je,ale nie je vo vaších silách to vyriešiť.A teraz si skúste vyinkasovať prácu.
Treba si veci pokojne premyslieť a ujasniť ako vlastne sú a fungujú.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

lubos-nic nie je vyriesitelne!Vsetko sa da len treba chciet.U autorizaka nehladaj riesenie,hladat treba servisaka ktory naozaj chce aby zakaznik bol spokojny.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Pomer takých servisákov na množstvo aut je absolutne katastrofalny.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

nieco podobne som uz riešil a bol len problém v konektore váhy vzduchu, a paradoxne ziadna chyba v pamäti závad, aj ked to bolo tdi-čko..... ked na slepo opravuješ možno za skus stojí
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných