Mercedes - 7 DCT prevodovka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mercedes Benz

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Milan mam cenovu ponuku na 280e, na jar to dam vymenit... hydromenic, ( najazd cca 60.000km )
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O automat je nutné sa starať pomaly z väčšou poctivostou než o motor a to začína olejmi,tam aj tam.U prevodovky ale treba ozaj dbať koho tým poveriť.Len výber je malý,o to väčší pozor tomu treba venovať.
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

Tu je cennik vymeny oleja. Vratane preplachu, noveho oleja a filtra (ak da meni). Ci je to vyhodny biznis netusim, ale tito vedia ako na to.

Obrázok
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Otazka k cenniku, napr. mercedes E cena 280 a mercedes CLS 360 preco? To iste auto v inom obleku, tie iste prevodovky. Alebo BMW 5/6 vs. 7 nema inu prevodovku
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Opýtaj sa to priamo toho servisu a môžeš si hladať iný. Sú prípady keď sa o cene proste nediskutuje.
P.s.: napríklad zubár
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
malymirko
Príspevky: 99
Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa malymirko »

xentry netusim, zavolaj do RK.

Dal som to ako orientaciu, kedze tu padla suma 400e.
hamer
Príspevky: 597
Dátum registrácie: 17.01.2006 16:00
Bydlisko: SR (E&W)
Zdieľať na Facebook

7G DCT

Príspevok od používateľa hamer »

Mame B klasse W246 s motorom OM651 a 7G DCT. Auto ma 125k km a automat slape. Jazdy 50/50 mesto/dialnica. Vymena oleja v autorizaku pri 100k km.

Pozor na fakt ze treba menit olej a filter prevodovky a rovnako filter v chladiacom okruhu oleja prevodovky. Nie som si isty ci to vobec autorizak takto robi...

Treba s tym vediet jazdit inak prevodovka prekvapi trhanim pri nahlom ubrani plynu po preradeni rychl. stupna. V porovnani s hydromenicom za mna horsia prevodovka, aj ked s vyssou ucinnostou.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Pridava sa tam oficialne aditivum, ide rozne mnozstvo oleja do rozneho typu tejto prevodovky, kontroluje sa mnozstvo pri urcitych stupnoch zohriatia prevodoveho oleja.
thisismajo
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 07.01.2020 13:21
Zdieľať na Facebook

Mercedes 7 DCT

Príspevok od používateľa thisismajo »

@lorak777 @mhlavaty
No na svojej B180d mám najazdené 140 tis km. Auto mám od 96 tis km. Olej sa menil po 98 tis v autorizovanom servise...no asi by bolo po 150 vhodné dať vymeniť olej aj s preplachom či? :)
Moje jazdy sú 80% diaľnice na tempomate, 15 % okresky a zvyšných 5 v meste.

To druhé má 40 tisíc km len...tam olej asi ešte nemenili.
A to jazdí tak 50% mesto a zvyšok okresky a diaľnice...proste auto jazdené ženou :)
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

pardon, som aj dlho prec, takze - olej v automate vzdy menit, vo vseobecnosti okolo 60tis., inak oleju je jendo, ci mesto, alebo dialnice, nici sa rovnako...tam je rozdiel v inom pri jazde dialnica vs mesto.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie je ; najazdit 200km alebo 600km po dialnici furt v rovnakom tempe v konstantnej pracovnej teplote je obrovsky rozdiel nez najazdit 200km mojim sposobom :

- rano vstanem, utrem karpinu
- hopsnem do masiny, nahodim to studene
- 4.4km trasa "z Petrzalky do Petrzalky", vypinam
- auto cely den stoji
- 500 metrov do obchodu, nakup
- 3.8km domov, vypinam


a potom mam este 2.7km trasu a 8.8km. Motorovy aj prevodovy olej dostavaju u mna tak sialene na papulu ze uz horsie to hadam nejde ani u kuriera pretoze ten sice vypne motor, ale prakticky cely den jazdi na pracovnej teplote lebo ked je motor vypnuty tak stoji dve-tri minuty a potom ide dalej, pocas coho prevodovka ani motor nestihnu vychladnut.


A ze preco ja autom, pretoze autobus tade nechodi a pretoze tasky v ruke alebo na chrbate nosit nebudem. Bicykel to tiez neriesi uplne.

Ked zoberes akykolvek automat a budes jazdit Bratislava-Mnichov bez zastavenia 500km, a ked budes jazdit v meste nedajboze tak ako som napisal, ten automat vydrzi minimalne 10x viac kilometrov pri tej dialnicnej prevadzke. Ci uz budes vymienat olej alebo nebudes.


Poznamka : ASI PRETO ZE OLEJU JE TO UPLNE JEDNO, KAZDY VYROBCA HOVORI ZE PRI STAZENYCH PODMIENKACH KDE SA ZARADUJU AJ KRATKE MESTSKE JAZDY A/ALEBO PREVAZUJUCE JAZDY V ZIME, JE TREBA PREVODOVY OLEJ MENIT CASTEJSIE.

Takze tolko strucne k "oleju je to jedno". Kvoli tomu sa bojim kupit automat ako cert kriza.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Mp3 nedavno si mi pisal ze mas 2 auta s automatom :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

... ale to nie su "daily drivers" a v takomto rezime sa rozhodne pouzivat nebudu. Ano mam aj automaticke auto, ano bojim sa automat kupit ako cert kriza (na tom sa nic nemeni) a ano, volba manualnej prevodovky nebola v tom konkretnom modeli takze som proste musel.

Ked mam moznost, manual Uber Alles ! edit: stara napriklad chce noveho Voyagera, no "noveho"... model 2008+ facelift 2013. Manual tam nikdy nebol.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

nepisem o motor.oleji, jedna sa len o olej v autom.prevodovke - nikdy nie je dozivotna napln / alebo si to mysliet/, ale principom prace je rozdiel v degradacii oleja v automate ako pises na dialnici a kratke trasy - je to opacne ako v motore, na kratke trasy sa prehrieva len slabo, nikdy sa donho nedostava benzin, alebo nafta, ale pri dlhych trasach ho viac nici prehrievanie a nie len vysoka teplota pocas prevadzky, ale aj obrovsky pohyb jednotl.suciastok vo vysokych otackach a obcas aj ich drobny oder... tak len tolko, naozaj je jedno, ci bude jazdit dlhe trasy, alebo kratke, aj tak treba menit aspon pri 60tis. olej v automate.. je to obrovsky rozdiel v porovnani s olejom v motore...
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

bratislava - mnichov, ako pises, je super pre dizel, ale prevodovka a hlavne olej v nej dostava viac zabrat,ako tie ostatne 3 a 9 km trasy - tak sa s automatom a jeho olejom nic nestane. Co ludia podcenuju, je, ze automat znasa 100x horsie akukolvek havarku,ako manual...

Návrat na "Mercedes-Benz fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných