Ford Mondeo 2.2 tdci , 147 kw - olej

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo 2.2 tdci , 147 kw - olej

Príspevok od používateľa stevo1313 »

Ahojte kupil som mondeo 2.2 tdci 2013 147 kw 100 000 km overenych vo forde.pojde tam chip na cca 170 kw tak mam otazku ci tam nedat nieco lepsie ako olej ford formula....moj favorit je mobil 3000...dakujem
lubos zimovcak
Príspevky: 3378
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Málo... slaby chip.
Chce to ešte viac... vyšší výkon.
:40bd: :40bd:
Mimochodom, super spôsob, ako si zničiť motor, najprv odíde turbo....
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

To mas daky cajovy odvar toho chiptuningu. Ved ini to vedia aj na 187 kW a 578 Nm a este aj spotreba pojde dole o skoro liter dole. Za hentu tvoju spominanu upravu vyvalit prachy? Blbost, stym budes mat problem oktafku trhnut…
A olej? Ja do chipovaneho lejem Valvoline, do dalsich Total a este do jedneho Elf. Ja viem, nemaju v nazve ziadne gold, ultra, platinum atd, ale nejako to funguje, asi lepsie, nez mydlova voda :40bd:
Na youtube som videl davat do oleja aj grafitovy prasok, aj dake tabletky boli, chlor tiez, pohladaj.
Nasli sa aj taky, co skusali uplne bez oleja a ono to islo.
Teraz ma napadlo, ze na motor bez oleja je tiez nejaky specl pripravok, mozno sa to oplati. Hladaj…
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

bez magnetickych nanocastic v oleji ani cez branu nevyjdem, co som blazon aby som si znicil motor ?!

A ono je to uplne logicky ze cim vyssi vykon po cipe, tym mensia spotreba : palivo sa lepsie atomizuje a tympadom motor viacej produkuje. 187kW cip ma o liter mensiu spotrebu, ale uz sa pracuje na 199kW cipoch ktore budu mat o dva litre mensiu spotrebu.

To vie kazde male dieta - kedysi pred 20 rokmi sme mali motory ktore z 2.0 objemu vytiahli 85-90kW a zrali 7-8 litrov ; si zober kolko zerie 2.0tdi 103kW. V pohode sa s tym da jazdit za 5-6 litrov. Takze je uplne jasne ze po cipe na 199-205kW budes mat MINIMALNE dalsi liter a pol dole, ved to je normalny vyvoj.

Aj by som prezradil preco automobilky toto nerobia, ale to by ste mi o Sorosovi a iluminatoch neverili, na to vacsina ludi nema modzgovy potencial... to radsej necham tak a nech sa kazdy zamysli ako chce (napoveda : co by vam automobilky predavali o dva roky ked sucasne modely nebudu oblubene medzi ludmi ?)
Sparing1
Príspevky: 249
Dátum registrácie: 18.11.2010 16:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sparing1 »

ironický štýl odpovedí sa dal prirodzene očakávať vzhľadom na povahu zadaného dotazu...
Ja sa ale nepridám, nakoľko problematika úprav máp v ECU (tzv. chiptuning) je tak komlexná záležitosť, že si to keď už tak zasluhuje relevantnú až odbornú debatu.. v tom sa ale orientuje promile internetových diskutérov.

K dotazu zadávateľa témy.. Neexistuje lepší olej, existuje len vhodnejší pre tie ktoré podmienky s prihliadnutím na predpis výrobcu motora. Mobil 3000 nebude ani základovým olejom ani aditivačným balíkom kvalitnejší, než olej pod označením Ford formula. Rozdiely v týchto bežných konvenčných olejoch sú zanedbateľné.. sú určité značky a rady olejov, ktoré pridávajú niečo naviac, ktoré ale bežný šofér v bežnom aute prakticky nijak podstatne nevyužije.. je to len trochu dobrého pocitu naviac a EUR v penaženke menej.
P.S áno sú samozrejme auté a situácie kde použitie "lepších" olejov už má nejaké opodstatnenie. V tvojom prípade bude minimálne rozumné aspoň o niečo skrátiť interval výmien oleja. Ovšem to v akom stave máš motor, ktorého históriu nepoznáš, akú kvalitnú úpravu SW "nakúpiš" je ďalšia vec.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ano zasluhuje to ODBORNÚ debatu a my sa v tom neorientujeme. Podstatné by malo byť aby sa v tom orientovala Tuningová firma a jej zamestnanci a ODBORNÚ debatu aby viedli s majiteľom ktorý do hry dáva svoje auto a ďalšie peniaze navyše za úpravu. Aby sa náhodou - ale to len náhodou - nestalo že po všetkej tej odbornosti výkon ostane tam kde bol a peniaze zmenia majiteľa a v najlepšom prípade auto ostane tak spoľahlivé ako bolo predtým

O oleji nemá zmyslu debatovať lebo to sú najťažšie a najdlhšie vlákna, keď sa nepýtaš na chipfirmu nemal by si sa pýtať ani na ten olej...
Aj ten olej pre ford niekto robí a možno je to Mobil...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa iba potvrdiť oboch predrečníkov,bolo by to na velmi dlhý a velmi odborný rozhovor ktorý by ale nebol vôbec odborný ak by jedna zo strán v problematike nebola odbornostou doma.
Človek ešte aj vtedy ak "iba" opravuje dnešné výkonné mašinky tak neraz žasne že obyčajná sériová mašinka dáva palivo do valca v sekvencii troch dávok za sebou ale konečný počet...aj sedem.
Neupravujete,neriešite výkon,neriešite limity pre dym,neriešite limity záťaže pre prevodovku,len opravujete.Niečo čo pochodí pol slovenska lebo ...nemá to zmysel rozvádzať.Treba to načipovať a bude čo bude.Niečo človek urobí a dostane odmenu,niečo urobí a dostane trest.Ak bude pán počúvať na mňa...urobí si čo sa mu chce.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Zadavatelovi temy:

- vyrobca urcil kvalitativne poziadavky na motorovy olej. Tvojou ulohou je tam naliat takyto olej. To co zamyslas je O.K. ale staci aj ford.

- k oleju - opytaj sa chiptunera, ci sa cipovanim zmenia poziadavky a olej. Daj si to na papier.

- k chiptuningu: zisti si, ci Tvoj mechanik bude vediet diagnostikovat chipnuty motor. Ten kto pozna dany motor, pozna seriove parametre. Ale nebude musiet poznat tie nove.

Konecna otazka znie, ci problemy okolo nasledneho servisu stoja za to, pretoze vela servisov da od takehoto auta ruky prec. Jedine, ze si vdacny typ zakaznika a budes platit ucenie sa (vymenu dielov).

Nie je problem kupit 180 - 200 kw v seriovom motore a pritom sa odviezt komfortne. Tam sa pyta benzin. Mame na firme 3.0 tdi a trojlitrovy benzin. Benzin dava viac radosti a kw. Spotreba pri normalnej jazde velmi podobna, az ten diesel nedava zmysel.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Načipovať si to daj. Samozrejme nie krabičkou, ale úprevou riadiacej jednotky. Nič ti tam neodíde, to sú kraviny. Mám to na dvoch autách, jedno mám 12 rokov z toho chip 8 rokov, druhé mám 5 rokov z toho chip 5 rokov a obidve idú absolútne bez problémov - a to s nimi jazdím aj na okruhu.

Ku tvojej otázke čo sa oleja týka, predovšetkým si treba uvedomiť, že o vhodnosti oleja rozhoduje VISKOZITA a nie výrobca, ani nejaký jeho konkrétny typ oleja.
Keď sa pýtaš, či je lepší olej Mobil 3000, to ako keby si sa pýtal, či je lepšie použiť strieborné alebo čierne elektróny.

Správnu viskozitu určíš hlavne podľa rozsahu pracovnej teploty oleja v tvojom motore. Najprv si ale nájdi 20 minút aby si pogooglil, čo tie čísla udávajúce viskozitnú triedu oleja vlastne znamenajú. Stále ma zaráža, koľkí ľudia toto nevedia, vrátane autíčkárov a dokonca aj mechanikov!!!
No a tu v debate (nečítal som ju detailne celú) sa nikto ani nepozastavil nad viskozitou, ktorú si neuviedol a ty pravdepodobne ani nevieš, že sa tam nejaká uvádza :d :D

Takže šup šup gooogliť. Ak by si bol lenivý obetovať tých 20 minút vzdelávania pre tvoj motor, tak ti teda ten čas ušetrím:
- ak jazdíš ako človek, daj tam 0W 40
- ak s tým mieniš lietať ako blázon a vrátane okruhov, daj 5W 50
- ak ti niekto povie - a to verím, že sa ti stane - "daj 5W 30", tým nič nepokazíš (alebo že "výrobca predpisuje", takého človeka sa na radu ohľadom áut už NIKDY nepýtaj, lebo o tom nevie zhola nič

Značku si vyber podľa sympatií, na tej totiž až tak nezáleží. Zrovna tak, ako na tých ich efektných reklamných názvoch typu Edge, Formula, Super, Peak, Carreara a neviem čo všetko tam ešte píšu. To sú len efektné dristy, aby to pre amatérov znelo atraktívnejšie
No a samozrejme, meň ho maximálne po 20 000 km, nech ti ani nenapadne nejaký "Long Life" interval.
Nemáš zač :d :D
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

martincichy napísal:Zadavatelovi temy:

- vyrobca urcil kvalitativne poziadavky na motorovy olej. Tvojou ulohou je tam naliat takyto olej. To co zamyslas je O.K. ale staci aj ford.
Požiadavky výrobcu na kvalitu a výmenné intervaly olejov sú stavané na životnosť motora, ktorá je z právneho hľadiska 150 000 km. Ak mu taká životnosť stačí, potom nech dáva olej, aký predpisuje výrobca.
Fakt nechápem, že človek, ktorý do toho inak HODNE vidí, môže niekomu poradiť takúto somarinu............
NIKDY nedaj do auta olej aký predpisuje výrobca (okrem prípadov vysokovvýkonných motorov, tam si dávajú pozor), čo napíšu do manuálu) a NIKDY ho tam nenechaj tak dlho, ako predpisuje výrobca.
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

NIKDY nedaj do auta olej aký predpisuje výrobca
To je naozaj silna myslienka, rovnako ako na jednej strane odporucat pre vkonovu zataz po okruhu, "pretekarsky" olej a na druhej strane ho jazdit do 20tis km... Nevyznam sa, nebudem sa hadat, ale ja radsej uprednostnujem standardny olej a menim ho castejsie. Tiez si vsimam vykonnostnu triedu a specifikaciu od vyrobcu. Takto to robim roky a roky to jazdi bez problemov, cize ak aj existuje lepsia moznost, nemam dovod menit tu svoju zauzivanu... K cipovaniu sa nevyjadrujem vobec, chcem 100kw, tak nekupim auto so 70kw. Casto to cislo vobec nevypoveda o skutocnej dynamike a pruznosti toho ktoreho auta. Niekedy moze prave 70kw jazdit zivsie ako ta 100kw v tazkej zdochline so zle sprevodovanymi rychlostami a pod...
Ak nad prispevkom svieti moje meno, bol by som rad aby bol text vo forme v akej som ho napisal, JA! Ak ho zmenis, prosim... ale hod tam o tom info.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

jergusko zase tu mame nieco Extra... pri oleji je Alfa a Omega viskozita :40bd: a v podstate su len dve 040 a 550 :40bd: ta si predstav ja mam 200 000 na 020 a normalne ze Nic. Sa vyrobca asi strafil ta ne? :4012:
stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevo1313 »

Teda tolko reakcii som necakal....zabudol som pri zadani temy uviest ze uz mam mondeo 2.2 cip zo 129 na 160 kw takze viem do coho idem robil to profituning....co sa tyka vyskozity oleja syn jazdi sutazne motocros olej motul 10w60 koli extremnemu namahaniu stvortakt 250 cim je druhe cislo vysie tym lepsie znasa vysoke teploty...a prave o to mi ide.avsak vsetky oleje podla ford specifikacie su 5w30 co sa stane ak dam napr hustejsi 10w50 a kym sa motor nezohreje budem ho setrit?
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Keď dáš olej 10w, tak motoru jedine uškodíš, pretože pri STUDENOM motore je ten olej "hustejší", to znamená že do turba a do všetkých vzdialených miest motora sa dostane neskôr ako keby tam bolo 5w alebo 0w, čiže dlhšiu dobu budú tie vzdialenejšie miesta motora bez mazania.

Nechcem tu robiť reklamu konkrétnej značke oleja, ale pred časom som zaregistroval príspevok mp3turba, kde sa vyjadroval k oleju Millers.
Dovtedy som vedel len to že také voľačo existuje, nemal som žiadnu skúsenosť s tým olejom.
Tak pri poslednej výmene som tam nalial Millers olej, klasifikácie ako predpisuje výrobca auta.
Hneď pri prvej jazde po výmene som zaregistroval že motor ide omnoho ochotnejšie do otáčok, než bolo predtým.
Takže už aj na ďalšiu výmenu som kúpil rovnaký olej.

Ešte perlička, doporučil som tú značku oleja synovi, má klasický automat s meničom.
On ten olej pred mesiacom nalial do motora, vzápätí ma presviedčal, že auto mu pri rovnakých otáčkach motora ide rýchlejšie ako predtým, aj keď som mu vysvetľoval že to je nezmysel, pretože s prevodovkou ani meničom nič nerobil.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Jergusko, podla Tvojej rady, tam teda moze naliat aj M6AD? Je to iny olej ako predpisuje vyrobca.

Autor sa nepytal na interval vymeny oleja. Kedze ma citas, tak vies, ze by som mu odporucil 10 tis km. Ja oleje menim takto a nemam ziadne problemy s motormi bezohladu na to, ci jazdim corollu alebo dustera. Rocne cca 50-60 tis km. Radsej "zakladny" predpisany olej a castejsie ako "kvalitnejsi" a dlhsie.

Vies kolko TDI-PD motorov skoncilo z dovodu nepouzitia vyrobcom predpisaneho oleja? Nie jeden som rozoberal. Dokonca motor, na ktorom sa menila vacka a hydrostely skapal na to, ze tam znovu isiel castrol 505.00, lebo je to dobry olej.

Neviem, cim sa zivis, ale ja mam v inzinieringu vyroby, vyvoja a kvality odkrutene 5 ciferne cislo pracovnych hodin. Na vyvoj idu miliardy. A za tymi miliardami potom vyrobca jednou vetou da odporucanie: spotrebujte do; perte pri teplote do 30°C, pouzite olej vw 507.00... niektore su alibisticke, niektore krucialne. Ja som stal za tymi krucialnymi - spotrebujte do / uskladnujte pri... tam som bol jednou nohou v base kazdy den.

Trendom su predlzene servisne imtervaly. Preco? Lebo naklady na prevadzku, ale to je ina tema.

O zivotnosti motora rozhoduju podmienky prevadzky a preventivna udrzba.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných