LPG

Ako je to vlastne s plynom? Aký máte na to názor ? skúsenosti ?

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

patmas273
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.11.2019 13:07
Zdieľať na Facebook

LPG

Príspevok od používateľa patmas273 »

Prosím vás vedel by mi niekto odpovedať na tieto otázky?
Týka sa to bakalárskej práce, ďakujem.

1.Sníma riadiaca jednotka LPG polohu kľukového hriadeľa? Ak áno za akým účelom?

2.Akým spôsobom nastavuje riadiaca jednotka LPG dĺžku otvorenia plynových vstrekovačov?

3.Aký vplyv má spaľovanie LPG na opotrebenie dosádzacích plôch ventilov. Hlavne pri viacventilovej technológii. Má nepriame vstrekovanie plynu ekonomický prínos pri dlhodobej prevádzke?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

1. nie, veri motorovej jednotke, ze ju snima dostatocne dobre :-)
2. modifikuje signal pre benzinove vstreky podla svojej mapy, aby bola dosiahnuta maximalna zhoda v prevadzke na obidve paliva, mapy vzniknu kalibraciou atd atd
3. no u vyfukovych ventilov si trufam povedat ze ziadny, u sacich ventilov samozrejme negativny pri nepriamom!!vstreku lpg/pri prevadzke na kvapalnu fazu ZIADNY !!/ , kedze odpada chladenie zmenou skupenstva benzinu, uz zalezi ako predimenzovane materialy pouzil vyrobca motora, typicky japonce, ford bez flexifuel specifikacie su zname blatom v tejto oblasti lol, ekonomicky prinos je dramaticky, hlavne pokial sa nic nepokazi :-), mozno ovplyvnit vyberom motora, vyberom montaznika a pristupom majitela vo velkom rozsahu :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
patmas273
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 15.11.2019 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patmas273 »

Super, ďakujem.
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

2) - vstrekovac si predstav ako alektromagneticky ventil a impulzom (dlzkou impulzu) ho teda otvaras / zatvaras.

3) rizikom je spalovanie chudobnej zmesi, ktora hori vyssou teplotou. V riziku su najma vyfukove ventily, tie sa najcastejsie zlomia v krcku alebo zaklepu (ludovo povedane - podpalia). Preto je dolezita pravidelna kontrola vole ventilov.

Preto su na prestavbu vhodnejsie auta, u ktorych sa vola ventilov da jednoducho skontrolovat mierkami, alebo maju hydraulicky system. Takisto zalezi, z akeho materialu su urobene ventily a sedla ventilov. Napriklad chladenie vyfukovych ventilov sodikom.

K ekonomike - porovnaj si cenu benzinu a plynu. Na portaloch sledujucich spotreby ai najdes spotreby identickych aut na benzine a na plyne a kalkuluj.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

bajo777 napísal: 3. no u vyfukovych ventilov si trufam povedat ze ziadny, u sacich ventilov samozrejme negativny pri nepriamom!!vstreku lpg/pri prevadzke na kvapalnu fazu ZIADNY

Tak neviem, či môžem tomu celkom veriť.
U štyroch áut čo som mal na LPG, som všetky predal pred dosiahnutím cca 100 až 150 tis. km na plyn, nebol dovtedy problém. A je teda fakt že hlavne spočiatku som sem-tam podľahol kúzlu chudobnej zmesi, t.j. trocha nižšia okamžitá spotreba, bez vedomia následkov.
Náš syn mal dve autá na LPG, na Daewoo po 110 tis km (od začiatku na plyne) bolo treba porobiť hlavu a teda konkrétne bol problém s výfukovými ventilmi.
Druhé bol Opel, pri cca 150 tis. km, z toho asi 70 tkm na plyn, bola poškodená hlava pre uvoľnenú skrutku mostíka vačky, po jej demontáži bolo vidieť že výfukové ventily podpálené, sacie neboli poškodené.
Neviem akú zmes mal nastavenú, ale mal odo mňa vedomosť že chudobná zmes nie je to akurátne šetrenie.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

pani ale to uz su dve veci, to mi pride ako napisat roman o rieseni slabo dotiahnuteho skrutkoveho spoja, alebo napisat ze chmulo dotiahni!

to je presne to iste, riesite vplyv nepravnej zmesi na motor...zmes nema co byt nespravna a ked je, tak to neni dovod na polemiku, ale na chmulo nastav spravnu ;-) a potom ries co to spravi dlhodobo, az ked odstrasnis primarny problem, ja si budem tvrdit stejne, spravne nastavena zmes nema dovod nicit viac vyfukovy ventil, samozrejme ratam zase palivo v norme, ne sirnate zlo
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Za tie roky sa už u mňa vystriedalo mnoho aut. Umreli mi len dva motory(vlastne tri). Jedno bol Lanos a Daewoo vychádza z Opla. Prvý Racer bol vlastne licenčný Kadet. No a druhé auto ktoré dokázalo za rok zožrať dva motory bol Opel Corsa C. Servisujem len v Štúrove a sem tam u Hatiara. Rozoberal som len jeden z tých troch motorov a oplácky Z14XEP mal v prdeli nielen ventily ale v jednom pieste bola vypálená diera. Po výmene motora (M.Hlavatý) kontrole plynu v Štúrove absolvovala stk ek a po cca2t km rovnaké prejavy závady.
Ďalej sa to neriešilo a auto išlo preč z domu.
Môj záver je , že Opel a plyn nejdú k sebe a potvrdili mi to aj viacerí mechanici, ktorí robia len Ople.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja som preukázateľne najazdil na motore F18D4 v Chevrolete Orlando 210 000 km na LPG cca,z toho 2x som riešil ventilové vôle pri 116 000 km cca som upravoval len vôľu na výfukových a pri 204 000 som opäť upravoval vôľu tentokrát na všetkých,aj na sacich aj na vyfukovych,nastavil som tam vôle asi dvojnásobné,ako je predpis..motor je hlučný ,ale je v prevádzke, behá a plní svoj účel.
Na tacho je teraz 231 500...
Najnovšie som menil zapaľovacie cievky....
Napísať odpoveď

Návrat na "LPG, CNG - Hybrid"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných