VW Touran 1.9TDI , 77kw , BKC , 2005 - akceleracia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

miro207
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17
Zdieľať na Facebook

VW Touran 1.9TDI , 77kw , BKC , 2005 - akceleracia

Príspevok od používateľa miro207 »

Dobry den.Viem ze podobnych tem je na forach vela ale ani jedna z tychto tem mi zatial nepomohla vyriesit tento problem.Budem vdacny za kazdu radu.Jedna sa VW Touran 1.9TDI,77kw,BKC,12/2005,241000km.
Par mesiacov po kupe som si vsimol,ze po nastartovani vyfukne bielo-sedy oblak dymu na par sekund,motor spapal tak pol litra oleja na 1000km,turbo jemne piskalo,na volnobehu po zohriati zacalo trosku triast a co je hlavne pri akceleracii a preradeni na vyssi rychlostny stupen (hlavne do kopca) auto zacalo citelne sklbat a bolo pocut jemne prerusovane zasycanie cca okolo 1800-2000 ot/min.
Oprava bola draha ale 90 % problemov sa odstranilo.Ostalo len to sklbanie pri akceleracii a preradeni na vyssi stupen v zatazi.Aby sa vylucili ine veci,tak napisem co sa vsetko vymenilo:
- trysky repasovane v BOSCH servise aj s protokolom
- nova sada gumiciek na trysky
- nova hlava ( nie repas ) + vsetky nove sroby
- nove ventily sacie aj vyfukove
- nove gufera ventilov
- nove zdvihatka ventilov + struny
- nove turbo (nie repas)
- nove tesnenia (hlava,sacie a vyfukove potrubie,tandemove
cerpadlo,veko motora,gufero vacky,tesnenie egr(privod spalin)
- nove rozvody (komplet) nastavene na pripravky,dokonca
synchronizacia kluka-vacka presne na 0.0
- nove loziska-saly vackoveho aj klukoveho hriadela
- samozrejme filtre a olej
- nove EGR okrem chladica spalin.
Cez diagnostiku som spravil LOG vsetkych kanalov jednotky motora za tepla aj za studena na volnobeh a porovnal s LOG-om svagrovej Otavie s tym istym motorom (ta ide ako nova).Ziaden rozdiel v hodnotach.Je pravda ze som nelogoval este pod zatazou.Niekde som cital na fore,ze to je chyba riadenia EGR podtlaku od RJ motora a ze to bol casty problem u istej serie vyrabanej v roku 2005-2007.Aky je Vas nazor?Co mpoze sklbanie v zatazi sposobovat,ked je skoro vsetko vymenene a hodnoty (na volnobehu) su v poriadku a RJ nehlasi ziadnu chybu?Dakujem za odpovede.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

uz ti zostava len !zadarmo! osmirglovat, precistit, prihnúť a napruzit kontakty na elektrickej liste ktora sa zapaja na kazdy vstrekovac.

Aby mali dobry kontakt a trasenie zmizne. Tie logy mozeme vidiet ?
miro207
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miro207 »

Ono triast to uz netrasie,vtedy to robili predrate gumicky vstrekovacov a vybite sedla vstrekovacov a pruzenie kontaktov na liste a cistenie kontaktov bolo prve co som robil..Ako vravim 90 % problemov motora zmizlo po vymene hlavy a uz ostava len to sklbanie pri akceleracii a prearadeni a prerusovany sypotavy zvuk niekde od motorovej casti soferovej strany.Hadicky podtlaku a potrubia nie su dierave.Logy mam ale iba na volnobehu za studena a za tepla.Zajtra ich sem dam ked pridem z roboty.Ale ako vravim,ziadne odchylky v hodnotach vahy vzduchu,atmosferickeho,ci plniaceho tlaku alebo teplot som nenasiel ale mozno niekto nieco najde.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Pre boha, koľko si do toho nasypal peňazí? ;-(
miro207
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miro207 »

Celkom dost.Ale toto auto mam uz 5 rokov a od kupy som evidoval zhorsovanie stavu motora ako spotreba oleja na jednu vymenu,nekludny chod motora atd.Preto som sa rozhodol to spravit naraz az je nachvilu klud.
TDIdieselpower
Príspevky: 104
Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa TDIdieselpower »

Na tolko malo km (na TDI PD 77kw je 240tis nic) tam bolo robene uz kopec veci. Ale ako zvykne hovorit p. Hlavaty, vediet skutocne km pri PD motoroch je zaklad.
Prajem vela zdaru nech tu opravu dotiahnes do uspesneho konca, ten motor musi dat 500tis ako nic.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Nic nemusi...lem umret sa musi.... a treba aj napisat ze 500 000 km jak nic len treba vymenit polovic vnutornosti co 100_000 km... a to sa iste vyplati
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ale sak nech si ho uziva, kto si mysli ze toto je standart uzivania spalovacieho auta, tuto jemnucko such such, tuto trh trh, tuto nudza, tuto nove vstreky, tuto cistit variabilitu, liecit kazde tankovanie medecinkou, robit priebezne chorobopis a ekg + zdravotnu kartu mat, aj keby kakalo zlate cihle :3020:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

K celému sa dá povedať jediné...auto sa stalo obeťou svojho mechanika...celé zle a celé zbytočne
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

Ano priložte som log pozriem jednú maličkosť.
miro207
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miro207 »

Tu je LOG merani z cca.1600 ot/min na 4000 ot/min na 4-tom stupni.
https://uloz.to/file/IePjT1we8De5/log-4 ... 000-ot-csv

A tu su vsetky hodnoty v textovom subore z motora za studena a za tepla na volnobeh.
https://uloz.to/file/oFfeB8OPEtBR/log-v ... -motor-txt
https://uloz.to/file/76AAmwQlrmtC/log-v ... -motor-txt
miro207
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miro207 »

Pan mhlavaty,myslim si ze nemate celkom pravdu.Ked mate dost opotrebovane zdvihatka,netesniace gufera na stopke ventilu,vybite sedla vstrekov,nizsie tlaky na valcoch a poskodene tesnenie pod hlavou atd.,nemavnete nad tym rukou ale riesite to vymenou alebo repasom a necakate kym motor odide nadobro.A vela raz ide vymena jednej veci ruka v ruke s vymenou aj dalsej veci.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ked mate dost opotrebovane zdvihatka,netesniace gufera na stopke ventilu,vybite sedla vstrekov,nizsie tlaky na valcoch a poskodene tesnenie pod hlavou atd.,nemavnete nad tym rukou ale riesite
Ale rieši sa to ekolikvidáciou - volá sa to rentabilita opravy. Tiež sa to môže riešiť výmenou motora z búračky, alebo prostým dojazdením.
Aj na televízore prepájkovávaš jednotlivé súčiastky. :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
miro207
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miro207 »

oco13 - Motor z buracky = macka vo vreci.Kde mas zaruku ze motor z buracky si nebude pytat investicie,ved do vnutra predsa nevidis.Radsej investujem do novych veci na vlastny motor a viem ze to je nove a viem na com som.A ano ked je televizor v zaruke tak reklamujem,ked skonci zaruka tak pajkujem suciastky.Predstav si ze pracujem ako elektronik eutomatizacnej techniky :d :D
miro207
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miro207 »

Ale dost bolo dohadovania.Rad by som pocul nejake napady a postrehy,nie lyncovanie,ze som investoval do opravy motora.Dakujem za respektovanie.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných