VW Touran 1.9TDI , 77kw , BKC , 2005 - akceleracia
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17 Zdieľať na Facebook
VW Touran 1.9TDI , 77kw , BKC , 2005 - akceleracia
Dobry den.Viem ze podobnych tem je na forach vela ale ani jedna z tychto tem mi zatial nepomohla vyriesit tento problem.Budem vdacny za kazdu radu.Jedna sa VW Touran 1.9TDI,77kw,BKC,12/2005,241000km.
Par mesiacov po kupe som si vsimol,ze po nastartovani vyfukne bielo-sedy oblak dymu na par sekund,motor spapal tak pol litra oleja na 1000km,turbo jemne piskalo,na volnobehu po zohriati zacalo trosku triast a co je hlavne pri akceleracii a preradeni na vyssi rychlostny stupen (hlavne do kopca) auto zacalo citelne sklbat a bolo pocut jemne prerusovane zasycanie cca okolo 1800-2000 ot/min.
Oprava bola draha ale 90 % problemov sa odstranilo.Ostalo len to sklbanie pri akceleracii a preradeni na vyssi stupen v zatazi.Aby sa vylucili ine veci,tak napisem co sa vsetko vymenilo:
- trysky repasovane v BOSCH servise aj s protokolom
- nova sada gumiciek na trysky
- nova hlava ( nie repas ) + vsetky nove sroby
- nove ventily sacie aj vyfukove
- nove gufera ventilov
- nove zdvihatka ventilov + struny
- nove turbo (nie repas)
- nove tesnenia (hlava,sacie a vyfukove potrubie,tandemove
cerpadlo,veko motora,gufero vacky,tesnenie egr(privod spalin)
- nove rozvody (komplet) nastavene na pripravky,dokonca
synchronizacia kluka-vacka presne na 0.0
- nove loziska-saly vackoveho aj klukoveho hriadela
- samozrejme filtre a olej
- nove EGR okrem chladica spalin.
Cez diagnostiku som spravil LOG vsetkych kanalov jednotky motora za tepla aj za studena na volnobeh a porovnal s LOG-om svagrovej Otavie s tym istym motorom (ta ide ako nova).Ziaden rozdiel v hodnotach.Je pravda ze som nelogoval este pod zatazou.Niekde som cital na fore,ze to je chyba riadenia EGR podtlaku od RJ motora a ze to bol casty problem u istej serie vyrabanej v roku 2005-2007.Aky je Vas nazor?Co mpoze sklbanie v zatazi sposobovat,ked je skoro vsetko vymenene a hodnoty (na volnobehu) su v poriadku a RJ nehlasi ziadnu chybu?Dakujem za odpovede.
Par mesiacov po kupe som si vsimol,ze po nastartovani vyfukne bielo-sedy oblak dymu na par sekund,motor spapal tak pol litra oleja na 1000km,turbo jemne piskalo,na volnobehu po zohriati zacalo trosku triast a co je hlavne pri akceleracii a preradeni na vyssi rychlostny stupen (hlavne do kopca) auto zacalo citelne sklbat a bolo pocut jemne prerusovane zasycanie cca okolo 1800-2000 ot/min.
Oprava bola draha ale 90 % problemov sa odstranilo.Ostalo len to sklbanie pri akceleracii a preradeni na vyssi stupen v zatazi.Aby sa vylucili ine veci,tak napisem co sa vsetko vymenilo:
- trysky repasovane v BOSCH servise aj s protokolom
- nova sada gumiciek na trysky
- nova hlava ( nie repas ) + vsetky nove sroby
- nove ventily sacie aj vyfukove
- nove gufera ventilov
- nove zdvihatka ventilov + struny
- nove turbo (nie repas)
- nove tesnenia (hlava,sacie a vyfukove potrubie,tandemove
cerpadlo,veko motora,gufero vacky,tesnenie egr(privod spalin)
- nove rozvody (komplet) nastavene na pripravky,dokonca
synchronizacia kluka-vacka presne na 0.0
- nove loziska-saly vackoveho aj klukoveho hriadela
- samozrejme filtre a olej
- nove EGR okrem chladica spalin.
Cez diagnostiku som spravil LOG vsetkych kanalov jednotky motora za tepla aj za studena na volnobeh a porovnal s LOG-om svagrovej Otavie s tym istym motorom (ta ide ako nova).Ziaden rozdiel v hodnotach.Je pravda ze som nelogoval este pod zatazou.Niekde som cital na fore,ze to je chyba riadenia EGR podtlaku od RJ motora a ze to bol casty problem u istej serie vyrabanej v roku 2005-2007.Aky je Vas nazor?Co mpoze sklbanie v zatazi sposobovat,ked je skoro vsetko vymenene a hodnoty (na volnobehu) su v poriadku a RJ nehlasi ziadnu chybu?Dakujem za odpovede.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17 Zdieľať na Facebook
Ono triast to uz netrasie,vtedy to robili predrate gumicky vstrekovacov a vybite sedla vstrekovacov a pruzenie kontaktov na liste a cistenie kontaktov bolo prve co som robil..Ako vravim 90 % problemov motora zmizlo po vymene hlavy a uz ostava len to sklbanie pri akceleracii a prearadeni a prerusovany sypotavy zvuk niekde od motorovej casti soferovej strany.Hadicky podtlaku a potrubia nie su dierave.Logy mam ale iba na volnobehu za studena a za tepla.Zajtra ich sem dam ked pridem z roboty.Ale ako vravim,ziadne odchylky v hodnotach vahy vzduchu,atmosferickeho,ci plniaceho tlaku alebo teplot som nenasiel ale mozno niekto nieco najde.
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 106
- Dátum registrácie: 27.07.2015 20:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
ale sak nech si ho uziva, kto si mysli ze toto je standart uzivania spalovacieho auta, tuto jemnucko such such, tuto trh trh, tuto nudza, tuto nove vstreky, tuto cistit variabilitu, liecit kazde tankovanie medecinkou, robit priebezne chorobopis a ekg + zdravotnu kartu mat, aj keby kakalo zlate cihle
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
- jaroslavelektro
- Príspevky: 353
- Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
- Bydlisko: východ Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17 Zdieľať na Facebook
Tu je LOG merani z cca.1600 ot/min na 4000 ot/min na 4-tom stupni.
https://uloz.to/file/IePjT1we8De5/log-4 ... 000-ot-csv
A tu su vsetky hodnoty v textovom subore z motora za studena a za tepla na volnobeh.
https://uloz.to/file/oFfeB8OPEtBR/log-v ... -motor-txt
https://uloz.to/file/76AAmwQlrmtC/log-v ... -motor-txt
https://uloz.to/file/IePjT1we8De5/log-4 ... 000-ot-csv
A tu su vsetky hodnoty v textovom subore z motora za studena a za tepla na volnobeh.
https://uloz.to/file/oFfeB8OPEtBR/log-v ... -motor-txt
https://uloz.to/file/76AAmwQlrmtC/log-v ... -motor-txt
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17 Zdieľať na Facebook
Pan mhlavaty,myslim si ze nemate celkom pravdu.Ked mate dost opotrebovane zdvihatka,netesniace gufera na stopke ventilu,vybite sedla vstrekov,nizsie tlaky na valcoch a poskodene tesnenie pod hlavou atd.,nemavnete nad tym rukou ale riesite to vymenou alebo repasom a necakate kym motor odide nadobro.A vela raz ide vymena jednej veci ruka v ruke s vymenou aj dalsej veci.
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Ale rieši sa to ekolikvidáciou - volá sa to rentabilita opravy. Tiež sa to môže riešiť výmenou motora z búračky, alebo prostým dojazdením.Ked mate dost opotrebovane zdvihatka,netesniace gufera na stopke ventilu,vybite sedla vstrekov,nizsie tlaky na valcoch a poskodene tesnenie pod hlavou atd.,nemavnete nad tym rukou ale riesite
Aj na televízore prepájkovávaš jednotlivé súčiastky.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17 Zdieľať na Facebook
oco13 - Motor z buracky = macka vo vreci.Kde mas zaruku ze motor z buracky si nebude pytat investicie,ved do vnutra predsa nevidis.Radsej investujem do novych veci na vlastny motor a viem ze to je nove a viem na com som.A ano ked je televizor v zaruke tak reklamujem,ked skonci zaruka tak pajkujem suciastky.Predstav si ze pracujem ako elektronik eutomatizacnej techniky
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 21.06.2020 21:17 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných