VW Passat 2.0 tdi ´08 - Svieti kontrolka výfukových plynov
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 6093
- Dátum registrácie: 18.07.2008 17:35
- Bydlisko: TT, PN, TN Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 16.04.2009 08:42 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
mna raz asi vykoti z tych pridrbanych servisov.
pan Kostal, skuste rozmyslat nad tym co vlastne spravili - "odstranili" chybu (sporadicku nesporadicku na tom nezalezi) tym ze vymazali zaznam o chybe v pamati riadiacej jednotky. Cuduj sa svete, ta kontrolka sa rozsvietila znovu a chyba sa objavila znovu...
sporadicka chyba znamena ze ta chyba resp. chybovy stav sa nevyskytuje vzdy a stale ale len obcas. Proste "ked ta chyba nastane tak sa vyskytne". Priklad sporadickej chyby : tieto vyfukove plyny alebo napriklad typicky pripad VW motorov, zanesene turboduchadla ktore tlacia viac tlaku ako by mali. Auto jazdi normalne az do momentu kedy vodic pritlaci plyn na podlahu a chce od turba maximalny vykon - turbo ho prekroci pretoze sa nereguluje spravne, riadiaca jednotka tieto zle prevadzkove podmienky zaznamena a kvoli ochrane motoru a turba prejde do ludovo nazyvaneho "nudzoveho rezimu" - ano mame to z windowsu - kde davkuje minimalne davky paliva a odstavi regulaciu turba kompletne, proste auto ide s prudko znizenym vykonom len aby doslo do najblizsieho servisu. AVSAK po vypnuti motora a znovunastartovani (kludne aj za jazdy! ale bacha na zamknuty volant) uz v danom momente nedochadza k tomu prekracovaniu tlaku a teda auto ide normalne. Az do momentu kedy vodic zase pritlaci plyn na podlahu a ... turbo znovu prekroci ten tlak. Ja osobne som s autom v takomto stave jazdil skoro dva roky - pokial som hore kopcom nedrbal par sekund cez 3000rpm, auto islo normalne. Avsak ked som tomu stupal na podlahu, okamzite auto preslo do toho znizeneho vykonu...
Prikladom trvalej chyby moze byt napriklad vybraty airbag po havarke : bez ohladu na to co clovek spravi riadiaca jednotka vidi ze elektronika airbagu hlasi chyby (lebo je zablokovana a vyhlasuje crash data) a predovsetkym nevidi elektricky okruh na airbag samotny takze takato chyba vyskoci vzdy a okamzite (aj bez nastartovaneho motoru). Alebo nejake pokazene cidlo, proste nedava udaje tak nedava udaje vzdy a fajront.
no v kazdom pripade sa ani jedna chyba neopravuje tak ze sa vymaze z diagnostiky.
pan Kostal, skuste rozmyslat nad tym co vlastne spravili - "odstranili" chybu (sporadicku nesporadicku na tom nezalezi) tym ze vymazali zaznam o chybe v pamati riadiacej jednotky. Cuduj sa svete, ta kontrolka sa rozsvietila znovu a chyba sa objavila znovu...
sporadicka chyba znamena ze ta chyba resp. chybovy stav sa nevyskytuje vzdy a stale ale len obcas. Proste "ked ta chyba nastane tak sa vyskytne". Priklad sporadickej chyby : tieto vyfukove plyny alebo napriklad typicky pripad VW motorov, zanesene turboduchadla ktore tlacia viac tlaku ako by mali. Auto jazdi normalne az do momentu kedy vodic pritlaci plyn na podlahu a chce od turba maximalny vykon - turbo ho prekroci pretoze sa nereguluje spravne, riadiaca jednotka tieto zle prevadzkove podmienky zaznamena a kvoli ochrane motoru a turba prejde do ludovo nazyvaneho "nudzoveho rezimu" - ano mame to z windowsu - kde davkuje minimalne davky paliva a odstavi regulaciu turba kompletne, proste auto ide s prudko znizenym vykonom len aby doslo do najblizsieho servisu. AVSAK po vypnuti motora a znovunastartovani (kludne aj za jazdy! ale bacha na zamknuty volant) uz v danom momente nedochadza k tomu prekracovaniu tlaku a teda auto ide normalne. Az do momentu kedy vodic zase pritlaci plyn na podlahu a ... turbo znovu prekroci ten tlak. Ja osobne som s autom v takomto stave jazdil skoro dva roky - pokial som hore kopcom nedrbal par sekund cez 3000rpm, auto islo normalne. Avsak ked som tomu stupal na podlahu, okamzite auto preslo do toho znizeneho vykonu...
Prikladom trvalej chyby moze byt napriklad vybraty airbag po havarke : bez ohladu na to co clovek spravi riadiaca jednotka vidi ze elektronika airbagu hlasi chyby (lebo je zablokovana a vyhlasuje crash data) a predovsetkym nevidi elektricky okruh na airbag samotny takze takato chyba vyskoci vzdy a okamzite (aj bez nastartovaneho motoru). Alebo nejake pokazene cidlo, proste nedava udaje tak nedava udaje vzdy a fajront.
no v kazdom pripade sa ani jedna chyba neopravuje tak ze sa vymaze z diagnostiky.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 16.04.2009 08:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 104
- Dátum registrácie: 10.09.2006 23:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 16.04.2009 08:42 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 18.06.2020 03:31 Zdieľať na Facebook
Zdravím vás viete my,poradiť mám passat b6 rv 2006 auto my niekedy dobre štartuje a niekedy zle ale zdochne,vyskočila my kontrolka motor v diline auto ide max na 2 tisíc otačok nevyznám sa do toho preto sa chcem vás opýtať kym to odnesiem do servisu
Naposledy upravil/-a Jano1234567 v 18.06.2020 03:38, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 18.06.2020 03:31 Zdieľať na Facebook
Passat b6
Zdravím vás viete my,poradiť mám passat b6 rv 2006 auto my niekedy dobre štartuje a niekedy tažko ale zdochne,vyskočila my kontrolka motor v diline auto ide max na 2 tisíc otačok nevyznám sa do toho preto sa chcem vás opýtať kym to odnesiem do servisu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných