Farba na strmene

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Farba na strmene

Príspevok od používateľa megosvk »

Chcel by som sa opýtať na váš názor ohľadom nafarbenia bzrdových strmeňov, ale nie pomocou farby FOLIATEC.
Na kotol som potreboval ponatierať nejaké komínové výduchy a na tento účel som kúpil čiernu žiaruvzdornú farbu. Zostala mi skoro celá plechovka a preto ma napadlo, že by som s tým natrel strmene. Dôvod je ten, že auto negaražujem - nemám v čom, takže je na daždi, snehu, zime, teple a strmene sú hrdzavé. Hrdzu by som odstránil kefou a odhrdzovačom a potom na to aplikoval tú farbu. Je to čierný mat. Výhoda, oproti fiolatecu je taká, že foliatec vydrží do 300°C, táto farba do 600°C, takže je určite odolnejšia. Jediná nevýhoda, že ju treba po 5 hodinách schnutia vypáliť, to by som pofukal teplovzdušnou pištoľou, nie je tam na kolesa hádam žiadna guma, ani plast, čo by sa mohlo roztaviť...
Využil by som ju a nemusel kupovať zbytočne foliatec za dvacku. Aký máte na toto názor?

Konkrétne ide o tento výrobok: https://www.efarby.sk/aluksyl-vypalovac ... arba-p1488
Ford focus MK1, DAW/DBW, 1.8ctdi 74kW, r.v. 2003
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Môj názor je, že či je farba na 300 °C alebo na 500°C, je to viac-menej jedno, pochybujem že by povrchová teplota strmeňov presiahla 300°C, možno teda ešte konce tých chápadiel okolo platničiek, po dlhom zjazde z alpských priesmykov, to sa mi už stalo že som mal platničky rozžeravené.
Ak je tá tvoja farba na vyššiu teplotu, to ešte neznamená že bude na tých strmeňoch aj lepšie držať, ale asi to nie je podstatný rozdiel, najdôležitejšie je aj tak dobré očistenie toho farbeného povrchu.
A čo sa týka vypaľovania teplovzdušnou pištoľou, tak sú tam gumičky okolo piestikov, kľudne sa môže stať, že pri opotrebovaných platničkách sú už piestiky vysunuté a gumičky odkryté, takže hrozí ich poškodenie.
Ja osobne by som teda skôr uprednostnil nejakú hrdzu na strmeňoch, než riskovať spálené tesniace gumičky.
Naposledy upravil/-a wilz v 02.06.2020 09:33, upravené celkom 1 krát.
andro1
Príspevky: 88
Dátum registrácie: 02.11.2008 14:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andro1 »

Ahoj, uvedenú silikónovú vypaľovaciu farbu s obľubou používam roky na reštaurovanie výfuku a strmeňov. Na strmeňoch som ju ani nevypaloval(len z ľahka prebehol pištolou) a držala aj po rokoch..podľa mojej skúsenosti je lepšia(aj keď ju nevypáliš) ako napríklad nejaký alkyton na hrdzu...smelo do toho.
Kúp si dobrý štetec, riadne očisti hrdzu-najlepšie kotúčikom do vrtačky, odmastni. Dá sa na nej vytvoriť pekný vzor prikladaním štetca.
A na strmeňoch sú gumičky, tak s tou pištoľou naozaj z ľahka..aj keď som neni precvedčený že to malo nejaký zmysel, ale pre dobrý pocit som to spravil :3035:
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa megosvk »

Tak ono píše, že vypaľovať 15 minút pri 250°C. Na kotli tento problém nemám, bo som narucal do peca, až šlahaľi plamene z komina a malo to pol dňa aj viac stupňov. Nevypálená farba je taká hnusná lepkavá... Tak preto no... uvidím ešte ako to zrobím, vypaliť by to rozhodne bolo treba podľa mňa. Vyfuk mam striebrenkou natrety a je ok, nehrdzavie, nie je deravy.

A čistili ste od hrdze len kefou, brusenim, či aj chemiou? Bo odhrdzovač mám, tak tie veľke hrdze by som kefou odonačil a zbytok natrel odhrdzovačom... ?
Ford focus MK1, DAW/DBW, 1.8ctdi 74kW, r.v. 2003
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

cernajuci odhrdzovac zlepsuje podmienky pre dalsi nater.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Ak použiješ odhrdzovač, tak aj tak by som to potom mechanicky dôkladne očistil, lebo tam zostávajú zbytky ktoré zhoršujú priľnavosť farby k podkladu.
To by som rád vedel, že akým činom ten odhrdzovač zlepšuje podmienky pre ďalší náter.
Odhrdzovač hlavne reaguje s hrdzou, nie je jeho účelom dobre držať na podklade.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

no napr ze cista ocel vyzaduje zakladny nater, pri tmavom odhrdzovaci-konvertor, to nie je potrebne.
ale prosim, je vec kazdeho sudruha.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

tiez pouzivam na strmene vypalovaciu farbu - striebornu a drzi dobre , stym vypalovanim to robim tiez teplovzdusnou pistolou ale len jemne pomaly nahrievam vzdy to dobre zaschne tak smelo do toho
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

wilz napísal:Ak použiješ odhrdzovač, tak aj tak by som to potom mechanicky dôkladne očistil, lebo tam zostávajú zbytky ktoré zhoršujú priľnavosť farby k podkladu.
To by som rád vedel, že akým činom ten odhrdzovač zlepšuje podmienky pre ďalší náter.
Odhrdzovač hlavne reaguje s hrdzou, nie je jeho účelom dobre držať na podklade.
Na vacsine odhrdzovacov mas dokonca napisane ze sa ma naniest nechat zaschnut a potom ho noutierat ani nijak inak neodstranovat
megosvk
Príspevky: 149
Dátum registrácie: 04.06.2014 20:08
Bydlisko: Poprad
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa megosvk »

jj, taky mam odhrdzovač bezoplachovy
Ford focus MK1, DAW/DBW, 1.8ctdi 74kW, r.v. 2003
whiskeY11
Príspevky: 72
Dátum registrácie: 29.06.2019 17:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa whiskeY11 »

No ja ti neviem, ako to už bolo povedané na strmenoch sú gumové tesnenia, ktoré chránia brzdove piesty ale taktiež sú tam aj gumové krytky, ktoré zase chránia vodítka. Pokiaľ to nahrejes pištoľou s 250°C tak je kľudne možné že ich poškodis a narobíš si len zbytočne problémy. Ja mam Foliatec na strmenoch už asi 3 roky a nikde ani známka súpania sa ani ničoho podobného, proste ako nové a hlavne netreba nič nahrievat.
PS: pokiaľ nejazdis na okruhoch alebo nejak inak extrémne nenamahas brzdy, napríklad 3 minútovym brzdením dolu kopcom, tak sa nikdy nedostaneš ani nad teplotu 200°C :)
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

patko1 napísal: Na vacsine odhrdzovacov mas dokonca napisane ze sa ma naniest nechat zaschnut a potom ho noutierat ani nijak inak neodstranovat

No veď áno, na všeličom je hocičo popísané.
Každý nech si vyskúša, čo mu je milšie.

Ale jedna vec je istá, že dobré mechanické očistenie nič nenahradí. A hlavne teda tie tzv. bezoplachové odhrdzovacie tekutiny majú tú vlastnosť že na povrchu hrdze s ňou zreagujú, ale po vyčerpaní svojej kapacity ostane pod tou zreagovanou krustou nezasiahnutá hrdza, ktorú nevidíš pokiaľ to mechanicky neočistíš.
Takže odhrdzovač by som doporučoval až po mechanickom očistení.
patko1
Príspevky: 5737
Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa patko1 »

ved to je samozrejme ze najprv ocistit mechanicky a potom naniest odhrdzovac, to mas na nom napisane takisto
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No jo, myslel som to tak, že očistiť to mechanicky tak, že už žiadnu hrdzu nie je vidieť a až potom tie neviditeľné zbytky hrdze riešiť odhrdzovačom
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Teda skusat to nejdem, ale ozaj si myslite, ze teplovzdusna pistol ohrozi prachovky a tesnenia? Ked sa pri prudkom brzdeni dokazu kotuce zohriat takmer do cervena, tak tam bude asi kusok inaksia teplota jak vyroby ten fen...

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní