Skoda Octavia 1.6 tdi , 77kw , CAYC - tlak oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.6 tdi , 77kw , CAYC - tlak oleja
ahojte, auto mi zahlasilo nizky tlak oleja, tak som auto odstavil olej 5w30 menenypred 1000 km. najazd 320 tis km.
olej bol vypusteny a bol jak voda.
olejova vana sla dole a ziadne nanosy vo vani, sitko ok , cerpadlo remen ok.
chybu zahlasi,ak sa olej nahreje cca po 10 km.
dalej som kukol filter- cisty avsak som si vsimol ze tycka kde siel olej bola zlomena, kryt filtra matica vymenena pretoze bola zlomena tycka na kryte.
chyba stale je. po nastartkvani nezasvieti , zasvieti bud ak je trply motor alebo po10 km.
nestretli ste sa s tym ?
cistil som vymennik kedze bola tesniaca gumicka na vodu ko.
olej bol vypusteny a bol jak voda.
olejova vana sla dole a ziadne nanosy vo vani, sitko ok , cerpadlo remen ok.
chybu zahlasi,ak sa olej nahreje cca po 10 km.
dalej som kukol filter- cisty avsak som si vsimol ze tycka kde siel olej bola zlomena, kryt filtra matica vymenena pretoze bola zlomena tycka na kryte.
chyba stale je. po nastartkvani nezasvieti , zasvieti bud ak je trply motor alebo po10 km.
nestretli ste sa s tym ?
cistil som vymennik kedze bola tesniaca gumicka na vodu ko.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 57
- Dátum registrácie: 11.12.2008 20:13 Zdieľať na Facebook
Tlak oleja
Jednoznačne premerať tlak oleja - moderné olejové čerpadlá je najlepšie po 200-300 tis km vymeniť! Hold moderná doba.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
nezmenil si znacku oleja?problem je v tom ze olej ak sa zahreje zredne.strati hustotu je ako voda a uz cerpadlo netlaci tlak aky by mal.vacsinou sa to stava ze uz zajazdeny motor hoci ma aj 100000km dostane inu znacku oleja.ale moze klude aj cerpadlo odchadzat.ked sa napoji merak krasne vidno ako klesa tlak oleja teplou.tlak sa mera pri volnobehu a pri zvysenych otackach podla manualu merania pri prevadzkovej teplote.
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
predpokladám že všetko čo sa urobilo stálo viac ako tá srandička https://www.aretacia-rozvodov.sk/diagno ... tQQAvD_BwE
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Octavia 1.6 tdi , 77kw , CAYC - tlak oleja
krason napísal:ahojte, auto mi zahlasilo nizky tlak oleja, tak som auto odstavil olej 5w30 menenypred 1000 km. najazd 320 tis km.
olej bol vypusteny a bol jak voda.
olejova vana sla dole a ziadne nanosy vo vani, sitko ok , cerpadlo remen ok.
chybu zahlasi,ak sa olej nahreje cca po 10 km.
dalej som kukol filter- cisty avsak som si vsimol ze tycka kde siel olej bola zlomena, kryt filtra matica vymenena pretoze bola zlomena tycka na kryte.
chyba stale je. po nastartkvani nezasvieti , zasvieti bud ak je trply motor alebo po10 km.
nestretli ste sa s tym ?
cistil som vymennik kedze bola tesniaca gumicka na vodu ko.
Keby si si dal tú robotu, že by si 3 minúty googlil, nečudoval by si sa, že 5W 30 bol ako voda.
Presne pre toto sa ten hnoj už dávno nemá používať, lebo je príliš tekutý - nezvláda držať viskozitu dokonca ani pri slabých diesloch, čo je tvoj prípad.
Ale ľudské myslenie má dlhú zotrvačnosť, takže hnoj 30 sa používa dodnes, lebo "inžinieri vedia čo robia"
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Octavia 1.6 tdi , 77kw , CAYC - tlak oleja
krason napísal:ahojte, auto mi zahlasilo nizky tlak oleja, tak som auto odstavil olej 5w30 menenypred 1000 km. najazd 320 tis km.
olej bol vypusteny a bol jak voda.
olejova vana sla dole a ziadne nanosy vo vani, sitko ok , cerpadlo remen ok.
chybu zahlasi,ak sa olej nahreje cca po 10 km.
dalej som kukol filter- cisty avsak som si vsimol ze tycka kde siel olej bola zlomena, kryt filtra matica vymenena pretoze bola zlomena tycka na kryte.
chyba stale je. po nastartkvani nezasvieti , zasvieti bud ak je trply motor alebo po10 km.
nestretli ste sa s tym ?
cistil som vymennik kedze bola tesniaca gumicka na vodu ko.
Keby si si dal tú robotu, že by si 3 minúty googlil, nečudoval by si sa, že 5W 30 bol ako voda.
Presne pre toto sa ten hnoj už dávno nemá používať, lebo je príliš tekutý - nezvláda držať viskozitu dokonca ani pri slabých diesloch, čo je tvoj prípad.
Ale ľudské myslenie má dlhú zotrvačnosť, takže hnoj 30 sa používa dodnes, lebo "inžinieri vedia čo robia"
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 303
- Dátum registrácie: 07.06.2016 09:45 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 622
- Dátum registrácie: 03.01.2009 21:12 Zdieľať na Facebook
este raz to je uz treti olej pricom pri prvej vymene bol preplach robeny. a boki tam vyrobcom urcene oleje a znacky shell.
chyba nastala ked sa dal dole vymennik pretoze bola gumicka na vodne chkadenie v prdeli. odvtedy sa ta chyba s tlakom vyskytuje. moze vymennik kde je filter mat ma to vplyv??
ak by slm vedel zmerat tlak v bratislave tak by som vedel ze je zle cerpadlo. no vzdy viem ze pozahriati to vybehne a zatazi. ak auto vychladne je vsetko ok....
chyba nastala ked sa dal dole vymennik pretoze bola gumicka na vodne chkadenie v prdeli. odvtedy sa ta chyba s tlakom vyskytuje. moze vymennik kde je filter mat ma to vplyv??
ak by slm vedel zmerat tlak v bratislave tak by som vedel ze je zle cerpadlo. no vzdy viem ze pozahriati to vybehne a zatazi. ak auto vychladne je vsetko ok....
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> dal som hustejsi olej 10w40
"hustota" respektive skor "cerpatelnost" oleja 10w-40 je prakticky uplne rovnaka ako oleja 0w-40 ; preto maju obidva "40" triedu ked su zohriate. A ked su studene, 10W oleje sa sypu DALEKO HORSIE nez 0W ktore su "redsie", odborne spravne "cerpatelnejsie kvoli svojej viskozite pri nizkych teplotach".
TAKZE VYMENOU OLEJA ZA 10W-40 TVOJMU MOTORU ==IBA== UBLIZIS ALE ROZHODNE NEPOMOZES, AKO SI SI MYSLEL DOTERAZ.
Dovod ? Studeny olej mas hustejsi (5w-xx -> 10w-xx) takze mu dlhsie trva dokial sa dostane vsade v motore, kladie vacsi odpor cerpadlu a celemu systemu, je horsie cerpatelny prave "pretoze je hustejsi". A ked sa olej zohreje, ma rovnake vlastnosti co sa tyka cerpatelnosti/hustoty nez povodny olej ktory bol tiez xxW-40. Takze pri teplom motore je to rovnake, pri studenom KEDY JE MAZANIE NAJHORSIE A NAJTAZSIE, si to DO=JE=POKAZIL !!
Rozmyslaj. Ked je olej studeny, je hustejsi, horsie prudi, bez ohladu na to aky je to olej, aku ma triedu a specifikacie. A ked sa olej zahreje, pri 100 stupnoch pracovnej teploty "40tkove" oleje maju nejake uzke rozmedzie parametrov, preto su 40tkove a nie 30tkove alebo 50tkove (10w-30, 10w-40, 10w-50).
Do tvojej 1.6tdi ide olej s normou vw507.00, taky tam davaj a nespekuluj s 10w-40. Cisty nezmysel !!
"hustota" respektive skor "cerpatelnost" oleja 10w-40 je prakticky uplne rovnaka ako oleja 0w-40 ; preto maju obidva "40" triedu ked su zohriate. A ked su studene, 10W oleje sa sypu DALEKO HORSIE nez 0W ktore su "redsie", odborne spravne "cerpatelnejsie kvoli svojej viskozite pri nizkych teplotach".
TAKZE VYMENOU OLEJA ZA 10W-40 TVOJMU MOTORU ==IBA== UBLIZIS ALE ROZHODNE NEPOMOZES, AKO SI SI MYSLEL DOTERAZ.
Dovod ? Studeny olej mas hustejsi (5w-xx -> 10w-xx) takze mu dlhsie trva dokial sa dostane vsade v motore, kladie vacsi odpor cerpadlu a celemu systemu, je horsie cerpatelny prave "pretoze je hustejsi". A ked sa olej zohreje, ma rovnake vlastnosti co sa tyka cerpatelnosti/hustoty nez povodny olej ktory bol tiez xxW-40. Takze pri teplom motore je to rovnake, pri studenom KEDY JE MAZANIE NAJHORSIE A NAJTAZSIE, si to DO=JE=POKAZIL !!
Rozmyslaj. Ked je olej studeny, je hustejsi, horsie prudi, bez ohladu na to aky je to olej, aku ma triedu a specifikacie. A ked sa olej zahreje, pri 100 stupnoch pracovnej teploty "40tkove" oleje maju nejake uzke rozmedzie parametrov, preto su 40tkove a nie 30tkove alebo 50tkove (10w-30, 10w-40, 10w-50).
Do tvojej 1.6tdi ide olej s normou vw507.00, taky tam davaj a nespekuluj s 10w-40. Cisty nezmysel !!
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Stavá sa dom bez základov. Olej tam má ísť 5W30 507 00....punktum.Výmeny ale skrátiť min na polovicu.
On je presne taký aký má byť,a jeho nahradenie bola veľká chyba.
Celý problém začína vlastne banalitou.Nikto nevie reálny tlak.Ten motor ho má vo volnobehu malý,iba cca 0,8 baru a pri 2000 ot kde sa bežne jazdí iba 1,5 baru. A kde nie sú jasné veci idú špekulácie.Dosť nepochopiteľné že vec zastane na jednom testery tlaku oleja ktorý stojí aj zo všetkými redukciami cca 12 e.- aj s kufríkom.
On je presne taký aký má byť,a jeho nahradenie bola veľká chyba.
Celý problém začína vlastne banalitou.Nikto nevie reálny tlak.Ten motor ho má vo volnobehu malý,iba cca 0,8 baru a pri 2000 ot kde sa bežne jazdí iba 1,5 baru. A kde nie sú jasné veci idú špekulácie.Dosť nepochopiteľné že vec zastane na jednom testery tlaku oleja ktorý stojí aj zo všetkými redukciami cca 12 e.- aj s kufríkom.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
Ja som teda laik ale ako pise Hlavaty najprv by som Meranim overil realitu... ci cidlo a tlakomer ukazuju rovnake hodnoty. Potom by som Vedel. Tie reci olejoch su uplne od veci. Toyotu jazdim na 0w20 a uplne v pohode,190 000.... predpokladam nizky tlak je sposobeny bud cerpadlom alebo upchatim sacieho kosa.Ale kludne je tlak OK a chybne je meranie.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných