Ford Mondeo Mk4 2.2 , 129kw - Egr vs Maf

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

foxhall
Príspevky: 460
Dátum registrácie: 01.05.2007 20:43
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo Mk4 2.2 , 129kw - Egr vs Maf

Príspevok od používateľa foxhall »

Zdravím všetkých mám otázku môže zlý egr ventil súvisieť s chybou Maf senzoru.?
Začnem od začiatku auto stratilo výkon cca 6 mesiace do zadu na diagnostike vypísalo chybu Maf senzor kúpil sa nový vymenil po cca páru dňoch na skočila kontrolka engine na converse diagnostika zase vyhodila chybu maf podotýkam po výmene mafka auto nešlo do otacok. Prestal som to riešiť lebo som nemal na to čas dnes som sa rozhodol ze skúsim zaslepit egr aby som začal vylučovať co je vlastne chybne. Takže kontrolka už nenaskocila zatiaľ ale na forscan zase ukazuje maf senzor môže to spôsobovať to egrko? Auto asi tiahne lepšie 0na100 9sec co je asi normalne len som zvyknutí na to ze moja mk3 tdci 96kw je akási živšia ako táto ťažká mk4 možno to je spôsobené váhou.
Ale podstata je môže zaslepený egr vyhadzovať maf Ko na diagnostike kvôli zlému egr ventilu ďakujem
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

preco skusas exprerimenty s egr?to uz neni podtlak ako octavia 1,9 tdi z roku 2002 ze neveieme ci otvara zatvara.je to plne elektrikcke ak by egrku nieco bolo tak to napise.mas forscan pise ti stale maf.ten novy maf je fake alebo original je vobec na tvoj motor?u lacneho fake je slaba zivotnost kludne aj tyzden a nefunguje.treba kupit nejaku znamu znacku alebo original.prever ci ten maf funguje ako ma podla stareho.
foxhall
Príspevky: 460
Dátum registrácie: 01.05.2007 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxhall »

Mafko som kupoval s mototechny a značka je hella.
Mňa zaráža že prvý maf vypisoval chybu ale nikdy nezasvietila kontrolka engine po výmene už naskočila aj na palubnej doske no a čerešnička na torte po zaslepený egr už zase neskacena doske len je zapísaná v diagnistike
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Vaha vzduchu meria prietok, mnozstvo nasavaneho vzduchu. Docela presne mnozstvo, prepocet je robeny aj s ohladom na teplotu a aj atmosfericky tlak.
Turbo na zaklade poziadavok je regulovane na zaklade poziadavky, kde sa zohladnuje nasavane mnozstvo a zrovna tak aj mnozstvo z EGR ventilu. Ked je bordel s EGR, tak motor nedostava potrebne mnozstvo vzduchu, kedze ma vypocitane mnozstvo z MAF a (chybny) udaj o mnozstve z EGR.
Turbo ma totiz presne urcene RJ regulaciu lopatiek na zaklade poziadavky a vypocitanych hodnot. Ze dostava napriklad z toho EGR klamlive hodnoty, ktore RJ nesedia s predpokladanym mnozstvom (tlakom) vzduchu na sani motora (zrazu 2+1 neni 3) voci ekvivalentnej vstrekovacej davke uz robi problemy.
Asi by to chcelo lepsiu diagnostiku, nez pokusne menit veci.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ku roznym senzorom, meracom, ovladacom, regulatorom vedu aj kable, cez ktore su posielane hodnoty, cez ktore su napajane tieto suciastky na opacnych koncoch su prijmace signalov riadiace jednotky, ktore cez tie kable prijmaju signaly a riadia tieto suciastky takze problem nemusi byt suciastka samotna ale takisto napr. kablovacka, pin v konektore atd.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Dnes často platí že náhrada pri týchto snímačoch ako váha vzduchu, či EGR stojí za prd.
Ideálne tam dať taký ako tam bol
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Je to tak hlavne pri sezoroch tlakov okolo dpf filtrov a podobne a u novsich aut su citlive na presne rozpatie v akych hodnotach pracuju. Ak nejaky lacnejsi senzor nepracuje presne alebo nevie pracovat s urcitou citlivostou na meranie bude robit problem. Senzor potrebuje byt presny v merani a nebyt hruby obrazne ako drevorubac lebo sa ludia zamotaju, ze senzor novy a stale problem. Tu sa neoplati setrit. Stare systemy boli dost citlive nato aby nedobre pracujuci senzor vyrabal problem a nie to este nove.
foxhall
Príspevky: 460
Dátum registrácie: 01.05.2007 20:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxhall »

No nesnažil som sa šetriť bolo mi odporučené dat tento maf hella. Ak je problém v ňom tak sa dá zistiť podľa hodnôt na diagnostike len by som potreboval vedieť aké hodnoty ma mat aby som si to porovnal s hodnotami mojko mafka. Jasne ze nemusí to byť len senzor ale kľudne to môže byť aj káblovácka len ja mam pocit ze môj egr je v pi.. Auto ma 315tis a ešte nemení nebol tak neverím ze pôvodný ešte funguje ako ma ak vôbec funguje
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

s egr to musis vediet sam kde sa s tym autom jazdilo.u 2,2 tdci motorov egr neodchadzaju a ak aj odisiel tak budes jeden z tych mala komu to odislo.a zasa s tou 2,2 tdci je jazdenie po meste zbytocne velka spotreba.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných