Podnikanie s autoservisom v dnešnej dobe

témy týkajuce sa všetkého a ničoho mimo diskusie o autách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Ja tam vidím ako najväčší problém, že nie si vyučený a ani sa tomu nerozumieš, zamestnanci budú robiť tebe zlé meno a možno ťa budú aj odrbávať. Taktiež nebude dobre pôsobiť, keď príde nový zákazník, bude sa chcieť stretnúť s majiteľom, porozprávať sa o nejakej závade, prípadne niečo reklamovať a ty nebudeš vedieť ani ceknúť. Nikdy nie je dobré, keď sa niekto púšťa do niečoho v čom nemá absolútne skúsenosti a je jedno, či to je reštaurácia, hotel, záhradkárstvo alebo autoservis. Nadšenie a snaha ešte nie je zaručený výsledok, aby to nedopadlo tak, že si u teba ľudia zarobia a tebe zostanú len starosti a náklady.
bbbr
Príspevky: 3603
Dátum registrácie: 06.03.2008 18:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbbr »

Andrej takého mechanika asi nenájdeš. To by si rovno otvoril svoj vlastný servis a nekomplikoval by si takto život.
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

Daj si základný kurz mechanika a predpokladám, že budeš vedomostne na úrovni cca. 50 % mechanikov, ktorí sú na slovensku :-) a to myslím vážne !!!!

Kúp si nejaký anglický šrot za pár euri a do konca roka sa zatvor do garáže a rozoberaj a rozoberaj hore dole a budeš mať hneď prax. Možno ešte stiahnuť nejaké programy, kde máš rozkreslené jednotlivé veci k autu, aby si vedel kde to hľadať, aby si nevyzeral ako dilino, zrejme nejaký objednávkový systém by ti mal stačiť :-)

Predpokladám, teda že si ako tak zručný. Ja nie som nejaký génius, ale keby som mal doma náradičko a zdvihák, tak mechanické veci si poriešim aj sám. A ak to bude nejaký elektrický problém, tak to poriešiš časom. Vymena nejaký tyčiek stabilizátora, a neviem akých mechanických veci by nemala byť problém pre čo len trošku zdatnejšieho chlapa a nie úplne priblblého :-)

Ak by som bol na tvojom mieste a mal to všetko plus nejaký počiatočný kapitál tak dávno sa do toho pustím. Keď robia rekvalifikačné kurzy na krajčírky a neviem čo, tak bude aj na mechanikov :-)
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

sbf napísal:skutocni odbornici ze su pred dochodkom?
servis nestoji len na diagnostike, tu maju vacsinou len autorizovane servisy.
najst kvalifikovanych mechanikov je len otazka penazi a motivacie a ci chce majitel len zarobit alebo aj zbohatnut.
Diagnostiku má úplne každý servis, okrem garážových fachmanov na kraji dediny.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

za 60eur kupis kabel s ktorym spravis vsetky audi, skody, seaty a VWcka. To na zaciatok prudko staci.

potom k tomu este pridaj rovnako drahy kabel na ople, na fiaty a mas pokryte to co najviac potrebujes. Na korejcov u nas prilis alternativne diagnostiky nie su, na fordy/mazdy a japoncov vseobecne lacne a dobre nezozenies.

Francuzi su sice vyborny zdroj prijmu, ale tam su tie diagnostiky drahsie, zhruba na urovni 200eur za kus (renolt, pežot).
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

na PSA stoji 100 eur z hong kongu s napalenym cdckom samozrejme. Treba len stiahnut cracknute updaty.

Princip motora podla mna nie je az take tazke pochopit. Problem je v rieseni, kazde auto/motor to ma riesene inac, napr uz len hladat diagnosticky konektor.... kua na toto ja nemam....a ze opravovanie pocitacov je tazke? Ved to je len lego pre tupcov, ale ked som hladal diagnosticky konektor na berlingo new tak ma skoro drblo, az po hodine googlovania som nasiel, ze treba urvat kus plastu pod starterom(roh spodneho krytu pod volantom) a za nim to je schovane. Chcel som na tom zmenit par nastaveni a sup ho, chce to odo mna heslo, zase musim googlovat, ze preco vobec, ked moja 407 ziadne heslo nepytala...
Ked som bol s astrou v servise na vymenu olejov/filtorv, tak nevedel tiez najst diagnosticky konektor, nadaval na fasistov, az kym som mu to ja nepovedal :-)
Taketo veci podla mna ziadny kurz nenauci, na to treba prax jedine a grif.
kiklop263
Príspevky: 671
Dátum registrácie: 26.04.2008 19:45
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kiklop263 »

držím palce nech nájdeš schopných mechanikov ktorých tá práca aj baví a nech zákazníci odchádzajú spokojní a vracajú sa späť znova,znova,znova ku kvalite.
Filip161
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Filip161 »

Diky za prispespevky pani.
Ano, to je velky problem, ze niesom vyuceny a preto uz na tom nejako zacinam pracovat, aby som ziskal trocha praxe. Ale podstatna vec je ta, ze na zamestnancov by dohliadal ten moj znamy, ktoremu v podstate patri autoservis.
Páni ku diagnostike, ja som skôr uvažoval nad niečím ako Bosch KTS 340 alebo 670, keď už niečo, tak nech to stojí za to.
Samozrejme, tym NECHCEM povedat, ze tie spominane kable su zle alebo co ! Tak som to nemyslel, len si myslim, ze ked zainvestujem do takehoto niecoho, tak to bude trvalejsia investicia a pokial viem, tak vsetky druhy aut na tom diagnostikujem. Sice je dost draha, ale myslim, ze je to uz o niecom inom. Ci co poviete ?
Pre kiklop263 : Dakujem ti velmi pekne, chcel by som pokracovat v tom co vybudoval moj predchodca - to, ze pracoval sam a mal stale a stale plno, pretoze sa ku nemu vzdy vsetci vracali, lebo vedeli, ze svoju robotu urobi podctivo !
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie, na zaciatok je taketo delo prilis velke susto. Okrem jednej veci si prehliadol aj drobnost...

vies kolko ta ROCNE bude stat udrzat Bosch KTS vo funkcnom stave ?

No schvalne... skus.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Milý Filip od tejto myšlienky ...Páni ku diagnostike, ja som skôr uvažoval nad niečím ako Bosch KTS 340 alebo 670, keď už niečo, tak nech to stojí za to....rýchlo odskoč.
mp3 turbo Ti to tiež jednoznačne naznačil,je to nezmysel. Medzi nami,diagnostika ako taká velké peniaze nezarába.Pre slabého je dokonca pohromou,aj pre jeho zákazníkov,to si dopredu ujasnime.V zlých rukách je to pohroma a aliby pre zlé riešenia.A drahé pre zákazníka.Ak už by si mal šťastie na rozmýšlavého chlapca (chcelo by VŠ)tak mu kúp osciloskop a ľudia Ťa budú milovať,lebo nebudeš meniť sprostosti diktované diagnostikou.Kúp si radšej ultrazvuk,špeciálneho náradia je na mraky,kúp si stav na alternátori a štartre,len nežeň sa do drahej a nepotrebnej diagnostiky.To isté urobíš aj vecičkou za stovku.Nikdy nechoď do univerzálnych,sú na všetko a na nič.
Velmi si daj záležať na výbere mechanika.Lebo to nie je len opraviť čosi,je to aj o prístupe,slušnosti a ústretovosti.
Filip161
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Filip161 »

Dakujem za rady ohladom tej diagnostiky, ja som toto -bosch KTS- riesil hlavne kvoli tomu, ze ako som pisal, tak moj predchodca mal KTS 650, ale ako skoncil tak ju predal a vravel, ze to bola skvela vec. Preto ma automaticky napadlo kupit nieco taketo, 340-ka stoji okolo 4tisic, ale ako pisete, ze na zaciatok asi hlavne investujem do kvalitneho notebooku a nakupim diagnosticke kable na vacsinu druhov automobilov a taketo podobne veci.
Ano viem, ze aktualizacie vsetkych casti KTS sú v stovkach eur rocne. Ale dakujem za rady, ze sa da zo zaciatku troska usetrit v tomto smere s kablami.
Sice mimo temy, ale som rad, ze existuje taketo forum, kde ludia dokazu poradit, napisat objektivne svoj nazor a celkovo diskutovat. Uz som sa tu dozvedel viacero dobrych rad
:2f93:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

kvalitny notebook nepotrebujes - staci ti barsjaka sracka sedem rokov stara ktora ma idealne aj seriovy port (do buducnosti, uz to zrejme nepouzijes ale je to vyhoda).

Zabudni na 64bitovy Windows 7. Rovno sfleku tak ako musis zabudnut aj na Bosch KTS6xx.

Inak povedane, jednoduchy notebook za 100eur s dobrou baterkou co vydrzi aspon dve hodiny a Windows XP 32bit, service pack 3 plus vsetky updaty z internetu je tvoj najlepsi kamos. Bude pracovat v tazkych podmienkach, spina, prach, olejove prsty, supernovu supermasinu za 699eur bez dph rozhodne nepotrebujes lebo na takej budes mat s windowsom7 problem s aplikaciami...

Ostatne som ti uz povedal, aj k tomu boschu, aj k tym malym cenam za jednotlive kable. Pozeraj fora prislusnych znaciek, na kazdom sa nachadzaju dvaja-traja chlapci ktori taketo kable poznaju, predavaju a za par šupov.

Vsetci sa NEZMYSELNE nahanaju za tym windowsom 7, dakujem ale posraty loader aplikacii ktory potrebuje 2GB pamate aby sa rozbehol mi fakt netreba. A to uz vobec nehovorim o situacii napriklad na webovych serveroch kde Linuxovy derivat so softom v style NGINX, G-WAN so 256MB RAM [!!!!] a podobne na hlavu vytrieska cely windows2008 s IIS7 na 8GB [!] masine so stvornasobnym [!] poctom procesorov...

nie vzdy to najfarebnejsie najnovsie je najlepsie... plati to ako o pocitacoch, tak aj o windowse a samozrejme aj o autach celych ako su...

Ziadny dnesny voz nedosahuje, nemoze dosahovat a nikdy nedosiahne jednoduchost, prevadzkovu spolahlivost a nakladovost aut spred dekády. Zlatym casom dieslov je uz daaaaavno koniec, DPF/FAP su len posledne klince do rakvy. Podme do elektronicky roztacanych turb (bmw), dvoj/trojturbovych vozov s dvomi EGR ventilmi (renault), priamovstrekovych sraciek (tsi/tfsi milovaneho koncernu) a tie auta budu fakt po piatich rokoch a par kilometroch v prdeli. Aby som nezabudol na jednoturbove motory 1.1d od renoltu ktore sa chystaju tlacit 1.8baru tlak z turba... a common rail vstrekovace s 2.1 az 2.3barmi tlaku v generacii aut ktora je uz dnes na trhu...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
hipisko
Príspevky: 1454
Dátum registrácie: 17.05.2009 23:09
Bydlisko: Alzbetin Dvor
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hipisko »

vidis mp3 dobre hovori, lexiu(citroen) a peugeot planet na windows 7 nerozbehas.
Filip161
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 08.06.2009 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Filip161 »

Ved zasa nemyslel som to tak, ze kvalitny notebook pojdem kupit za 1000eur, chcel som nieco normalne a adekvatne tomu, ako sa s tym bude pracovat - teda viac ako 600€ by som za to asi nedal. Ale o to teraz nejde, dakujem za rady ohladom windowsu v notebooku.
Takze nejaky klasicky notebook, diagnosticke kable a vsetko by malo teoreticky fungovat. Potom zalezi od mechanikov ako s tym budu pracovat asi :d :D ..
S tou KTS ste asi mali pravdu. Teda nieze by som nevedel co s peniazmi ked som nad nou uvazoval, len sa mi to zdalo prakticke, ze vsetky auta s tym dokazes diagnostikovat a predsa je to urcita znacka Bosch + skusenosti byvaleho majite s 650-kou.
pneumatiky123
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 13.12.2012 21:50
Zdieľať na Facebook

:)

Príspevok od používateľa pneumatiky123 »

martincichy napísal:ja Ťa odhovárať nebudem.

- zohnať skúseného mechanika bude problém - a ešte väčší problém ho bude zaplatiť.

- ak niekoho prijmeš, bude potrebné, aby si tam bol stále. A aby si sa neunudil, tak by si mal pracovať.

- aj skutočnosť, že nie si fachman, sa dá poriešiť - zariaď si pneuservis - budeš robiť pneumatiky. Nie je to ťažká práca - ja nie som vyučený automechanik a v pohode fungujem. Prvá sezóna - kamaráti - naučil som sa prezúvať. Druhá sezóna už bola o poznanie lepšia.

K tomu ďalšia služba - ja som teraz zakúpil PS systém od DDpneu na opravu prasklín autoskiel. Je to jednoduchá primitívna práca a takisto celkom dobre ocenená a už sa ukazujú prvé lastovičky.

Už len zohnať mechanika... myslím si, že cez nábory by si to mohol zvládnuť. Aj mladého prepusteného z nejakého iného servisu.

Pokiaľ ho budeš viesť svojou cestou, tak ho môžeš prerobiť na kvalitu.

My s otcom sme neboli školení v žiadnom profi servise - no máme vlastný profil práce, ktorý robíme a z čoho žijeme.

Z výmeny podvozkových častí sa dá vyžiť, ale musíš mať veľmi dobrý nákup, aby si mal maržu aj na tom.

Držím palec, ak chceš vedieť viac, ozvi sa mi do súkromnej správy, pošlem Ti telefónne číslo, môžeme pokecať cez telefón.

Návrat na "Shoutbox - o všetkom"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní