Puch 300GE nerovnomerne brzdenie zadna naprava

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Rolfos
Príspevky: 550
Dátum registrácie: 27.11.2006 11:45
Zdieľať na Facebook

Puch 300GE nerovnomerne brzdenie zadna naprava

Príspevok od používateľa Rolfos »

Zdravim,

mam takyto problem s Puchom 300GE (463.228, vpredu kotuce, vzadu bubny, ABS, cca. 194.000 km):

- auto bolo na normalnej TK v marci, vsetko v pohode, zadne brzdy su na protokole uvedene L 1,57 P 1,67, pri kontrole som ale nebol, moj kolega dal TK urobit nejakemu autoservisu

- po Velkej noci sa mi stala taka vec, ze som poriadne nezatlacil rucnu (ma to budiky ako W124 s malou kontrolkou vlavo dole, nie velky vykricnik v strede displaya, ako novsie G, prehliadol som to) a presiel som tak par km medzi dvoma dedinami, isiel som aj 90-100, kym som zacitil smrad, nechal som to vychladit, vykusal rucnu na brehu a kedze fungovala, aj som na to zabudol

- predvcerom som bol na STK s autom osobne (ina stanica ako v marci), kvoli tomu, ze som vymenil kolesa za take, ktore nie su v TP (celkova velkost kolesa je rovnaka, menila sa iba velkost disku z 15 na 16) a dostal som iba docasnu sposobilost z dovodu, ze vzadu ukazalo hodnoty L 1,26 P 2,23

- este taka vec, vcera mi kamarat vracal kompresor, chcel som ho vyskusat, ci funguje a vsimol som si, ze lave zadne koleso bolo dofukane len na 2,2, nie na predpisanych 2,4 (prave bolo OK)

- medzi prvou a druhou TK som presiel na aute asi 300 km, vacsinu casu stoji v garazi

Takze v com by mohol byt problem? Rozumiem este tomu, ze na lavej strane sa mohlo nieco pokazit a brzdi to slabsie, ale preco brzdi ta prava strana silnejsie? Pokazil som si to sam tou rucnou? Podviedol na ten servis, kam to dal kolega a TK urobili iba naoko? Mohol problem zapricinit ten rozdielny tlak v pneu?

Vopred diky za vsetky rozumne odpovede.
martincichy
Príspevky: 5443
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ahoj,nerovnomernosť účinku môže byť spôsobená aj spomínanou jazdou na ručnej brzde, ťažko posúdiť, ako bola silno bola zatiahnutá - to vieš len ty. Nikto nevie, aké obloženie je pod bubnami. Na súmernosť má vplyv aj ovalita bubnov, či stav valčekov. Treba to dať pozrieť do servisu.

Mne sa stalo na dokkerovi, že na servisnej prehliadke hlásený stav brzdového obloženia ako výborný a o 700 km mi vodič hlási, že dokker nebrzdí a chce odtiahnuť - v strmeni sa fyzicky nenachádzala jedna doštička a druhá bola zdratá na železo...

A či Ťa servis oklamal? Prečo? Chcel si stk, dostal si stk. Opýtaj sa ich.
Rolfos
Príspevky: 550
Dátum registrácie: 27.11.2006 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Rolfos »

Hlavne nechapem tomu, ako moze ta prava strana brzdit lepsie, ako v marci. Predtym, ako pojdem zo seba robit blbca do servisu, chcel by som vediet, na com som a ci je to technicky mozne. Nie som automechanik, prilis tomu nerozumiem a zas nechcem nikoho len tak obvinit. Na druhej strane za TK zobral servis 150 euro, v stredu som platil 38, takze 112 euro islo do ich vrecka nerobi. TK sa nerobi zo srandy, ma svoje pravidla a rozhodne sa neda urobit iba na papieri, tak ze si tam niekto povymysla nejake cisla. Ked niekto zoberie za nieco peniaze, cakam, ze svoju pracu urobi poriadne alebo aspon tak, aby nebol poruseny zakon...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Záleží aj od zadania - urobte mi STK alebo urobte mi auto tak, aby bolo v poriadku a bez problémov prešlo cez STK.
Rolfos
Príspevky: 550
Dátum registrácie: 27.11.2006 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Rolfos »

To snad zavisi druhe od prveho...
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Bežne mimo Slovenska áno, u nás kopec vecí nefunguje alebo funguje inak.
Rolfos
Príspevky: 550
Dátum registrácie: 27.11.2006 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Rolfos »

Takze, auto som dal kamaratovi do servisu a vysledok bol pridrhnuty lavy zadny valcek a unik brzdovej kvapaliny z praveho zadneho valceku.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných