Ford S-max , 1.8 tdci - po výmene EGR trhne,cukne motorom

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Ford S-max , 1.8 tdci - po výmene EGR trhne,cukne motorom

Príspevok od používateľa niveaman »

Zdravím páni,
Vymenil som na mojom s-maxe 1.8 tdci, rv 2007, EGR ventil (komplet so sanim) a po výmene pri cca 1800 otáčkach trhne motorom prvý krát a cca pri 2000 slabšie druhýkrát. Nad 2000 to nerobí. Trocha dymí na čierno.
Neviete poradiť, čo to môže byť? Pred výmenou to nerobilo. Zajtra to dám na diagnostiku či niečo neukáže,ale nemôže byť napríklad niečo zle poskladané,alebo len nejaká blbosť čo mohla uniknúť pozornosti pri skladaní?
Ďakujem za každú radu k veci.
Používateľov profilový obrázok
jaroslavelektro
Príspevky: 347
Dátum registrácie: 23.05.2019 07:27
Bydlisko: východ
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaroslavelektro »

dobrý deň pridajte som fotku z krabice / zo sčitka čo ste tam montoval .

Mám určitý predpoklad ale uvidíme podľa foto
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Dnes cestou do práce 15km,som skúšal to cukanie,rozbiehať sa,či to robí na každom prevodovom stupni a podobne. Tak hlavne pri rozbiehaní to bolo citeľné a čím viac som skúšal tak akoby viac to cukanie ustupovalo. Uvidím cestou z práce. Všimol som si ešte jednu vec,že na treťom stupni pri zrýchľovaní od cca 1500 do 2200 ide od motora taký suchotavy zvuk a potom stíchne. Pri zvyšovaní otáčok na mieste to nepočuť ani na inom prevode keďže motor je vtedy hlučný a nepočuť to. Ak by ste mali nejaký tip,budem rád. Ďakujem.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

a netreba to náhodou cez diagnostiku nastaviť, inicializovať ? keď sa dáva nový, inej značky
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak je to elektrický typ čiže buď plne elektronický alebo podtlakový z elektronickou kontrolou polohy tak vyžadujú základné nastavenie
maros000
Príspevky: 213
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maros000 »

Jedna sa o plne elektronicky ovladany ventil. O kodovani/nastaveni/resete EGR u tohto typu motora som nepocul. Predpokladam ze sa jedna 92KW verziu. Na svojom motore 85KW(KKDA) som ho zaslepil. Rozdiel ziaden, nema to vplyv na vykon/emisie/dymivost/ECU. ECU to proste neregistruje.

Mozno ti stacilo vymenit ovladanie EGR vid. video. Ford sice nevyraba len ten actuator ale komplet cele sanie co stoji stovky eur. Kdezto samotne ovladanie/actuator kupis novy do 100 EUR a castko krat je problem len v nom, pretoze vymena sania je dost roboty a potom moze dojst k pochybeniu.

https://www.youtube.com/watch?v=H8Uaisbylfk
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nepoznám el.menežment tejto 1,8 ky,ale bol by som značne prekvapený ak by základné nastavenie nepožadovalo,ten menežment snáď nie je až tak primitívny.To by EGR potom spätnú väzbu polohy vôbec nepotrebovalo,a vystačil by si zo spätnou väzbou skrze prietoku na váhe.Ale aj tie menežmenty vedia rozlíšiť vadu prietoku a vyhadzujú do chybového registra.
maros000
Príspevky: 213
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maros000 »

V priebehu rokov som si vsimol ze FORD mal/ma uplne iny pristup k tymto veciam ako VW. Mal som Escorty,Focus, Mondeo, diesel/benzin a napriklad ak u VW trebalo zakladne nastavenie skrtiacej klapky okolo roku 2000 tj. felicie,golfy,cordoby atd. tak u FORDu stacilo odpojit baterku a doslo k vyresetovaniu adaptacnych hodnot. Ak sa menil volnobezny ventil, cistila skrtiaca klapka, vzdy a vsade stacilo odpojit baterku a prejst urcity pocet kilometrov. Ak nieco nebolo v poriadku a calibracny cyklus nemohol byt dokonceny tak bolo zapisane chybove hlasenie PXXX. Cize tak isto predpokladam ze to moze byt dnes. Ze ECU sa nauci zakladnu hodnotu.

Ten konkretny EGR ktory sa nachadza aj v tomto S-MAX som mal uplne rozobraty. Elektromotor + potenciometer ktory snima polohu. Ak je dany potenciometer vyrobeny v tolerancii preco ma ECU zaujimat ci nulova poloha je 30 Ohmov alebo 45 Ohmov. Maximum sa da zistit analogicky.

Tento motor je cisto v produkcii Ford tak isto ako napriklad 2.0 TDCI/TDDI ktory bol v mondeu MK3 tiez EGR nehralo velku rolu. Po zaslepeny tiez chybovy kod je nepritomny a dokonca niektore verzie nemali ani vahu vzduchu len snimac tlaku v potruby. Ford podla mna dost kaslal na tieto veci ohladne emisii. Ak sa bavime o 2.0/1.6 TDCI od PSA tam uz je to uplne ine.
niveaman
Príspevky: 262
Dátum registrácie: 09.09.2012 23:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa niveaman »

Mal som to dnes napojené na Delphi a ukázalo chybu egr ventilu,skrtiaca klapka,chyba prebieha,tuším to bolo číslo P3355 alebo tak nejak. Nestihol som si zapísať,kamoš to skôr vymazal ako trebalo.
Niečo som pojazdil po meste,robí to stále. Pridalo sa to že po naštartovaní je voľnobeh nestali,akoby lapal po dychu,neskôr sa to ustáli. Nerobí to pri každom štarte.
Maros000 ty si mechanik?
Áno a je to 92kw kód motora QYWA. Predtým bola chyba PO490 a svietila kontrolka motora.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ci turbo ci egr u fordu treba to kodovat ak sa pouzije iny diel ktory ma ine cisla ako ten povodny.ale na take veci ma diag len vacsinou ford.ak sa pouzije cislo dielu rovnake nic sa nekoduje.namontuje sa a vsetko slape.sleduju sa cisla a el casti dielu.da sa to normalne kupit rovnake neviem preco sa tu kupil nejaky iny.treba skusit firmy ktore take veci repasuju na sk je ich dost vsetko maju e-shopom a vedia aj zhodu roznych cisel ktore budu spolupracovat s dannym autom.
maros000
Príspevky: 213
Dátum registrácie: 03.07.2007 09:24
Bydlisko: Kosice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maros000 »

Niesom mechanik mam to ako hobby, pracujem v IT avsak vlastnil som viac Fordov a zatial skoro vsetko na aute co sa mi pokazilo som si dokazal opravit sam, az na take veci ako vymena prevodovky do toho sa mi nechcelo.

Pri diagnostike su podstatne kody, nie popis. Kod je vzdy PXXXX cize P a styri cifry.

P0490 vid. https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?p=1217030
Chyba snimania EGR, cize cierna krabicka na konci actuatora ktory ovlada samotny ventil, nieje to nic ine ako potenciometer ktory mozno stacilo vycistit. Mohla byt aj chyba vo ventile samotnom to sa da vzdy lahko overit. Niekde som videl aj videjko ako bratia z vychodu primontovali uplne iny ponenciometer pre snimanie polohy EGR.

P3355 pravdepodobne nexistuje.

Dvolezite je vediet aka chyba tam je. Ak chces mam diagnostiku a viem to pozriet. Napis do spravy.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Fordy medzi prvymi kompletne zeelektronizovali riadenie motora kvoli emisiam.A pri tomto systeme staci ze tiahlo na turbo je v inej pozicii ako si RJ mysli a je o taketo problemy postarane.tiez sme vymenili egr,repaa vstrekov,repas turba a az teraz vidno ze ide ok.Tiez vypisovalo chybne egr,len nepamatam kod chyby
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Nie je kodovanie a nie je programovanie pre tieto typy suciastok koduju a programuju sa riadiace jednotky, resetuju sa adpatacie v RJ alebo sa adaptuje nova suciastka, nauci sa polohy. Poloha u forda sa sledovala aj na podtlakovom egr kde bola kontrola jeho polohy. Na zaklade tohto s tym pracuje rj na zaklade poloh egr ventilu ak je riesene tymto stylom, cize informacia dolezita pre rj aj ako zaklad pre problem, chybovu hlasku ak sa polohy dostanu na hranicne hodnoty. Preto sa po vymene moze riesit napr. reset adaptacii, kde jednotka bude pracovat ako s novym.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

pacok napísal:Fordy medzi prvymi kompletne zeelektronizovali riadenie motora kvoli emisiam.A pri tomto systeme staci ze tiahlo na turbo je v inej pozicii ako si RJ mysli a je o taketo problemy postarane.
okolo roku 2005 v jeseni to zacalo.komplet elektronicke bez podtlakov.u mk3 mondea 2006 pri 230000km ked sa cistilo sanie egr co ani velmi netrebalo som si to raz rozobral ten aktuator turba posteloval to aby tiahlo bolo pri starte v strednej polohe.pri spusteni motora si to samo dalo na poholu ktoru potrebovalo.ale u audi 4 co sa doma kupila pred rokom 2015 rocnik 2,0 tdi 100kw s ad-blue euro 6 este stale davaju podltak.no bmw gt rok 2013 320d ma elektroniku.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných