2.0 Tdi CR diagnostika palivového systému

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

delong
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 06.11.2007 23:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delong »

Na upresnenie nie som automechanik nemám možnosť školenia a získanie dokumentácie v rámci nejakej fy.
Ja vidím príčinu tak v dvoch veciach . V prvom rade mechanická závada napríklad:dvojhmota zotrvačníka ,výfukový systém.
Potom v druhom rade RJ . Nie že by bol vadní softwér ale skorej to ako ho programátor napísal. RJ pracuje na princípe jeho naprogramovania a bere do úvahy veľa vecí včetne núdzového stavu. V neposlednom rade kontroluje aj zaťaženie motora (aj keď je vo voľnobehu má určité zaťaženie ) a meria a riadi okrem iného aj alternátor . Príjma signály aj z teplotných snímačov .
Zdanlivá chyba ako kolísanie tlaku tak nemusí súvisieť s čidlami a snímačmi CR .
Neviem či idem dobrým smerom ale zaťiaľ len toľko...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ideš velmi správnym smerom,aj keď čidlom to začína.Dovolím si preto po x milionty raz zase napísať,prvé čo je nutné poznať,je algoritmus práce a hierarchia systému.Je to organizované,niečo ako armáda,niekto velí inému,niekto vykonáva,všetko má hierarchiu.Pokiaľ nevieš komu sa môžeš vykadiť na hlavu,a kto tam rozkazuje,kto je tam podržtaška,tak sa ďaleko nedostaneš a robíš iba chyby.
dkonecny
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 06.05.2007 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dkonecny »

Z tohto vyplýva že máš prístup ku zdrojovým kódom riadiacej jednotky.?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To určite nie,prístup mám (ako ktokoľvek iný) iba k mapám RJ
dkonecny
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 06.05.2007 15:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dkonecny »

Z máp nevyčítaš to čo momentálne potrebujeme.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme,sú to iba noty podľa ktorých RJ hrá,nič nemá s prasknutou strunou
delong
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 06.11.2007 23:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa delong »

mhlavaty napísal:prvé čo je nutné poznať,je algoritmus práce a hierarchia systému
Presne si to vystihol :3dcline: . Ale na to aby si to poznal sú hodiny dni možno aj roky trvdej práce .
A keď to už konečne spoznáš príde zas niečo nové lol .

Ľudské telo je pre doktora už hračka. Vo vnútri sa nemení nepribúdajú nové "komponenty" rokmi sa nemení . Len ten "soft" je u každého iný lol .
S autama je to ale iné . Stále sa tam niečo mení . Musíš sa učiť nové veci ak chceš v niečom uspieť .
No a ešte je aj funkčná hierarchia tak že to čidlom môže začínať ale RJ ho neberie do úvahy ako prvé .
A kľudne to potom bude spôsobené prasknutou pružinkou zakončenou s blbou guľôčkou, sacím alebo výfukovým ventilom, spojkou lol .
RJ bude rozmýšľať v rámci svojích možností tak ako ju naprogramovali a navrhli .
Možno sa dočkáme RJ s umelou inteligenciou to bude masaker
lol .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Servis je vždy pozadu,a bude to stále horšie pretože náročnosť stúpa každým modelom a niet väčšej šance stíhať ten rýchly sled.A to sa bavíme že to platí o mechanikovi čo sa v tom neustále pohybuje a stále učí,študuje.Ako potom má krok s tým všetkým držať človek čo z pomocou božou skončil učňovku a odvtedy už iba hlúpne.Veď iba toto fórum je ukážka všakovakých hókusov pókusov dielní po celej SVK
To vážne práve začína,nová technika nabieha na kilometre kde sa žiadajú prvé vážne úkony tak pri motoroch ako pri prevodoch.Ak sme ešte prednedávnom nechápali smiešnu cenu problémových aut na západe,a ani za tie nula peniaze to tam ani pes nechcel,tak to pekne krásne prevalcuje aj nás.Tie kraksne tam buď kúpy slovak poliak atd. alebo skončia v lise.Na množstve konkrétnych aut to už je tak aj tu,ak sa predajú,tak jedine pomocou kadejakých podvodov.
Zrovna dnes počúvam...rok výroby 2016 - 120 tis km. No pekne,takže nie len nejaký nemec tomu vyšlape črevá
richi-pd
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 19.01.2017 22:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa richi-pd »

Pan Hlavaty, gratulujem, ako sa vam dari udrzat "publikum" v napati a kazdy chce uhadnut, kto je "vrah"... Ked som cital tuto temu, hned ma zaujala a zamestnala mozgove zavity, ale ako to vzdy byva, casom to so mna opadlo. Az do tohto tyzdna, ked som sa stretol s tymto problemom osobne. Motor bezal presne, ako v tejto teme a neviem, ci to bude priznanie, alebo chvalenie, ale problem som vyriesil za 20 min. Ako? No predsa nebudem kazit zabavu :-) Pan Hlavaty tu vsetkych navadza spravnym smerom, ALE bez znalosti systemov mozete len hadat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vieš v čom je vtip ?! Pes je zakopaný v niečom,čo je všeobecne známe,píše sa o tom kadekde a hĺbavejší človek na to príde pretože ho k tomu privedie logika tých vecí ktorých sa to týka.
To čo som písať X krát,bez znalosti algoritmov je to márne a doslova musí pomôcť náhoda.Pre každý člen sú väčšinou tri - štyri možné stavy - odpojený,skreslujúci údaje,v skrate,bez napájania.Kto nevie čo bude nasledovať za a b c d to má ťažké
richi-pd
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 19.01.2017 22:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa richi-pd »

Co odpoved to navod :-)
koika
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 11.02.2009 20:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koika »

Regulator tlaku vyriešené
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

Velmi zaujimava tema, pre mna teraz aktualna lebo riesim priemyselny commonrail a som v trojuholniku 3ch snimacov. Skoda ze sa to nerozvinulo dalej, zrejme by mi to usetrilo hodiny laborovania a skúšania......
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Trojboj snímačov je vždy zaujímavý lebo to z riešitelom hrá hru kolo kolo mlynské alebo deti čo sa vzájomne hašteria ktorý to nebol (čo niečo vyparatil)
Často pomôže niektorého člena oklamať,alebo nasimulovať aby sa preťali väzby.Ale občas stačia už dva na problém a otázka je - čo bolo skôr,vajce alebo sliepka.Tam kdesi začína diagnostika baviť

Už som to zmieňoval,ak by do každej témy nenaskákalo kopec ľudí čo tému rozsekajú nezmyselnými príspevkami,šlo by tu robiť iné veci.Pretože každá jedna oprava je príbeh zo začiatkom,riešením,ale aj záverom a poučením.To je poučné,hlavne ak je podložené fotkami,radami,vysvetlením.Kedysi to tu tak bolo,dokonca návody sa písali.Žiaľ kým tu pôsobí pár pánov ktorých baví ľudí urážať svojimi vstupmi,je to už minulosť.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: moravcik a 11 neregistrovaných