Ford Fiesta 1.6 TDCi , 2005 - odvzdusnenie pal. systemu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

coltik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 24.02.2020 20:02
Zdieľať na Facebook

Ford Fiesta 1.6 TDCi , 2005 - odvzdusnenie pal. systemu

Príspevok od používateľa coltik »

Zdravim pani.

Menil som na Fieste podlozky na vstreky, a dalsiu bizuteriu co k tomu patri. Popri tom som dal dole aj sanie a vycistil tym padom trubky dole na raily. Vsetko som poskladal chcel som odvzdusnit ale ... bohuzial.
Vyskusal som nasledovne veci:
Trubku prepadu na fitry dole a natahal som naftu bez bubliniek...nepomohlo.
Rozpojil hadice/ hadicky na prepad od cerpadla a ... opat tahal naftu az kym bola bez bubliniek .... nepomohlo.
Stekre dole s vstrekovacov, povolene trubky tocil som motorom a ...nic.
Na raily nie je nafta tym padom ani na vstrekoch.
Skusal som odpojit aj senzor na raily a tak tahat a aj senzor na cerpadle...
Je tam system Bosch tz aj vstreky a aj ECU.
Mam dojem, ze kupa Fordu bol omyl :-(
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

1 000 000% istoty, ze si tym cistenim nejakou nestastnou nahodou tam nezaniesol daky bordel?
Normalne staci natlacit naftu balonikom a motor nastartuje bez problemov. Sice mu to dlhsie trva, ale chyti…
Neni tam nejaka chyba (gril kurca), ze koli tomu nepovoli vstrekovanie?
Startovaci sprej?
Technika nemoze za ludsku chybu.
coltik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 24.02.2020 20:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa coltik »

Vsetko mastík dokladne zakrytovane :-D sachty handra aby sa tam nic nedostalo. Na vracacke stale bubliny....choroba tohto PSA motoru resp jeho odvzdusnenie. Vyskusal som x rad ale nic...a akoze spray naco ked nejde nafta na vstreky.
Ale ... mozno uz mam riesenie zajtra dam vediet ako to dopadlo.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Na co start sprej?
V akom stave je starter, ako roztaca motor, ci nepada V moc nizko, ze RJ start nepovoli.
Diagnostika je?
Tlak na rampe ziaden?
Bubliny vo vratke paliva? Takze nafta k vstrekom ide…
Problem s filtrom?
Neni problem ten motor odvzdusnit. Prinajhorsom sa prave cez tu vratku nataha nafta.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Treba vsetko zapojit vstrekovace naspat a povolit trubky pri vstrekovacoch a zacat startovat ked sa tam zjavi nafta druhy nech pozatahuje trubky na vstrekovacoch a musi auto nastartovat, tak sa dostane nafta az ku vstrekovacom.
coltik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 24.02.2020 20:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa coltik »

Vyriesene auto startuje. Vdaka za tip MC asi sa spoznas :-D
Kupil som na vrakaci cerpadlo napojil do okruhu a ... za cca pat minut som startoval. Vymazal chyby a ... vsetko OK.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Som rad, ze som pomohol.

Pre ostatnych, autorovi som odporucal zapojit obycajne 3 barove palivove cerpadlo z hocakeho benzinoveho auta do palivoveho okruhu a nastartovat s pomocou tohto cerpadla.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

keby si do vstrekov fukol naftu zalial palivovy filter po vrch chyti hned a zaplni aj rail.vstrekovace bez nafty nepojdu len sa pridieraju a odpisu.v tom je cela veda fordov preco su take zle.
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Ak je koncept tohto motora a vstrekovania ako 1.8TDCi v mondeu 4 - tzn, bez cerpadla v nadrzi, tak vsetky vase rady su bezcenne. toto auto je na odvzdusnenie asi to najhorsie co moze byt... Je na to aj original pripravok, ale teda je to mazec odvzdusnit ak to clove robi prvykrat...
coltik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 24.02.2020 20:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa coltik »

Pani, vyskusal som x navodov a nepomohlo....seven...vstrekovace som mal odpojeme, myslene a pisane stekre takze nesli na sucho :-D aj filter zaliaty a podobne veci som skusal. Dokonca vraj roztiahnut na Ford fore :-D pisali...logika v ... ked nejde nafta naco tahat.
Ako pise misokgb ... je to zakusok motor na odvzdusnenie.
No proste maturita odborara :-D ako to pozname my starsie rocniky :-D
Olejovu vanu konkretne vypustny otvor na olej som upravoval a podobne. Sanie bolo ako ciganske hracky :-D uz ma caka tento vikend len intercooler vycistit, uz sa tesim :-D
Fakticka poznamka.... na to, ze vstreky boli povolene, sanie zaje.... :-D na sani chybala gumicka a chytalo falosny vzduch auto islo viac ako slusne. Vaha nepusti. Ja mam len trojdverovu verziu a vaha podla TP 1115 kg.
Este k tomu saniu a EGR...na to, ze auto jazdilo v Rakusku a pise sa vsade, ze aka je tam super nafta tak EGR detto ako sanie, neskutocne zaje.......poznam historiu auta, prvy majitel pan v rokoch, po 12 rokoch predaj Ahmedovi :-D a ten jej dal na frak :-) Gumicky na plyne a spojke zodpovedaju nabehu ale gumicka na brzde :-D zodrata na padrt.
Fiestu som si dovietol pre seba nie na kseft tak sa jej trosku povenujem.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Stav sania a egr vôbec nevypovedá o kvalite nafty... moje sanie bolo aj po 200 000km čisté, asi milimeter usadenín na stenách, kanále v hlave čisté, ventily taktiež a zasa naopak som mal možnosť nedávno vidieť sanie z octavie s nájazdom 140 000, stále prvý majiteľ kde vďaka majiteľovi motor nejde nad 2000 otáčok ako je rok dlhý a viac ako 80 po okreske na 6-ke ten pako nejazdí. Auto má mať 140 koní ale ide ako keby 70 zdochlo, kúpa auta po dôchodcovi alebo miestnemu vytváračovi kolón nie je vždy najlepší nápad.
Ináč ja mám mondeo 2.0 tdci, tam je palivový filter pri zadnej náprave, objem cca. 1 liter a ten keď sa mení tak pumpou ťahám asi 15 minút kým začne ísť z vracačky nafta, kebyže to nespravím tak môžem točiť motorom aj hodinu nonstop, skôr odpíšem čerpadlo a vstreky ako naštartujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lenže to čo robíte je doslova brutálny amaterizmus ktorý nevyčítam,je prirodzený pretože nie ja evidentne dostatočná znalosť o tom ako veci fungujú.Čerpadlá typu bez pomocného čerpadielka sú nesmierne až detsky závislé na úplne dokonalom spojení čerpadlo nádrž,na perfektných spojoch a dobrej prechodnosti bez kladenia odporu.A hlavne - samonasávacia schopnosť je viac menej nulová.To je ako zahradné čerpadlo do ktorého nenalejete vodu...nikdy v živote si nenatiahne nič.Že niečo nie je v poriadku by ste vedeli okamžite ak by ste mali možnosť merať velmi malé podtlaky.ale zase sme tam...nie ste na to vybavený.
Tu je jedno poučenie,tieto systémy treba plniť pod tlakom externým čerpadielkom...to je to čo poradil Martin Cichý.Pretlačí sa celý systém,z návratky čisté palivo,brnk a ide to.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Kedže sa mi už nechce šmátrať kade tade okolo motora a mačkať gumové baloniky tak som do traktorčekov kúpil z Ali membranové čerpadlá za 8 evri . Aj pri motore ktorý nemá vratku pod hladinou paliva (lebo taká bola po ruke) to natiahne naftu do 5 sec. a štart je na otočku.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to aj o fyzike.Ťahať palivo podtlakom alebo to tlačiť hoci malým tlakom sú dve nesmierne odlišné veci čo sa dôsledkov týka.Podtlakové systémy kolabujú pre pár bubliniek (pretrhne sa stlpec paliva) kdežto pretlakový ak má problém sa aspoň miesto úniku okamžite objaví.Veci ako autu dôjde palivo..no to si každý forďák nadlho zapamätá
coltik
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 24.02.2020 20:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa coltik »

Chlapi je to vyriesene zase som o nieco mudrejsi :-)
Dufam, ze Fiesta uz bude robit len radost. Viem, ze motor od PSA vraj nie je bohvie co ale snazim sa poriesit veci ktore su davno zname napr ta olejova vana atd ... olej urcite budem menit po 10.000 km. Vstreky podla vzhladu vyzeraju byt uz repasovane a ked budu robit neplechu Poliak to isti. Ale ked som ich skusal testovat cez prepad do baniek tak boli ako by ich jedna mater mala :-) 4 minuty vrcalo auto a kazdy dal 20 ml paliva.
Uz len ten intercooler a dufam, ze saci trakt bude 100% tny.
Inak sanie som namocil na roztoku vody a sifonu/ guliciek co sa dava na cistenie sifonov a bolo fakt ciste a vo vedre....bordel.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných