Auto na dlhsie trasy

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Zamknuté
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

vdaka chlapci,snáď som tomu hrobárovi utiekol z lopaty,operoval ma asi vôbec najlepší v obore aspoň z kontrolných vyšetrení po 2 mes to tak vyzerá a aj sa super cítim.Rozhodne to zmení pohlad ale to sem nepatrí.Zase sa iba potvrdilo to staré...čo rozdáš to dostaneš späť a ja som dostal to najcennejšie.
Ten môj pantograf je hebedo,nie je to Kinex ale z hlavy ani neviem,ale super.A ja som technické kreslenie vždy doslova miloval,v profesii mi to obrovsky aj pomohlo,na výške mi to tiež dávalo vela predností,no a teraz v tom rochním.Zároveň si robím len rukou návrh na malý sústruh,ale kým je stojan obsadený tak iba tak nahrubo.No samozrejme rýchlo som prišiel na to že ak to má mať presnosť hlbšie pod 0.1 mm potrebujem lože,ale už to mám premyslené,dokonca mi nejaké veci (velmi presné)z Allegra prišli naštastie nedorasované kuriérom.Takže som sa ozaj nesťažujem,akurát sa musím vystríhať námahe a chrániť ostro pred coronou čo za zavretou bránou nie je problém.Je to na smiech,ale aj dnes som tu mal toho kamaráta lekára a obaja sme debatili v rúškach,žiadne podaje ruky...na meter od seba.Parkujem mu cabriáčika v lakovni,popozeráme a je nám dobre.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ja som si tym presiel iba v skole, za peniaze som nastastie uz nemusel urobit ani ciarku na pauzak :-\ , prisel CAD a ten to zvalcoval, ale poznal som starsich odomna a to boli borci, axonometricke "skice" zlozitych veci - zostavy, ze sa to dalo merat z toho a rovno vyrabat vo vyvojovej dielni a pritom tam bolo vacsina len rukou, obdivoval som to vtedy a obdivujem dodnes, samozrejme stale papier a ceruzka patri k veci na dennom poriadku, ale take zlozitosti si predstavit a hodit na papier, to je uz bez sance, to sa da diskutovat iba nejaky uzol, co sa riesi, poskladat velku zostavu uz jedine v PC :-\ , ale ked zili este komarnanske lodenice, pocul som taky pripad, ze potrubari s CAD vykoumali take cudo, ze museli dochodcu praktika povolat, nech v tom dojde spravit poriadok v zeleze, lebo volako im to neslo zlozit, aj ked poskladane v datach sedelo vsetko vyborne :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

mhlavaty napísal:Chlapci nerozumiem vám.Nikto nehaní japonca či korejca,ale prečo vy pozitívny atmosfére ju trocha nepochválite,nepodelíte sa o dobré stránky,pozitíva od pohladu uživateľa po otázky servisovania,náklady na prevádzku,možnosti servisu pre dané autá na SVK,diagnostika aká a pre ktoré,skúsenosti ...prečo nie ?
A na čo, keď tie autá sa ani neservisujú mimo oleja a filtrov.
Áno, je pravda, že sa s nimi nejazdia pendle s opatrovatelkami. Aj keď sa nájdu výnimky, keď občas pozriete predaje tu alebo mobile.de
Keď si zoberieme čisto auto/model napr passat/avensis, kým do 350000 pasat oservisuješ okrem motora-ložiská, zámky, zatekanie, padajúce okná, ventilácu, klímukompresor.... Na tom avensise vymeníš max vzadu silent na náprave. A stále si za cenu opráv toho pasatu, môžeš dať prirobiť lpg. Dobre som to vysvetlil?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nedobre si to vysvetlil.Lebo si si z každého vreca vybral len čo sa hodilo.Ty si urobil reklamu ako v TV,najprv ukážu úplného magora ako niečo domrví (napr maluje) potom to svoje čudo ako maluje v kravate !
Nie je to tak.Mrte jedných nikdy nezažili doslova nič z vymenovaných problémov,a mrte druhých zase zažili.
Ak niečo platí skoro všeobecne,že do určitého počtu km problémy sú výnimočné skrz celú flotilu značiek,neskôr to je iný vesmír.Jedny sa v zdraví ani nedožijú po km keď druhé majú prvý väčší servis ...ibaže pokračujú a pokračujú dlho.
Kúpiť vždy nové auto na 250 tis km sú dvojmo strata.Prevádzka doteraz + kúpa
Alebo... po 250 tis servis za 1-2 tis a znova a znova a znova
Podčiarknuté a spočítané je to katastrofálne v neprospech tvojej varianty,a ak započítam rozdiel (kolosálny) v spotrebovanom palive...no len si to nechaj pre seba.Ak to máš za výhodné,uži si tú výhodnosť.Ako v rozprávke kde sa na klamstvo odpovedalo...ok,nech je tak a nech to tak aj ostane.Ty si uži svoje,a my tiež,a nech je to tak a nech to tak aj ostane !
Pekný deň a kopec spokojnosti každému ...s tým svojim !!!
pavolh
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pavolh »

Moonshine napísal: Na tom avensise vymeníš max vzadu silent na náprave. A stále si za cenu opráv toho pasatu, môžeš dať prirobiť lpg. Dobre som to vysvetlil?
Tiež mám radšej benzínové autá ale s tým avensisom si sa netrafil pretože pri 200tkm budeš meniť lambda sondy + kat ktorý je integrovaný do zvodov čo presiahne cenu servisu PD TDI,
druhý šok príde keď sa ozve rozvodová reťaž ktorá sa mení aj s predsuvníkom VVTI
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Tak ale zas treba aj to povedat ze drviva vacsina populacie 250.000 a viac km na jednom aute ani neurobi. Pisem o beznych cloviecikoch ...keby bola anketa kolko najazdite rocne (ale bez fantazirovania,realne km) tak sme niekde okolo 15-20.000km rocne. Tak bavit sa ze auto sa mi pokaka pri 300.000km je irelevantne. Myslim u prveho majitela. Tu ale vacsinou pisu ti co si kupia po x tom majitelovi stocenicu a vyplakavaju o nespolahlivosti tej ktorej znacky. Za seba poviem ked som kupil novu vitaru a zaregistroval sa na suzuki fore tak som zisyil ze ti ludia hadam ani nemaju problemy,riesia sa tam doslova sprostosti ake zasterky kupit a ako sa pripojit s mobilom na radio
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V poriadku a správne.Ale prečo bojuje človek ktorý nikdy v živote nenajazdí väčšie km hlúpymi argumentami proti tým,čo to stihnú za 4-5 rokov.Prečo najviac kričia ľudia čo najmenej vedia o konkrétnych veciach.To už tento národ úplne osprostel,že každý kto má v riti dieru vie lepšie čo má robiť vláda,čo nemá robiť,s čím sú spokojný alebo nespokojný ľudia z autom aké oni nikdy nemali.Toto je nejaká národná danosť kecať do všetkého do čoho prd rozumie
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Na odlahcenie, ale prave to vystihuje odpoved na mhlavateho a prikladam link na odbornika. Zadavatel by sa mal uplne vazne popozerat aj na ine vozidla, a pouvazovat namiesto passata nad takou Fabiou! Poznam jedneho pana, co na Fabii nabehal za rok 200tis km! Okrem porcie najazdu schova spominaneho passata aj v komforte, kedze tieto trasy absolvoval s vlastnou matkou, ktora si komfort nevedela vynachvalit a proste ju z auta nemohol dostat. Ze to nieje blud, prikladam link.

https://www1.pluska.sk/spravy/z-domova/ ... kilometrov
Ak nad prispevkom svieti moje meno, bol by som rad aby bol text vo forme v akej som ho napisal, JA! Ak ho zmenis, prosim... ale hod tam o tom info.
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Milan, ja sa odvíjam od svojho širokého okolia. Pýtam sa, lebo ma to zaujíma. Niekto jazdí viac, iný menej. Jeden má 20 ročnú hrču, druhý ročné bmw za 35000.
Pýtam sa na spolahlivosť, servis a náklady ročne bez paliva.
Škoda a vw, trochu lepšie audi vychádza najhoršie na spolahlivosti až tak, že zo zúfalstva sa niektorí auta zbavili, iní sú stále v servise. Autá od roku 2007.
Nevystatujem japonce, auto má slúžiť a nie chodiť po servisoch. PSA je tiež spokojnosť.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Ja dodám k tomu len tolko že je to najmenej napísať stačí toto a stačí hento a auto bude spokojne slúžiť.
Brat mal nejeden koncern, tiež ludia blízky čo som ich tu spomínal a každý jeden sa v tom rýpe / rýpal

Milan tu napísal ohladne motora, ale že sa riešia iné problémy dookola akoby nechcel pripustiť

A tiež to nepíšem preto aby som vyzdvihoval inú značku, ale píšem to preto že pri koncerne nedostane o nič viac, skôr lahko kúpi kýbel s vysokým nájazdom a tam to potom ide...
Ložiská/náboje, poloosi, prevodovky, elektronika
To má niekoho tešiť že motor dá s prstom v nose cez 500tis km, ked mu prestanú ísť napríklad stierače, lebo celý ten mechanizmus je zodratý a vypadne tiahlo?
Aj to som už riešil - bolo to síce na Audi, ale to sú tie veci ktoré prídu s nájazdom

A teraz si ešte treba predstaviť človeka neznalého - musí zavolať do nejakého servisu že mu nejdú stierače, tam mu zistí problém a ide sa riešiť, druhý mechanizmus nie je okamžite a je treba niekde kúpiť a vymeniť a to je zasa dalšia navšteva

Ked má čas niekto na takéto navštevy servisov tak mu brániť nebudem a vôbec neriešim či to stojí 10€ alebo 50€
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To sa týka úplne všetkých aut,velmi závisí po kom je auto.U každého typu a značky lotéria.Keď po nejakých 50 tis cca odišla synovi spojka nadobro na Citroene C4 Gr.Picasso a už tri razy mal problém z močovinou mám pooplúvať Peugeota ?! Spojka je daň za denné kolóny D.Lužná - BA po 5 metroch,to položí každú techniku.A je to aj daň za mech. prevodovku a tisíc krát radiť tam tolko aj späť.Ale...výmena a ide sa ďalej,netrvá dlho,nestojí veľa.Vždy lepšie ako automat (len osobný názor) s tým by za dva dni asi znova nejazdil.Proste je to kus čo kus,nadávať ? A robilo sa teda unikátne zle,je to ozaj blbá konštrukcia ale to nesie život,šlapneš do lajna je v ňom občas aj pripináček.Všetky autá bez zbytku doplácajú na mechanikov.Tie ktoré majú dobrého tam ani gazda nerumázga,kto má vola konča ulice nuž opravuje stále,jednu vec urobia horko ťažko a tri pokakajú.Auto vždy doplatí na servis až tak,že sa stane postrachom všeobecne.Tých aut je spústa
Znova pre slabo chápajúcich...držte sa svojho a nechajte ostatných na pokoji.Ak ti tvoje vyhovuje,kašli na to či iný behá hoci na horskej koze,je to jeho problém.
Otázka...že už neviete čo sa pýtal zadavateľ keď píšete hore dole,mne to nevadí vonkoncom,k jeho otázke som sa vyjadril.Ale stále nerozumiem čo riešite vy ak nič podobné nevlastníte a ani nechceli nikdy.Prečo riešite susedovu kozu ? a nie svoju
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

Moonshine napísal:Milan, ja sa odvíjam od svojho širokého okolia. Pýtam sa, lebo ma to zaujíma. Niekto jazdí viac, iný menej. Jeden má 20 ročnú hrču, druhý ročné bmw za 35000.
Pýtam sa na spolahlivosť, servis a náklady ročne bez paliva.
Škoda a vw, trochu lepšie audi vychádza najhoršie na spolahlivosti až tak, že zo zúfalstva sa niektorí auta zbavili, iní sú stále v servise. Autá od roku 2007.
Nevystatujem japonce, auto má slúžiť a nie chodiť po servisoch. PSA je tiež spokojnosť.
vieš každý má nejaké okolie,mám kolegu má A4 ,2,0tdi,r.v. 2011cca 180 tis nájazd a výmenu jedného ložiska na kolese asi pred mesiacom inak ani ťuk,takže ako teraz? prezradím ti, je prvý majiteľ a nevravím všetky ale drvivá väčšina áut u prvých majiteľov je bezproblémová.
a potom sú ešte takí že keď voláš na inzerát tak je všetko tip top nič som nemenil 10 rokov všetko funguje, prídeš tam a vyliezajú ti oči z jamiek čo všetko to auto už pýta a normálny majiteľ by mu to dal,ale 10rokov sa nič "NEMUSELO" meniť.
čo sa týka korea a japan,nikdy som nemal a ani nemám nič proti,skôr občas proti ich majiteľom. zato ceny na tieto autá sú často mimo misu.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Obrázok
Obrázok
Obrázok
Obrázok
TDi po 300 000km.
Hlava pravdepodobne na odpis.
Sachty vytlacene, ani pregumickovanie nepomaha, tlak z tandemu v otackach pada aj k 2-3 barom, aj pri teste vzduchom neudrzia viac nez 6 barov (pretlaca do vratky, malinko aj hore, pod vicko, do oleja, minimalne treti valec prefukuje cez dosedaciu plochu, straca teda kompresiu.
Blok este nebol zmerany na rovinnost, ale predpokladam, ze bude mierne upadnuty, no hlavne pri sroboch bude vytahana plocha, takze sa mozno este zahrani, ak si clovek najde cas a pride ho zaskrabat.
Tandemove cerpadlo na odpis.
K tomu nutne pripocitat spojkovu sadu, lebo od doziva.
Snad jedine pozitivum je vacka, ktora je stale top stav. Ini take stastie mat nemusia.
Kolko stoji nova???
Repas vstrekovacov? 4 x 250€?
Rozvody taktiez nove.
Suma, sumarum, uz teraz vysoko cez 1000€,to som este velky optimista, skor cez 2000€, ale to akosi mi hlava nechce pobrat.
Spolu so vstrekmi, ak by bolo treba vacku, repas turba tak kolko to je €?
Ked sa uz tak do toho motora saha, tak neni asi od veci vymenit aj saly na ojnici (loziska pod vackou su tiez KO), skontrolovat olej cerpadlo. Daktore maju aj tie fajne vyvazovaky.
Na akej sume stojime len material?
Kolko praca?
No nic, par tisic €.
Ano, isteze, treba teraz oponovat, ze daktore TDi aj jazdia (zatial) bez problemov. Ako dlho? Kedy pojdu “pod noz“ a co bude stat jejich zprevadzkovanie?
Cena v podstate iba za zprevadzkovanie motora prevysuje cenu auta.
Trhat sa za to, ze potom auto nabeha dalsich 200 000km bez problemu?
Istotne nie, kedze svoje odkrutene maju aj poloosi, loziska kolies, alternator, tiahla radenia, posilovac riadenia, klimakompresor, elektrika uz ma svoje najlepsie casy za sebou. Proste, kazdu chvilu nieco.
Ano, okolo komina 30-50 km v pohode este par rokov.
Niekam dalej, za hranice? Na dovolenku?
Ma niekto dojem, ze tie 15 rocne TDi s 180 000 km na tacho su v tak TOP stave, ze len sadnut a vozit sa?
Cena prace v servisoch, garazach uz tiez neni ludova a to este aby mal clovek daku protekciu u niekoho dobreho.
Moj garazmajster nepatri medzi lajdakov, nastastie, ale vie si aj patricne zapytat €.
Troska ma dostalo, ked som mal ine auto v autorizaku a fakturovali mi 29€ na hodinu. Cakal som viac, na to, ze maju potrebne vybavenie, pripravky, podporu znacky.
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Jasné, že nech si kúpi kto chce čo chce. Čo mám z toho, ani bazár nemám. Aspoň sú lacnejšie, keď chce každý len grupu.
Snáď je tu len snaha o záchranu peňazí a času. Rada, nič viac.
Posledné 4 mesiace sa mi aj ťažko pozeralo na strýka. nevedel zohnať elektrikára, mal v golfeV zlámané káble v prechodke vo dverách.
Kedysi som si fábiou užíval tiež takéto seansy, chvalabohu je to dávno preč. Ale motor 1.4 mpi a plechy bez hrdze boli jediná satisfakcia. Ostatné komponenty na úrovni ruská Lada. Asi mi zostala z toho nejaká fóbia, komplex a bo co.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Milan vieš prečo stále píšem,? Lebo ty pri zmienke o koncerne vždy píšeš hlavne len aké je všetko super ked sa kúpi 1.9TDI, ale zabúdaš upozorniť na nedostatky a tých málo nie je.
A tiež píšeš že ked sa kúpi dobrý kus, len kde ho zobrať, ked sa bavíme o autách starých 10 rokov a viac s nájazdom daaaleko cez 200tkm

A to je ten problém, lebo tými svojimi príspevkami uvádzaš potencionálnych kupcov do stavu, kedy si takmer myslia že nemôžu urobiť kúpou žiadnu chybu


PS: kludne pochvál, ale poprosím aj kritiku... A nie kritiku v zmysle vyhnúť sa automatu, lebo to si nepovedal skoro nič
Zamknuté

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných