Auto na dlhsie trasy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 13.04.2020 21:06 Zdieľať na Facebook
Auto na dlhsie trasy
Zdravim, obraciam sa na toto forum, pretoze uz som si neni velmi isty pri vsetkych informaciach ktore si zistujem, ze co si mam nakoniec kupit.
V autach nie som odbornik a preto by som bol vdacny za kazdu radu.
Potreboval by som auto, najlepsie diesel na dlhsie vzdialenosti.
Co som si tak pozeral, tak ma zaujali auta ako
Passat b6 s klasikou 1.9 tdi 77kw
Passat b6 2.0 tdi 103 kw.
Potom som sa pozeral z radou Audi. Celkom ma zaujala stara audi a4 3.0 tdi alebo uz rovno a6 3.0 tdi.
Viac ma skor zaujima spolahlivost a zivotnost tychto motorov pri normalnej starostlivosti a nie typu "ked sa pokazi tak vtedy az do servisu" i ked servisovanie aut u spravneho servisaka je dost narocne.
Cenovo sa ako pohybuje servis danych modelov? Je to fatalne a zbytocne alebo da sa to zvladnut? (Samozrejme, je mi jasne rozdiel medzi autorizovanym a len takym).
Dakujem za kazdu radu a prajem vela zdravia v momentalnej situacii.
V autach nie som odbornik a preto by som bol vdacny za kazdu radu.
Potreboval by som auto, najlepsie diesel na dlhsie vzdialenosti.
Co som si tak pozeral, tak ma zaujali auta ako
Passat b6 s klasikou 1.9 tdi 77kw
Passat b6 2.0 tdi 103 kw.
Potom som sa pozeral z radou Audi. Celkom ma zaujala stara audi a4 3.0 tdi alebo uz rovno a6 3.0 tdi.
Viac ma skor zaujima spolahlivost a zivotnost tychto motorov pri normalnej starostlivosti a nie typu "ked sa pokazi tak vtedy az do servisu" i ked servisovanie aut u spravneho servisaka je dost narocne.
Cenovo sa ako pohybuje servis danych modelov? Je to fatalne a zbytocne alebo da sa to zvladnut? (Samozrejme, je mi jasne rozdiel medzi autorizovanym a len takym).
Dakujem za kazdu radu a prajem vela zdravia v momentalnej situacii.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ak by sme začínali od najspolahlivejšieho aj servisne najprívetivejšieho tak by sme začínali u varianty 77kW. Náročnejšie bude udržovať 103 kW ale u 3,0 V6 to už je náročné na financie už počínajúc rozvodmi.Tie autá ak by boli na schodoch,tak medzi nimi je vždy medzera aspoň na 5 schodov.Rozdiel medzi prvým a posledným je kolosálny.Samozrejme nejde zrovnávať dynamiku,ale to je druhá strana mince na čo nebola otázka.Až raz bude história hodnotiť,bude tá 77 na pódiu celkom určite.Kto postrádá dynamiku stále vie bez akejkoľvek ujmy na životnosti zdvihnúť výkon za doslova smiešny peniaz.To už "objavil asi každý z majiteľov hlavne Touranov,že je to najjednoduchšia cesta k spokojnosti popri výhode samotného základného motora aby ani výkon nechýbal.Pokiaľ je cieľ ťažké km,dlhý život a prívetivé náklady,asi niet lepšej volby.Teda jedna je,ale za cenu ústupkov v pohodlí - Oct II v tej istej motorovej kategorii.Je servisne lacnejšia pre výhodnejšie (servisne) umiestnenie agregátu,je to etalon ako perfektne usporiadfať (z ohľadu na servis) agregát.Platí za to trocha inými jazdnými vlastnostami,nič nie zadarmo a za všetko sa nejakou formou platí.Osobne mám názor že vo vzťahu ku km má jeden z najlacnejších servisných nákladov z posledných generácií vozidiel.
-
- Príspevky: 14963
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Keď chceš spoľahlivé ato, tak by to už dnes nemal byť diesel. Keď chceš nenáročné na servis, tak už vôbec nepozeraj po zbožňovanom "koncerne".
Dnes už je ťažké niečo spoľahlivé vybrať, po roku 2005 išla spoľahlivoť dolu vodou, a to pri všetkých značkách. No a pokiaľ kúpiš starinu, tak to spoľahlivé asi nebude, lebo 99% majiteľov totálne fláka údržbu starších vozov ("nedám predsa prachy do starého kýbla").
Normálne som zástanca malých rýchlych áut a také mám aj doma. Dlhú trasu mám tak raz za rok, takže malé auto nevadí. Na pravidelné dlhé trasy by som si ja osobne vybral BMW 5 benzín. Vôbec to nežerie tak veľa ako si myslia chlapci s dieslami a servisné náklady sú oveľa nižšie, keďže sa nemusíš rozčuľovať s tryskami, žhavičmi, ale hlavne s DPF, katastrofou dnešnej doby.
Samozrejme, pokiaľ si z tých, ktorí riešia, či im auto žerie 5,6 alebo 6,4 litra, tak môj príspevok ber, ako keby tu ani nebol napísaný
PS: Ten úchvatný motorček 2,0tdi s famóznym výkonom 103 kW som mal v aute na kšeft. Bola to KATASTROFA a pre seba by som to nikdy nekúpil.
Dnes už je ťažké niečo spoľahlivé vybrať, po roku 2005 išla spoľahlivoť dolu vodou, a to pri všetkých značkách. No a pokiaľ kúpiš starinu, tak to spoľahlivé asi nebude, lebo 99% majiteľov totálne fláka údržbu starších vozov ("nedám predsa prachy do starého kýbla").
Normálne som zástanca malých rýchlych áut a také mám aj doma. Dlhú trasu mám tak raz za rok, takže malé auto nevadí. Na pravidelné dlhé trasy by som si ja osobne vybral BMW 5 benzín. Vôbec to nežerie tak veľa ako si myslia chlapci s dieslami a servisné náklady sú oveľa nižšie, keďže sa nemusíš rozčuľovať s tryskami, žhavičmi, ale hlavne s DPF, katastrofou dnešnej doby.
Samozrejme, pokiaľ si z tých, ktorí riešia, či im auto žerie 5,6 alebo 6,4 litra, tak môj príspevok ber, ako keby tu ani nebol napísaný
PS: Ten úchvatný motorček 2,0tdi s famóznym výkonom 103 kW som mal v aute na kšeft. Bola to KATASTROFA a pre seba by som to nikdy nekúpil.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Pri myšlienke na dlhšie trasy by som rozmýšlal nad týmto
Aby sa ešte nejaké "dlhšie trasy" vôbec konali.ludia v Nemecku pozaduju nepolavit v restrikciach a zamknut hranice na 1-2 roky.Vidia totiz trochu dopredu a dokazu byt v pripade vyhlasenia vlady disciplinovaní
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48 Zdieľať na Facebook
passat B6 je asi najviac hrdzavejúce auto na našich cestách. Aj Dácie z tých rokov sú menej hrdzavé. Po meste jazdím veľa na bicykli a tie čo vidím stáť na sídliskách sú v hrôzostrašnom stave. Jediný nehrdzavý diel je strecha. Hrdza nieje povrchová, tie autá majú doslova diery vo dverách kde vopcháš aj celú päsť + hrdzavé lemy predných aj zadných blatníkov + kufor + predná kapota
Poradil by som ti Renault laguna mk3 s motorom 2.0 DCI
Volvo S60/V70 2.4 d5 do roku výroby 2005 ( od 2005 mali DPF a swirl klapky )
Poradil by som ti Renault laguna mk3 s motorom 2.0 DCI
Volvo S60/V70 2.4 d5 do roku výroby 2005 ( od 2005 mali DPF a swirl klapky )
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Radíte ako svojmu úhlavnému nepriateľovi.Hrdza...v rukách lajdáka zhrdzavie aj nerezové auto,Passat určitie nie je postrachom v hrdzavení.Že sa navláčia autá z každého kúta sveta a nájde sa,ok ...nič nie je lahšie identifikovať ako hrdzu (striekanie)
Keby som sa pustil do Mercedesu by som doložil aj fotkami ako vyzerajú diery.Ale nie u auta od NORMÁLNEHO majiteľa.
Ale preboha nezronávajte Passata pri všetkej úcte ku Kii či Hyiundai,je to o kategóriu (minimálne) inde,to nikdy nebol,nie je a nebude hltač km s koncovým číslom na odo 1 000 000 km so zabetonovanou a velmi príjemnou spotrebou a ozaj znesiteľnými nákladmi (pri 77 kW garantovane)
Ani Volvo ani Lagúna nie je adept na kritiku...iba o nej zadavateľ neuvažuje,a ja by som urobil to isté ak by kritériá stáli tak ako ich zadal.
Keby som sa pustil do Mercedesu by som doložil aj fotkami ako vyzerajú diery.Ale nie u auta od NORMÁLNEHO majiteľa.
Ale preboha nezronávajte Passata pri všetkej úcte ku Kii či Hyiundai,je to o kategóriu (minimálne) inde,to nikdy nebol,nie je a nebude hltač km s koncovým číslom na odo 1 000 000 km so zabetonovanou a velmi príjemnou spotrebou a ozaj znesiteľnými nákladmi (pri 77 kW garantovane)
Ani Volvo ani Lagúna nie je adept na kritiku...iba o nej zadavateľ neuvažuje,a ja by som urobil to isté ak by kritériá stáli tak ako ich zadal.
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Nieco od majitela Audi A6, 3.0 TDI…
“Vstriky - nove, turbo repas, oba snimace na railu, snimac na cerpadle, rozvody taky nove, klapa, lambda, filtr palivovy, repas cerpadla, virive klapky taky nove, kontrola intercooleru a hadic, vse ok. Uz si nevim rady. Plno servisu oblytanych a nikdo na nic neprisel… “
Staci si to premenit na €.
K tomu este mat rezervu na prevodovku atd... a este stale ma s tym problemy.
O 1.9 TDi a 2.0 TDi je toho popisane dost.
Oponovat tym, ze dost toho neni je blbost. V B6 uz maju svoju spolahlivost davno za sebou. Isteze, udrzat, zgeneralkovat sa da vsetko. Ale to u kazdej motorizacie aj mimo koncernu. Su sikovni, co vedia urobit TDi, ini su zas na HDi, dalsi urobia CDI, niekto zas BMW atd.
“Vstriky - nove, turbo repas, oba snimace na railu, snimac na cerpadle, rozvody taky nove, klapa, lambda, filtr palivovy, repas cerpadla, virive klapky taky nove, kontrola intercooleru a hadic, vse ok. Uz si nevim rady. Plno servisu oblytanych a nikdo na nic neprisel… “
Staci si to premenit na €.
K tomu este mat rezervu na prevodovku atd... a este stale ma s tym problemy.
O 1.9 TDi a 2.0 TDi je toho popisane dost.
Oponovat tym, ze dost toho neni je blbost. V B6 uz maju svoju spolahlivost davno za sebou. Isteze, udrzat, zgeneralkovat sa da vsetko. Ale to u kazdej motorizacie aj mimo koncernu. Su sikovni, co vedia urobit TDi, ini su zas na HDi, dalsi urobia CDI, niekto zas BMW atd.
-
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 13.04.2020 21:06 Zdieľať na Facebook
Uvedomujem si, ze benzin, co sa tyka servisu je menej narocny ako nafta. A ta spotreba, urcite nepatrim do kategorie ludi co pocitaju kazdy liter navyse i ked by som mal jazdit kazdy vikend do 500 km tak mat spotrebu nejakych 11 litrov na 100 km by asi aj bolo dost z dlhodobeho hladiska fungovania. Ja benzinove auto vlastnim, slabsi obsah a na dialniciach je to ako za trest, po meste diesel by som nezvladol, kratke trasy, caste starty ale zase mi to prislo na tie dialnice ako lepsia moznost. Fakt netusim, kazdy ma svoj nazor ale tie znacky ako kia, citroen a pod. nemam s tym skusenost a ani netusim ci by som chcel. Skor by som ostal vo VW, popripade skusil nieco od bmw, audi i ked tam tie peniaze zase za servis co som si tak pozeral je dost velky rozdiel. Kolega mi napriklad radil aby som skor isiel do nejakej atmosfery benzin a ze mam pokoj, sice za cenu vyssej spotreby ale to sa casom odzrkadli na servise.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celý kopec omylov.Jeden z najväčších...benzín je menej náročný ...tak to je hlboký omyl,veľmi hlboký.
Treba sa vrátiť na začiatok k tomu čo sa hľadá a čo má spĺňať.
Passat prišiel na svet ako auto pre strednú podnikateľskú triedu,dialničný koráb,hlatač km... v D...nie SVK,to by som prízvukoval pretože slovák si myslí že vymyslel svet a strčí nemca do kapsy,ale výsledok je že nič nestrčí len vždy dokáže aký je bulo.
Pokojne nech ktokoľvek nahodí,ktoré auto triedy Passat mu môže konkurovať v tom v čom vyniká...bavíme sa o 77kw verzii aby sme boli dobrý aj servisných nákladoch,v životnosti a spoľahlivosti,spotrebe !!! jednoducho že teraz otočím kľúč a idem.Nie zasuniem kartu a uvidí sa.Ako argument že ok priplatím si na palivo je blaf,to je mnoho mnoho krát nejaký peniaz.Kedysi dávno som som takú kapitálnu sprostosť urobil,kúpil som si P 605 s 2.0 benzínom...boha ale ma to rýchlo prešlo,v kuse čerpačka.Rýchle výmena na P405 1,9TD a ojhľa...NZ - Mnichov a späť bez tankovania. a blikania rezervy.A nie pomaly,vtedy sa dalo šlapať.Nech si ktokoľvek poženie svojho benziňáka dialnične v D a zožere mu hlavu.Atmosféru nech si kamoš nechá pre seba,obaja si porovnajte svoje náklady po 500 tis km a som zvedavý kto sa komu bude smiať.
Polovica slovenska mala prvý diesel Ritmo,Tempru a podobné čo sa na bežiacom páse nestíhali navláčiť z I a dnes po tých skúsenostiach nechcú o nafte počuť,taká trauma v nich ostala.Ale svet je už kúsok inde a ak ma zrak neklame,pekne sa k nafte s pokorou vracia aj EU,donekonečna nemôžu hlupáci riadiť svet
Treba sa vrátiť na začiatok k tomu čo sa hľadá a čo má spĺňať.
Passat prišiel na svet ako auto pre strednú podnikateľskú triedu,dialničný koráb,hlatač km... v D...nie SVK,to by som prízvukoval pretože slovák si myslí že vymyslel svet a strčí nemca do kapsy,ale výsledok je že nič nestrčí len vždy dokáže aký je bulo.
Pokojne nech ktokoľvek nahodí,ktoré auto triedy Passat mu môže konkurovať v tom v čom vyniká...bavíme sa o 77kw verzii aby sme boli dobrý aj servisných nákladoch,v životnosti a spoľahlivosti,spotrebe !!! jednoducho že teraz otočím kľúč a idem.Nie zasuniem kartu a uvidí sa.Ako argument že ok priplatím si na palivo je blaf,to je mnoho mnoho krát nejaký peniaz.Kedysi dávno som som takú kapitálnu sprostosť urobil,kúpil som si P 605 s 2.0 benzínom...boha ale ma to rýchlo prešlo,v kuse čerpačka.Rýchle výmena na P405 1,9TD a ojhľa...NZ - Mnichov a späť bez tankovania. a blikania rezervy.A nie pomaly,vtedy sa dalo šlapať.Nech si ktokoľvek poženie svojho benziňáka dialnične v D a zožere mu hlavu.Atmosféru nech si kamoš nechá pre seba,obaja si porovnajte svoje náklady po 500 tis km a som zvedavý kto sa komu bude smiať.
Polovica slovenska mala prvý diesel Ritmo,Tempru a podobné čo sa na bežiacom páse nestíhali navláčiť z I a dnes po tých skúsenostiach nechcú o nafte počuť,taká trauma v nich ostala.Ale svet je už kúsok inde a ak ma zrak neklame,pekne sa k nafte s pokorou vracia aj EU,donekonečna nemôžu hlupáci riadiť svet
-
- Príspevky: 117
- Dátum registrácie: 31.10.2007 20:48 Zdieľať na Facebook
aj pri B6 sa môže stať že po naštartovaní sa nepohnem lebo tlačidlo el. parkovacej brzdy alebo motorčeky sa rozhodnú, že nebudú fungovať.
Tomu kto vymyslel el. parkovaciu brzdu by som ruky polámal.
Passatu B6 môže v prevádzkových nákladoch konkurovať napr. mondeo 1.8 tdci - viac komfortu, lepšie jazdne vlastnosti
Pre zadávateľa: do 500 km raz za týždeň sa nedá považovať za dlhú trasu.
Tomu kto vymyslel el. parkovaciu brzdu by som ruky polámal.
Passatu B6 môže v prevádzkových nákladoch konkurovať napr. mondeo 1.8 tdci - viac komfortu, lepšie jazdne vlastnosti
Pre zadávateľa: do 500 km raz za týždeň sa nedá považovať za dlhú trasu.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných