Skoda Fabia 1,2 htp - emisna kontrola
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
Skoda Fabia 1,2 htp - emisna kontrola
Páni, prosím o radu, dnes som neprešiel EK s Fabiou 1,2htp 47kw,kód motora BME najazdené 117000km pravé, všetky hodnoty boli v poriadku okrem CO pri zvýšených otáčkach norma je do 0.3% namerané 0.4%, HC je 15ppm, lambda je 0.99, zvlnené napätie pri skokovej sonde 0.58. Auto bolo poriadne zohriate. Pri voľnobehu sú všetky hodnoty v poriadku.Na aute po dôkladnej obhliadke zo spodu a utesnení výfuku sa zistilo že je prasknutý pletenec. Samozrejme že ho dám vymeniť. Má na to vplyv ten pletenec, alebo je problém v katalyzátore? Ináč nikdy s ňou nebol problém prejsť cez EK. Za všetky konštruktívne odpovede vám ďakujem.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 14.08.2017 22:24 Zdieľať na Facebook
napíšem moju skúsenosť s našou firemnou fabiou 1.2HTP 47KW 2007, vlastníme ju už 7rokov, aktuálne cez 300tis.km, olej nežerie, jazdí na LPG. Posledné dve EK na prvý krat (pred 2rokmi, pred 4rokmi) neprešlo na prvý krát pre zlé hodnoty alebo raz pre slabú účinnosť katalizátora. Samozrejme sa dalo vymeniť katalizátor ale kedže sa jedná o mechanickú súčiastku, myslím že sa tam nemá čo pokaziť za predpokladu že nevypadá, je vačšinou zanesený sadzami z krátkych trás a nízkych otáčok. Skúsili sme experiment - natankované kvalitné palivo 98, 100 oktan (čo kto zoženie), čistič na prečistenie benzínovej sústavy a následne jazdenie pod záťažou a vysokých otáčkach (zohriate auto jazdiť a akcelerovať). Takto sa jazdilo kým nám neskončil čas (dočasne spôsobilé). Čuduj sa svetu po tejto procedúre naša fabia pri následnej EK prešla s hodnotami na jednotku. Samozrejme lambda sondy musia byť OK, taktiež komplet výfuk aby nemal netesnosti.
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
Páni, máte ešte niekto nejaký smer, ktorým sa uberať? Po rozhovore so známym-technikom EK, je veľmi málo pravdepodobné, že je to katalyzátor, nakoľko sú hodnoty HC na nízkej úrovni, a no CO, nie je nejak veľmi zvýšená. Doplňujúce údaje olej menený v motore pred 4000km, výmena vždy po 7-8000km taktiež olejový a vzduchový filter, olej nežerie od výmeny po výmenu, rozvody menené pred štyrmi rokmi pri 96000km, sviečky majú 10000km, v oleji necítiť benzín, spotreba kombinovaná 6,5l/100km dlhodobo. Auto nepodtáčané. Auto má rovnaký výkon, pocitovo ide výborne. Od zavedenia nového paliva E10, tankované striedavo 100oktan/E10 95.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Fabia 1,2 htp - emisna kontrola
PP298MPI napísal:Páni, prosím o radu, dnes som neprešiel EK s Fabiou 1,2htp 47kw,kód motora BME najazdené 117000km pravé, všetky hodnoty boli v poriadku okrem CO pri zvýšených otáčkach norma je do 0.3% namerané 0.4%, HC je 15ppm, lambda je 0.99, zvlnené napätie pri skokovej sonde 0.58. Auto bolo poriadne zohriate. Pri voľnobehu sú všetky hodnoty v poriadku.Na aute po dôkladnej obhliadke zo spodu a utesnení výfuku sa zistilo že je prasknutý pletenec. Samozrejme že ho dám vymeniť. Má na to vplyv ten pletenec, alebo je problém v katalyzátore? Ináč nikdy s ňou nebol problém prejsť cez EK. Za všetky konštruktívne odpovede vám ďakujem.
chyta falosny vzduch a teda prida zmes --> vysoke co
niektori chvalia oxicat, ze to pomaha. ale ty mas iny problem.
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
a566, pletenec je vymenený, výfuk je tesný, skontrolované sanie, žiadny netesnosti som nezistil, vzduchový filter čistý, no zajtra ho napriek tomu vymením. Rozmýšľam aj olej hoci má 4000 km od výmeny. V oleji necítiť benzín, hladina je rovnaká od výmeny. Skúsim ešte to aditívum čo si písal. Má niekto ešte nejaký nápad na čo pozrieť, čo skontrolovať?
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
tempo 10, Tlaky merané neboli, no ako som spomínal auto ide dobre, má dobrý ťah v celom spektre otáčok a to aj po prevezení mechanikom, ktorý menil pletenec. Taktiež som si odskúšal ďalšie dve Fabie HTP 47kw a boli pocitovo na tom horšie. Taktiež brat má jednu a po presadnutí za volant mojej povedal že je živšia.
-
- Príspevky: 246
- Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
tempo 10, uhmmm...skvelá rada, hodná metálu Ty by nemal tu vypisovať, veď Ty si vhodný do vlády. Ak Ti pomohlo kopnutie si do niekoho kto slušne prosí o rady, tak fajn, poslúž si...ak nemáš čo k téme dodať tak ju zbytočne neznevažuj, ani Teba nik neznevažuje. Poprípade ak máš kontakt na takého technika, kľudne pošli
A aby som nezabudol ďakujem za radu, určite mi pomôže
A aby som nezabudol ďakujem za radu, určite mi pomôže
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Tempo ti len chcel naznačiť , že tlaky sa nekontrolujú tým že "ide dobre"
Ja som sa z autom zastavil u mojho mechanika a ten sa ma pýta - prečo jazdíš na núdzaku? Ako to? No veď ti to ide len do 2t rpm. Jaj ,ale ja nikdy nepotrebujem viac ako tých dve tisíc otáčok.
Takže "ide dobre" nie je diagnostika.
Keď si mal deravý pletenec, tak hneď po výmene si mal behnúť na EK a mal by si papier ano/nie a aj s hodnotami.
Ja som sa z autom zastavil u mojho mechanika a ten sa ma pýta - prečo jazdíš na núdzaku? Ako to? No veď ti to ide len do 2t rpm. Jaj ,ale ja nikdy nepotrebujem viac ako tých dve tisíc otáčok.
Takže "ide dobre" nie je diagnostika.
Keď si mal deravý pletenec, tak hneď po výmene si mal behnúť na EK a mal by si papier ano/nie a aj s hodnotami.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 74
- Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17 Zdieľať na Facebook
oco13 ja beriem s úctou a pokorou každú radu, no nie je jednoduché sa dostať v dnešnej situácii na EK... no každopádne výsledok napíšem, ako som dopadol, dnes som vymenil sviečky, olej vzduchový filter, olejový filter, natankoval 100oktan a dal oxicat, uvidíme či to prinesie ovocie, motor točím nad 3000otáčok a pôjdem na EK ak to pôjde ešte na budúci týždeň. Všetky veci sa menili predčasne no hádam to pomôže, nie som z tých čo šetria na aute. A áno viem, že sa tempo 10 snažil pomôcť, že zmerať tlaky. No ja to auto nemám v rodine týždeň ani dva ale 8 rokov a viem ako sa správa a aký servis dostáva, taktiež sedím za volantom toho auta ja a nie iný, takže ak poviem že to auto ide za plynom ako sa patrí tak to tak je. A nie som jediný ktorý to auto skúšal takže viem ako je na tom výkonovo. Nepotrebujem poznámky typu povedz to technikovi na EK.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných