Skoda Fabia 1,2 htp - emisna kontrola

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Skoda Fabia 1,2 htp - emisna kontrola

Príspevok od používateľa PP298MPI »

Páni, prosím o radu, dnes som neprešiel EK s Fabiou 1,2htp 47kw,kód motora BME najazdené 117000km pravé, všetky hodnoty boli v poriadku okrem CO pri zvýšených otáčkach norma je do 0.3% namerané 0.4%, HC je 15ppm, lambda je 0.99, zvlnené napätie pri skokovej sonde 0.58. Auto bolo poriadne zohriate. Pri voľnobehu sú všetky hodnoty v poriadku.Na aute po dôkladnej obhliadke zo spodu a utesnení výfuku sa zistilo že je prasknutý pletenec. Samozrejme že ho dám vymeniť. Má na to vplyv ten pletenec, alebo je problém v katalyzátore? Ináč nikdy s ňou nebol problém prejsť cez EK. Za všetky konštruktívne odpovede vám ďakujem.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

samozrejme moze mat.
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

mp3turbo, ďakujem za odpoveď
autofinals
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 14.08.2017 22:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autofinals »

napíšem moju skúsenosť s našou firemnou fabiou 1.2HTP 47KW 2007, vlastníme ju už 7rokov, aktuálne cez 300tis.km, olej nežerie, jazdí na LPG. Posledné dve EK na prvý krat (pred 2rokmi, pred 4rokmi) neprešlo na prvý krát pre zlé hodnoty alebo raz pre slabú účinnosť katalizátora. Samozrejme sa dalo vymeniť katalizátor ale kedže sa jedná o mechanickú súčiastku, myslím že sa tam nemá čo pokaziť za predpokladu že nevypadá, je vačšinou zanesený sadzami z krátkych trás a nízkych otáčok. Skúsili sme experiment - natankované kvalitné palivo 98, 100 oktan (čo kto zoženie), čistič na prečistenie benzínovej sústavy a následne jazdenie pod záťažou a vysokých otáčkach (zohriate auto jazdiť a akcelerovať). Takto sa jazdilo kým nám neskončil čas (dočasne spôsobilé). Čuduj sa svetu po tejto procedúre naša fabia pri následnej EK prešla s hodnotami na jednotku. Samozrejme lambda sondy musia byť OK, taktiež komplet výfuk aby nemal netesnosti. :2f93:
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

Páni, máte ešte niekto nejaký smer, ktorým sa uberať? Po rozhovore so známym-technikom EK, je veľmi málo pravdepodobné, že je to katalyzátor, nakoľko sú hodnoty HC na nízkej úrovni, a no CO, nie je nejak veľmi zvýšená. Doplňujúce údaje olej menený v motore pred 4000km, výmena vždy po 7-8000km taktiež olejový a vzduchový filter, olej nežerie od výmeny po výmenu, rozvody menené pred štyrmi rokmi pri 96000km, sviečky majú 10000km, v oleji necítiť benzín, spotreba kombinovaná 6,5l/100km dlhodobo. Auto nepodtáčané. Auto má rovnaký výkon, pocitovo ide výborne. Od zavedenia nového paliva E10, tankované striedavo 100oktan/E10 95.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

[quote13872a5e8="autofinals"]...taktiež komplet výfuk aby nemal netesnosti. :2f93:[/quote13872a5e8]

toto mozem podpisat, mam cerstvu skusenost :3c90: :3c90:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

autofinals, bajo ďakujem za odpovede, skúsim kúpiť to aditívum na prečistenie benzínovej sústavy, a pletenec sa samozrejme vymení, zajtra bude výfuk na 100% tesný. Autom som pred Ek jazdil tak ako píše autofinals, posledných 50km sa pod 2500 otáčok nejazdilo.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Fabia 1,2 htp - emisna kontrola

Príspevok od používateľa a566 »

PP298MPI napísal:Páni, prosím o radu, dnes som neprešiel EK s Fabiou 1,2htp 47kw,kód motora BME najazdené 117000km pravé, všetky hodnoty boli v poriadku okrem CO pri zvýšených otáčkach norma je do 0.3% namerané 0.4%, HC je 15ppm, lambda je 0.99, zvlnené napätie pri skokovej sonde 0.58. Auto bolo poriadne zohriate. Pri voľnobehu sú všetky hodnoty v poriadku.Na aute po dôkladnej obhliadke zo spodu a utesnení výfuku sa zistilo že je prasknutý pletenec. Samozrejme že ho dám vymeniť. Má na to vplyv ten pletenec, alebo je problém v katalyzátore? Ináč nikdy s ňou nebol problém prejsť cez EK. Za všetky konštruktívne odpovede vám ďakujem.
Obrázok
chyta falosny vzduch a teda prida zmes --> vysoke co

niektori chvalia oxicat, ze to pomaha. ale ty mas iny problem.
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

a566, pletenec je vymenený, výfuk je tesný, skontrolované sanie, žiadny netesnosti som nezistil, vzduchový filter čistý, no zajtra ho napriek tomu vymením. Rozmýšľam aj olej hoci má 4000 km od výmeny. V oleji necítiť benzín, hladina je rovnaká od výmeny. Skúsim ešte to aditívum čo si písal. Má niekto ešte nejaký nápad na čo pozrieť, čo skontrolovať?
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

A tlaky su dobre?
ak ano tak bude slaby učinok katu.
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

tempo 10, Tlaky merané neboli, no ako som spomínal auto ide dobre, má dobrý ťah v celom spektre otáčok a to aj po prevezení mechanikom, ktorý menil pletenec. Taktiež som si odskúšal ďalšie dve Fabie HTP 47kw a boli pocitovo na tom horšie. Taktiež brat má jednu a po presadnutí za volant mojej povedal že je živšia.
tempo 1O
Príspevky: 246
Dátum registrácie: 22.01.2007 01:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tempo 1O »

Tak sa na čo vypytuješ ked ide dobre povedz to technikovi a nech ti da emisku.
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

tempo 10, uhmmm...skvelá rada, hodná metálu Ty by nemal tu vypisovať, veď Ty si vhodný do vlády. Ak Ti pomohlo kopnutie si do niekoho kto slušne prosí o rady, tak fajn, poslúž si...ak nemáš čo k téme dodať tak ju zbytočne neznevažuj, ani Teba nik neznevažuje. Poprípade ak máš kontakt na takého technika, kľudne pošli :zg282:
A aby som nezabudol ďakujem za radu, určite mi pomôže :2f93:
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Tempo ti len chcel naznačiť , že tlaky sa nekontrolujú tým že "ide dobre"
Ja som sa z autom zastavil u mojho mechanika a ten sa ma pýta - prečo jazdíš na núdzaku? Ako to? No veď ti to ide len do 2t rpm. Jaj ,ale ja nikdy nepotrebujem viac ako tých dve tisíc otáčok. lol
Takže "ide dobre" nie je diagnostika.
Keď si mal deravý pletenec, tak hneď po výmene si mal behnúť na EK a mal by si papier ano/nie a aj s hodnotami.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
PP298MPI
Príspevky: 74
Dátum registrácie: 05.06.2011 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PP298MPI »

oco13 ja beriem s úctou a pokorou každú radu, no nie je jednoduché sa dostať v dnešnej situácii na EK... no každopádne výsledok napíšem, ako som dopadol, dnes som vymenil sviečky, olej vzduchový filter, olejový filter, natankoval 100oktan a dal oxicat, uvidíme či to prinesie ovocie, motor točím nad 3000otáčok a pôjdem na EK ak to pôjde ešte na budúci týždeň. Všetky veci sa menili predčasne no hádam to pomôže, nie som z tých čo šetria na aute. A áno viem, že sa tempo 10 snažil pomôcť, že zmerať tlaky. No ja to auto nemám v rodine týždeň ani dva ale 8 rokov a viem ako sa správa a aký servis dostáva, taktiež sedím za volantom toho auta ja a nie iný, takže ak poviem že to auto ide za plynom ako sa patrí tak to tak je. A nie som jediný ktorý to auto skúšal takže viem ako je na tom výkonovo. Nepotrebujem poznámky typu povedz to technikovi na EK.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných