Dotykový displej vs ovládacie tlačidlá

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

<t>Ktorý typ ovládania vám vyhovuje?</t>

Ovládanie cez displej
0
Žiadne hlasovania
Je mi to jedno
0
Žiadne hlasovania
 
Celkom hlasov: 0

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a bude to platit cim dalej tym viacej. Ked ti nejaka premudrela elektronika neumozni nastartovat auto lebo nemas zapnuty pas. Ked ti zobrazi nejaku velmi mudru hlasku ze pozor precitajte si tento dolezity oznam a stlacte tlacitko X aby ste ho potvrdili... ze sa na teba ruti autobus so zablokovanymi brzdami a dymiacimi kolesami... co tam po tom.

Je uplne jasne ze vyrobcovia sa vybrali cestou načinčaného nepouzitelneho hovna - akoze sorry ale aby COKOLVEK vyzadovalo 17 krokov v akomkolvek menu / stave / hocicom, za to musia obesit cely designersky team a cely team tych sracov nad nimi cez ktorych to preslo.

Mimochodom, aby sme len neplakali nad buducnostou : uz 25 rokov dokaze VW "vypnut turbo" za jazdy a drasticky znizit vykon vozu bez akehokolvek predchadzajuceho upozornenia, varovania alebo priznakov. Stomilionov krat som krical nad touto "vlastnostou", dokonca som aj pisal do Mladej Boleslavi ale samozrejme bez akejkolvek odozvy (nie mail, ale list, postou). Nieco predbiehas, tlacis podlahu, lezu ti oci von lebo to vychadza na poslednych 30-35 metrov a ten sprosty stroj ti proste zo 100kW "vypne turbo" lebo prekracuje naplanovane hodnoty !! zhodi ti vykon na 20-25kW, zrychlenie zo 100 na 105 km/h trva asi tak 10 sekund, kto nezazil nevie aka je to sranda. Absolutne bez varovania.

Uz som to tu volakde pisal, moj brat zazil smrtelnu buracku, hore Donovalmi. Golfik sa rozhodol predbehnut dva kamiony naraz, vypalil hore kopcom, zacalo sa dymit z vyfuku a Golf sa derie dopredu. Ako to pri poaknovanych mladasoch byva, vsetko by vychadzalo len na poslednu sekundu a meter... Zrazu uprostred predbiehaneho kamiona dym prestal, Golf sa prestal drat dopredu a proste "uviazol" v protismere pri tom kamione. PRekvapenie najvacsie v zivote toho pilota a dvoch jeho spolucestujucich, sekunda-dve presli, potom sa rozsvietili brzdove svetla ale chlapcek uz nestihol zabrzdit a vratit sa naspat za kamion. Zramovalo ich dole kopcom iduce Iveco ktore nedokazalo zabrzdit natolko aby to casovo vyslo, tri mrtvoly nahromade brat nikdy odvtedy nevidel a ani nechce vidiet.

Masiny hento robia "v zaujme ochrany turboduchadla", ked tlaci vela, mohlo by ho roztrhnut. Super, a co robia v zaujme ochrany zivota posadky ???

Ja neviem, dakedy mam dojem ze tieto veci vymyslaju ludia ktori su utrhnuti od realneho sveta. S tym turbom pri starych autach co nemaju displej : pipa a vrieska nejaky bzuciak, hlasnejsie a horsie ako ked vystupujes so zapnutymi svetlami. Od dalsieho startu je znizeny vykon, je to uvedene na prednych stranach manualu, ma to byt vseobecne znama vlastnost. Nikto v salone nikdy ziadneho zakaznika na toto neupozornil.

A mohol by som pokracovat... co som sa nabohoval pri detskych kocikoch desat rokov dozadu. To tiez navrhuju ludia co nikdy deti nemali, kazdy jeden.

To ze mlada generacia je schopna šmrdlať prsty este aj po televizore a zehlicke sice moze byt pravda, ale zase my starsi a mudrejsi nemozeme byt uplni KIKOTI aby sme im dovolili pozabijat sa alebo pozabijat nas. Odtial potial, vzdy su hranice a displejicek masirovat rucickami ze "zatoc doprava" to im teda nedovolime. Tu mas volant debil, takto sa otaca, ked to nie si schopny zvladnut tak zmizni z auta von.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

)) uz 25 rokov dokaze VW "vypnut turbo" za jazdy

Verím že každý komu som po oprave vysvetloval túto vec ju už nikdy nezažil.Ona je plne logická,ale ako vždy,patrí k nej nejaké ALE.
Malo by byť doslova v zákone a v servisnej knihe na prvej strane - pozor zabíja !!! čítajte pozorne !!!
Čítajte a hlavne pochopte tieto veci,aby sa nestali.Čo mi rozum pamätá sa nik na danú vec za celú moju 50 ročnú prax neopýtal - ale čo s tým,ako sa pred tým chrániť ?! Nikto,ani jeden !
A to prišli teda aj práve dosratý,lebo práve ušli hrobárovi aj z celou rodinou.Tak o čom to celé je ? ak nie o hlúposti ľudí ?
Lebo pozor....to nie je doména nejakého bláznivého Tdi !!! To je prirodzená ochrana KAŽDÉHO menežmentu kde všetko,každú jednu vec riadi menežment,algoritmus,ktorý odmeria,vyhodnotí a vykoná...ak treba tak aj odstaví.Občas aj z posádkou.
Otázka znie - vie sa o tom ? Odpoveď vie. Turbo sa vypína čo mi rozum pamätá.Preto som sa vždy hneval ak túto milion krát položenú otážku sa niekto snaží odpratať z fóra ako - bola tu už tisíckrát.
Aj keby bilion krát,treba na ňu bilion krát odpovedať,a ani to nebude stačiť aby sa to znova nestalo a hlavne nestálo niekoho život.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

.Čo mi rozum pamätá sa nik na danú vec za celú moju 50 ročnú prax neopýtal - ale čo s tým,ako sa pred tým chrániť ?! Nikto,ani jeden !
Milan , ale veď to vie aj bača Jano spod Královej Holi - turbo je súčiastka ktorá sa MOŽE niekedy pokaziť a teda si nekúpim auto v ktorom sú takéto súčiastky. Taká 504ka Peugeot alebo Tatra 111 ti nikdy v živote nepadla do núdzového režimu. Ale to sa tu už tiež x krát preberalo.
Lubo a ten mladík hore Donovalmi? - to je prirodzený výber. Príroda nechá uhynúť tvory čo sú slabé na tele a nemali by šancu prežiť, ale rovnako aj keď sú slabé na rozume.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Tak zas mohlo sa otrhnut plynove lanko... stalo sa mi na S 1203
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

autolaik napísal:Tak zas mohlo sa otrhnut plynove lanko... stalo sa mi na S 1203
Mne na 120ke - preto bola vždy vzadu za sedačkami basa z náradím a prvou pomocou - droty šrouby elektrikárske čokoládky. Všetko sa opravilo na krajnici.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

zastavenie na krajnici už stálo čosi životov,dnes je to vyslovene koledovanie o problém.Ibaže 99% problémov "vypne turbo" nie je v tom že sa pokazí.Veď nakoniec vypneš kľúč a zase ide,takže sa aj zázračne opravuje samé..Ale o život ide aj tomu turbu,lebo tiež ho 99% ľudí vymení čo je zase dať za nevedomosť.A to je vlastne zázračná ruka spravodlivosti
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Zareagujem asi takto:
Jergusko spominal Scorpio II... Prestali vyrábať kôli "podarenemu" dizajnu... Ináč to auto je super čo sa týka ovládania... Za celú dobu jazdy nemusím kukať na stredový panel, že čo stlacam... Mám dvojzónovú automaticku digi klímu, ale s klasickými otocnymi ovládačmi, ovládanie rádia pod volantom, a podobne vychytávky, a hlavne nekukam na ovládače ALE KUKAM NA CESTU PO CELY CAS... Ak chces, povozim ťa... Uvidíš...

K tomu turbu:
Druhé auto mám Lancia Kappa 2.0 20v turbo... A zatiaľ čo VW Group vypína turbo vo výkone pre jeho ochranu, tak táto moja Talianska mašina vo výkone (keď stupis plyn na podlahu) odpojí všetko čo nepotrebuje (klímu....) Lebo šofér chce maximálny výkon a radosť z jazdy... Nikdy sa mi nestalo, že ma hodilo do nudzaku, zato klímu mi "vypína" pravidelne.... :D :D :D

A jas na stredovom displejiku upravím za štvrť sekundy, stačí zapnúť svetlá a stiahne sa sám na absolútne minimum... To je luxus.. :D :D :D :D


Ale všetko je to o tom, že tieto autá sú poctivé a z minulého tisícročia...
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

A presne si trafil dve autá , ktoré boli vo svojej dobe synonymom pre luxusné zvezenie. Či už ako šofér alebo ako cestujúci. Kappu by som bral všetkými desiatimi- obyvačka na kolesách.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

A presne mám 2xScorpio a jednu Kappu vo svojom osobnom vlastníctve... A nepredam ich... Čo sa aj celý Brusel hore kardanom obráti...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kto si starú dobrú techniku štyroch kolies opatroval poctivo,bol by úplný blázon sa jej zbaviť v prospech dnešných navoňavkovaných krasavíc.Lebo bič plieska na konci a je rozdiel mať km za málo alebo za veľa.Podotýkam že nijako extra tie krasotinky nemajú navrch vlastne v ničom lebo nič dôležité im nechýba presne tak technicky ako komfortom.ja môžem opdieť ultra Led osvetlenie hoci aj tisícbodové z umelou inteligenciou,serie ju pes,v kolonach postačí aj petrolejka,a to lepšie už na cestách nebude.Je mi u riti 550 Ps ak sa vlečiem medzi 30 a 50 km. Ja by som sa smiechu nezdržal až raz budú na cestách autá z generátorom na drevo primontovanom kdesi v kufri a najprv sa bude prikladať,potom jazdiť.Lebo rokom hojna môže byť koniec než povieš švec.Ja vidím pohyb cien (a ešte nikde nič) ktorý niečo naznačuje,a pohyb hore to nie je.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Mne je to jedno ci je tam displej alebo tlacitka alebo cokolvek. Nakoniec uz nejaky ten vela rokov /pekne po slovensky/ tu je svetelny senzor, ktory automaticky stlmuje displeje a meni ich farby. To, ze displej je dotykovy neznamena, za nema ovladanie aj na volante aj na stredovom tunely aj tlacitka aj dotyk aj hlasove ovladanie. Ked vsak daju len jednu moznost aj to komplikovanu tak to netreba kupit stale je moznost to otestovat ako to komu vyhovuje.

Nie raz tu bola debata o tom preco nieco riesit preventivne, skontrolovat to, prejst to diagnosticky kde to je hodnotovo, ci je to v poriadku alebo to uz lezie na hranu a ked uz su tam naznaky problemu tak to riesit predtym ako sa to rozleti cele. Ja to tak robim sam na svojom aute. Ale naco a preco aj tu uz bolo 1000x. Problem nemusi urobit len turbo, moze to urobit cokolvek aj automaticka prevodovka.
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Klasické ovládače. Mám skúsenosť z C4 Cactus, na ktorom som najazdil asi 100.000km. Pri približne 180.000km začala elektronika hnevať, displej opakovane zamŕzal a vtedy nebolo možné ovládať teplotu a silu prúdenia vzduchu ventilácie. No a prípady, kedy všetko síce fungovalo, ale človek sa musel veľmi sústrediť, aby za jazdy menil teplotu a miesta kam má prúdiť vzduch, to ani nehovoriac. Radšej pekne po hmate, otočné koliesko to istí.

Koľko krát sa mi však stalo, že na rovnej ceste vidím toho oproti, ako sa pomaličky blíži k stredovej čiare, dokonca ju prekročil a potom šklb volantom naspäť do svojho pruhu. Toto spôsobujú tie displejíčky a dokonale to odvádza pozornosť. Ktovie koľko čelných havárií na rovných cestách spôsobujú práve tieto displejíčky. :41c2:
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sú to ťažké príbehy a patria skôr do debaty s človekom od fachu,lebo majú závadu,riešenie,spôsoby riešenia a výrok v čom problém spočíval.Jeden som čítal a nech je poučením pre vyznavačov "vylepšení"
montáž nejakých efektových žiarovičiek spôsobil neuveriteľné patálie a naniesom vady do xy RJ čo im kolabovala spolupráca.Blbina,majiteľ na prášky
Nič nie je problém,má to malinkú podmienku...rozumiete tomu.Ak nie,ostáva si podeliť životnú úroveň s tým čo to vie.Len preto lebo to vie.Ale ak nechcete nemusíte.Ale že nemusíte je lepšie mať pred očami v čase kupovania auta,pretože potom už musíte.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Na to su v diagnostikach upozornenia aspon v niektorych na externe montaze, ktore mozu sposobovat problem a priamo je na to upozornenie aj pri programovani napr. ze to moze narusat komunikaciu pri prechode vymienani dat, proste parazit. A v niektorych pripadoch sa moze vyskytnut aj ze treba odpojit konkretnu jednotku patriacu autu originalne ked vznika komunikacny problem napr. pri programovani aj ked sa v pripade programovania odstavuje CAN komunikacia medzi zucastenenymi jednotkami.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Xentry - ja zareagujem citáciou z jedného fajn článku čo som práve dočítal https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/2 ... y-projekt/
Výrobca vo svojich reklamných brožúrach deklaroval vysokú kvalitu motorovej jednotky. Poukazoval na konštrukčnú jednoduchosť motora, ktorý sa skladal len zo siedmich pohyblivých častí.
A kam sme to dopracovali? Du blejt velebnosti lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 97 neregistrovaných