Ktore combi rodinne auto zo strednej triedy???

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kuras
Alfík
Príspevky: 1997
Dátum registrácie: 21.12.2009 21:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuras »

nad benzinom ani neuvazujete? diesel v tomto veku je tak akurat na vymenu dvojhmoty/turba ( nevravim, ze je to pravidlo a bude to tak, ale percento je vysoke )
Do Xsary Picasso das dozadu 3 autosedacky, co sa tyka priestoru je na tom velmi dobre...
dobra varianta je aj ta 307 SW s 1.6 16V benzinom, ten je spolahlivy a pokial s nim nepretekas ma velmi dobru spotrebu. 80 kW potiahne v pohode.
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Citroen C5 combi... Do tej ceny uplne bez problemov, je to velka krava, siroka, komfortna, akurat benzin sa zhana dost tazko.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Krochkajucu hrcu za 4000e kupovat len s primeranou financnou rezervou.

Ja by som siel do benzinu a casom nasporil na prestavbu LPG.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Ahojte, využijem túto tému a chcem sa poradiť.

Horúci kandidát je síce Outback 2.5 benzin s ročníkom v aktuálnej generácií, no nedá mi sa nespýtať na konkurentov. V čom sa oplatí ist previezť a porovnať.

Moje požiadavky:

- miesto pre dospele 4 osoby
- kombi pripadne crossover s kufrom aspon 500l
- vyššia stredná trieda
- schopnosť potiahnuť raz za čas prívesný vozík
- benzín
- spoľahlivý automat
- rozpočet do 30 tisíc
- nie staršie ako 4 roky (na odpis ako obchodny majetok)
- momentálne jazdím Mondeo MK4 kombi, menšie nechcem

Ďakujem za tipy a komentáre.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> vyššia stredná trieda

https://sk.wikipedia.org/wiki/Vy%C5%A1% ... %A1_trieda

Audi A6, BMW5, Mercedes E, Wolwo S80 (90?), Jaguar XF...

.
.

>> nie staršie ako 4 roky (na odpis ako obchodny majetok)

akykolvek tragac si kupis, podla novych danovych predpisov odpisujes STYRI ROKY OD MOMENTU ZAKUPENIA bez ohladu na jeho vek, nakvakane kilometre atd. Vobec nerozhoduje ako je auto stare, mozes si kupit 19 rocne auto, zaradit do firemneho majetku a budes odpisovat styri kalendarne roky presne (samozrejme ak je drahsie nez 1700 eur). Ani o minutu menej.

Tie "styri roky" su dolezite len vtedy ak si auto vlastnil predtym ako sukromna osoba (nepodnikatel) a preradujes ho do obchodneho majetku tvojej firmy. Vtedy nemozes uplatnit odpisy v dlzke trvania sukromneho vlastnictva, cize ak si auto vlastnil 2 roky a potom preradil do firmy, vo firme uz mozes odpisovat len dalsie dva roky (SPOLU styri) ; ak si autiak vlastnil 1 rok tak vo firme uz mozes odpisovat len tri roky (zase SPOLU styri roky). Je to svinstvo ale je to tak.

KEdze ty auto teraz nevlastnis a jednoducho ho budes kupovat, do firmy zaradujes okamzite (bez prechadzajuceho vlastnictva ako sukromna osobna nepodnikatel - naschval nepouzivam oznacenie fyzicka osoba aby bolo jasne ze nejde o SZCO) a jednoducho odpisujes plne styri roky. Kedysi sa odpisovalo styri "kalendarne roky" cize ked si auto kupil 21.12. tak si v danom roku uplatnil PLNY odpis akoby si to auto vlastnil cely rok, takto som to robil aj ja (vzdy sa auto kupovalo par dni pred koncom roku a teda som v skutocnosti odpisoval tri kalandarne roky), avsak asi pred dvomi rokmi sa zmenili zakony a uz to nie je mozne - odpisujes styri TECHNICKE roky, nie kalendarne roky.

Takze ked kupis 30.12.2019 autiak, do danovych nakladov ho davas 2019-2020, 2020-2021, 2021-2022, 2022-2023. V roku 2019 odpises len 2/365 podiel z rocnej sumy odpisov, kedze auto si vlastnil = odpisoval len dva dni z 365 ; v rokoch 2020, 2021 a 2022 odpises plnu sumu (365/365 podiel z rocnych odpisov) a v poslednom roku 2023 odpises 363/365 podiel danovych odpisov kedze auto si odpisoval od 1.1.2023 do 30.12.2023).

Ak beries auto na leasing (operacny, financny) tak je to uplne jednoduchsie, ziadne odpisy samozrejme nemas, davas do nakladov rovno leasingove splatky a fajront. Tam sa tiez nicomu neuhnes, su to styri roky.
diesell
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 03.10.2011 19:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diesell »

Milujem take rady, ze vyberaj podla stavu, nie podla veku.
Ale uz ziadny chytrak nenapise, ako zistit stav, ten skutocny stav.

Kupoval som jazdenku, bol som ju pozriet s kvalitnym automechanikom.
Vraj OK stav, nic nehrozi.
Nove trysky, brzdy, alternator, ramena, capy, parada; sice bez faktury, ale napr. brzdy bolo vidno, ze su nove.

Po necelom roku, bum.
Motor stratil tah, klepal, auto sa cele triaslo ako osika, vykon 5%.
Strata kompresie na jednom valci.
Vymontovana tryska, test na stolici s protokolom = tryska je OK.
Pohlad s kamerou do valca = OK.

Zaver, vymena motora za 2000 eur a urychleny predaj vozidla.

Rozborka stareho motora = a pozrimeze, deravy blok motora -> kvoli vadnej tryske.
Auto tahalo cely cas uplne normalne a silno az do udalosti.
Ani jedna tryska nebola nova.

Plus sa este zistilo, ze auto bolo burane, suchnuty cely bok.
Cerne ovce maju reportaz, kde chlapik kupil rocny VW Transporter v Nemecku a po mesiacoch zistil, ze bol zvareny z dvoch aut a to takym sposobom, ze samozrejme nebol dodrzany technologicky postup a auto nie je sposobile na premavku po ceste, lebo je nebezpecne a moze sa rozlomit.

Ktovie ci nemalo aj stocene kilometre.
Kilometre neoveris NIJAKO spolahlivo ani pri dovoze, ani pri slovenskom vozidle a oklame ta aj rodinny znamy, prvy majitel. Kazdy vie, ze auto s vela kilometrami nema cenu. Lenze ziadne auto nema malo kilometrov.
Jedina zaruka je vlastne uplne nove auto, ktore si potom stocis ty sam, pred kazdou TK.

Kto si da spravit test trysiek na stolici za 150 eur (4ks) pred kupou auta?
A teraz bonbon - test moze byt nakomplet OK a trysky mozu byt zle, lebo na stolici na nedaju otestovat pri presne rovnakych podmienkach, ako pracuju v motore.
Preventivne vymenis trysky? Vies kolko stoji jedna? Das ine "dobre" z bazosu? Nie su dobre.
Akurat mozes dufat, ze ked niektora odide, neprederavi ti motor.
A naco by kto daval nove trysky do stareho auta, kde uz ma piliny v systeme a nestaci vymenit cerpadlo, ktore stoji tolko ako vsetky trysky dokopy.
Ides auto pozerat aspon s diagnostikou a meracom laku? Asi nie.

Ak niekto pise, ze su nove trysky, ale nema fakturu, 100% klame.
Ak je auto dovoz a ma menej kilometrov ako podobne slovenske, 98% stocene.
Ak je problem s DPF filtrom, problem nenastal kvoli nemu, ale kvoli tryskam (turbu).
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ale uz ziadny chytrak nenapise, ako zistit stav, ten skutocny stav.

takze si nemal spravneho mechanika, to je cele.

.
.

>> Rozborka stareho motora = a pozrimeze, deravy blok motora -> kvoli vadnej tryske.

mozno ano, mozno nie, faktorov mohlo byt viac. Merali ste kompresie pred kupou, kazdy valec zvlast, uplne studeny a uplne teply ? Nemerali. Mas z diagnostiky vystup aspon zakladnych veci, korekcie jednotlivych vstrekovacov, zase uplne studene a uplne teple PRED KUPOU ? Merali ste pritomnost COx plynov v nadobke s chladiacou zmesou ?

Venoval tvoj "kontrolor" viac nez 60 minut prehliadke vozu pred kupou ? Za menej sa to jednoducho NEDA stihnut. Tento cas nezahrna prijazd na zdvihak, zdvihakovu prehliadku a odjazd odtial, to su dalsie desiatky minut. Kontroloval si nieco v servisnej sieti automobilky, aby sa aspon trosku potvrdili / vyvratili veci ktore predavajuci natrieskal a najazdene kilometre ? Mal tvoj kontrolor vybaleny OSCILOSKOP a pouzil ho pre kontrolu motora pred kupou ? Bol by nasiel AKYKOLVEK parazitny elektricky signal na vstrekovacoch, pretoze tie pracuju na elektrike a ich EKG sa absolutne jasne prejavi.

Ak si najazdil viac nez 60.000km od kupy do poruchy vozu, ziadnu vinu nemusi mat povodny majitel, moze to byt kludne uplne bezne opotrebenie (nepises kolko kilometrov auto malo pri kupe a ked sa pokazilo, mozno malo 400.000km ani nepises ake auto to bolo, napriklad 1.4TSi, 1.8Tsi, 2.0tsi a akukolvek inu kombinaciu pismenok v tomto oznaceni napriklad s "F" teda TFSi by som ja osobne ani nesiel prezerat keby som bol najlepsi mechanik na svete, a rozhodne by som nekupoval ako zakaznik. Podobne by som nekupoval asi 20 inych motorov pretoze su to proste bomby.

Ani sa nepytam ci niekto pozeral raz za mesiac/dva diagnostikou zmeny na korekciach vstrekovacov, podla mna by sa proces degradacie a destrukcie ukazal uz aj na seriovej diagnostike. Toto proste nikto nerobi, az na par chlapov v republike - napriklad ja mam 2001cku Sharan a viem ti povedat kazdy polrok ako sa mu menili korekcie na vstrekoch (napoveda : prakticky vobec, pretoze tych 105.000km co som najazdil prakticky vsetky v meste pre ten motor nic neznamenaju... inak v case kupil mala masina 890.000km, ano dobre vidis tie nuly a som si ju proste kupil za adekvatnu cenu. Dodnes 12 rokov sa nic velke nepokazilo, ani spojka, ani turbo, ani jediny vstrek, ani prevodovka, nic nic nic).



>> Ani jedna tryska nebola nova.

toto nech mi niekto povie ze nerozozna novy vstrekovac od 10rocneho s 200.000km a vyzeniem ho deb1la predavat kvetiny na trhovisko.

.
.


>> Plus sa este zistilo, ze auto bolo burane, suchnuty cely bok.

myslim, ze toto absolutne perfektne vypoveda o kvalite tvojho kontrolora. Nebol to top clovek z automotive oblasti, to je cele.
Inak s ostatnymi vecami mas pravdu, su to proste zlozite technologie a PORIADNE ich skontrolovat pred kupou nie je ani trosicku jednoduche. Nemaj ziadne nadeje s autorizovanym servisom, tam su kontroly prakticky vzdy povrchnejsie nez od garazovych majstrov napriek tomu ze by to malo byt ukrutne naopak.

Kupa kazdeho ojazdeneho tragaciku je loteria, moze sa stat. Aj s najspolahlivejsim motorom na svete, aj s autom na prvej priecke vsetkych internetovych rebrickov spolahlivosti (ktore mimo absolutne, absolutne nic neznamenaju). Ked na to pozres z inej strany - auto ktore mas stalo 45.000 eur nove, ty si ho kupil Xrocne za XY tisic eur, takze si dvadsat (tridsat ?) tisic usetril. Bohuzial prisiel cas zainvestovat dva papieriky z toho usetreneho aby sa auto hybalo :( nie je to prijemne, ale stava sa to a zivot ide dalej.

Dokial mame len problemy "doriti dosralo sa mi auto za 5.000 eur" a nie "doriti zostava mi 9 mesiacov zivota", tak je dobre.
diesell
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 03.10.2011 19:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diesell »

pozeram, ze som reagoval na 7-rocnu temu, ale neva.

tak okej a teraz:

--kde splasim toho SPRAVNEHO mechanika?

-nemeral korekcie, studene, ani teple
-nemeral kompresiu; KTO toto robi?
-nemal osciloskop a nenasiel ziadny parazitny signal; KTO to robi?
-CO2 v nadobke ... hehe. raz som si to chcel dat zistit a nenasiel som servis, kde by vobec mali take vybavenie (iste, nevolal som do vsetkych v republike) - nerobil to
-bolo to 3.0 TDI a malo 400000km. a motor sa neopravitelne pokazil nie kvoli (opotrebovaniu) motoru, ale kvoli tryske. ano, niekde som cital, ze Bosch udava zivotnost trysiek 80000km, kto ich hned potom meni ako rozvody? a ja som kupil auto s NOVYMI tryskami, co neboli a to bol ten problem. preto som ho aj kupoval, ze s tryskami bude pokoj napriek viac km.
-diagnostika trysiek cez korekcie (obd) ukaze este vacsi prd ako test na stolici (ktory ako som uz spominal, bol na danu trysku ex-post vykonany a bol OK). ta sa tusim aj robila a nic signifikantne neukazala.

Urcite je mozna aj profi diagnostika.
Je mozna.
Bude trvat, ako si sam napisal, niekolko hodin, alebo aj dni, ak budu rozoberat casti auta; a mozno bude stat aj viac, ako cele to auto.
KTO to robi?

S tym zivotom ... niektori si myslia, ze po zivote je smrt a niektori, ze po zivote je dalsi zivot.
V podstate dokazy nie su ani na jedno, takze ako je to ?
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Diesell: ja ti to poviem takto, auto vyberaj podla majitela - hajzlíka v debate odhalíš skor ako auto, a druhá zásada (to radia ekonomovia) cena auta by nemala presiahnuť 4 tvoje hrubé mesačné zárobky.
Teraz jazdím auto čo som v ňom prvý krát sedel až po prepise a kapotu som ešte neotvoril. Jediné kriterium bolo truhla dozadu a KW na 1,5tony na ťažnom. lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Správny mechanik a ešte správnejšie vybavenie.Diagnostikovať motor do maxima možného trvá jeden deň celý,a nemusí stačiť.Len samotný výpis hodnot ((u A6 1000 hodnôt) sa robí 1x ranný studený štart,2x plná prevádzková teplota,3x okamžite po záťaži a robí sa jedno záťažové logovanie. Všetkými dostupnými metodami aké diagnostika pozná sa všetko odmerá a zapisuje,počnúc kompresiou,cez prepadové skúšky vstrekov,tlakov nízkeho či vysokého tlaku po kontrolu turbínkovej osky a prítomnosť oleja od IC po sacie parohy.Ak je DPF to je plus samostatná kapitola,korá má svoje postupy.Ak sa pridá kontrola podvozku brzd riadenia atd ostatných systémov,je frajer kto za deň odovzdá majiteľovi všetko vytlačené na papieri. Ale je to na hrane stihnuteľného.
Robíte niečo čo má cenu zlata...tak si ohodnotte cenu hodiny x 8 hod. či to niekto zaplatí.Lebo tuno konča dediny chlapci čo zbabrú na čo siahnu si pokojne pýtajú 30e.- /h Nie to je vtip že pýtajú,ten je v tom že ich aj dostanú. Takže...zrozumiteľnejšie,išiel by fras robiť prehliadku kamsi do nejakého bazáru.Pretože čo si tam človek nastahuje svoju dielňu nakomplet aj z laserovkou na protokol ? Nehrozí ! A ani nemá cenu také niečo ani cenu klobúka hov...a z výstupom aký sa dá v tých podmienkach zvládnuť.
Alebo...má zmysel bezcennú robotu bezcenne zaplatiť ? Lebo medzi nami,nič iné sa nerobí tým behaním z odborníkom z bazáru do bazáru.Tým spôsobom sa dali slušne preveriť tie 15-20 ročné zlaté mašinky,kde sa zrovna veľmi na hubu padnúť nedá ani ak sa zle kúpy
diesell
Príspevky: 138
Dátum registrácie: 03.10.2011 19:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa diesell »

mp3turbo napísal: Ani sa nepytam ci niekto pozeral raz za mesiac/dva diagnostikou zmeny na korekciach vstrekovacov, podla mna by sa proces degradacie a destrukcie ukazal uz aj na seriovej diagnostike. Toto proste nikto nerobi, az na par chlapov v republike - napriklad ja
Ahoj, prosim Ta, mozes mi napisat v skratke, ako na to?
Planujem si kupit diagnostiku a chcel by so si tie hodnoty, povedzme, mesacne zapisovat.

Ale co som to tak zbezne videl, tak tie cisla zvyknu skakat hore-dolu, podla situacie, volnobeh, plyn, studeny motor, teply motor ...

Otazka: v ktorom momente to mam odcitat a danu hodnotu zapisat?

Vdaka.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

hodnoty si kontroluj pri studenom motore (samozrejme studeny v januari pri -15 je nieco ine ako studeny v auguste pri +25 stupnoch) aj teplom, na volnobehu staci (netreba ist do detailov preco pri jazde nie).

https://www.youtube.com/watch?v=s3jVLggx_nY

otvor motorovu jednotku (01), tam je funkcia 04 (measurement blocks = bloky meranych hodnot) kde potrebujes naklikat kanal 013. Tam sa ukazuje praca vstrekovacov, ich korekcne davky alebo "korekcie". Po slovensky : tieto cisla ukazuju kolko paliva navyse (plusove cisla) alebo menej (minusove cisla) potrebuju jednotlive valce na to, aby motor bezal rovnomerne.

Minusove hodnoty nie su problem, realny problem prakticky vzdy byvaju plusove hodnoty. Nejedna sa iba o opotrebenie vstrekovacov samotnych [!!!], ide o celkovy stav kazdeho valca. Zakarbonovane ventily ktore nedoliehaju absolutne perfektne, vytrieskane sedla "vybite hlavy" mikroskopicky chnapnute tesnenia pod hlavami ze ubytok chladiacej kvapaliny pride az o tyzden a este o nom nevies, prasknute hlavy medzi valcami 2.0tdi atd.atd.

V principe nechces vidiet cisla vacsie nez 0.4 - 0.5 mg/str, i ked motor s nimi fungovat bude. Je to silny varovny signal.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných