BMW xDrive - iny rozmer pneumatik

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Je to tak, aj v tejto oblasti sa blížime skôr k západným krajinám, kde sa viac bazíruje na používaní zapísaných rozmerov kolies, než tomu bolo u nás v minulosti.
Takže z tohto pohľadu je iste výhodnejšie mať obuté také pneumatiky, aké sú v dokladoch od vozidla.

Na druhej strane si nemyslím, že by pneumatiky s rozdielnym obvodom o nejakých 3-4 % , keď sú obuté rovnaké na všetkých štyroch kolesách, mali robiť nejaký postihnuteľný problém jazdným asistentom ako je napr. ESP, prípadne prevodovke a motoru.
Konečne už aj rozdiel medzi novými a zjazdenými pneumatikami predstavuje na obvode rozdiel cca 1,2 % a to ešte nemusia byť všetky pneumatiky ojazdené rovnako.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Takže z tohto pohľadu je iste výhodnejšie mať obuté také pneumatiky, aké sú v dokladoch od vozidla.

to nie je len vyhodnejsie, to je zivotne nutne. Pokial mate nieco ine, poistovna sa rada vyhovori v pripade drahej poistnej udalosti, ved som to tu uz pisal velakrat... co si myslite ze policajti tieto veci davaju do spravy o nehode len tak z dlhej chvile ?

Ste este nevideli vypocet sudneho znalca ktory hovori ze v pripade schvalenych pneumatik s inym rozmerom ako mate by ste nehode predisli lebo by ste zastavili, ze nie ? Uz len z tej formulacie zamrazi, ked to pride na sude je to este lepsie... a potom zacina sranda.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak ten "vypocet sudneho znalca ktory hovori ze v pripade schvalenych pneumatik s inym rozmerom ako mate by ste nehode predisli lebo by ste zastavili ?" by som naozaj rád videl.
Ten znalec si samozrejme nemôže dovoliť napísať bez dostatočného zdôvodnenia že či zmena rozmeru z 225/45 R17 na 225/50 R17 by mala nejaký vplyv na chovanie auta počas nehodového deja, takže by musel s rovnakým autom a obidvomi pneumatikami vykonať jazdné (brzdové) skúšky.
Keďže by to bolo zrejme dosť obtiažne prakticky realizovateľné a zdravý rozum hovorí že asi by sa aj tak nič podstatné nezistilo, tak osobne som skôr názoru, že znalec by napísal niečo v tom zmysle, že síce neboli obuté také pneumatiky, aké sú zapísané v dokladoch od vozidla, ale inak je dôvodný predpoklad že na priebeh nehodového deja to nemalo postihnuteľný vplyv.
Predpokladám teda stále že je reč o tom BMW v zadaní otázky a že sa nebavíme o prípade keď na aute s predpísanými 185/60 R15 sú obuté nejaké 225/35 R17.
Naposledy upravil/-a wilz v 31.03.2020 17:30, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Witz, ale ja som čítal odôvodnenie rozsudku v tom zmysle že auto s iným rozmerom pneumatík je administratívne nespôsobíle premávky a teda nemalo čo hladať na tom konkretnom mieste. Dobre si všimni ten pojem administratívne nespôsobilé - poisťovne ho rady používajú vo svojom zamietavom stanovisku. :4012:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak áno, rozdielny rozmer pneumatík je dôvod na zadržanie osvedčenia až do doby nápravy, prípadne na neúspech na STK.
Ale pri konaní o nehode na súde takáto formálna vec predsa nemôže mať podstatný vplyv na rozsudok, to čo píšeš je nezmysel a ak sa stal tak to len potvrdzuje že aj medzi sudcami sú rôzni ľudia. A proti takému nezmyslu sa treba sťažovať.
Áno, poisťovňa by asi mala aj na súde úspech na nejakej zrážke z plnenia v ráde percent, ale inak pokiaľ nie je riadne dokázaný technický vplyv tých pneumatík, tak by to nemalo mať dôsledok na celkový rozsudok.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Pozrite si kodovacky napr. niektorych jednotiek kde je xy moznosti otacok kolies a a su presne kodovane, su jednotky kde su priamo kodovane rozmery kolies, "rolling radius" a pod., ma to vplyv na nastavenie geometrie tu su vsetko detailicky ale dost podstatne. Co sa komu zda je jedna vec a co je naozaj ako to ma spravne vsetko fungovat je druha.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

tak ako moja stara hovori - nejde len o velkost, ide aj o techniku. A ma vzdycky velmi velmi smutny vyraz v tvari !!

Aj pri pneumatikach nejde len o obvod, ale aj o tu techniku :) rozdiel medzi hentymi dvomi moze byt par milimetrov (okolo 650mm maju obidve) avsak ich vlastnosti budu vyrazne odlisne, to je nam hadam jasne kazdemu. Neodpruzene hmoty atd atd.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

xentry napísal:Pozrite si kodovacky napr. niektorych jednotiek kde je xy moznosti otacok kolies a a su presne kodovane, su jednotky kde su priamo kodovane rozmery kolies, "rolling radius" a pod., ma to vplyv na nastavenie geometrie tu su vsetko detailicky ale dost podstatne. Co sa komu zda je jedna vec a co je naozaj ako to ma spravne vsetko fungovat je druha.
Ako môžu byť otáčky kolies presne kódované?Ani jedno koleso na aute sa možno 80% neotáča rovnako, na to sú tam asi diferenciály, medzinápravové diferenciály a pod.Keď kúpim pneu s 10 mm vzorom a zoderiem ich na 1,5 mm tak si s tým asi tá technika nejako musí poradiť veď sa predsa zmení priemer kolesa.Mne vždy keď ciachujú tachograf tak merajú aktuálny priemer pneumatík na hnacej náprave, čo sa aj zapisuje na štítok o overení.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

lubos zimovcak napísal:Tak mi potom vysvetlite, ako môžu byť na jednom a Tom istom aute rozmery od 215/55/16, až po 245/35/19....

Tuším, že obvod je+- rovnaký.
Že by práve preto, že obvod je rovnaký? :41c2:
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Pepo priklad z internetu

3000 Daten (Data), F8

C_Dyn_Rollradius (C dyn of rolling radius)
32cm = 20

Comment = q = 0.01, 0.30 0.40; Default 0.33 re100302: F25 0.33-> 0.34 re100407: Note: all others here indirectly include:!(RR04) re100618: values renamed, new for F2x, F3x

OPTIONS
36cm = 24 - Comment = re100618: RR4->36cm (re100618: RR4-> 36cm)
33cm = 21 - Comment = re100618: F10 (unveraendert) (re100618: F10 (unchanged))
34cm = 22
31cm = 1F - Comment = re100618: neu fuer F2x (re100618: new to F2x)
32cm = 20 - Comment = re100618: neu fuer F3x (re100618: new to F3x)

Ked najblizsie nezabudnem a budem mat zapnutu masinu ukazem ti komplet zoznam kodovani rozmerov kolies a pneumatik v riadiacej jednotke motora auta z roku 2007.

Ze kazde koleso sa otaca inak je jedna vec a druha je s akou informaciou pritom tom otacani kalkuluju pocitace, ktore si uz davno dozadu podavaju informacie medzi sebou a na zaklade toho vyhodnocuju vsetky ukony, ktore maju naprogramovane v riadkoch. Ja nehovorim, ze sa udeje nieco strasne iba chcem povedat ako to bude pracovat najlepsie.

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných