VW Polo 1.4 16v , 2001
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23 Zdieľať na Facebook
VW Polo 1.4 16v , 2001
Zdravim prosím o radu,auto sa mi maximalne na 70stupnou zohreje a to dosť rychlo,a potom hneď zadochne keď skúšam nejde naštartovať,až po chvíli,a znova,poradili mi čidlo na teplotu vody vymenil som a nepomohlo,čo to môže bit ďalej?
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1648
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Re: Polo6n2,-1.4 16v,r.v.2001
Co pise diagnostika?Jozefherda napísal:čo to môže bit ďalej?
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5451
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
V pripade casteho startovania (v tvojom pripade aj nenastartovania) a velmi kratkych jazd je palivova zmes bohata a cast nespaleneho benzinu moze stiect do oleja cez piestne kruzky. Pri dlhej jazde by sa mal benzin z oleja odparit. Interval vymeny oleja skrat k polovicu.
Je to jeden z prejavov castych pokusov o nastartovanie.
Je to jeden z prejavov castych pokusov o nastartovanie.
-
- Príspevky: 14966
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08 Zdieľať na Facebook
Ak sa snímač kľukového hriadeľa odpojí počas vypnutého motora, tak je motor naštartovateľný a behu schopný. Jediná pozorovateľná zmena je, že štart je máličko dlhší a samotný prvý zápal znie určite horšie, ako s pripojeným snímačom kľukového hriadeľa.martin cichy napísal:môže to byť napríklad snímač otáčok kľukového hriadeľa. len upozorňujem, že odpojením si jeho činnosť neoveríš, pretože motor zdochne.
Ak sa snímač odpojí počas naštartovaného motora, v momente odpojenia sa motor zastaví, ale pri pokuse o štart sa správa tak, ako som popísal vyššie.
Týmto teda chcem povedať, že jednak je motor bez snímača kľukového hriadeľa pojazdný a jednak, že tento snímač nebude s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobovať dané problémy.
Zrejme nebude platiť vždy.ivko1 napísal:Za 12 minút prejdeš koľko km? Ja zhruba 10 a to mám motor určite už zohriaty na pracovnú teplotu a nie len 70°C
U mňa panujú extrémne rozdiely.
Ja mám svoje auto rád a preto sa k nemu správam citlivo, preto od studeného motora nepožadujem žiadny výkon. Od štartu po zahriatie plynový pedál len hladkám, akcelerujem veľmi jemne a nedovolím mu presiahnuť 2200 otáčok za minútu.
Pri takomto správaní sa mám pracovnú teplotu za:
- leto, ~30°C – LPG – interiér na 22°C – 5 minút
- jar, ~10°C – LPG – interiér na 22°C – 12 minút
- zima, ~ -5°C – LPG – interiér na 22°C – 17 minút
- zima, ~ -20°C – LPG – interiér na 22°C – 20 minút
- zima, ~ -20°C – BA95 – interiér na 22°C – 18 minút[/list:u]
Taktiež napríklad v zime je čas zohriatia motora závislý aj na tom, či sa s autom hneď po štarte hýbem (nápor vzduchu), alebo stojím na mieste. Stačí, že po štarte stojím ešte 3 - 4 minúty na mieste a doba zahriatia motora sa logaritmicky znižuje.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 257
- Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08 Zdieľať na Facebook
Pri pokuse o štart motora bez snímača kľukového hriadeľa riadiaca jednotka motora vidí, že signál otáčania sa kľukového hriadeľa neprichádza, zatiaľ čo signál otáčania sa vačkového hriadeľa áno. Pri tomto motore je snímač vačkového hriadeľa jeden.
V takomto prípade riadiaca jednotka vyskúša záložný plán a to, že sa spoľahne na koherenciu kľukového a vačkového hriadeľa a signál otáčania sa kľukového hriadeľa nahradí výpočtom.
Takto je motor schopný chodu.
Preto štart motora bez snímača kľukového hriadeľa trvá máličko (možno o sekundu) dlhšie a neznie tak dobre ako s ním, pretože najskôr riadiaca jednotka riadi normálne, následne vidí problém, skúsi záložný plán, výpočty a ide sa ďalej...
Výpočet taktiež nie je tak presný, ako snímač, najmä u starších motorov...
Motorov, ktoré sú schopné chodu bez snímača kľukového hriadeľa je dnes už veľmi veľa. A to aj diesle, taktiež si vystačím s jediným snímačom otáčok, ktorýmkoľvek.
Benzínovému Volvu XC60 T4 2018 stačí jediný snímač, napríklad vačka B, aby bežal. Síce konkrétne s jedinou vačkou a to B je znížený výkon motora a voľnobeh 2100 ot. za min., ale beží... ...ak by jediný snímač bol vačka A - motor ide na pohľad úplne normálne...
Som zvedavý, aké sú menežmenty v novinke - SkyactiveX. Myslím, že čoskoro príde na operačnú sálu...
V takomto prípade riadiaca jednotka vyskúša záložný plán a to, že sa spoľahne na koherenciu kľukového a vačkového hriadeľa a signál otáčania sa kľukového hriadeľa nahradí výpočtom.
Takto je motor schopný chodu.
Preto štart motora bez snímača kľukového hriadeľa trvá máličko (možno o sekundu) dlhšie a neznie tak dobre ako s ním, pretože najskôr riadiaca jednotka riadi normálne, následne vidí problém, skúsi záložný plán, výpočty a ide sa ďalej...
Výpočet taktiež nie je tak presný, ako snímač, najmä u starších motorov...
Motorov, ktoré sú schopné chodu bez snímača kľukového hriadeľa je dnes už veľmi veľa. A to aj diesle, taktiež si vystačím s jediným snímačom otáčok, ktorýmkoľvek.
Benzínovému Volvu XC60 T4 2018 stačí jediný snímač, napríklad vačka B, aby bežal. Síce konkrétne s jedinou vačkou a to B je znížený výkon motora a voľnobeh 2100 ot. za min., ale beží... ...ak by jediný snímač bol vačka A - motor ide na pohľad úplne normálne...
Som zvedavý, aké sú menežmenty v novinke - SkyactiveX. Myslím, že čoskoro príde na operačnú sálu...
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23 Zdieľať na Facebook
Vymenil som dalsie čidlo klukovky,dal som nové číslo teploty vody,nefungoval mi termostat vymenil som ho,auto išlo 100km bez problémov,a znova zohriali sa na 70 a koniec,chcel som ho hneď naštartovať a nic,po pár sekundách naskocilo,na v lmi nízke otáčky,nechal som ho tak,a zrazu vystúpili otáčky na 1000 na volnobeh,možno po minúte auto znova zhaslo,môže to bit lambda sonda? Čo je prvá? Pred katalizatorom? Teraz vag vipisuje že chybná lambda sonda a z výfuku dymí a cítiť benzín,ja už neviem koľko do rokov investovať energie,času,ale má jebne stoho auta,inak kým som spravil tých 100 km auto frcalo bez problemou,živé svizne
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23 Zdieľať na Facebook
A inak keď bolo naštartované odpojil som čidlo teploty vody toľko že neukazovalo teplotu a zhaslo,takže nieje zle,čidlo na klukpvke keď odpojil veci auto ale začne blikať kontrolka oleja,myslim tiež je v poriadku, tak ja už neviem,a dnes keď som ho po dvoch dňoch len tak naštartoval,ani. Sa nezohrial a zhaslo, a začalo ako keby vrcat relatko,keď prestalo vrcat natiahlo čerpadlo benzín,naštartoval som chvíľu klepal a znova zhaslo moto a zav vracalo relatko,cez víkend pozriem relatka či v nich môže bit problém?
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23 Zdieľať na Facebook
Polo 6n2
Zdravím mám ďalší problém,dal som hadicu dole z odvetravania kľuky,zachytil som ju prstom a normálne ju tlakuje,vag mi vypísal že je chudobná zmes na 1 valci,aký tam môže bit problém?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných