Honda Civic 2,2 i-ctdi - štartovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Honda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

99% servisov nepoužíva diagnostické metódy ktoré by zodpovedali dnešnej technike doslova prešpikovanej stovkou RJ a tomu prislúchajúcej komunikácii.U auta vyžšieho radu je úplne všetko riadené,vykonané aj kontrolované elektronicky.A tak sa aj opravárenský trh rozdelí na to 1 % ktorým vlak neušiel a 99% tých čo budú riešiť platničky,oleje a robiť opravárenstvo tradične ako ho aj dnes poznáme,niečo sa opraví a niečo sa neopravené predá ak sa podarí dobehnúť kupujúceho.Učiť sa je kde,aj školiť sa je kde (nie je zadarmo) a dokonca u tých úplne najlepších školitelov.Vtip je že sa tam školia aj autorizovaný,pretože sú to úplne iné metody diagnostiky.A kedže školia aj zahraničných dokonca nemeckých,tak poteší čítať že D nie je o mm pred nami po samotnej vedomostnej linke.A občas súdruhovia z NDR privezú rovno na školenie autá z ktorými nevedia hnúť z miesta.
Úryvok patrí školiacemu diagnostickému centru FCD
KFZ Innung Kiel (německý cech autoopravářů) si nás pozval, abychom proškolili autorizované i neautorizované servisáky na naše diagnostické metody.

Tři účastníci si přitom rovnou na školení přivezli problematické vozy, se kterými se již měsíce trápí a v jejichž neúspěšných opravách se utopily již slušné peníze, ale problémy dále přetrvávaly.

U všech vozidel, tedy u VW Transporteru T5, Saaba 93 a VW Touarega V6, se nám přitom podařilo závady odhalit již během praktické ukázky přímo na školení.

Pod tímto článkem naleznete odkazy na detailně popsané diagnostické případy, do kterých mohou pro inspiraci nahlédnout všichni předplatitelé FCD.eu, aby si osvojili námi využívané rutiny a profitovali z nich do budoucna také.

Jednotlivé opravy sú detailne rozvedené ďalej,predplatitelia FCD si vedia pozrieť.
Ja som iba argumentačne cielil na možnosti,lebo tie sú,a na ochotu sa učiť ktorá zase nie je.Pritom doba nutnosti vedieť maximum je tu,inak to budú ozaj iba brzdové platničky.

Je maličký paradox že nové metódy vrátane výbavičky (datarekordér Autoscope I II III a IV) a softu vrátane metod skriptov je autorstvo rusov,otec českého Texviku
Ako vyzerá školenie Šulgina je možno pozrieť tu vo videu,prípadne si pozrieť aj ostatné skripty..
https://injectorservice.com.ua/script_px.php
Je to dobré na to,aby ten kto si myslí aký je velký king zistil že vie velké gulové a bude sa musieť začať učiť,a to je mierne povedané.Tu človek zistí že nejeden mechanik je iba para z mechanického hov..ienka,ani gram viac
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

a pritom T5 alebo Tujareg V6 su VIAC NEZ DEKADU STARE MASINY, ktorych beha milion a clovek by ocakaval ze tam vsetci musia vsetko vediet opravit.

No, ako by som to povedal. Informatici kazdych 5-10 rokov zahodia svoj know-how a preklopia sa na volaco totalne nove. Uctovnici sa musia "vzdelavat" kazdy mesiac, proste uctovnik nemoze buduci rok vediet to co vie teraz lebo ho zavru.

A prisla doba aj na automechanikov. Brzdy sa donekonecna vymienat nedaju. Musi sa aj v tejto oblasti. Kaskadovane zbernice, optika, hybridy, plna elektrika, ako vidime desatrocne masiny nevieme poriadne opravit.

Inak ja osobne sice nerozpravam plynule po rusky/ukrajinsky, ale azbuku poznam tak dobre ako latinku a beznemu hovorenemu slovu rozumiem. Ked tak kukam do historie browsera, vcera som mal pustenych sedem ruskych videi z youtube... a v tomto videu co je linkovane sa daju zapnut titulky s automatickym prekladom.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja som sa tých videí a školení niečo napozeral.Je strašné vidieť video kde chlap v nejakom ruskom vagone z drevotriesky napichuje Autoscope na nejakú haraburdu a robí skript ako malý boh,a ak povieš skript si mechanici myslia že sú to keks.Doniesť si (kúpiť) osemkanál na ukrajine je šanca ako sa dostať lacnejšie k fidlátku ktoré nemá konkurenciu vo svete vlastne vôbec žiadnu.Čo je super je možnosť použiť soft od českého Texviku a ešte susprovejšie že ak si niekto stiahne soft (napr z FCD) a nemá ešte rekordér môže si natiahnuť akékoľvek súbory meraní a potom s nimi ľubovolne narábať presne ako ten kto je u auta.Tiež prípady opráv kde je súčasť aj log merania si ich stiahnuť do "svojeho" počítača a robiť s tým čokoľvek čo robí on na tom školení,a tak sa učiť hoci na už vyriešených prípadoch alebo pomáhať iným riešiť nevyriešené.
Tam už je to ale ako Alenka v ríši divov a treba veľmi a ale ukrutne veľa vedieť.Ale to je cesta budúcnosti a bude spojená on line diagnostikov OBD dnes či zajtra neúprosne.Komu sa dnes (včera) nechcelo učiť bude už jedine šuflikant.
Ako môžme sa z rusov smiať,ale v tejto oblasti oni diktujú a hádžu loptu,my nie sme schopný ju ani len chytiť,teda až na tých zopár ktorých som spomínal že mi je česť s nimi telefonovať a niečo riešiť,alebo iba počúvať,lebo na nich sa asi tak ľahko človek nedotiahne.Oni majú pätdesiat a ja o generáciu viac,oni sa neučili programovať vo Fortrane či Cobol-e na diernych štítkoch ani neučili na ZX 81
Martin17689
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.08.2011 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Martin17689 »

Ak by bol repas štartéra 200 e tak ok, som ochotný keď viem ze závada sa odstráni... Keď tak počítam doteraz som dal do toho 390 e a v podstate za tých 390 e mi vymenili akurát palivový filter, a nejaký diel pri nom cez ktorý mi unikala nafta.Takže tie 2-3 kila nech to ešte zobere, len nech to už šľape.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

repas iba startera za dve stovky je vcelku dost draha vec, mal by si sa pohybovat nizsie. Upozornujem ze nikto z nas nema najmensiu sancu na dialku vediet, ci ti takato akcia pomoze alebo nie ; pricina/dosledok problemu so starterom a alternatorom su popisane na prvej strane, v prvej odpovedi na tvoj problem (cudzopasny signal na zbernici, auto je z toho "paf").

Kedze pri jazde nemas ziadne problemy, preskocil som z prerazeneho alternatora (ktory sa toci vzdy aj pri jazde takze ta zblbnuta elektricka zbernica by bola platna aj pocas jazdy !!) na starter - ten je pocas jazdy neaktivny.

Nieze ta napadne kvoli mp3turbovi teraz repasovat starter za dve stovky ; TAKATO AKCIA TI VOBEC NEMUSI POMOCT. Co mas skusit pred startom ako prevenciu padajucej nafty som napisal tiez, to je zadarmo a vyskusas sam.

Neviem co mas pokazene a na dialku nemoze nikto z nas vediet aka akcia ti opravi auto. Davame ti len tipy a navody, ziadne zarucene riesenia. Nechcem aby si na zaklade mojej rady vytiahol prachy a utekal repasovat starter, a potom nadaval jak pohan ak to nepomoze.

Davame ti navod akym sposobom komunikovat s neschopnymi servismi, keby sa napriklad nasiel AUTORIZAK Hondy ktory by bol ochotny za dvadsat minut prehodit starter z ineho vozu co tam maju na tvoj voz... napriklad ak mas kamarata v Honde atd alebo ked chalani z JapGarage budu mat zhodou okolnosti ineho japonca odkial to bude pasovat...
6DODIAK5
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 10.02.2009 11:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 6DODIAK5 »

Toto vsetko co tu piseme su len rady, dohady, nieco zo skusenostami, len vec je taka ze japonskych ci azijskych aut nieje u nas vela, vacsinou koncern a ked sa chyby opakuju, ludia presne vedia kam kukat.Kazdy ma ine postupy, niekedy sa nieco prehliadne. Je to ako doktor a pacient, ked sa trafi diagnoza liecenie nieje problem, len pokial sa trafi diagnoza pacient obcas aj nevydrzi.
Ja len drzim palce aby nasiel chybu, a potom sa aj ozval, mozno to niekto tiez riesi.
Martin17689
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.08.2011 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Martin17689 »

Tak, dnes sa mi vrátilo auto z Hondy v TT. Po naliehani známeho som sa rozhodol skúsiť to ešte raz aj tam.. Zistili, že PC nekomunikuje s riadiacou jednotkou motora... Takze mame tu 2 možnosti. Buď je poškodená riadiaca jednotka motora alebo druhá vec, ktorá je reálnejšie je, že je poškodená kabeláž z riadiacej jednotky... Keďže majú hodinovú taxu 40 e na hod.asi by to stalo dosť kým by našli ten jeden hlúpy drôtik, ktorý je zlý... Ze to môže trvať 5 hodín ale aj 15 nebodaj 20 hodín kym by to našli... Jasne, ze na aute ktoré ma hodnotu cca 3 000 e sa mi to neoplatí... Ale odporučili mi chlapíka z okolia TT, ktorý sa špecializuje na Japoncov a hlavne na elektroniku... Tak som mu volal, a budúci týždeň tam nesiem auto...Zevraj ma na dvore viacej ufoncov tak uvidíme ci skúsi dat celú kabeláž z iného auta. Dúfam, že už to dá do poriadku a auto nebude musieť ísť na náhradné diely...
Martin17689
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.08.2011 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Martin17689 »

Takže auto je doma. A opravené... Mam neskutočnú radosť, že som narazil na ľudí, čo sa našim autam fakt rozumejú... Problém bol v riadiacej jednotke motora. Takže vymenená riadiaca jednotka motora, celá poistkova skrinka pod volantom a dokonca odstránená chyba displeja a auto beží ako ma... K tomu cena o polovicu menej ako som počítal... Nechcem nikomu robiť reklamu, ale ak máte niekto nejaký problém s autom, kontaktujte fb Pato Purko Purs z Modranky.. Celý život sa venuje Japoncom a dokonca aj úspešne preteká na týchto autách a spolu so svojimi ľuďmi vedia asi všetko o Hondach... Takže u mňa sú to fakt frajeri... Ďakujem všetkým za rady... Majte sa tu pekne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Radosť pochopiteľná...nech dobre slúži. Budúcnosť vedie presne sem,tento prípad to iba potvrdzuje.Nebude sa robiť čo príde,ale bude zameranie na značku a to je šanca byť v nej dobrý.Ale aj u jednej značky treba neustále v problematike žiť,inak ujde vlak.Honda - Modranka treba si pamätať
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Treba si pamätať aj inú vec - bola vadná riadiaca jednotka.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

... alebo ... poistkova skrina.

Uprimne, ja tymto vadnym riadiacim jednotkam neverim. Ako je mozne ze auto fungovalo, ze proste chodilo a vedelo ako ma vstrekovat palivo plus tisic inych ukonov kazdu poondenu sekundu ked bola "zla" riadiaca jednotka ?
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

... alebo ... poistkova skrina.

Uprimne, ja tymto vadnym riadiacim jednotkam neverim. Ako je mozne ze auto fungovalo, ze proste chodilo a vedelo ako ma vstrekovat palivo plus tisic inych ukonov kazdu poondenu sekundu ked bola "zla" riadiaca jednotka ?
Martin17689
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 25.08.2011 18:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Martin17689 »

Tu poistkovu skrinku mi menili, lebo PC im ukázal že mi svieti kontrolka motora... Ale ta mi svietila od kedy mam auto... Už 8 rokou... V honde mi povedali, že to je chyba v nejakom snímači... Diel stal cca 140 eur ale nemenil som to keďže to nemalo vpliv na jazdu.. Ani som im nevravel, že nech riešia aj to... A odstránili to aj tak... Je vidieť, že majú tieto autá radi :)... A k tej riadiacej.... Neviem, nerozumiem sa do toho, ale asi v nej bola chyba keď mi auto šľape bez problémov...

Návrat na "Honda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní