BMW e36 , 318i M43 - doťahovanie hlavy valcov

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

cicmanec napísal:
sjaro napísal:Prečo to komentujete keď nepoznáte dôvod. Hlava sa nedáva dolu len tak preventivne. Sam si hlavu nebrusil, zrejme bola krivá ked pridavali na tesneni 3 desatiny.
Dôvod zrejme nepoznáš ani ty a tiež komentuješ! A možno z tej hlavy zobrali viac ako 3 desiny len už hrubšie tesnenie nebolo a teraz nejdú pritiahnuť skrutky. Zrejme... :41c2:
Tu je zbytočné sa miešať do debaty, čo si myslíš že v bloku je rezerva šrobu milimeter.
Vieš kolko je zobrat z hlavy 3 desatiny?
Ta hlava už len podla toho kolko z nej zobrali musela byť vykrutena ako paragraf.
Jedine že by to bol brusil človek ktory brusil prvy krát a ten by ju bol určite aj odtlakoval.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nech je to zodpovedané do konca,lebo vidím že nezmyslov nie je nikdy dosť. V bloku je bežne (navyše) dĺžka použitelnej časti zo závitom 5-10 mm takže dno je bezpečne ďaleko.
Ak je priehyb hlavy 0.15 tak bude z hlavy ubraté tak či tak viac napr 0.3 mm z jednoduchého dôvodu.Úber z hlavy nesmie byť urobený tak že sú hraničné plochy tj plocha musí byť bratá jednoliate.Platí to vždy pri rovinných opracovaniach,nesmú byť hraničné plochy opracované a neopracované.Nástroj nesmie striedať plochu z úberom a plochu bez úberu,čiže nie je možné zobrať iba nutnú mieru krivosti.V podstate je úplne vylúčené zrovnať tak velkú plochu len na samotnú odchylku od roviny.
Množstvo motorov vyslovene zakazuje hlavy zrovnávať,pretože motor nemá možnosť kompenzácie rozvodu po priblížení kluky a vačky z dôvodu zníženia,čiže neobsahuje prvok (letné uloženie kolieska na kluke či vačke) ktorým sa dá eliminovať rozdiel vzdialeností.To bývajú napr reťazové rozvody ale nájdu sa aj remeňové z uložením koliesok na pero,a teda bez možnosti korekcie.
Tlakovanie...hlúposť ako voda v koši.Kto si zistí rozdiel reálnych tlakov akým je vystavená hlava v detonáciách a "skušobným" tlakom tak si urobí o tomto nezmysle jasný obraz. Je to ako skúšať rukou pevnosť ťažného lana.
misokgb4
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa misokgb4 »

Teoria je pekna vec, ale realita druha. Nenosim hlavy niekomu, kto ich predtym nemera, a na bruske ma indikator a presne vie, kolko zobrat aby nezobral zbytocne vela, ale ani malo ako si spomenul, ze to da do roviny s najnizsim miestom na hlave.


Ako osobne nevidim na tom nic zle, ked je uz hlava dat ju zarovnat, ak je krivy blok, o to viac treba zarovnat aspon jednu stranu na tesneni - hlavu. Ak je blok moc krivy, treba zarovnat aj ten. VZDY ked prislo auto, ktore sa varilo, ci uz kvoli prehriatiu, uniku vody, zadretej pumpe, ci skocenym rozvodom, som vzdy zaniesol hlavarovi, ten ju pomeral a vzdy ju zarovnal.

Milan, vies dat konkretne motory, ktore maju vyslovene zakazane stiahnut hlavy kvoli posunu casovania? Pride mi to uz moc hrotenie, kolko motorov ma x tisic km po intervale so starym remenom a bezia normalne, prejdu emisie, maju normalne zmesi.. (ano, niektore najma retazovky su extremne citlive a staci trosku vytahany rozvod a uz to hlasi snimac kluky...), ale pochybujem, ze to v reale spravi az taky rozdiel.


Apropo stiahnut nestiahnut, hrubka tesnenia a pod. V polsku je firma, ktora upravuje stare s4 teda motor 2.7 v7 biturbo, znizenie kompresie prevadzaju napr. pouzitim DVOCH tesneni na seba - nie kovovych, nie specialnych, klasickych victorov na seba + pouzitie 2.4b hlavy. Tie auta maju daleko za 600-700konmi, trosku ine boosty v sebe a jazdia vraj bezproblemov... Jeden by az neveril, ze my sa tu bavime o zarovnani o desatinach milimetra a upravci to vzali pekne z vostra...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žiadne hrotenie nemá čo v týchto veciach robiť.Podstatu píšeš sám..... som vzdy zaniesol hlavarovi, ten ju pomeral a vzdy ju zarovnal. On ju zrovná vždy...uhádni prečo.Aby netrebalo hádať...je to výber z dvoch možností - zarobím alebo nie.Zodpovednosť je totiž vždy mimo neho,zato zárobok je treba.Systém je vcelku zlý.Pretože JA posúdim stav hlavy a nik iný.JA rozhodnem o nutnosti zrovnávať a JA nesiem aj zodpovednosť za výsledok.
Motor a motor nie je rovnako spôsobilý,to zase musí vedieť ...no kto asi ?! Určite nie hlavár.Inak áno,sú motory kde sa sťahuje (smie) presná miera a k tesneniu sa prikupuje tzv medzičlánok v tvare tesnenia a hlava tým dodržiava pozíciu vzdialeností kluka - vačka.
Úber materiálu 0.3 je na kopnutie do vajec ak má hlava aj pozdlžny priehyb,tak aj vývrt pre vačkovice má otvory v danom priehybe.A to je sprievodný jav ak došlo k tepelnému prehriatiu (prudký unik vody a jeho dôsledok) Preto musí všetko rozhodnuť mechanik a nie niekto od stroja.Loptu má hádzať mechanik a sústružník chytá,nie naopak.
Či to niekto zoberie z ostra alebo nie,nikdy sa nedočítaš nič ako - ja debil som toto a toto urobil a majiteľ kupoval novú hlavu.Ja viem svoje ako sa postupuje v dielňach,a na chválenie je to iba výnimočne.Tému by sme mohli zanedbať ak by to bolo opačne a zlá šuflikantská práca sa objavila výnimočne.Môžeš ma navštíviť...obehneme spolu všetky mestské servisy a je ich možno tridsať či vedia zistiť rovinatosť,asi ti padne sánka ako sa veci majú.Je to asi tak ako oscilo na dielni...lupou to pomaly nenájdeš.Myslím to vážne,môžne si to spolu overiť aby to nebolo o kecaní.
sebo71
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 02.09.2016 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sebo71 »

Skrutky boli nové, namazané.
Naposledy upravil/-a sebo71 v 31.03.2020 15:28, upravené celkom 1 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Posledný iS motor od BMW si pamätám ako dnes.Motor prišiel akože na výmenu tesnenia.Majiteľ aby nebol za blbého nepriznal že došlo k velkému úbytku vody.Hlava priečne aj pozdlžne krivá takže sa zohnala druhá ale rovná.Kedže nebola vedomosť že môže ísť o väčšiu záležitosť z dôvodu prehriatia,rovno šla dole hlava.Po zložení výsledok - dymenie a prehrievanie.Až tu sa presne odmerala kompresia a tá bola viac než malá.Po demontáži sa ukázala celá pravda,piestne krúžky boli tak vyžíhané že sa dali v ruke narovnať.Nakoľko krúžky poškodili aj klzne plochy,menil sa aj spodok motora.
Tu sa treba pozastaviť nad tým,čo sa píše že sa urobilo.Hlava sa brúsila a robila tlaková skúška.Samotné použitie hrubšieho tesnenia tu nehrá ani najmenšiu rolu na výsledok.Ja poukazujem na to,že tzv tlaková skúška je srandička pre naivných,v realite úplná a bezcenná kravina.Čo treba urobiť je urobiť kontrolu na (možnú) vadu valca,tá sa dá urobiť na rozdiel od kontroly hlavy zo 100= garanciou výsledku.
Treba ale pre objektívnosť že aj hlava je zistiteľná,ale to nie je bežná možnosť dielní robiť defektoskopické skúšky,napr aké robia dielne v železničnom depe príp letecký priemysel.
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

Možno by bolo vhodné zhodit dolu sacie aj vyfukove potrubie, a pozriet smerom do hlavy a z hlavy, kde je to od vody vyplachnute.
Často sa stáva že ide voda do vyfuku napriklad z prasknuteho turba ktore je chladene vodou alebo si ju prisava z klapky vzduchu ktora je na saní a je chladena vodou, pripadne z egr ventilu.

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných