VW Polo 1.4 16v , 2001

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Jozefherda
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23
Zdieľať na Facebook

VW Polo 1.4 16v , 2001

Príspevok od používateľa Jozefherda »

Zdravim prosím o radu,auto sa mi maximalne na 70stupnou zohreje a to dosť rychlo,a potom hneď zadochne keď skúšam nejde naštartovať,až po chvíli,a znova,poradili mi čidlo na teplotu vody vymenil som a nepomohlo,čo to môže bit ďalej?
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

to budeš meniť postupne súčiastku za súčiastkou? pretože snímač teploty si vedel vylúčiť tak, že by si ho jednoducho odpojil.

- môže to byť napríklad snímač otáčok kľukového hriadeľa. len upozorňujem, že odpojením si jeho činnosť neoveríš, pretože motor zdochne.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: Polo6n2,-1.4 16v,r.v.2001

Príspevok od používateľa christiane »

Jozefherda napísal:čo to môže bit ďalej?
Co pise diagnostika?
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Diagnostika nemusi pisat nic.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Neviem kto ti dal takú radu že vymeniť snímač teploty, ale myslím že aj nejaký miestny garažmajster by ti poradil lepšie
Určite by nemal vplyv na to že zhasne motor

Ono čo to je "velmi rýchlo zohreje"?
Lebo taký benzinák sa všeobecne velmi rýchlo zohreje
Jozefherda
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jozefherda »

Diagnostiku zatiaľ nebol čas spraviť,alebo skôr nemal kdo,a tá teplota v priebehu 12 minút sa aj zohriali aj zdochol????a stým číslom bolo písané na internete že môže robiť problém tak som ho vymenil,ale teraz som prišiel NATO že mám benzín v oleji
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

V pripade casteho startovania (v tvojom pripade aj nenastartovania) a velmi kratkych jazd je palivova zmes bohata a cast nespaleneho benzinu moze stiect do oleja cez piestne kruzky. Pri dlhej jazde by sa mal benzin z oleja odparit. Interval vymeny oleja skrat k polovicu.

Je to jeden z prejavov castych pokusov o nastartovanie.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

Za 12 minút prejdeš koľko km? Ja zhruba 10 a to mám motor určite už zohriaty na pracovnú teplotu a nie len 70°C
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

martin cichy napísal:môže to byť napríklad snímač otáčok kľukového hriadeľa. len upozorňujem, že odpojením si jeho činnosť neoveríš, pretože motor zdochne.
Ak sa snímač kľukového hriadeľa odpojí počas vypnutého motora, tak je motor naštartovateľný a behu schopný. Jediná pozorovateľná zmena je, že štart je máličko dlhší a samotný prvý zápal znie určite horšie, ako s pripojeným snímačom kľukového hriadeľa.
Ak sa snímač odpojí počas naštartovaného motora, v momente odpojenia sa motor zastaví, ale pri pokuse o štart sa správa tak, ako som popísal vyššie.

Týmto teda chcem povedať, že jednak je motor bez snímača kľukového hriadeľa pojazdný a jednak, že tento snímač nebude s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobovať dané problémy.
ivko1 napísal:Za 12 minút prejdeš koľko km? Ja zhruba 10 a to mám motor určite už zohriaty na pracovnú teplotu a nie len 70°C
Zrejme nebude platiť vždy.
U mňa panujú extrémne rozdiely.
Ja mám svoje auto rád a preto sa k nemu správam citlivo, preto od studeného motora nepožadujem žiadny výkon. Od štartu po zahriatie plynový pedál len hladkám, akcelerujem veľmi jemne a nedovolím mu presiahnuť 2200 otáčok za minútu.
Pri takomto správaní sa mám pracovnú teplotu za:
  • leto, ~30°C – LPG – interiér na 22°C – 5 minút
  • jar, ~10°C – LPG – interiér na 22°C – 12 minút
  • zima, ~ -5°C – LPG – interiér na 22°C – 17 minút
  • zima, ~ -20°C – LPG – interiér na 22°C – 20 minút
  • zima, ~ -20°C – BA95 – interiér na 22°C – 18 minút[/list:u]
    Taktiež napríklad v zime je čas zohriatia motora závislý aj na tom, či sa s autom hneď po štarte hýbem (nápor vzduchu), alebo stojím na mieste. Stačí, že po štarte stojím ešte 3 - 4 minúty na mieste a doba zahriatia motora sa logaritmicky znižuje.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ako vie RJ bez snímača otáčok kľuky kedy má vstrekovať a páliť ktorý valec? :41c2:
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Pri pokuse o štart motora bez snímača kľukového hriadeľa riadiaca jednotka motora vidí, že signál otáčania sa kľukového hriadeľa neprichádza, zatiaľ čo signál otáčania sa vačkového hriadeľa áno. Pri tomto motore je snímač vačkového hriadeľa jeden.
V takomto prípade riadiaca jednotka vyskúša záložný plán a to, že sa spoľahne na koherenciu kľukového a vačkového hriadeľa a signál otáčania sa kľukového hriadeľa nahradí výpočtom.
Takto je motor schopný chodu.
Preto štart motora bez snímača kľukového hriadeľa trvá máličko (možno o sekundu) dlhšie a neznie tak dobre ako s ním, pretože najskôr riadiaca jednotka riadi normálne, následne vidí problém, skúsi záložný plán, výpočty a ide sa ďalej...
Výpočet taktiež nie je tak presný, ako snímač, najmä u starších motorov...

Motorov, ktoré sú schopné chodu bez snímača kľukového hriadeľa je dnes už veľmi veľa. A to aj diesle, taktiež si vystačím s jediným snímačom otáčok, ktorýmkoľvek.
Benzínovému Volvu XC60 T4 2018 stačí jediný snímač, napríklad vačka B, aby bežal. Síce konkrétne s jedinou vačkou a to B je znížený výkon motora a voľnobeh 2100 ot. za min., ale beží... ...ak by jediný snímač bol vačka A - motor ide na pohľad úplne normálne...

Som zvedavý, aké sú menežmenty v novinke - SkyactiveX. Myslím, že čoskoro príde na operačnú sálu...
Jozefherda
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jozefherda »

Výmenil som to čidlo klukovky auto frcalo 3 dni bez nejakých problémov,dnes ráno cestou do práce to spravilo znova,ráno ho nechám vždy klepat pár minút,potom idem pomalí kým sa zohreje ,zohrialo sa na 70 a koniec motor zhasol a nenastartuje
Jozefherda
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jozefherda »

Vymenil som dalsie čidlo klukovky,dal som nové číslo teploty vody,nefungoval mi termostat vymenil som ho,auto išlo 100km bez problémov,a znova zohriali sa na 70 a koniec,chcel som ho hneď naštartovať a nic,po pár sekundách naskocilo,na v lmi nízke otáčky,nechal som ho tak,a zrazu vystúpili otáčky na 1000 na volnobeh,možno po minúte auto znova zhaslo,môže to bit lambda sonda? Čo je prvá? Pred katalizatorom? Teraz vag vipisuje že chybná lambda sonda a z výfuku dymí a cítiť benzín,ja už neviem koľko do rokov investovať energie,času,ale má jebne stoho auta,inak kým som spravil tých 100 km auto frcalo bez problemou,živé svizne
Jozefherda
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jozefherda »

A inak keď bolo naštartované odpojil som čidlo teploty vody toľko že neukazovalo teplotu a zhaslo,takže nieje zle,čidlo na klukpvke keď odpojil veci auto ale začne blikať kontrolka oleja,myslim tiež je v poriadku, tak ja už neviem,a dnes keď som ho po dvoch dňoch len tak naštartoval,ani. Sa nezohrial a zhaslo, a začalo ako keby vrcat relatko,keď prestalo vrcat natiahlo čerpadlo benzín,naštartoval som chvíľu klepal a znova zhaslo moto a zav vracalo relatko,cez víkend pozriem relatka či v nich môže bit problém?
Jozefherda
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 13.06.2019 17:23
Zdieľať na Facebook

Polo 6n2

Príspevok od používateľa Jozefherda »

Zdravím mám ďalší problém,dal som hadicu dole z odvetravania kľuky,zachytil som ju prstom a normálne ju tlakuje,vag mi vypísal že je chudobná zmes na 1 valci,aký tam môže bit problém?

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: tatkotom a 16 neregistrovaných