Skoda Fabia I - kontrolka chladenia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Skoda Fabia I - kontrolka chladenia

Príspevok od používateľa Matej1982 »

Zdravim. Potrebujem poradiť ako ďalej postupovať. Na fabii 1 200 mi po studenom štarte začala blikať kontrolka chladenia na červeno. Po zahriatí motora som auto odstavil že skontrolujem hladinu chl.kvapaliny. pri odtiahnutí viečka som zbadal že bolo slabo utiahnuté. Samozrejme ako som ho povolil a motor bol zohriaty tak trochu kvapaliny uniklo. Tak som ho teda poriadne utiahol-hladinu kvapaliny sa mi nepodarilo zistiť.Po naštartovaní už kontrolka nesvietila?Mohlo to byť spôsobené nedostatočným utiahnutim viečka?alebo sa mám pripraviť na problémy?Čítal som tu o zaoxidovanom čídle a prasknutom tesnení pod hlavou ktoré by som nerád znovu riešil. Nakoľko som si musel kúpiť túto Fabiu kvôli prasknuté mu tesnenie na hlave pri predchádzajúcom motorovom vozidle.Ako mám ďalej postupovať?Počkať na vychladnutie,skontrolovať stav kvapaliny+nastartovat za studena a čakať či sa znovu ozve kontrolka?
Naposledy upravil/-a Matej1982 v 07.03.2020 07:28, upravené celkom 2 krát.
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

Auto ide inak normálne.Neprehrieva sa. Pri problémoch s tesnením na bývalom aute sa prehrievalo,a voda v chladici vytriskla hneď po zahriatí motora všetka prec.
Naposledy upravil/-a Matej1982 v 07.03.2020 07:13, upravené celkom 1 krát.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Ked je motor zohriaty ma aku teplotu?
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

Zdravim.Motor ma normálnu prevadzkovu teplotu-rucicka v strede. Bol som to teraz pozrieť. kvapalina bola v pohode a to viecko treba dotiahnuť aby tam niečo puklo čo som preč tým určite nemal. Nastartoval som a v pohode. Dufam že to tak ostane
Naposledy upravil/-a Matej1982 v 07.03.2020 07:12, upravené celkom 1 krát.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

To som potreboval vediet ze je rucicka v strede.Sice coho neviem ale nevadi.Tak hadam ti to uz bude fungovat.
djdg
Príspevky: 118
Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa djdg »

Pred nedávnom som riesil podobný problém.
Treba najskôr skontrolovať či neubúda/nepribúda olej, potom či na hladine chladiacej kvapaliny nie sú mastné oka.
Pokiaľ vyššie uvedené bude v poriadku tak stačí vymeniť nádobku na chladiacu kvapalinu (cca. 10€) výmena v domácich podmienkach do 20 minút. Neoplatí sa čistiť .
U mňa bol problém že hadica v systéme bola poškodená od tepla a začala púštať čierny bordel do chladiacej zmesy. Príznaky rovnaké ako u teba.
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

Ak kontrolka chladenia svieti/blika po studenom starte, prehriate to asi nebude, najskor bude skrat na vedeni senzora, cize skontroloval by som samotny teplotny senzor, jeho konektor, kabliky po trase, ci niesu prerusene alebo skratovane, ci konektor nieje zatopeny od vlhkosti, zaoxidovany, skorodovany, porusena izolacia a podobne. Pozriet aj trasu kablovacky, ci sa niekde nemohla dotknut "horucich" casti motora a nasledne prepalit izolaciu (predrat na ostrych hranach) a skratovat na kostru alebo medzi sebou...

Inak pises ze si Fabku teraz kupoval, ako dlho ju mas, kolko si najazdil a napln chladiva je ako stara?
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

Vdaka za odpovede. Dlhsie som tu nebol tak som prekvapeny.
Rucicka je strede-t.j. prevadzkova tepplota. Po prvom a poslednom svieteni kontrolky a dotiahnuti viecka na nadrzke sa uz neozvala. Dnes rano po mraze sa znova ozvala tak som bol prekvapeny.Scenar ten isty. Zahrial som motor , vypol , nastartoval a je v klude.
Olej pozeram cca 1-2x mesacne-mam zvyk zo stareho auta. V tomto nemizne.Menil som ho pred 2 mesiacmi.-Teda pozeral som ked naposledy vyskocila ta kontrolka ale auto este nebolo dostatocne vychladnute. Odvtedy som nepozeral.
Skontrolujem teda tie flaky na hladine zmesy a hladinu oleja dnes ked dobre vychladne-coho sa bojim aby to nebolo to tesnenie pod hlavou.(aj ked neviem ako lebo v tejto fabii je ta nadrzka nejaka divna.) Moze byt aj ta necistota. Auto mam siesty mesiac a kvapalinu som nemenil.
..inak zacalo to robit ako som bol na stk a tam to na nieco napajali.
Naposledy upravil/-a Matej1982 v 07.03.2020 07:11, upravené celkom 1 krát.
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

...som bol prekvapeny.scenar ten isty. zahrial som motor . vypol , nastartoval a je v klude.
Matej, prosim ta, vrat sa na svoj prispevok vyssie, precitaj si ho po sebe, klikni na "Upravit" a skus svoj prispevok dat do nejakej formy, vety zacinat velkym pismenom a ukoncit bodkou, neda sa to citat, nehnevaj sa, chces poradit, tak sprav pre to aj ty nieco. A pamataj, cim viac a presnejsie problem opises, tym je vacsia sanca ze niekto bude vediet poradit. To ze sem napises cosi o predoslom svojom aute a jeho probleme s egr a kontrolke ktora "vyskakovala" ked sa zmazala pamat... WTF?!

Radsej napis ci mas benzin, naftak, ako casto a kolko s nim jazdis, kolko km si za 6mesiacov vlastnictva najazdil s akymi problemami, co sa na aute robilo, opravy, udrzby, bol si s tym niekedy v servise? A teraz sa neuraz, ale je to urcite kontrolka chladenia ktora po nastartovani blika? Blika dokedy, kym sa motor zohreje, alebo dokial nevypnes zapalovanie? Okrem tej kontrolky pozorujes nejake prejavy? Nepravidelny chod, slaby tah, vynechavanie motora, dym za vozidlom, atd... Co myslis tym "v tejto fabii je ta nadrzka nejaka divna"? Foto by sa nedalo urobit?
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

Pozdravujem. Pisal som na telefone (s tou mini klavesnicou)tak preto to tak vyzera. Ok pozriem to a upravim.
Je to benzin-koniec koncov sme v poruchach benzinovych vozidiel. Auto mam siesty mesiac. Najazdil som na nom necelých 5000km bez akehokolvek problemu. Teraz vyskocilo to chladenie. Ano je to kontrolka chladenia-t.j. cerveny teplomer blikajuci v intervaloch. Po nastartovani vozidla zacne piskat a blikat. Piskat potom prestane a len blika. Potom ked sa auto zahreje na prevadzkovu teplotu tak vypnem motor -nastartujem a uz nic. Musim ale zahriat motor. Ak vypnem este studeny a znovu nastartujem tak zacne znovu blikat. Tato kontrolka vybehne len ked je chladne mrazive rano. Ak je teplejsie (6+) tak nic. Preto som si myslel ze to bolo tym slabo utiahnutym vieckom ale v skutocnosti bolo len teplo tak kontrolka nevyskakovala. Auto nejavi ziadne ine vlastnosti poruchy-t.j. ide ako pred tym. Jazdim s nim takmer kazdy den. Bud ro prace-6km tam aj naspat alebo "inde" 35km a naspat :)-cize jazdim pravidelne aj kratsie aj dlhsie trasy. Na aute neboli ziadne zavady. Narocky som si kupil tuto fabiu 1,4 pretoze to je max jednoduche auto. Jediny problem je blbnuci imobilizer, ktory sa ozve raz za cca 10-15 vlozeni kluca do zapalovania. Ale to s tym asi nema ziadny suvis. Okrem toho boli menene sviecky a olej. V servise este nebolo.
ok a teraz k veci: skotroloval som hladinu oleja a ci nie je olej v chladeni. Vysledok-olej je tak ako ma-v strede risky a ked som otvoril nadrzku chladenia tak som na hladine nevidel ziadne olejove skvrny. Nadrzka je vsak vnutry znacne spinava. Tiez som si vsimol ze konektor ktorym idu kable do nadrzky je majstrovany v domacich podmienkach-t-j je polepeny izolacnou paskou. Kotrolka chladenia stale vyskakuje ako som spominal. Predpokladam podla toho co som tu cital ze je asi problem v tomto-nadrzka chladenia +jej pripojenie. Ma to zmyslel cistit alebo mam kupit novu?
p.s. nie som automechanicky zrucny takze toto je asi najvyssi vykon ako viem opisat problem s autom.
*nadrka je divna v tom zmysle ze je ina ako na predcghadzaju com aute kde som ju otvoril a normalne pozrel dovnutra na risku. Tato na fabii ma akesi dvojite vnutro tak som bol z toho trosku mimo ale uz som sa v tom zorientoval.
Auto sa teda nijak zvlasnte nesprava. Nijak extra nedymí. Slaby tah ma od kedy som ho kupil ale to je asi normalne kedze to je take prditko. Ide normlane vzhladom na svoj vek
Auto je fabia 1 - 1,4 - 44 kw-rocnik asi 2001. To je ten zakladny model bez abs len s posilnovacom riadenia. samozrejme benzin. Najazdene 200 000km.
Naposledy upravil/-a Matej1982 v 07.03.2020 09:21, upravené celkom 1 krát.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Vymeniť nádržku so snímačom. Tak ako na každom koncernovom krápe. Stojí to pár eur.

https://aci.sk/sa-6q0121407a-vyrovnavac ... 57628.html
scendo
Príspevky: 343
Dátum registrácie: 04.11.2017 23:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa scendo »

No vidis :) hned je to citatelnejsie a zrozumitelnejsie, aj tvoj popis uz cosi o aute prezradza, ak to zhrniem, pises ze nadrzka chladiacej zmesi je znacne znecistena, zmes si nemenil, nevieme aky mix tam je a ako stary. Neviem ci mas moznost vo svojich podmienkach menit chladiacu zmes ale tu by som zacal. Vypustit staru zmes, ak sa da, preplachnut, vycistit nadrzku a naplnit novou zmesou. Nadrzka draha nieje, do snimaca uz ktosi zasahoval, kupit novu bude asi najrozumnejsie. Pravdepodobne sa ti mastnoty a necistoty nahromadili v nadrzke a sposobuju poruchy meraca hladiny, tato mastnota moze pochadzat z casti aj z pustajuceho tesnenia alebo aj z veku a dolievania "kadecoho" do chladiva. Ak system vycistis a naplnis novou zmesou, budes vidiet ako sa bude spravat a ako rychlo sa zmes opat znecisti alebo aj nie. Ak je tesnenie uz "chytene" stav sa bude zhorsovat a pridaju sa aj ine priznaky, dovtedy by som to ani neriesil ak to zatial jazdi bez inych priznakov. Az by sa stav zhorsil, tesnenie pod hlavou nieje pri tejto fabii ziadna tragedia, zvladne to aj menej skuseny servisak. Tesnenie, sroby, olej + filter, nova chladiaca zmes moze byt nieco cez 50ecok, k tomu cena prace... neviem... Ale hadam sa do dvoch stovak da vmestit.
Matej1982
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 28.02.2020 07:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Matej1982 »

Super. Dakujem za odpovede. Dam teda vymenit zmes aj s nadrzkou kedze ten konektor je lepeni. Postupne som to chcel vymienat tak bude aspon teraz na to dovod. Nadrzka je vnutry spinava. Je zanesena niecim mastnym a hnedym. Dalo by sa to vycistit ale ked je cena nadrzky taka nizka tak to nebudem riesit.
200e za vymenu tesnenia by som na tuto fabiu ozelel to je v pohode. Je to presne auto ake potrebujem. Este som nikdy nejazdil pol roka bez problemu :D.
Ok dam to vymenit a kazdopadne napisem ako to dopadlo lebo ako pozeram tak to riesilo viac ludi
M
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 14 neregistrovaných