BMW F11 , 530 xd - trhanie pri zrychlovaní

Diskusia ohľadne vozidiel značky BMW

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ak sa robila adaptacia/kalibracia predpokladam, ze cez BMW diagnostiku /ISTA/ tak pri nacitani auta to berie auto komplexne cize cele od prvej po poslednu jednotku. Ak by tam bol problem s EGR, ktory vie takto ovplyvnit vykon motora, ze zasahuje aj do radenia prevodovky z dovodu vykonu motora tak ho vidi, ak bolo takto nacitane auto robila sa diagnostika motora, prevodovky a takisto bol zaznamenany nejaky problem s VTG /rozvodovka/? Po vymene oleja v automatickej prevodovke boli resetovane adaptacie prevodovky? Bmw ma tolko softverov, ze tie auta su uz davno mimo akejkolvek zaruky a doteraz maju cele rady "komplexnych" softverovych rad tzv. i-level. Mimo to, ze tie auta urcite chodili do autorizakov niektore stale maju este i-level z fabriky ako vysli :) I-level ide nepretrzite az doteraz v podstate kazdu aktualizaciu diagnostickeho softveru a ta je casta az az.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ak by tam bol problem s EGR, ktory vie takto ovplyvnit vykon motora, ze zasahuje aj do radenia prevodovky z dovodu vykonu motora tak ho vidi

nie, nevidi, vcera odniesol kolega do autorizaku v Bratislave jeho 520d kde skolaboval EGR. Styrikrat mu auto (s automatom !) nahodne samo skapalo pocas par mesiacov, ziadna chyba v diagnostike, ziadne akcne cleny, ziadne prevadzkove data neukazovali na EGR. Az skolaboval, auto v "limp mode", atd, atd. Momentalne riesi kulanciu (vyfakovali ho aj s Premium Selection zarukou, auto este nema styri roky od novoty), zajtra sa dozviem ako dopadol.

EGR mu vymienali [!] v ramci zaruky minuly rok niekde okolo leta, samozrejme novy software vsade kde sa da lebo ti chlapci dnes len rozhadzuju rukami, krcia ramenami a updatuju software lebo nic ine im nezostava.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Zaujimave ja som problem na egr videl do 10 minut v diagnostike :) Konkretne to bolo 525 2013. Cez test ho vidis v akom rozsahu a aj ci vie v case dosiahnut pozadovanu polohu ci sa zadrhava alebo ide plynule, mas tam vela testov okolo air mass systemu, vidis zive data co to vystraja v realnej premavke. Chybu ti vyhlasi akym sposobom ju hladas je ina pesnicka. Ak je niekde problem overuje sa rad radom, diagnostika je aj o tom potvrdit dobre nie len cakat na zle.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

samozrejme. A takisto si viem predstavit Y situacii kedy v diagnostike uvidis, a X situacii kedy v diagnostike neuvidis nejaku konkretnu "chybu" respektive "pokazenie".

Hentie vyhrievane chladene potvory su naozaj potvory, to uz nema s priblblym pneumaticky tahanim EGRkom v mojej 2001 1.9tdi 85kW absolutne nic spolocne, verim tomu ze aj tu blbu klapku maju aspon na dvoch prevodovkach s vysuvnymi kridelkami zavesenu :)

Dalsiemu kamoššovi zdochol EGR na dvojturbe 2.0tdi Wolcgagen Caravella (alebo Multivan), 140kW, 4 roky, 88.000km, auto nikdy nevidelo zimu, vyhrievana garaz v banke, vyhrievana garaz doma v baraku. Aj som o tom zlahka pisal tutok na fore, je to nejaky rocnik 2012 alebo tak nejak, jeden z tych prvych 2.0tdi dvojturbovych. Po zaruke 2200 eur - lebo s tym mal problem pocas zaruky, auto cukalo, asi 5x v autorizaku krcili ramenami nevedeli na to prist. Cela sranda preco to spominam je, ze nezlyhalo materialove inzinierstvo : EGR samotne stoji menej nez specialny 30cm plech zo zliatiny nejakeho anciáša, na ktore je to cele naonďané... a EGR sa zapecie do toho plechu ze to dole nedas bez jeho poskodenia

:)

proste... no comment. Neviem ake auto si kupim dalsie.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

No oni maju aj cez diagnostiku u Bmw montaznu polohu, ktoru musis navoilt. V tychto testoch jednotlivych komponentov je "kralom" mercedes diag. tam ich vies testovat viacerymi sposobmi cez funkcnost kde ich vidis nielen polohovo napr. kde ich v teste za chodu motora otvara a zatvara v roznych polohach a tam ich aj drzi a mas to krasne vykreslene v grafoch kde sa musi hybat a zaroven jeho pracu vidus odzrkadlenu aj meranych hodnotach na prietoku vzduchu lebo hybat sa moze ale to neznamena, ze sa neulomil "ventil" na konci /ford, peugeot/ napr. Mas tam pri niektorych komponentoch adaptacne hodnoty, ktore zaroven su k tomu aby sa videlo opotrebenie preto ich zobrazuje. Preto vies napr. cez diagnostiku vyhodnotit vstrekovac, nielen na zaklade volnobeznych davok ale zaroven na adaptacnych hodnotach aj pri plnej palbe, vidis adaptacne hodnoty na prevodovke, studena, zohriata kedy ako pracuje a ako sa prisposobuje opotrebeniu mechanickych komponent, preto napr. pri vymene riadiacej jednotky sa zo starej prenasaju tieto adaptacne hodnoty do novej, preto ma riadiaca jednotka svoj presny softver na zaklade cisla hydraulickej jednotky a k akemu autu je priradena aby mala presne radiace body pri akych otackach a akej zatazi a ako ma radit spravne a hladko.

Návrat na "BMW fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 3 neregistrovaní