Neustale preradovanie do N pri automate

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

cicmanec napísal:kapoja, na prácu na voľnobeh slúžia stacionárne motory...
Ani tie nie. Vždy sú v záťaži, pretože niečo poháňajú.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

kapoja napísal:
lorak777 napísal:ziaden motor sa nikdy neskusal a nevyvijal na pracu na volnobeh.. je to pre motor len nahodny a docasny rezim, podobne ako max.otacky a samozrejme ziaduci len na najkratsi mozny cas...

?!?! ešte by nám pán mohol vysvetliť prečo teraz najmodernejšie automaty vyraďujú do N? Ja som mal v kii automat a tam v príručke nebolo zakázané dávať z D do N a bolo tam výslovne napísané , že z N do D sa preraduje pri volnobežných otáčkach !!! To je dôležité. O tom ako som na oktávii vypínal motor za jazdy radšej nejdem ani písať ale možno to tu ešte niekde sa dá násť.
A pri autách ktoré žerú cez 7 litrov N ušetrí viac ako 1 liter paliva nie ako štart stop zanedbatelné mililitre, preto sa snažia využívať najmodernejšie motory volnobeh dokonca aj vypínanie motora za jazdy !!!
Pán to vysvetlí veľmi jednoducho. Automobilka má limity produkcie CO2. Za kaýdý nadlimitný g platí nemalé peniaze. Preto dáva do áut čokoľvek čo ušetrí pár g CO2. Štart Stop systém, rôzne EKO systémy, radenie neutrálu počas jazdy... Automobilke je šumafuk či je to pre auto dobré. Počas záruky sa ráta s deštrukciou hnacej línie u cca 5-10% produkcie. Po záruje to nikoho nezaujíma a životnosť nad 150 000km pre automobilky ani veľmi nie je žiadúca. To nič nemení na funkčnosti motora a fakte, že voľnobeh skrátka nie je ani zďaleka ideálny pracovný režim. A to, že sa pýtaš, je svedectvo, že Tvoje technické vedomosti nedosahujú ani len správnu predstavu o funkčnosti motora.


N vs AUTOMAT. Stále je dôležité brať do úvahy o akom automate je reč. V prípade spojkových automatov nevidím dôvod na poškodenie prevodovky vyraďovaním do N. Otázka skôr znie načo?
V prípade hydromeničových automatov je to vyslovene deštruktívna činnosť a idiot čo to tak robí si ani nezaslúži nič iné , len zaplatiť si repas prevodovky a meniču. Navyše, moderné autá s hydroautomatom síce nevyraďujú do N no buď odomknú menič alebo sa zmení časovanie ventilov tak, že motor prakticky nekladie odpor, alebo len minimálne. Moje auto jednak odomyká menič a jednak sa zmení časovanie a motor nebrzdí vôbec. Ak chcem brzdiť motorom, musí prejsť do manuálneho režimu a podradiť. Vtedy sa uzamkne menič a motor má, aký taký brzdiaci výkon. No ani zďaleka taký ako som bol zvyknutý v "poctivých" autách
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

to, ze sa to neda vysvetlit kazdemu, nie je preto, ze by som bol namysleny, alebo arogantny, ale ja som mal vo svojej mladosti este najzaujimavejsiu vec bicykle , motorky a auta, takze bolo jednoduche, comu som sa tak max venoval, ako dnes mlada generacia sucha mobil a tablet... a co kazi najviac podstatu mozneho vysvetlenia je to, ze AT maju tzv. manualny rezim radenia, alebo padla tak si kazdy mysli, ze moze radit hocikedy a hocico, aj do N a potom do D... dalsi problem je nepochopenie tzv.plachtenia, co vsade v autosalonoch spominaju, ale ani tam vacsinou nechapu, co to je, len ze auto ide ako na volnobeh a to je pre spotrebu dobre....podstata je ako pise Acon, ale nie nadarmo s tym automobilky prisli tak neskoro - problem vyvoja, stability systemu aspon v zaruke, nespolahliva elektronika a pod. ...vyroba poctivych aut uz nikdy nebude, lebo vyrobcovia rezignovali a motor s prevodovkami vyrabaju, ako im uradnici piskaju... len by som vsetkym doporucil vylet do Afriky,alebo hlbsie do Azie, juzna Amerika a videli by, kde je problem s exhalatmi... urci nie s dyzolovymi europskymi autami...vsetky auta budu musiet jazdit na automat, nakolko taky rezim, ako to opisal Acon sa v manualy neda dodrzat... ako som uz pisal, mna nemrzi, ze si niekto hlupou manipulaciou s AT zarobi na niekolkotisicovu opravu, ale, ze ked sa to zacne kazit, preda to lacno neznalemu chlapciskovi /alebo starsiemu ITckarovi,ucitelovi dejepisu, alebo matematiky/ a ten na tom vykrvaca....preto tu aj opakovane pisem, lebo som uplne nad vecou, mna neoblbne, kupujem auta aj s pokazenou AT a nevadi mi to, ale pisem to pre tych nasledujucich kupcov z druhej ruky, ktori sa potom citia poskodeni....mozno sa chapeme...
kapoja
Príspevky: 344
Dátum registrácie: 26.03.2007 22:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kapoja »

mp3turbo napísal:ale ***** je to liter na spotrebe...

ked mas spotrebu 7 litrov na 100km, tak by si motor musel mat vypnuty JEDNU SEDMINU ZO STO KILOMETROV, teda 14.5 kilometra [!!!!!!!!!!] aby si usetril LITER paliva.

Kedze ten motor mas vypnuty par sekund, usetris gulove ***** a este menej nez dve deci na 100km. Riskovat svoj zivot a zivot inych kvoli tomuto ?

https://miestni.sk/data/img/product/1/3 ... 62-625.jpg


Podobne by som vedel argumentovat o automatickej prevodovke a neutrali za jazdy, ale naco... je to zbytocne. Zjavne zbytocne.
Ešte mi nedá neodpovedať pesničke_zrýchlenej, keď som pred asi 15 rokmi jazdíl a vypínal motor bola to trasa 33 km tam a 33 km nazad z toho okolo 11 km som išiel s vypnutým motorom tj 1/3 čo znamená 2 litre zo 6. Nie každý žije na rovine a nie každý vie zúžitkovať kinetickú energiu.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie, neznamena to dva litre zo sest, pretoze na 33km trase si nespotreboval 6 litrov paliva.

... a navyse, asi si nejazdil furt iba dole kopcom, ci ? Ked si raz isiel dole kopcom do roboty, pri navrate domov si potom musel ist hore kopcom alebo nie ?

Navyse, akekolvek auto co nema karburator pri jazde bez stlaceneho plynoveho pedalu - teda napriklad dole kopcom - nevstrekuje ZIADNE palivo do valcov, to znamena ma nulovu spotrebu. Co je dost podobne tomu co si dosiahol aj ty... az na to ze si mal stale funkcne posilovace na brzdy a riadenie plus zopar dalsich drobnosti (napriklad s vypnutym motorom vybijas bateriu ked mas 11km zapnute predne/zadne svetla, a ked budes velmi rychlo potrebovat nastartovat mozno sa ti to nepodari atd).

Nehovoriac o automatickej prevodovke : ziadny automat by nemal za ziadnych okolnosti jazdit s vypnutym motorom kvoli mazaniu.

atd, atd, proste nech si z tychto kecov verejnost v ziadnom pripade nezoberie napad ze by sa mohol/mal vypinat motor pri akejkolvek jazde. Nie. To je uplne scestne.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Ďalší kandidát na zákaz radenia k technickým veciam...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

a dalsia uzamknuta tema.
Zamknuté

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lukas.siranec@centrum. a 81 neregistrovaných