VW Passat b6 , 2.0 TFSI BWA

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

sniip26
Príspevky: 296
Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01
Zdieľať na Facebook

VW Passat b6 , 2.0 TFSI BWA

Príspevok od používateľa sniip26 »

Ahojte. mam pasat B6 s tymto motorom a chcem sa Vas spytat, ci namerany tlaky motora okolo 10 Barov vo vsetkych valcoch su ok. Motor pod vekom ventilov bol dost zakarbovany, bol tam taky nanos ako blato :D Vsetko som to ocistil - k ventilom som sa este nedostat, lebo neviem zhodit sanie - je tam prilis vela prkotin... ale takcitak ho dole dam a vycistim aj ventile. No pak pojde do servisu na dekarbonizaciu. Tlaky by mali potom troska narast. Specifikacia k BWA motoru vravi, ze kompresny pomer ma byt 10.5:1 co je 10,5 Baru. Nasiel som ale, ze novy motor BWA ma mat 10,5 Baru az 13 Baru a opotrebovany pod 7 Baru, ja som nameral vo vsetkych valcoch okolo 10 Barov a to so slabou bateriou a studenym motorom - v garazi cca. 10C. Nabehane ma 250t km. Cize snad este pozije. Obavam sa ale olejoveho cerpadla, s ktorym byvaju vraj pekne patalie, ale zatial mi chybu tlaku nehlasilo tak snad to bude ok. Chystam sa na vymenu oleja, filtra, rozvodov, napinaku retaze vacky + retaze, vodnej pumpy, termostatu + kompletka dekarbonizacia motora, vycistenie vstrekov a palivoveho cerpadla - jeho vacky, vycistenie celeho sania.

A ze je to zly motor to si nechajte pre seba :)

Dakujem Vam za odp.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Uplna dekarbonizacia sa zacina tam,ze vyberies cely motor a rozoberies na poslednu skrutku.Kompresny pomer 10,5:1 neznamena ze kompresia ma byt 10,5barov.
sniip26
Príspevky: 296
Dátum registrácie: 13.09.2012 20:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sniip26 »

Preco vyberat cely motor ? Ved to nieje vobec nutne. Staci vypustit olej, vykrutit olejovy filter, zhodit cele sanie a preplachnut to niecim. Mna napadlo toto: Arva, nejaky odstranovac carbonu - ono to ale ide lahko dole ten bordel, handrickou to slo dole a tech. benzinom, nieze to az take zle. A vsetok ten bordel by vytiekol spodkom, popripade zhodit olejovu vanu nak to vytecie ten bordel vsetok von a nasledne naliat preplach nak to riadne premyje. A nechaj aspon den odkvapat - aby to vsetko vytieklo von.

Ma byt vyssia ako 10,5 Baru ?

Ocova mazda 1.5 323F BA kupena v 1998mom ako nova, najazdene 62000km real ma ju od nova - zmeral som tlak. Studeny motor 9.5 Baru a teply motor, ohriaty po jazde na 90C taktiez 9.5 Bar. Manual k motoru udava 9,5 Bar tak neviem no.

Druhy pasat co mam 2.0FSI BLR 110Kw, najazdene skut. 130t km som nameral na studenom motore tiez okolo 10 Bar, presne 9,5 Bar a po jazde - zohriaty motor som nameral cca. 10 Bar. Manual k motoru udava 11 alebo 11.5 Bar.

Ved u turba by to tak vadit nemalo, tam predsa tlak fukne turbo, samozrejme je mi jasne, ze nejaky poniky budu po smrti, ale pevne verim, ze po vycisteni motoru, najme ventilov tlak troska narastie. A dokonca sa da kupit do paliva alebo oleja ? taka prkotina, ktora vymezi volu na piestoch a tlak narastie.

Prirucka k BWA motoru udava toto :

Novy motor: 10 bar az 13 Bar
Starsi motor: 8 az 10 Bar
Opotrebeny motor, nutna vymena kruzkov - pod 7 Bar

Ja som nameral cca. 10 Bar, so slabou bateriou. A zistil som este, ze treba merat 2x. Proste prvy krat tocit - ukaze hodnotu a este druhy krat aby tlak narastol - to som neurobil, meral som 1x. A samozrejme zalezi aj od meraku, mam ten najlacnejsi :D

Mal som alfu 166 V6 turbo, tlak ma byt tusim 8 Bar a ja som nameral co si pametam ledva 6 ale to auto slo ako satan.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

bohvie coho si vlastne nameral 6, 8, 9.5 lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Nm meral , čo iné by mohol ccm to nebude. Jedine žeby ešte JD lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: 2.0 TFSI BWA

Príspevok od používateľa christiane »

sniip26 napísal: namerany tlaky motora okolo 10 Barov vo vsetkych valcoch su ok....... Motor pod vekom ventilov bol dost zakarbovany, bol tam taky nanos ako blato :...... Tlaky by mali potom troska narast.
Poviem ti to tak.Menis olej po 30 000 km,z toho to blato.Nasledkom karbonu v oleji ti zapieklo vsetky kruzky ,a predstav si ze stare Mercedesy 1969 vyrobene mali minimalne este startovatelne tlaky 15 Atmosfer a po go kruzkov a valcov 25 Atmosfer.A nepovedz mi ze to boli modernejsie motory .
Setris na vymene oleja a potom sa cudujes.
Obecne plati pre drvivu vecsinu naftovych motorov osobnych a dodavkovych aut bez ohladu na kompresny pomer a system vstrekovania ze hodnota kompresnych tlakov by mala byt v rozmedzi 25 - 32 Atm.Minimalna hranica je 15 -20 Atm a to uz motor tazko startuje.Takze ak je motor dobry mal by mat na vsetkych valcoch cca 30 Atm.Novy motor ma cca 32 Atm.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

2,0TFSI je benzín. Ale ako to tu čítam, tak hlavným problémom toho auta je majitel.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ja uz viem jak to on mera, on ma ten bazmeg s gumou na konci, cize mera kompresie v sachte sviecky, ze to je tak veducky :3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

benzín by kludne mohol mať kompresiu 10 , a ako inak by si ju chcel merať? tlakomer sa dáva namiesto sviečky.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jo ale do zavitu, ne sa opre o 15 cisel nad :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Hej do závitu, ale ako vravím - chyba je v medzikuse. Na ventiloch blato a on merá kompresiu. ::: 30 rokov robím s prevažne starými motormi a nikdy som kompresiu nepotreboval merať. Na druhj strane v autách mám často moderné motory a tam končím pri výmene oleja po 10t km. Ostatné je parketa odborníkov. Každý by mal mať určitú mieru a tento zadávatel ju teda nemá to vidím so 100% istotou.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: VW Passat b6 , 2.0 TFSI BWA

Príspevok od používateľa christiane »

sniip26 napísal: Motor pod vekom ventilov bol dost zakarbovany, bol tam taky nanos ako blato .
Z tejto vety som vychadzal ze je to naftak a ako spravne poznamenal oco 13,je to benzin.Tak ked benzinak dokaze olej zakarbonovat a spravit blato-aj take nieco som robil na naftaku tak to uz nemam slov.To sa uz olej asi nemenil vobec.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ibaze neni benzin ako benzin, tento vykvet techniky si vybral to najhorsie z obidvoch svetov :2f93: ups to ze to zly motor si nechavam pre seba :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Ak ti niekto radi vycisti co sa da zvysok dekarbonizacia zariadi je naj ko...o.a nad sprostostou.Jedine ti pomoze rozobrat motor,prekruzkovat vycistit kazdu cast,kompletne vymenit tesnenia.hadicky,ktore sa podielaju na spinavom dychani motora,plus zmerat sedla ventilov .To co si nameral je +- pred smrtou a neefektivitou motora
lubo2008
Príspevky: 474
Dátum registrácie: 24.12.2008 14:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubo2008 »

A prečo toľko opráv? Žerie olej? Neťahá? Hrkoce na volnobehu?
Tento motor je s tých prvých TFSI a je bezproblémový keď ma dobrého gazdu.
Osobne som ho mal do cca 180000km a bol fakt super. Nezral olej,spotreba podľa ťažkostí topánky, výkonovo postacoval bohate. Olej som menil po 10000km,rozvody pri 150000km má remeň, na vacke sa mení retiazka+napinak+piestik na benz.cerpadlo.
Takže napísať, že je to zlý motor môže len človek čo ho nikdy nevlastnil. Ja by som si ho bezproblémov kúpil opäť.
Bol uzivatelsky veľmi príjemný a tichý.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných