VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Dobre jazdiace autá to robia o celé 4 sekundy viac.

nemozu, to by museli mat tlak 2900 mBar :) predpokladam ze toto bol treti prevod, nie stvorka.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zle pochopené...čas dlhší o 4-5 sek je čas horší.Čím horšia mašina,tým dlhší čas kým dobehne do 4000 ot.
Tiež som zvažoval či trojka či štvorka.Ale ak by to bola trojka čo by ukazovalo na dobrý čas,problém by bol v tých vysokých hodnotách.Pretože úplne iné hodnoty ukáže logovanie v trojke,zaťaženie je nižšie a motor zo seba nevytlačí tak špičkové hodnoty.To smeruje k tomu že to bola štvorka.
juvrik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 29.06.2011 11:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa juvrik »

V prvom rade ďakujem za odpoveď. Čo sa týka logu, bol robený na 4.prevodovom stupni na diaľnici TN smer odpočívadlo Zamarovce v tom stúpaní, ja som to bral ako jazdu do kopca ale môžem sa mýliť. Ak bude treba, viem spraviť log v náročnom stúpaní, ak to pomôže. Čo som bol schopný ja pozorovať po prvom výpadku turba je nasledovné: auto bolo vždy zahriate na 90 stupňov, minimálne po 25km jazde po okreske (90km/h) a turbo vyplo po prvom prudkom zrýchlení nad 100km/h a pri 2500-3000 rpm. Následne som zastavil, zhasol a opäť naštartoval a už to viac neurobilo nech som robil čokoľvek. K servisu auta - olej menený každých 8-10 tis. km, motor nedymí ale zdá sa mi že turbo začína tlačiť olej podla priesakov na spojoch hadíc od vzduchu, jazdím 60/40 krátke/dlhé trate, v zime tankujem len maxxmotion diesel, mimo zimy pridávam aditíva. Motor nepodtáčam, práve že sa snažím využívať potenciál motora, EK spravená na jeseň bez problémov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každopádne ten motor musí ísť ako píla,má výbornú váhu,turbína nemá problém splniť to čo má.Čo sa ale aj tak môže vyskytnúť sú náhodne stavy často blbiny.To môže byť x hlúpostí,pripojenie N75 neistý konekto,káblik blízo prerušenia,aj banku by som kontroloval na silu pružiny.Väčšiu silu má podtlak variability než pružina v banke čo zabezpečuje odstavenie variability z funkcie.Pri spomínaných otáčkách keď robí problém je už (má byť) variabilita odstavená.Skôr by som to videl na prkotinu ktorá spôsobí občas neskoré vrátenie variability,ale je to iba úvaha z dostupných známych vecí.
Kedže logovanie je jeden súvislý dej keď turbína začne maximom a postupne ju odstavuje do minima,môže za tým že nepadol do núdze byť práve ten rovnomerný pohyb.Zmeny pedála plynu okamžite mení aj prestavenie variability,to už sa časove nemusí zmestiť do doby "trpezlvosti" RJ a tá ho pre dhší čas čo sa nevie zregulovať hodí do núdze.Ale...len úvaha.Treba si to predstaviť tak, ak sa hráš z plynom variabilita (banka) pracuje o sto dvesto dnu von.Ale ak loguješ,z plynom sa nehráš,banka zatiahne dnu tiahlo a z otáčkami pomaly vypúšta až vypustí von úplne,je to jeden celkom pomalý dej.Proti sebe pôsobí podtlak banky a sila pružiny v banke,lenže sila podtlaku je väčšia,takže ak trochu páčka turba viazne,väčšia sila podtlaku potiahne variabilitu na max,ale menšia sila už nevráti načas,nestihne...je z toho núdza.
kopty
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30.01.2020 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kopty »

Zdravím.
Vedel by mi niekto prosím pozrieť na Log-y a poradiť ? Jedná sa o Ibizu 6k2 (r.v 2000) s motorom 1.9tdi 66kw AGR. S autom nebol žiaden problém až dokiaľ dlhšiu dobu nestálo (robili sa nápravy apod.) Od vtedy začalo auto pri stálych otáčkach (okolo 2300) dosť trhať. Spravil som log na ktorý len tak na rýchlo pozrel známy a povedal že to bude váhou.Tak som teda na skúšku kúpil druhú používanú váhu, ktorá mala byť dobrá - plne funkčná. Problém trhania sa síce o trochu zlepšil (nieje to tak citeľné) no stále pretrváva a tak teraz neviem či aj ta druhá váha nieje dobrá alebo je to niečim úplne iným.Nechcem totiž vyhodiť 70€ za novú váhu a bude to robiť aj naďalej.
Tu je link na logy s tou druhou váhou (jeden "klasický" a druhý v ktorom pekne vidieť ten problém trhania auta) : https://ulozto.sk/tam/_2QRWAfAtccLq
Inak je v aute vraj nejaký "ECO" chip (aspoň to tvrdil bývalý majiteľ), prednedávnom čistené EGR a taktiež nová N75 + ten druhý ventil vedľa nej + všetky podtlakové hadičky.
yanik77
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 02.05.2014 10:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa yanik77 »

Zdravim poprosim o pozretie logu a pripadne zhodnotenie co tam nesedi, jedna sa o 1.9 tdi 81kw AHF 260000km, auto nema vykon ako by malo mat, N75 a podlakove hadicky vymene, egr odstranene, sanie vycistene, vyfuk nieje upchaty, regulacia na turbe ide v celku lahko, predvstrek nastaveny, korekcia vstrekov v norme, logovane na rovnej ceste a dvaja ludia v aute, dakujem

https://ulozto.sk/file/XS407qXY3yzw/log ... 10-011-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zvláštny prípad.Podla hodnôt by to vyzeralo na dobrý stav,všetkého je v podstate toľko koľko má byť a aj časovo to patrí k tým dobrým.
Dostane plnú dávku paliva,váha zodpovedá 81 kW rotačke,turbo dáva to čo má. Iba jedna vec je tam na pohladanie....pri 1850 ot príde k maličkému prepadu na váhe ale okamžite sa vráti späť.Jemne zasiahne do plynulosti nábehu a čosi sa preto stratí aj z turbokopanca.Inak váha ok je správna,je otázka či je to nespôsobuje turbína,malíčké zaváhanie turbíny sa prenesie aj na váhu.Až na ten drobný moment je všetko správné.Keby som ho tu mal vyčistím mu predsa len turbínu.
yanik77
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 02.05.2014 10:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa yanik77 »

Dakujem pekne za zhodnotenie, presne ako spominate ten turbo kopanec tomu chyba a ten prepad v tych otackach je zvlastny. Mam moznost vyskusat vahu s ineho auta tak skusim najprv to a ked nebude ina moznost tak pojde turbo von, dakujem este raz :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na váhu to nevidím
kopty
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30.01.2020 19:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kopty »

kopty napísal:Zdravím.
Vedel by mi niekto prosím pozrieť na Log-y a poradiť ? Jedná sa o Ibizu 6k2 (r.v 2000) s motorom 1.9tdi 66kw AGR...
@mhlavaty vedeli by ste prosím pozrieť aj na tento problém ? Dnes som totiž pozeral aj na reguláciu turba pri naštartovaní a pridavaní plynu a prišlo mi to ako keby sa ani nepohla no auto do núdze nepadá a jediný problém mi príde to trhanie a sem tam neskorý nástup turba nič viac. Prikladám aj nové logy skupín 001,10,11 a 003,10,11 - 4ty prevodový stupeň, 2ja ľudia do kopca : https://ulozto.cz/tam/_m9jM40EhR833
uere
Príspevky: 45
Dátum registrácie: 20.06.2013 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa uere »

Pozdravujem prosím o vyhodnotenie môjho logu. Seat Leon 1M ARL 110 KW 2002

Prvý log mierne klesanie, sám v aute, logované na orave (700m nm) 15 plechače 4ty pr stupeň
Druhý log mierne stupanie (takmer rovina)

Motor padá do núdzoveho rezimu po dosiahnutí cca 2600ot.min

https://uloz.to/file/qQa4tnYblZf1/log-0 ... 2-2020-csv
https://uloz.to/file/xvbWyMqaoNAe/log-0 ... 2020-2-csv

Mozno pomôze aj log na trojke vtedy to potiahlo do 3700ot.

https://uloz.to/file/fUWDlAHWlGFA/log-0 ... trojka-csv

Na aute jazdím prevazne krátke trasy do 10 km. EGR čistené minulý rok vyzeralo v norme na spotrebu nejazdím po meste na 3jke.
Možno blbosť no spomeniem... posledných 5 nadrží na Slovnaft (Premium) pred tým 4roky Benzinol Premium
duracellko
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.09.2014 10:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa duracellko »

zdravim,poprosim o preverenie mojho logu. Je to Octavia 1,r.v.1999,TDI. Merane na rovnom useku,v aute sedeli dvaja. Pri 3000ot motor presiel do nudzoveho rezimu.Obcas sa stava ze ide aj cez 3000ot ale nepodarilo sa nam to zachytit v case merania.Nedavno menena vaha vzduchu,momentalne iba vadne cidlo teploty chl.kvapaliny.
https://ulozto.sk/file/0T79o08UA3Ie/log ... 10-011-csv
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1,9 Tdi môže byť tak 66 ako aj 81 kW ...to treba zadať.Parametricky by to mla byť 66 kW varianta. Do núdze padnúť musí pretože plniaci tlak turbíny presiahne požiadavku až o 400 mBar a navyše ten stav dlho trvá,prakticky kým nspôsobí núdzový stav.Takže treba skontrolovať všetko okolo regulácie turba.
duracellko
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 21.09.2014 10:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa duracellko »

Ano je to 66kW. Dakujem za informaciu.
wikyxxx
Príspevky: 1146
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

zdravím Vás

mám golf 4 1,9 tdi 74kw kod motora atd. najazdenné 327000km . posledných 100 km začalo auto trhať nemá výkon. V pamäti závad je váha vzduchu G70 nezmyselný signál.Prikladám log 4 prevod od 1500ot plný plyn rovina do 4000ot.
ja mám podozrenie na váhu vzduchu ale radšej sa poradím.

Ďakujem.

log https://ulozto.sk/file/BpJGCepughBw/log ... 01-011-csv

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: citroenc3v6 a 13 neregistrovaných