VW Golf IV - chiptuning a dnešny sposob merania EK

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Ale napríklad tá TATRA pracuje s omnoho menšími vstrekovackmi tlakmi ako TDI... To je rozdiel a z toho vznikajúce castice popolceku... Akokoľvek absurdne to znie, ale tá Tatra je zdraviu menej škodlivá ako moderný diesel. Pretože popolcek z Tatry sa ti nedostane ani na koniec nosa, zatiaľ čo moderný diesel vylučuje mikropopolcek, ktorý sa ti usádza ani nie v prieduskach ako až v priedušnici... a tam je rozdiel medzi dymovnicou Tatra/Liaz/Avia (dopln čo ti je srdcu bližšie) a vykuchanym moderným dymiacim dieselom (HDI/DCI/TDI/TDCI)...
Bumbo221
Príspevky: 161
Dátum registrácie: 28.09.2010 13:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Bumbo221 »

Naspäť ku téme: pred emisnou vyjazdi naftu, natankuj "prémiovú", pridaj VIF, poriadne ho prebehni (hoc si sprav výlet 100 km v otáčkach 3000+, sprav mu zopár kickdownov až po obmedzovac) aby sa "vypalil" bordel z výfuku...
Na EK ho bude vytáčať až po obmedzovač tak ho skús aj ty povytacat, aby si potom nebol prekvapený čo z neho vylezie...
To isté som spravil aj ja pred EK... Nemám síce čipovaný diesel, ale mám HDI s 530 000 kilometrami... A prešiel s kludnym a cistym svedomím...
Uvidíš čo ti potom povedia na EK... Ak si náhodou ešte nebol..
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Moja žena ma starý seat toledo II 1.9 tdi 81kw 2001 klasika rotačka, bol tam robený chip od profituningu v Poprade pred 7 - mimi rokmi na 100kw a 300Nm a auto pri plnom plyne pokial je zohriate nezadymí, dymivosť na EK vždy podliezlo s velkou rezervou a egr ventil mi na EK vždy pozeral technik podrobnejšie s baterkou a pýtal sa ma či nie je zaslepený. Ináč pred EK vždy natankovaná Verva z benziny, pridaný vif a nový vzduchový filter pre istotu. Samozrejme nejazdí sa na tom aute ako na dôchodcu a sanie, egr a kanály v hlave boli pred cca 35000km komplet vyčistené.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

jergusko napísal:
Bumbo221 napísal:Pri EK veľmi nemáš šancu niekoho "podmaznut"...
Treba ísť, vyskúšať a sám uvidíš či to prejde, alebo neprejde...
Aj keď osobne by som to s "vypnutým" EGR docasne pozbavil TEČ...

Zo srandy otazka: z ktorej časti Slovenska si?
EGR je zbytočná kravina o ktorej funkcii asi nič nevieš, keď too napíšeš.
Predstav si, že z toho, čo na WC spláchneš, by sa časť dostávala spätnou trubkou do kuchynského drezu.
Asi takú funkciu a logiku má EGR. Vracať časť výfukových plynov zo sadzami späť do sania aby to tam nanášalo bordel, to musel vymyslieť jedine kompletný idiot.
ja to skor vidim tak, ze kompletny idiot ma dostatok IQ jedine na odstavku egr u motora co ho ma, ale uz deficit IQ, aby vstrebal v celej sirke preco tam je...lebo vypilovat kus plechu naozaj toho myslenia moc nevyzaduje :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Bajo - realistický pohlad je , že egr je čisto ekologická súčiastka. Nemá nič spoločné s výkonom motora. lol
A realistický pohlad číslo dva je, že kým sme ak by sme sa stále nezmyselne nehnali za výkonom, tak by nám stčili aj hladké diesle. Tie produkujú škodliviny ovela menej agresívne voči človeku.
A tretí realistický pohlad je že ak by sme totalne zbytočne nejazdili kvantá kilometrov - tak by sme ekologii pomohli najviac.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neznalosť ospravedlňuje.EGR pracuje v oblasti nízkeho a stredného zaťaženia kedy sú z emisiami najväčšie problémy. To čo sa privedie späť do sania je vyhorený vzduch,tzv inertný plyn,to je vzduch neschopný ďalšej chemickej reakcie.Jeho prítomnosť (až 55-60%) spôsobuje rapídne zníženie emisií a zníženie teploty pri spalovaní..To je účel.Odstavenie EGR síce zabezpečí že ostane menej karbonové.Ale neznamená že sa sanie už nebude nutné čistiť,pretože karbonovanie je zásluha v prvom rade pulzácií v saní. A pulzácie tam vždy budú ako dôsledok súčasného otvorenia sacieho a výfukového ventilu pri tzv.strihaní.Tento "zášlah" do sania spôsobuje že sa hodne proti prúdeniu vzduchu dostanú aj čiastočky spalovania.Pulzácia a ukladanie spalín nie je doména diesla,pozná ju dobre aj benzínový agregát,iba v inej miere.Tam to spôsobuje zabordelovanie škrtiacej klapky práce v najcitlivejšej časti tj štrbina medzi klapkou a stenou.Ten nános štrbinu upcháva a núti klapku k väčšiemu pootvoreniu,čo neskôr spôsobí až taký uhol otvorenia že RJ prestane rozumieť polohe,to sú zase bežné problémy benzínu.
Zrejme aj výrobcovia odhalili nežiadúce zaslepovanie EGR pretože množstvo dnešných motorov okamžite zapisuje chybu,kedže RJ si EGR vie krásne kontrolovať. Ale...ak ho vie RJ tak ho vie aj technik na EK..je iba otázka nakoľko vie a na koľko chce.Ale odstavené EGR je odhalené cca 3 sekundy po spustení diagnostiky.
Takže odstavenie je tak trocha strela do vlastného kolena.Pretože prídu problémy a tie prídu,a konštatovanie majiteľa...ja mám EGR odstavené vedie takmer naisto k tomu,že sa po sacom trakte už mechanik ani nepozrie...a to je kolosálna chyba.Nehladá - nenájde,zato vymyslí tisíc iných nereálnych nezmyslov takmer vždy spojených z výmenou niečoho nepotrebného.
Takže záverečné slovo...zaplať pánboh za EGR,raz za 200-250-300 tis donúti celý sací trakt komplet vyčistiť,a to je dobre.Pretože osie hniezdo karbonu na stopke sacieho ventilu tak dokonale zavrie prietok vzduchu prietok vzduchu,že sa môže turbína aj zblázniť a tlačiť statočne,mašina nejde a nejde poriadne,ešte aj dymí
Asi netreba písať že ten stav sa odzrkadlí aj na spotrebe,to EGR a nečistenie je vlastne vždy preplatené blbou ekonomikou prevádzky.Takže jedno sú dojmy a druhé sú pojmy,treba si v tom urobiť jasno.Na to aby jasno bolo stačí pozrieť kruhový diagram (tlakový) hoci vo videu,som sem dal video ako sa oscilom robí skript,tam je nádherne vidieť každý valec aký tlak/podtlak v ňom práve je v ktorom bode otočenia klukovky a pozícii piestu.Nič názornejšie na pochopenie týchto vecí neexistuje.Skúsim pohladať tú tému
Tu si treba pozrieť spustiť videjko od 3.50 minuty
https://injectorservice.com.ua/script_px.php
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 16.01.2020 13:50, upravené celkom 1 krát.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan ale LPG nekarbonuje, alebo karbonuje najmenej zo všetkých palív , či??



Karbonuje minimálne,čo je pozitiv.Ale negatív je že pri probléme zmesi doslova upaluje ventily sedlá alebo dokonca prepáli piest durch.Nič len a len pozitívne neexistuje,vždy je nejaké to negatívne má
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Nepustite do sania kvapku oleja a po nanosoch "bordelu" nebude ani chyru, bude tam akurat tak jemny prach po stenach napr. tak ako v privodnej trubke pre egr kde olej nie je.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 31 neregistrovaných