Mercedes - 7 DCT prevodovka
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24979
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 08.09.2019 13:06 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 597
- Dátum registrácie: 17.01.2006 16:00
- Bydlisko: SR (E&W) Zdieľať na Facebook
7G DCT
Mame B klasse W246 s motorom OM651 a 7G DCT. Auto ma 125k km a automat slape. Jazdy 50/50 mesto/dialnica. Vymena oleja v autorizaku pri 100k km.
Pozor na fakt ze treba menit olej a filter prevodovky a rovnako filter v chladiacom okruhu oleja prevodovky. Nie som si isty ci to vobec autorizak takto robi...
Treba s tym vediet jazdit inak prevodovka prekvapi trhanim pri nahlom ubrani plynu po preradeni rychl. stupna. V porovnani s hydromenicom za mna horsia prevodovka, aj ked s vyssou ucinnostou.
Pozor na fakt ze treba menit olej a filter prevodovky a rovnako filter v chladiacom okruhu oleja prevodovky. Nie som si isty ci to vobec autorizak takto robi...
Treba s tym vediet jazdit inak prevodovka prekvapi trhanim pri nahlom ubrani plynu po preradeni rychl. stupna. V porovnani s hydromenicom za mna horsia prevodovka, aj ked s vyssou ucinnostou.
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 07.01.2020 13:21 Zdieľať na Facebook
Mercedes 7 DCT
@lorak777 @mhlavaty
No na svojej B180d mám najazdené 140 tis km. Auto mám od 96 tis km. Olej sa menil po 98 tis v autorizovanom servise...no asi by bolo po 150 vhodné dať vymeniť olej aj s preplachom či?
Moje jazdy sú 80% diaľnice na tempomate, 15 % okresky a zvyšných 5 v meste.
To druhé má 40 tisíc km len...tam olej asi ešte nemenili.
A to jazdí tak 50% mesto a zvyšok okresky a diaľnice...proste auto jazdené ženou
No na svojej B180d mám najazdené 140 tis km. Auto mám od 96 tis km. Olej sa menil po 98 tis v autorizovanom servise...no asi by bolo po 150 vhodné dať vymeniť olej aj s preplachom či?
Moje jazdy sú 80% diaľnice na tempomate, 15 % okresky a zvyšných 5 v meste.
To druhé má 40 tisíc km len...tam olej asi ešte nemenili.
A to jazdí tak 50% mesto a zvyšok okresky a diaľnice...proste auto jazdené ženou
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nie je ; najazdit 200km alebo 600km po dialnici furt v rovnakom tempe v konstantnej pracovnej teplote je obrovsky rozdiel nez najazdit 200km mojim sposobom :
- rano vstanem, utrem karpinu
- hopsnem do masiny, nahodim to studene
- 4.4km trasa "z Petrzalky do Petrzalky", vypinam
- auto cely den stoji
- 500 metrov do obchodu, nakup
- 3.8km domov, vypinam
a potom mam este 2.7km trasu a 8.8km. Motorovy aj prevodovy olej dostavaju u mna tak sialene na papulu ze uz horsie to hadam nejde ani u kuriera pretoze ten sice vypne motor, ale prakticky cely den jazdi na pracovnej teplote lebo ked je motor vypnuty tak stoji dve-tri minuty a potom ide dalej, pocas coho prevodovka ani motor nestihnu vychladnut.
A ze preco ja autom, pretoze autobus tade nechodi a pretoze tasky v ruke alebo na chrbate nosit nebudem. Bicykel to tiez neriesi uplne.
Ked zoberes akykolvek automat a budes jazdit Bratislava-Mnichov bez zastavenia 500km, a ked budes jazdit v meste nedajboze tak ako som napisal, ten automat vydrzi minimalne 10x viac kilometrov pri tej dialnicnej prevadzke. Ci uz budes vymienat olej alebo nebudes.
Poznamka : ASI PRETO ZE OLEJU JE TO UPLNE JEDNO, KAZDY VYROBCA HOVORI ZE PRI STAZENYCH PODMIENKACH KDE SA ZARADUJU AJ KRATKE MESTSKE JAZDY A/ALEBO PREVAZUJUCE JAZDY V ZIME, JE TREBA PREVODOVY OLEJ MENIT CASTEJSIE.
Takze tolko strucne k "oleju je to jedno". Kvoli tomu sa bojim kupit automat ako cert kriza.
- rano vstanem, utrem karpinu
- hopsnem do masiny, nahodim to studene
- 4.4km trasa "z Petrzalky do Petrzalky", vypinam
- auto cely den stoji
- 500 metrov do obchodu, nakup
- 3.8km domov, vypinam
a potom mam este 2.7km trasu a 8.8km. Motorovy aj prevodovy olej dostavaju u mna tak sialene na papulu ze uz horsie to hadam nejde ani u kuriera pretoze ten sice vypne motor, ale prakticky cely den jazdi na pracovnej teplote lebo ked je motor vypnuty tak stoji dve-tri minuty a potom ide dalej, pocas coho prevodovka ani motor nestihnu vychladnut.
A ze preco ja autom, pretoze autobus tade nechodi a pretoze tasky v ruke alebo na chrbate nosit nebudem. Bicykel to tiez neriesi uplne.
Ked zoberes akykolvek automat a budes jazdit Bratislava-Mnichov bez zastavenia 500km, a ked budes jazdit v meste nedajboze tak ako som napisal, ten automat vydrzi minimalne 10x viac kilometrov pri tej dialnicnej prevadzke. Ci uz budes vymienat olej alebo nebudes.
Poznamka : ASI PRETO ZE OLEJU JE TO UPLNE JEDNO, KAZDY VYROBCA HOVORI ZE PRI STAZENYCH PODMIENKACH KDE SA ZARADUJU AJ KRATKE MESTSKE JAZDY A/ALEBO PREVAZUJUCE JAZDY V ZIME, JE TREBA PREVODOVY OLEJ MENIT CASTEJSIE.
Takze tolko strucne k "oleju je to jedno". Kvoli tomu sa bojim kupit automat ako cert kriza.
-
- Príspevky: 4910
- Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
... ale to nie su "daily drivers" a v takomto rezime sa rozhodne pouzivat nebudu. Ano mam aj automaticke auto, ano bojim sa automat kupit ako cert kriza (na tom sa nic nemeni) a ano, volba manualnej prevodovky nebola v tom konkretnom modeli takze som proste musel.
Ked mam moznost, manual Uber Alles ! edit: stara napriklad chce noveho Voyagera, no "noveho"... model 2008+ facelift 2013. Manual tam nikdy nebol.
Ked mam moznost, manual Uber Alles ! edit: stara napriklad chce noveho Voyagera, no "noveho"... model 2008+ facelift 2013. Manual tam nikdy nebol.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
nepisem o motor.oleji, jedna sa len o olej v autom.prevodovke - nikdy nie je dozivotna napln / alebo si to mysliet/, ale principom prace je rozdiel v degradacii oleja v automate ako pises na dialnici a kratke trasy - je to opacne ako v motore, na kratke trasy sa prehrieva len slabo, nikdy sa donho nedostava benzin, alebo nafta, ale pri dlhych trasach ho viac nici prehrievanie a nie len vysoka teplota pocas prevadzky, ale aj obrovsky pohyb jednotl.suciastok vo vysokych otackach a obcas aj ich drobny oder... tak len tolko, naozaj je jedno, ci bude jazdit dlhe trasy, alebo kratke, aj tak treba menit aspon pri 60tis. olej v automate.. je to obrovsky rozdiel v porovnani s olejom v motore...
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných