VW Passat 2.0 tdi cr - nĂ­zky tlak paliva VYRIESENE

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

VW Passat 2.0 tdi cr - nĂ­zky tlak paliva VYRIESENE

Príspevok od používateľa Potki88 »

Ahojte, chcel by som sa s vami poradiť ohľadom jedného problemu ktorý chcem vyriešiť.
Jedna sa o Passat B6 2.0tdi 103kw ,cca pol roka späť auto občas pri stáni na červenej jemno zacukalo .Postupne to začalo robit častejšie až cca v polovici decembra ostal motor tarokovat a vynechávať. Závada v rj žiadna. Podľa diagnostiky tlak paliva skákal jak šialený. Robil,to len voľnobeh a jemny plyn za jazdy v iných režimoch auto ťahalo výborne .
Ako prvé sa poslali vstreky na test ,výsledok všetky v poriadku. Demontáž drv na čerpadle neukázala žiadne piliny, výmena filtra za nový tiež všetko čisté bez píling.
Kúpil sa teda regulátor tlaku na rail, po jeho vymene a prvom štarte to tarokovalo ale po miernom pridani plynu sa to pekne ustalilo a začalo bežať pekne hladko.
Celý ďalší deň som sa vozil, všetko ok až večer keď som prešiel cca 200metrov začalo blikať zhavenie a spadlo to do nudzaku. Diagnostika vždy píše chybu p0087 .
Doplním info že do nudzaku to vie spadnúť aj pri normálnej jazde alebo aj keď tomu človek naloží. Podľa pozorovania, pri tačkovani do Max 50km/h to do nudzaku nepadá.
Za hocijakú radu budem vďačný
Naposledy upravil/-a Potki88 v 21.05.2020 17:28, upravené celkom 2 krát.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tot je školský príklad ako neriešiť problémy railu,resp problémy palivových sústav.Už to stálo zbytočné peniaze,tak aspoň od bodu B treba začať robiť veci rozumne a riešiť tak ako ich riešiť treba...diagnostikovaním,meraním,až potom prípadná výmena.
Systém nalogovať viackanálovým oscilom a získať časovú osu regulácie,prehlad o dianí.Ak je oscilo nedostupné tak aspoň OBD.Systém má mnoho prvkov a prelína sa z nízkeho do vysokého tlaku a to naslepo riešiť sú iba výdaje.Až na konci (možno) príde nejaký diel,samozrejme ak treba robiť základné nastavenia tak aj to.
Logika veci že sú vstreky ok a regulácia nová tak už ostáva iba to alebo hento,je iba plus krok vyplatiť ďalšie peniaze a znova konštatovať že zbytočne.
Nalogovať priebeh kedy sa chyba stáva,len ako názorová ukážka ako sa tlak správa po štarte,ten sa riešil (zosníma dva štarty po sebe) Je to iba pre predstavu ako sa dozvedieť akými procesmi tie veci prechádzajú. Je to z OBD v danom príklade,neporovnateľne lepšie je oscilo ale musí mať dostatok kanálov
[img]https://i.postimg.cc/GB3kzV8p/a.jpg [/img]
martin46
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 14.10.2011 15:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin46 »

Skus vymontovat cerpadlo z nadrze je tam jemne sitko a ventil pozri ci tam nieje necistota.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Načo by to robil ? Čisté plytvanie časom.Na sitko sa vie dostať iba taká špónka ktorá do nádrže príde z návratky paliva. Čerpadlo samé je "emitent" tj ten čo špilky z vlastného opotrebenia pošle "na cestu" a mali by prakticky bez šance ďalej pokračovať skončiť vo filtry.Čo sa aj určite stane,až na detail že ultra malé čiastočky sa dostanú do vysokotlakého čerpadla.Až vykonajú svoj diel skazy,idú do lišty a do vstrekov a okruh sa uzavrie.Otvára sa filter kde sa kontroluje dno a hladá sa aj na reguláre.Kedže regulátor sa menil,starý mali v ruke...filter menili...tak snáď sa do toho pozreli.Vstreky ..kontrole dopadla dobre.Čo je nejasné sú samotné hodnoty...kedže sa zistiť dajú treba to urobiť a nie robiť nezmyselné úkony.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Čo sa týka diagnostiky , tak ako píšeš oscilo k dispozícii není , musel som si vystačiť s Delphi. Pred výmenou regulátora som samozrejme pozeral všetky parametre čo sa týka palivového systému, bohužiaľ to ukazovalo také veci že ani Boh netušil odkiaľ začať. Všetky parametre skákali jak besne.
Čo sa týka toho nudzaku, samozrejme som sa vozil a mal nalogovane aspoň tlaky na raily. Pri normálnej jazde sú hodnoty prakticky rovnaké reálny pekne doháňa požadovaný , človek nemusí ani moc pridať a zrazu nudzak ALE, stačí za jazdy pridať plyn a už je vidno ako reálna nevie dorovnať pozadovanu. Trebárs dialnica 6st. Pridám podlahu ,požadovaná stúpa na 1392 ale reálna dosiahne len 1176bar.
Alebo mesto, 3st. zošlapnem mu na krk ,otáčky letia hore požadovaný ukázalo 1472bar ale reálny dosiahlo len 1200bar a samozrejme hore v otáčkach to spadlo do nudzaku.
Včera majiteľka natankovala na Slovnaft a vraj dlhšiu trasu to bolo ok, žiadny nudzak , až potom večer to vraj raz spravilo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V hre je (zrejme) aj miernejší spôsob nakladanie od ženy.Každopádne tu by to chcelo aspoň to VCDS-ko ktoré má ozaj výborne riešené logovanie ktorým si človek vie zabezpečiť jasno v tom ako sa to správa.Tento konkrétny palivový systém je ale zákerný v tom,že pokojne existuje a jazdí aj z takou banalitou ako prehodené palivové hadice na filtri.Pekne to štartuje,ide a problém začne pri požiadavke nad istú hranicu.Takže tiež nezanedbať...kontrolovať !!! Tisíce krát sa stalo,aj v dielňach.
Keby som toto riešil,rozhodne by som po zbežnej optickej kontrole robil najprv skúšky nízkotlaku,tj meranie tlakov.Pretože ak je istota že je správný,tak sa začne jasnejšie vidieť vysokotlak.
Hladali by sa odpovede na otázky...
Je správny údaj z čidla tlaku ? Tu sa treba trocha pozastaviť.Čidlo dáva napätový výstup zodpovedajúci tlaku,lieta v rozsahu 0,5 - 4,5 V .Kedže rozpojením RJ navolí náhradný režim,treba ho merať či zodpovedá tomuto,ten je pevný a nemení sa,zabezpečuje možnosť štartu.
Regulátor..tu je už PWM -ko tu je oscilo nutné.V dielni sa oplatí mať generátor PWM a dá sa s tým hrať.
Pri istote zo stavom vstrekov by zostávala už iba úloha si overiť množstevný regulátor na vys.tl. čerpadle.
Ešte na záver,výmeny regulačných komponetov často sprevádza že motor aj po ich výmen tarokuje,tj treba porobiť nastavenia..preto je to VCDS dobré.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

VCDS je už na ceste , snáď to tento krát bude funkčná verzia. To s tým meraním nizkotlakej časti by som musel nejak vymyslieť aby sa to dalo sledovať aj za jazdy. Hadice na palivom filtry som zapojil tak ako boli pred tým.
Ešte taká otázka na margo tej poslednej vety do si písal, nemala by sa po výmene toho regulátora robiť nejaká kalibrácia alebo niečo podobné ? Pýtam sa preto lebo nič také sa nerobilo , Delphi to v ponuke nemala.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Preto som to písal poznám možnosti Delphi
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Mam otázku ohľadom čerpadla v nádrži. Zapnem zapaľovanie ale nepočujem ho. Cez diag ide pustiť ale pri bežiacom motore ho nepočuť že by bežalo .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Kašlať na to či ho počuť či nie,jediná vec je dôležitá aby bol tlak paliva na vstupe vysokotlaku
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Už pracujem na meraku, ešte manometer dnes zohnať a idem na to. Aky tlak tam na byť?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Takže manometer kúpený. Ja blb som meral tlak na prívode od nádrže kde bolo zo začiatku 0,8bar a po pár štartoch a jazdení to kleslo pod 0,5bar. A potom som si všimol že v motorom priestore je hneď vedľa krytu rozvodov schované este jedno čerpadlo :40bd: pozrel som ako idú hadice a nakoniec som meral napojil hneď na vstup do cr čerpadla. Tlak je tam 4,2bar pri jazdení dokáže klesnúť na 4.0bar ale viac nie. Takže čo ďalej?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Klasický postup je že sa overí tento nízkotlaký okruh,pretože na ňom závisí aj ten vysoký.Ide sa na ďalší krok a zistuje sa správanie vysokého tlaku.Ideálne by sa použilo logovanie datarekordérom oscilom,ale tu ostáva aspoň logovanie meraných hodnôt.Takže si treba stanoviť...čo chcem vidieť.
otáčky
požiadavku (plyn)
požadovaný tlak rajlu
skutočný tlak rajlu
dávka paliva
frekvencia regulátora tlaku
urobí sa jazda v zastúpení rôznych režimov,ideálne toho kde sa vyskytujú problémy,musí obsahovať aj použitie plného zaťaženia.Z toho vznikne niečo podobné ako dám ukážku (týka sa ale riešenia trochu odlišného problém) Kedže dáta sú v jednej časovej ose je možné odsledovať odchýlky od správneho
[img]https://i.postimg.cc/xkxTsQz6/a.jpg[/img]
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Tak som tu po mesiaci zas, bohužiaľ epidémia sa postarala o to že VCDS diagnostiku ešte nemám.
Uchýlil som sa k bohapustemu laborovaniu.
Podarilo sa mi požičať ešte regulátor nízkeho tlaku čo je na cr čerpadle, výmena nepriniesla žiadnu zmenu.
Tak som zohnal rovno celé cr čerpadlo a to som tam založil. Bohužiaľ žiadna zmena.
Okrem voľnobehu stále nízky tlak paliva.
Jedna vec ktorá sa nemenila je snímač tlaku na raily a okružok na regulátore vysokého tlaku.

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných