Subaru 2,0d - klepotanie po studenom štarte
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44 Zdieľať na Facebook
Subaru 2,0d - klepotanie po studenom štarte
Zdravím mám outbacka 2009 2.0d 110kw 380 000 km.
S príchodom mrazov sa mi objavil problém hlučného chodu motora po studenom štarte.
Pri prvom štarte dňa sa z motora ozýva kovové klepotanie prirovnateľné ku traktoru alebo 1.9 TDI. Ozýva sa nepravidelne a podľa mňa len z jedného valca. Prikladám video:
https://youtu.be/hkh9_kcxZ50
Korekcie vstrekov sú takmer identické na všetkých vstrekovačoch. Všetky žhaviče fungujú.
Žiadne chybové kódy v RJ, auto nedymí, emisná bez problému, spotreba normálna výkon tak isto.
Na aute pred 50tis praskol blok a zlomila kľukovka. Bol vymenený blok za používaný, 1 nový piest, nová kľuka a rozvodové reťaze. Všetko ostatné je pôvodné.
Na tomto probléme ma najviac zaráža, motor stíchne po prvom riadnom pridaní plynu alebo keď sa zohreje. Ak aj keď dám na uplne studenom motore podlahu stačí na 2-3s (samozrejme nie v N a ano viem nieje to idealne) ďalej ide motor ticho až do ďalšieho rána. Je možné že končí jeden zo vstrekovačov alebo sa zamerať inde ? ďakujem
S príchodom mrazov sa mi objavil problém hlučného chodu motora po studenom štarte.
Pri prvom štarte dňa sa z motora ozýva kovové klepotanie prirovnateľné ku traktoru alebo 1.9 TDI. Ozýva sa nepravidelne a podľa mňa len z jedného valca. Prikladám video:
https://youtu.be/hkh9_kcxZ50
Korekcie vstrekov sú takmer identické na všetkých vstrekovačoch. Všetky žhaviče fungujú.
Žiadne chybové kódy v RJ, auto nedymí, emisná bez problému, spotreba normálna výkon tak isto.
Na aute pred 50tis praskol blok a zlomila kľukovka. Bol vymenený blok za používaný, 1 nový piest, nová kľuka a rozvodové reťaze. Všetko ostatné je pôvodné.
Na tomto probléme ma najviac zaráža, motor stíchne po prvom riadnom pridaní plynu alebo keď sa zohreje. Ak aj keď dám na uplne studenom motore podlahu stačí na 2-3s (samozrejme nie v N a ano viem nieje to idealne) ďalej ide motor ticho až do ďalšieho rána. Je možné že končí jeden zo vstrekovačov alebo sa zamerať inde ? ďakujem
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 359
- Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44 Zdieľať na Facebook
kto sa utešuje ? Jazdí to normálne. Ale rád by som do dal na 100% poriadok. Auto mi vyhovuje. Vravim po pridani plynu alebo 10min jazdy sa to ukľudní. Ak treba dať nové vstreky, dám nové. Vydržali 11 rokov. Nechcem však vyhodiť 1200€ ak to nieje nimy.
Uvažoval som či to nemôže byť napr SCV ventil kedže to prestane keď tomu riadne pridam. Ale zase by som očakával nejakú chybu s tlakom v raili ak by to mal byť scv ventil. Preto rád prijmem každú radu.
Uvažoval som či to nemôže byť napr SCV ventil kedže to prestane keď tomu riadne pridam. Ale zase by som očakával nejakú chybu s tlakom v raili ak by to mal byť scv ventil. Preto rád prijmem každú radu.
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44 Zdieľať na Facebook
Nikdy som doteraz do nafty žiadne aditívum nedával, pár dní dozadu som na odporúčanie dal BG 244 a vymenil palivový filter. Bohužiaľ bez zmeny.
Ešte som zabudol napísať že auto robí každých 3000km kalibráciu vstrekov. Je to poznať na voľnobehu, trošku sa zmení zvuk a zdvihne voľnobeh na cca minútu. Je to tak od nova. Po tejto kalibrácii ide motor aj po štarte v mínusových teplotách cca 1000km ticho. Potom začne po štarte štrkotať tak ako na videu. Toto sa opakuje každých 3000km.
Vstreky môžem dať na test len neviem ako dlho to bude trvať a samozrejme treba kvôli tomu vybrať motor
Ešte som zabudol napísať že auto robí každých 3000km kalibráciu vstrekov. Je to poznať na voľnobehu, trošku sa zmení zvuk a zdvihne voľnobeh na cca minútu. Je to tak od nova. Po tejto kalibrácii ide motor aj po štarte v mínusových teplotách cca 1000km ticho. Potom začne po štarte štrkotať tak ako na videu. Toto sa opakuje každých 3000km.
Vstreky môžem dať na test len neviem ako dlho to bude trvať a samozrejme treba kvôli tomu vybrať motor
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5737
- Dátum registrácie: 03.12.2007 11:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 31.01.2017 17:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 83
- Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44 Zdieľať na Facebook
Dvojhmota je tam z výroby. Spojka druhá. Zvuk klepsania ide z vodičovej strany motora uplne vpredu. Uvažujem skúsiť odpojiť jeden vstrek a tak naštartovať, či to nestíchne ak trafím správny.
Neverím tomu že blok praskol kvôli zlej dvohjmote. Bol popraskaný na takých miestach že si neviem predstaviť ako by sa to stalo + netrasie
Neverím tomu že blok praskol kvôli zlej dvohjmote. Bol popraskaný na takých miestach že si neviem predstaviť ako by sa to stalo + netrasie
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 31.01.2017 17:51 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní