Ford S-max - zohrievanie motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Heno32 to zapojenie co si popisal bude fungovat az do momentu kedy v zime zapnes vyhrev celneho skla, zadneho skla, spatnych, sedaciek, zapnes svetla, hmlovky a v tvojom pripade kedze mas elektrohydraulicke servo zatocis volantom... Nebodaj sa to udeje tesne po starte kedy este idu zhavice a alternator pojde do kopru... Normalne sa to spusta az vtedy ak mas dostatocne “volne” mnozstvo elektriky. Az potom to bezi.. Preto som aj skoncil stym zapojenim jak som pisal... :41c2:
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

chlapci, ja som zapojil takto:
Tvrdy plus vyvedeny optimalne z kontaktu baterie a co najblizsie poistka 40 az 60A podla poctu pridavnych zhavicov.
Z poistky na rele a z relatka na pridavne zhavice. V mojom pripade 2 kusy. To su silove kontakty relatka.
Ovladacie vinutie relatka dostalo z jednej strany plus spinany cez klucik, ukradol som z vahy vzuchu.
Druhy kontakt ovladacej cievky je zapojeny na termospinac s rozpinacim kontaktom nastaveny na 70 stupnov(menej som nezohnal), a dalej pokracuje vedenie na jeden zo zhavicov(tych v spalovacom priestore)
Termospinac som upevnil na hlavu valcov, tak aby spolahlivo snimal teplotu hlavy.
Vdaka takemuto zapojeniu je docielene to, ze sa pridavne zhavice nezapnu skor, ako sa nevypnu zhavice v motore. Prave kvôli tomu, co spomenul bandit97. Zhavice v motore totiz nemoze vodic ovplyvnit. U ostatnych spotrebicov si dokaze uvedomit ze ich nema zapinat vsetky naraz.
No a termospinac po dosiahnutí teploty motora 70 stupnov pridavne zhavice automaticky odpoji. Vypinac v kabine je tiez v pohode, len sa treba prepracovat od motora do kabiny, a to sa mne nechcelo.

Nechavam to zapnute zima/leto, sak cim je skor motor teply, tym lepsie.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Moja cerstva skúsenost: ráno som Mondeo nastartoval a ostala svietiť kontrolka motora. Hneď som zašiel do servisu a nakoniec to bol chybovy stav ovládania žalúzie pred chladičom. Po vymazaní chyboveho kódu, sa už viac chyba neobjavila. Pravdepodobne zamrzol motorcek. Samozrejme, vizualne som to skontroloval, žalúzia sa otvára/zatvára.

Tak mi napadlo, v súvislosti tejto témy, či náhodou zadávateľovi témy nehapruje spomínaná žalúzia. Skontroluj, či ju tam vôbec máš a ak áno, či sa zatvára pri mrazivom počasí, hneď po štarte.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
heno32
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 28.04.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

S-max zohrievanie motora

Príspevok od používateľa heno32 »

Zsvatos, to si robil sam, alebo máš nejakého ochotneho mechanika? Helfol by si mi stým? Ani takemuto riešeniu sa nebránim. Osobne si myslím, že by som nemal problém zapínať systém postupne (človek si uvedomuje co sa deje), ale ani "automatike" sa nebránim..
heno32
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 28.04.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

S-max zohrievanie motora

Príspevok od používateľa heno32 »

Žalúzie pred chladičom mi fungujú. Tiež som to dlhé ohrievanie typoval na ne, ale idú.
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zsvatos »

:3035: no ano, robil som si to sam, lebo som automechanik. Mam to urobene na P406 2.0HDi. Tam je skrina termostatu taka velka plastova blbost, a ja som rovno do nej navrtal dve diery, urobil zavit a bachol zhavice z Octavie. Aj ked su len dva, skutocne po ich zapnuti auto okamzite kuri, a motor ma pri teplote okolo nuly po 5 km 90 stupnov.

Ale nez zacnes cokolvek dorabat, over si, ci tvoje auto nema uz zabudovany elektricky ohrev vzduchu v kureni, a ak ano, ci funguje. Taketo cosi.

https://www.autokoma.sk/elektricky-radi ... lift-2008/

Tot som to riesil na Smaxe, a fungovalo to tak blbo, ze elektricky ohrev sa zapinal len pri nastaveni kurenia na HI, teda na plne gule :41c2:
A ak sa dobre pamätam, je ten elektricky element zaradeny pred radiator kurenia a teda ohrieva zaroven aj vodu v systeme. Ale netvrdim to....
heno32
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 28.04.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

S-max zohrievanie motora

Príspevok od používateľa heno32 »

El. ohrev pred kúrením mam. Kúri mi to skoro hneď (síce slabo, ale kúri). Mne sa jedna o zohrievanie motora, to je katastrofa, toto by som chcel vyriešiť. Za 5km mat zohriatu vodu by bolo fantastické. Zbežne som pozeral hadice, do malého okruhu sa dostať je pre mňa (laika) úplne nemožné. Na hadicu do chladiča by sa to dalo v pohode umiestniť, ale ak sa nemýlim, kým je studená voda tak vo veľkom okruhu necirkuluje, a teda by sa to prehralo a minimálne by odisli zhavice. Takže stále je to o niekom ochotnom, kto to dokáže bachnut do malého okruhu. Pripadne by sa to dalo dat (asi) na rúry kúrenia?

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní