Seat Alhambra - pri spustenom prihreve nekuri
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 27.06.2019 08:18 Zdieľať na Facebook
Seat Alhambra - pri spustenom prihreve nekuri
Caute, mam problem s kurenim... Auto nekuri iba vtedy ked ide aj prihrev... Na budikoch voda do cca 90 ale z fukarov iba vlazny vzduch, a pri dosiahnuti 90 ide z fukarov studeny vzduch, avsak ked vypnem natvrdo prihrev(vytiahnem poistku) vzduch z fukarov za 3 sekundy zeravy a krasne auto kuri... Ked poistku necham do dalsieho dna vytiahnutu, auto sa sice pomalsie zohrieva ale dost kuri uz od budikovych 60-70 st... Ak vratim poistku a pustim prihrev zasa vlazny vzduch po chvilke. Mal niekto podobny problem?
Alhambra 2002 85kw
Alhambra 2002 85kw
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
obehove cerpadlo s tymto problemom nic nema - praveze keby nefungovalo, prakticky by bolo vylucene aby fungoval bufik (kvoli malemu kolobehu vody by sa bufik lokalne prehrieval, vypinal a bolo by to vidno na chybach v diagnostike).
Akoze skrabal som si makovicu co toto moze byt zac, odkial sa ta studena voda zobere, a nedoskrabal som sa nikde okrem zadneho (druheho) okruhu. To ale nesedi s bufikom, pretoze ten je vrazeny prave pred ten zadny okruh... takze ked bufik ide, mal by zadny okruh dostavat najteplejsiu vodu.
Doporucuje sa zaizolovat trubky pod celym autom - voda sa taha tri metre spredu dozadu, potom dalsie tri metre naspat. Na tej vcelku obrovskej dlzke samozrejme pri ocelovych trubkach ktore maju -10 stupnov dochadza k surovemu ochladeniu, avsak kolobeh vody nezavisi na tom ci bufik pracuje alebo nie (vytiahnutim poistky sa dlzka kolobehu vody urcite nezmeni) a este nieco som chcel povedat, ale neviem co.
Proste tie trubky dole pod vozom zaizoluj, obycajnou izolaciou na radiatory / kurenia co kupis v baumaxe, hornbachu atd. Do 120 stupnov staci.
Akoze skrabal som si makovicu co toto moze byt zac, odkial sa ta studena voda zobere, a nedoskrabal som sa nikde okrem zadneho (druheho) okruhu. To ale nesedi s bufikom, pretoze ten je vrazeny prave pred ten zadny okruh... takze ked bufik ide, mal by zadny okruh dostavat najteplejsiu vodu.
Doporucuje sa zaizolovat trubky pod celym autom - voda sa taha tri metre spredu dozadu, potom dalsie tri metre naspat. Na tej vcelku obrovskej dlzke samozrejme pri ocelovych trubkach ktore maju -10 stupnov dochadza k surovemu ochladeniu, avsak kolobeh vody nezavisi na tom ci bufik pracuje alebo nie (vytiahnutim poistky sa dlzka kolobehu vody urcite nezmeni) a este nieco som chcel povedat, ale neviem co.
Proste tie trubky dole pod vozom zaizoluj, obycajnou izolaciou na radiatory / kurenia co kupis v baumaxe, hornbachu atd. Do 120 stupnov staci.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Ak by som chcel aby sa to presne tak správalo,zamenil by som hadice webasta medzi sebou.
v takom pripade by netlacili cerpadla proti sebe ? NEskolabovalo by to natotalku ?
Samozrejme zadavatel otazky nepise ze by sa ktokolvek chytal cohokolvek okolo chladiaceho okruhu alebo bufiku, takze sa na aute nic nerobilo, nikto do toho nijako nevrtal a tympadom roky rokuce pretrvava originalny seriovy stav.
Lebo ked sa mi niekto chyta bufiku a potom mi auto vyvadza taketo veci, tak asi nebudem na fore hladat pomoc ale idem za tym kto mi pred zimou "opravoval" bufik a dogabal to cele natotalku.
v takom pripade by netlacili cerpadla proti sebe ? NEskolabovalo by to natotalku ?
Samozrejme zadavatel otazky nepise ze by sa ktokolvek chytal cohokolvek okolo chladiaceho okruhu alebo bufiku, takze sa na aute nic nerobilo, nikto do toho nijako nevrtal a tympadom roky rokuce pretrvava originalny seriovy stav.
Lebo ked sa mi niekto chyta bufiku a potom mi auto vyvadza taketo veci, tak asi nebudem na fore hladat pomoc ale idem za tym kto mi pred zimou "opravoval" bufik a dogabal to cele natotalku.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 71
- Dátum registrácie: 03.12.2009 22:41
- Bydlisko: Slovenská Ves Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 27.06.2019 08:18 Zdieľať na Facebook
Auto mam prvu zimu, doteraz tam mal byvaly majitel simkartovy modul na kurenie nadialku, ale nejde mi do hlavy ze voda v motore sa zohrieva ale nekuri to... Bol som u znameho v servise a ze moze byt problem v cerpadle ktore je pri prihreve ktore je tam na cirkulovanie vody pri vypnutom motore, ale este sme sa rozobraniu nedostali... Aa mam climatronic... Skusal som aj hadice pri nadrzke a su teple ale nie moc, vytiahnem poistku a citelne su aj tie teplejsie do 5 sekund
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kedže vstup a výstup sa určuje lahko,stačí skontrolovať.Každý si myslí že nemôže mať prehodené palivové prívod a prepad....je to velmi časté,a auto aj štartuje,len potom nejde ako má. Aký je problém mať prehodené vodné ?!
Tu nie je čo špekulovať,treba zájsť za rozmýšlajúcim človekom ktorý pozná vodný systém.
kuko...webasto sa nevypne,voda istým tempom stále preteká,zníži takt pre prísun paliva,riadi si teplotu komory,to zase nie je primitívny stroj,má svoju rj
Tu nie je čo špekulovať,treba zájsť za rozmýšlajúcim človekom ktorý pozná vodný systém.
kuko...webasto sa nevypne,voda istým tempom stále preteká,zníži takt pre prísun paliva,riadi si teplotu komory,to zase nie je primitívny stroj,má svoju rj
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Bol som u znameho v servise a ze moze byt problem v cerpadle ktore je pri prihreve ktore je tam na cirkulovanie vody pri vypnutom motore
no tak k tomu znamemu UZ RADSEJ NECHODIEVAJ s autom ked mas problemy : toto cerpadielko absolutne jasne pocujes. Vypnes motor, vsetko ticho, cerpadlo bzuci. Alebo nebzuci.
Takze ked fesak chce riesit kontrolu cerpadielka akymkolvek inym sposobom, tak tomu houbelec rozumie. Proste pozres na ziarovku, svieti alebo nesvieti, tam nemas dve sekundy co riesit. To iste cerpadlo - vypnes motor, bzuci, nebzuci. Hotovo. Lenze tento fesak to ZJAVNE nepozna, inak by ti priamo na mieste povedal ako si na tom.
Mimochodom, toto cerpadlo sluzi len na DOCHLADENIE sustavy po jazde A OCHRANU BUFIKA PRED LOKALNYM PREHRIATIM : nesluzi ako si napisal na "cirkulaciu vody pri vypnutom motore". Zrejme si to myslel dobre, len to chcem uviest na pravu mieru. Ked toto cerpadielko nefunguje :
a) nie je pocut ziadny zvuk z motoroveho priestoru po vypnuti motora. Jasne aj z kabiny, bez debaty pri otvorenej kapote.
b) po vypnuti motora ide myslim dve minuty, toto si nepamatam, nieze ma budes niekde citovat. Je to zopar desiatok sekund.
c) ak toto pomocne vodne cerpadielko nefunguje, bufiky sa prehrievaju a vypinaju pri mestskych jazdach v kolone. Tato informacia by bola jasne zapisana v riadiacej jednotke bufika - velky rozdiel medzi teplotou vody na vstupe a na vystupe (trosku cudna chyba, ale ano je to tak - bufik nevie regulovat svoj vykon plynulo takze ked voda nekoluje dostatocne razantne, prekroci sa nastaveny rozdiel v teplote vody co prichadza do bufika a co z neho odchadza. Klamal by som ale je to tusim 30 stupnov, zase ma nikde necitovat lebo si nepamatam presne). Pri jazde mimo mesta alebo na dialnici nie je problem, tam sa jazdi na vyssich otackach, voda koluje sviznejsie len pracou motorovej vodnej pumpy samotnej, stiha sa to uchladit a bufik sa nikdy nevypne ani pri nefunkcnom cerpadielku.
d) osobne som ho mal rozobrate, 99.99% poruch su zoslahane uhliky - nahradis akymikolvek za dve eura s prislusnou velkostou a hrubkou, ja som menil asi pred 10 alebo 11 rokmi, dodnes chodia. Najhorsie svinstvo je tu krpatu svinu zlozit, ked to rozoberies pochopis preco - tie uhliky musia nejako drzat na mieste "zaskočené", amatersky sa na to pouziva trosku vody ktora sa necha zamrznut aj s uhlikmi.
e) keby si mal problem s tymto cerpadielkom a keby sa kvoli tomu bufik vypol (pripadne kvoli akejkolvek inej zavade !), po piatich takychto vypnutiach bufik prestane chodit natotalku. Ani sa nerozbehne, uplne ticho, mrtvola. Chyby mozes v diagnostike vymazat a podla ich realnej priciny bufik znovu nabehne alebo nie, avsak samozrejme problem sa takymto sposobom neodstrani - po nejakom case sa tie chyby prejavia znovu a bufik sa znovu odmlci.
Ak dnes nezabudnem, zvuk cerpadielka ti nahram. V pohode je ho pocut aj v meste v dennom hluku, v zavretej garazi je to skoro randal
no tak k tomu znamemu UZ RADSEJ NECHODIEVAJ s autom ked mas problemy : toto cerpadielko absolutne jasne pocujes. Vypnes motor, vsetko ticho, cerpadlo bzuci. Alebo nebzuci.
Takze ked fesak chce riesit kontrolu cerpadielka akymkolvek inym sposobom, tak tomu houbelec rozumie. Proste pozres na ziarovku, svieti alebo nesvieti, tam nemas dve sekundy co riesit. To iste cerpadlo - vypnes motor, bzuci, nebzuci. Hotovo. Lenze tento fesak to ZJAVNE nepozna, inak by ti priamo na mieste povedal ako si na tom.
Mimochodom, toto cerpadlo sluzi len na DOCHLADENIE sustavy po jazde A OCHRANU BUFIKA PRED LOKALNYM PREHRIATIM : nesluzi ako si napisal na "cirkulaciu vody pri vypnutom motore". Zrejme si to myslel dobre, len to chcem uviest na pravu mieru. Ked toto cerpadielko nefunguje :
a) nie je pocut ziadny zvuk z motoroveho priestoru po vypnuti motora. Jasne aj z kabiny, bez debaty pri otvorenej kapote.
b) po vypnuti motora ide myslim dve minuty, toto si nepamatam, nieze ma budes niekde citovat. Je to zopar desiatok sekund.
c) ak toto pomocne vodne cerpadielko nefunguje, bufiky sa prehrievaju a vypinaju pri mestskych jazdach v kolone. Tato informacia by bola jasne zapisana v riadiacej jednotke bufika - velky rozdiel medzi teplotou vody na vstupe a na vystupe (trosku cudna chyba, ale ano je to tak - bufik nevie regulovat svoj vykon plynulo takze ked voda nekoluje dostatocne razantne, prekroci sa nastaveny rozdiel v teplote vody co prichadza do bufika a co z neho odchadza. Klamal by som ale je to tusim 30 stupnov, zase ma nikde necitovat lebo si nepamatam presne). Pri jazde mimo mesta alebo na dialnici nie je problem, tam sa jazdi na vyssich otackach, voda koluje sviznejsie len pracou motorovej vodnej pumpy samotnej, stiha sa to uchladit a bufik sa nikdy nevypne ani pri nefunkcnom cerpadielku.
d) osobne som ho mal rozobrate, 99.99% poruch su zoslahane uhliky - nahradis akymikolvek za dve eura s prislusnou velkostou a hrubkou, ja som menil asi pred 10 alebo 11 rokmi, dodnes chodia. Najhorsie svinstvo je tu krpatu svinu zlozit, ked to rozoberies pochopis preco - tie uhliky musia nejako drzat na mieste "zaskočené", amatersky sa na to pouziva trosku vody ktora sa necha zamrznut aj s uhlikmi.
e) keby si mal problem s tymto cerpadielkom a keby sa kvoli tomu bufik vypol (pripadne kvoli akejkolvek inej zavade !), po piatich takychto vypnutiach bufik prestane chodit natotalku. Ani sa nerozbehne, uplne ticho, mrtvola. Chyby mozes v diagnostike vymazat a podla ich realnej priciny bufik znovu nabehne alebo nie, avsak samozrejme problem sa takymto sposobom neodstrani - po nejakom case sa tie chyby prejavia znovu a bufik sa znovu odmlci.
Ak dnes nezabudnem, zvuk cerpadielka ti nahram. V pohode je ho pocut aj v meste v dennom hluku, v zavretej garazi je to skoro randal
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 27.06.2019 08:18 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
nie je - cerpadielko je iba jedno. Pri vypnutom motore a plnom nezavislom kureni sa napaja mimo el.okruhu cez spinaciu skrinku.
Prave vtedy (teda pri plnom nezavislom kureni = bez prace motora) ma najdolezitejsiu ulohu - bez neho by sa totiz bufik beznadejne prehrieval a vypinal, voda totizto nema ako kolovat v sustave. Toto malinke "pomocne" cerpadielko je zivotne kriticke v pripade nezavisleho kurenia. Jeho slabsia praca, napriklad pri ciastocne opotrebenych uhlikoch - vyvola nespravne fungovanie bufika ktory v tom moze byt uplne nevinne.
Prave vtedy (teda pri plnom nezavislom kureni = bez prace motora) ma najdolezitejsiu ulohu - bez neho by sa totiz bufik beznadejne prehrieval a vypinal, voda totizto nema ako kolovat v sustave. Toto malinke "pomocne" cerpadielko je zivotne kriticke v pripade nezavisleho kurenia. Jeho slabsia praca, napriklad pri ciastocne opotrebenych uhlikoch - vyvola nespravne fungovanie bufika ktory v tom moze byt uplne nevinne.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: pavolh a 9 neregistrovaných