Dlhy start pocas teplych dni

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Dlhy start pocas teplych dni

Príspevok od používateľa bossix »

Cauko. Uz dlhsiu dobu ma trapi problem s dlhsimi startmi pocas teplejsich dni t.j. nad 8 stupnov. Preto 8 stupnov, lebo moje auto zacne pouzivat zhavice, ked je teplota nizsia ako vyssie spominanych 8 stupnov. Tu prichadza prave ta zaujimava vec. Ked auto zhavi (objavi sa kontrolka zhavica na palubnom pc) doslova sa starter otoci 1 - 2 krat a auto je nastartovane. Ale ked auto startujem a je trochu teplejsie, tak starter toci aj 8 - 10 krat a to je priblizne 2 - 3 sekundy. Na inych forach som stale videl, ze problem je prevazne opacny, a to, ze auto startuje zle pocas chladnejsich dni, co je logicke. Taktiez som sa docital, ze to moze byt problem so vstrekmi alebo palivovym filtrom. Pal. filter bol meneny priblizne pred 5000km a ak by boli zle vstreky tak by to startovalo zle asi aj pocas zimy nie ? Niekto taktiez odporucal odpojit snimac teploty aby auto stale zhavilo aj pocas 35 stupnovych teplot, ale ja nechcem robit take polovicate riesenia a taktiez kvoli tomu pri kazdom starte zatazovat bateriu. Ked sa auto zohreje, alebo je nastartovane co i len 5 minut, tak dalsi start je bez problemov. Problem je ak stoji v noci a rano ho startujem.

Jedna sa o Vectru C 2.2 dti 92kw.
lilipo
Príspevky: 183
Dátum registrácie: 23.02.2018 10:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lilipo »

daj si zrepasovat starter tam je problem..
matkonagy
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 26.11.2019 13:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa matkonagy »

Bude to snímač chladiacej kvapaliny môže byť zlý a pri teplom štarte ti to
Hádže iné hodnoty pripadne máš slabší predstrek na teplý motor a to môže byť spôsobené stým čidlom skúsil by som ho odpojiť ako si písal ze nechceš ale stým vylúčis ze je to čidlo zle alebo dobre odpoj jo a hneď štartuj ak chytí hneď vieš kde je problém ak nie pridať štartovaciu dávku a bude po probléme
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Dobre, vyskusam to. Vdaka za odpoved.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

tu mas laicke riesenie ked nechces hladat skutocnu pricinu problemu

http://oldforum.opelclub.sk/viewtopic.p ... sc&start=0

inak aj ja som volakedy davno dorobil tlacitko .... a nakoniec to bolo bateriou :)
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

To je zaujimave riesenie, ale podla mojho nazoru take polovicne... Uz som kupil ten snimac chladiacej kvapaliny, zajtra ho budem montovat. Problem je teraz ten, ze je zima (v priemere okolo -2C) cize mi to stale zhavi a auto, ktore ma 15 rokov, startuje doslova pod pol sekundy. Musim pockat dokym bude teplejsie a startovat potom, ci to vymena senzora aspon zlepsila ak nie uplne vyriesila.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Ja som mal ten isty problem.Ale na inom aute.Vytiahol som kabel zo snimaca vody aby mi zhavice zhavili stale aj ked je motor teply.Vedel by som ho vymenit,ale co funguje,toho sa nechytam.Na motori mam 477 000 km cca.Na druhej strane musim motor v zime predohrievat bufikom.Potom startuje na brnk.Inak ho nenastartujem.
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Ja sa to snazim vyriesit priamo v jadre problemu. Keby to zhavilo stale, tak je to velmi velka zataz na baterku a samotne zhavice. Teda by som oba veci musel menit castejsie. Uvidime, ci to fakt ten snimac vyriesi. Moze byt, ze je vadny, pretoze mi ukazuje rozne teploty. Raz teplota stupne na 90, potom klesne na 80. Termostat je v pohode, tak by to mohol byt ten snimac. Za hodinku sa to chystam menit, ale odpoved budem vediet az ked sa otepli. Na druhej strane som rad, ze na 15 rocne auto so skoro 300 tisic km, startuje pri -6 stupnovej teplote doslova na brnk. Mam doma aj taku "sračkovu" diagnostiku za par eur a neukazuje ziadne chyby.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Christian to odpajacie tlacitko simuluje vytiahnutie konektora. Nemoze byt stale vypnute.

Pre zadavatela: myslim ze cidlom teploty to nebude. Zameraj sa aj na stav baterie a startera.
A k diagnostike: ak pouzivas Opcom tak zmen instalacny program z china opcom (ten s roznymi jazykmi a "hudbou" na starsiu verziu s crack-kom , tam sa dostanes aj na trosku vyssi level ako nacitanie "dlhodobo zapisanych poruch" , ked uz k inemu nie tak vycitas aj sporadicke. Na trosku vyssi level budes potrebovat car pass (karticka s id vozidla)
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

bossix napísal: Keby to zhavilo stale, tak je to velmi velka zataz na baterku a samotne zhavice.
A starter pri kazdom startovani nelutujes ?Zhavice zhavia 5 sekund?Baterka aj zhavice su na to vyrobene.Co taky kurier co startuje 50 X za den.
Autolaik,ja mam nissan a dve cidla na vodu.1-na budik ,2-na zhavenie.
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

Bateria je rocna, konkretne Exide 77Ah 760A. A starter velmi nemam ako zistit, ci je chyba v nom.

A Christian. Uz som to pisal niekolko krat. Ja som ti vdacny za tvoje napady, ale chcem to vyriesit v jadre problemu a nie robit, nejake klucky okolo neho. Ak sa zisti, ze to je nejaky vaznejsi, inak povedane drahsi problem, ktory sa mi neoplati robit, tak urobim nejake lacnejsie/jednoduchsie riesenie, napriklad take, ake si navrhol ty.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

To je v poriadku ze to chces mat v povodnom stave ale na to v com je problem neako prist musis.Ja mam v prdeli riadiacu jednotku ktora ma hodnotu polovice auta ,aj ked som vymenil cidlo,nepomohlo.Preto to mam odpojene ale to nemusi byt aj u teba.Ja viem zhavenie prerobit aj na tlacitko.Zatlacis - zhavi,nezatlacis-nezhavi.Ale tiez to nejde prerobit na kazdom aute.
bossix
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 04.07.2017 08:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bossix »

No tak mam tu taky mensi update. Po vymene snimaca teploty chladiacej kvapaliny vyzera byt start pocas teplejsich dni ovela lepsi/rychlejsi. Skusal som auto startovat pri teplote priblizne 9 - 10 stupnov a jednoznacne tam je vidiet rozdiel. Takisto mi uz auto ukazuje normalnu teplotu. 90 stupnov dosiahne uz priblizne po 10 - 15 minutach jazdy, pred vymenou to bolo kludne aj 20 a viac a to aj pocas teplejsich dni. Takisto mi teplota uz nepada, napriklad z 90 na 80 a potom naspat hore. Cize podla tychto symptomov usudzujem, ze to fakt bolo v tom snimaci, no budem to sledovat aj nadalej a ak sa nieco zmeni, tak tu napisem, hlavne pre ludi, ktori maju podobny problem a nevedia ho vyriesit.

Vdaka za pomoc vsetkym, hlavne tebe matkonagy.
Napísať odpoveď

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní