Elektromobil
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7140
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
áno takto by sa po niekolkých EV baterky vybili a čo potom ????
Pokial nebude záložný zdroj na výrobu el nepríde mi to ako rozumné riešenie.
A FVe nieje všeliek, určite by pomohol ale nedá sa naň spolahnúť.
Kogeneračná jednotka by v spolupráci s FVe a vetrom alebo malou vodnou celkom dobre poslúžiť v tomto smere.
Pokial nebude záložný zdroj na výrobu el nepríde mi to ako rozumné riešenie.
A FVe nieje všeliek, určite by pomohol ale nedá sa naň spolahnúť.
Kogeneračná jednotka by v spolupráci s FVe a vetrom alebo malou vodnou celkom dobre poslúžiť v tomto smere.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7140
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> To znamená že ked zapneš na konci sveta niekde na lazoch 5 cirkulárov naraz kvoli blížiacej sa zimnej sezóne, nastane na NN strane transformátora
>> krátkodobý napetový pokles(ms-s) do doby kým sa nezníži odber po rozbehnutí motorov, alebo kým to nevykompenzuje VN strana.
>> ( v prípade že je týchto transformátorov naraz zatažených viacero) To znamená že ked zapneš na konci sveta niekde na lazoch
>> 5 cirkulárov naraz kvoli blížiacej sa zimnej sezóne, nastane na NN strane transformátora krátkodobý napetový pokles(ms-s)
>> do doby kým sa nezníži odber po rozbehnutí motorov, alebo kým to nevykompenzuje VN strana.( v prípade že je týchto transformátorov
>> naraz zatažených viacero)
a nebude to nahodou tak, ze z VN siete si tieto NN transformatory na zaciatku lazov jednoducho mozu cucnut viac energie lebo tam bude k dispozicii ?
Cize system "mam v pocitaci 600W zdroj, teraz pocitac zere 35W lebo nic nerobi, za sekundu pustim hru a bude potrebovat 300W" pripadne "teraz pilujem na cirkularke na lazoch, o pol sekundy dojde tvrda cast dreva kde mi kvoli mechanickemu vyleti spotreba z 2400W na 2900W len tak fikne"...
cisla su samozrejme vymyslene, ale proste pokial je dostatocne tvrda VN cast siete a dostatocne dimenzovane kable, NN trafaky na akejkolvek urovni - ci uz je to nasa ulica, nase lazy alebo nasa miestna cast Petrzalka kde byva 150.000 sudruhov nahromade - proste moze cucnut. A cucne.
Lebo tak sa mi nejak zda, ze v tomto momente vyrovnavacie baterie nemame nikde a este sme sa z toho neposr-kakali.
A teraz si predstav taku hlinikaren, VSŽ alebo inu podobnu fabriku. U nas v Péétržke ma Matadorka priame pripojenie na 22kV, asi to maju len tak zo srandy. Administrativna budova kde sedim ma nejakych 50.000 m2, tam sa tiez asi deju skoky ze by sa z toho jeden zblaznil. A tiez nemame 225kW vyrovnavaciu bateriu a zatial furt svietime, kurime a klimujeme.
Ci ?
Skusim zopakovat : neboj, z nejakeho megawattu nabijacky na pumpe sa VN siet nezblazni. Navyse, tie skoky nie su megawattove, ked dojde nejaky Tesla sudruh a zacne ukrutnymi 130kW peckovat bateriu... mimochodom, nezacne. Ziadne EV nema taky skokovy odber - nabijanie sa "rozbieha" pomalicky, nikdy neskoci z nuly na 150kW za stotinu sekundy.
Ano, ked budeme mat tisic supernabijaciek kazdu s 1MW prikonom a vsetky sa zapnu v jednej milisekunde naraz, potom nastane iny harmatanec. A dlha tma.
Ale to sa nestane. Nikdy sa tisic nabijaciek s 20 autami kazde co chce cucat 50kW nezapne naraz v jednej sekunde. Ostatne uz vies.
Takze mam pre teba navrh : s tymto problemom sa vobec nezaoberaj a netrap svoju makovicu. Na to su tu ini ujovia
>> krátkodobý napetový pokles(ms-s) do doby kým sa nezníži odber po rozbehnutí motorov, alebo kým to nevykompenzuje VN strana.
>> ( v prípade že je týchto transformátorov naraz zatažených viacero) To znamená že ked zapneš na konci sveta niekde na lazoch
>> 5 cirkulárov naraz kvoli blížiacej sa zimnej sezóne, nastane na NN strane transformátora krátkodobý napetový pokles(ms-s)
>> do doby kým sa nezníži odber po rozbehnutí motorov, alebo kým to nevykompenzuje VN strana.( v prípade že je týchto transformátorov
>> naraz zatažených viacero)
a nebude to nahodou tak, ze z VN siete si tieto NN transformatory na zaciatku lazov jednoducho mozu cucnut viac energie lebo tam bude k dispozicii ?
Cize system "mam v pocitaci 600W zdroj, teraz pocitac zere 35W lebo nic nerobi, za sekundu pustim hru a bude potrebovat 300W" pripadne "teraz pilujem na cirkularke na lazoch, o pol sekundy dojde tvrda cast dreva kde mi kvoli mechanickemu vyleti spotreba z 2400W na 2900W len tak fikne"...
cisla su samozrejme vymyslene, ale proste pokial je dostatocne tvrda VN cast siete a dostatocne dimenzovane kable, NN trafaky na akejkolvek urovni - ci uz je to nasa ulica, nase lazy alebo nasa miestna cast Petrzalka kde byva 150.000 sudruhov nahromade - proste moze cucnut. A cucne.
Lebo tak sa mi nejak zda, ze v tomto momente vyrovnavacie baterie nemame nikde a este sme sa z toho neposr-kakali.
A teraz si predstav taku hlinikaren, VSŽ alebo inu podobnu fabriku. U nas v Péétržke ma Matadorka priame pripojenie na 22kV, asi to maju len tak zo srandy. Administrativna budova kde sedim ma nejakych 50.000 m2, tam sa tiez asi deju skoky ze by sa z toho jeden zblaznil. A tiez nemame 225kW vyrovnavaciu bateriu a zatial furt svietime, kurime a klimujeme.
Ci ?
Skusim zopakovat : neboj, z nejakeho megawattu nabijacky na pumpe sa VN siet nezblazni. Navyse, tie skoky nie su megawattove, ked dojde nejaky Tesla sudruh a zacne ukrutnymi 130kW peckovat bateriu... mimochodom, nezacne. Ziadne EV nema taky skokovy odber - nabijanie sa "rozbieha" pomalicky, nikdy neskoci z nuly na 150kW za stotinu sekundy.
Ano, ked budeme mat tisic supernabijaciek kazdu s 1MW prikonom a vsetky sa zapnu v jednej milisekunde naraz, potom nastane iny harmatanec. A dlha tma.
Ale to sa nestane. Nikdy sa tisic nabijaciek s 20 autami kazde co chce cucat 50kW nezapne naraz v jednej sekunde. Ostatne uz vies.
Takze mam pre teba navrh : s tymto problemom sa vobec nezaoberaj a netrap svoju makovicu. Na to su tu ini ujovia
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7140
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
https://techpedia.ta3.com/technologie-p ... ej-energie
Škoda že si nato neupozornil Australanov nemuseli sa nechať Elonkom ogabať o milióny.
Škoda že si nato neupozornil Australanov nemuseli sa nechať Elonkom ogabať o milióny.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
slabe slabe , ja si odpoviem sam
Elektrony se ve vodiči při pokojové teplotě chaoticky pohybují obrovskými rychlostmi (okolo 106 m·s-1). Tento pohyb je ale zcela chaotický a v celkovém součtu tedy nevytváří žádný výsledný proud. Pokud na vodič přiložíme napětí, začnou se elektrony (aniž by přitom ustaly ve svém chaotickém pohybu) pomaloučku sunout jedním směrem – říkáme, že teče proud. Rychlost tohoto posuvného pohybu (nazýváme ji driftová rychlost) je ale velice malá – asi jen 10-5 m·s-1, tedy o 11 řádů nižší než rychlost chaotického pohybu! Driftová rychlost je do určité míry závislá na velikosti přiloženého napětí.
takze moja uvaha to vztahovat na rychlost svetla je uplne odveci, ale si to priznam
Elektrony se ve vodiči při pokojové teplotě chaoticky pohybují obrovskými rychlostmi (okolo 106 m·s-1). Tento pohyb je ale zcela chaotický a v celkovém součtu tedy nevytváří žádný výsledný proud. Pokud na vodič přiložíme napětí, začnou se elektrony (aniž by přitom ustaly ve svém chaotickém pohybu) pomaloučku sunout jedním směrem – říkáme, že teče proud. Rychlost tohoto posuvného pohybu (nazýváme ji driftová rychlost) je ale velice malá – asi jen 10-5 m·s-1, tedy o 11 řádů nižší než rychlost chaotického pohybu! Driftová rychlost je do určité míry závislá na velikosti přiloženého napětí.
takze moja uvaha to vztahovat na rychlost svetla je uplne odveci, ale si to priznam
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
volako to tu zamrzlo, asi nagy vodrazka nahana fotony po streche
keby chcel niekto relevantne informacie k energetike, tato pani neni zrovna kocka, ale hlava mapa
https://www.youtube.com/watch?v=8NULH-WOb_o
keby chcel niekto relevantne informacie k energetike, tato pani neni zrovna kocka, ale hlava mapa
https://www.youtube.com/watch?v=8NULH-WOb_o
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
prosim ta, pošalení vizionari a zaslepeni TTeslaci nepredaju svoje tragace aj keby museli o tretej rano vstavat a tri hodiny cakat pri jazde do roboty.
Standartne sa nabijaju doma - kukaj ako ziju americania, to nie su panelaky ako v Petrzalke ale skoro vsetko rodinne domy. No a potom ked cestuju niekam dalej ako za hranicu okresu, tak je to proste trosku v riti ked ich cestuje viac naraz - a dojde kamion s baterkami.
EKOLOGIA BUDE ZA KAZDU CENU, AJ KEBY KAMIONY CHODILI S KABLAMI... demokraciu rozsirime nasimi bombardermi atd, poznas to.
Je tam toho... burka v pohari...
Standartne sa nabijaju doma - kukaj ako ziju americania, to nie su panelaky ako v Petrzalke ale skoro vsetko rodinne domy. No a potom ked cestuju niekam dalej ako za hranicu okresu, tak je to proste trosku v riti ked ich cestuje viac naraz - a dojde kamion s baterkami.
EKOLOGIA BUDE ZA KAZDU CENU, AJ KEBY KAMIONY CHODILI S KABLAMI... demokraciu rozsirime nasimi bombardermi atd, poznas to.
Je tam toho... burka v pohari...
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Len by nas v Petrzalke byvajucich zlahka zaujimalo :
a) co sa stane ked bude -15 stupnov a EV sa nebudu moct nabijat ci uz vobec, resp. este sialene pomalsie nez teraz
b) co si o tomto probleme mysli Margaretka a ako svojou mudrou hlavickou a velkou pusinkou prispeje k jeho vyrieseniu ked bude EV kekecin na ceste nie 0.00038% ako je dnes, ale povedzme 8.25% (okej, bude viac nabijaciek ale tento problem sa stane palcivejsim)
c) ci vobec automobil ktory je dost vybity moze cakat TRI / STYRI HODINY s posadkou v teplotach -5 az -15 stupnov, God Bless America keby nedajboze bolo -20 stupnov ... lebo ta posadka chce kurenie ktore zozere okolo 3.5-4kW činných, plus spotreba obsluznych zariadeni auta (svetla vpredu vzadu 0.1kW, elektronika vnutri), nezabudnut na TEPELNY MANAGEMENT BATERII KTORY ICH NEMOZE NECHAT PREMRZNUT NA -15 to su dalsie kilowatty... kurwa ked to zoberem kolem a kolem, treba 15-20kWh v baterkach aby si cakal styri hodiny posuvanim sa v rade na kabel a neumrzol.
Mam fasa riesenie : majitelia styroch Tesiel sadnu spolu do jednej kde sa bude kurit, a mozu spolu pompeznymi recami vyzdvihovat ukrutne vyhody svojich automobilov, napriklad zrychlenie za 2.9 sekundy ktore sa uplatni predovsetkym ... v 4hodinovych kolonach na kabel. Odbocili sme : v troch Teslach sa teda kurit nemusi. Ked to kuriaca Tesla vzda s baterkami, presadnut do druhej a zacat kurit tam...
Kto vyrata, kto zatiahne a ake budu ekonomicke straty sposobene prestojmi sposobenych takymito situaciami ? Co budu ludia proste styri hodiny kvičať v aute a posuvat sa ku kablu s elektronmi a nebude im to liezt na nervy, ked im strasne leze na nervy sypat sa 60 minut do Dunajskej Luznej ?
Uloha z matematiky pre ziaka siedmeho rocnika : budu sudruhovia obcania zapadnej Europy ochotni cakat v rade na elektrony tri hodiny kazdy dvakrat tyzdenne a jazdit 100km za dve eura namiesto spalovacieho motora s nakladmi 7 eur na rovnaku vzdialenost, ked zarobia 65.000 eur rocne v hrubom ? Pre ucely zdanenia a odvodov pocitajte 35% z hrubeho platu. Poprve vypocitajte ci je financne vyhodnejsie s ohladom na prestoje a cenu casu cakat jak taky cicík uvedene hodiny pri rocnom priemernom najazde 18.000km a potrebe nabijat kazdych 350km ; podruhe odhadnite ci sa na to sudruhovia obcania jednoducho nevyseru s nervami a penou na papuli kedze pri 18.000km rocne a rozdiele nakladov 5 eur / 100km vychadza ROCNY rozdiel za palivo na urovni 900 eur.
Pre ulahcenie vypoctu zanedbajte servisne naklady spalovacich vozdiel a predovsetkym o desiatky tisic eur vyssiu nadobudaciu cenu elektromasiniek.
a) co sa stane ked bude -15 stupnov a EV sa nebudu moct nabijat ci uz vobec, resp. este sialene pomalsie nez teraz
b) co si o tomto probleme mysli Margaretka a ako svojou mudrou hlavickou a velkou pusinkou prispeje k jeho vyrieseniu ked bude EV kekecin na ceste nie 0.00038% ako je dnes, ale povedzme 8.25% (okej, bude viac nabijaciek ale tento problem sa stane palcivejsim)
c) ci vobec automobil ktory je dost vybity moze cakat TRI / STYRI HODINY s posadkou v teplotach -5 az -15 stupnov, God Bless America keby nedajboze bolo -20 stupnov ... lebo ta posadka chce kurenie ktore zozere okolo 3.5-4kW činných, plus spotreba obsluznych zariadeni auta (svetla vpredu vzadu 0.1kW, elektronika vnutri), nezabudnut na TEPELNY MANAGEMENT BATERII KTORY ICH NEMOZE NECHAT PREMRZNUT NA -15 to su dalsie kilowatty... kurwa ked to zoberem kolem a kolem, treba 15-20kWh v baterkach aby si cakal styri hodiny posuvanim sa v rade na kabel a neumrzol.
Mam fasa riesenie : majitelia styroch Tesiel sadnu spolu do jednej kde sa bude kurit, a mozu spolu pompeznymi recami vyzdvihovat ukrutne vyhody svojich automobilov, napriklad zrychlenie za 2.9 sekundy ktore sa uplatni predovsetkym ... v 4hodinovych kolonach na kabel. Odbocili sme : v troch Teslach sa teda kurit nemusi. Ked to kuriaca Tesla vzda s baterkami, presadnut do druhej a zacat kurit tam...
Kto vyrata, kto zatiahne a ake budu ekonomicke straty sposobene prestojmi sposobenych takymito situaciami ? Co budu ludia proste styri hodiny kvičať v aute a posuvat sa ku kablu s elektronmi a nebude im to liezt na nervy, ked im strasne leze na nervy sypat sa 60 minut do Dunajskej Luznej ?
Uloha z matematiky pre ziaka siedmeho rocnika : budu sudruhovia obcania zapadnej Europy ochotni cakat v rade na elektrony tri hodiny kazdy dvakrat tyzdenne a jazdit 100km za dve eura namiesto spalovacieho motora s nakladmi 7 eur na rovnaku vzdialenost, ked zarobia 65.000 eur rocne v hrubom ? Pre ucely zdanenia a odvodov pocitajte 35% z hrubeho platu. Poprve vypocitajte ci je financne vyhodnejsie s ohladom na prestoje a cenu casu cakat jak taky cicík uvedene hodiny pri rocnom priemernom najazde 18.000km a potrebe nabijat kazdych 350km ; podruhe odhadnite ci sa na to sudruhovia obcania jednoducho nevyseru s nervami a penou na papuli kedze pri 18.000km rocne a rozdiele nakladov 5 eur / 100km vychadza ROCNY rozdiel za palivo na urovni 900 eur.
Pre ulahcenie vypoctu zanedbajte servisne naklady spalovacich vozdiel a predovsetkym o desiatky tisic eur vyssiu nadobudaciu cenu elektromasiniek.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7140
- Dátum registrácie: 08.05.2019 13:45 Zdieľať na Facebook
Elektromobil
Som rád že ti je za mnou smutno.
Nejazdim ten český občan mi akosi slubovanú ponuku nedal.
Poslal som mu inzerát kde bol údajne okolie Bratislava P Ion za 4999e a mal len polovicu najazdených km.
Opítal som sa ho či vie konkurovať tejto cene a viac sa neozval.
Tak som napísal na ten Bratislavský inzerát a zrazu mi odpísal chlapec z Nemecka asi cez google prekladač lebo to nemalo ani hlavu ani pätu.
Tak zatiaľ stále Nisanko verne slúži.
Nejdem do toho za každú cenu, uvidíme čo prinesie budúcnosť.
K téme, mne sa nápad s mobilnými nabíjačkami páči. Dokazuje to pružnosť a zodpovednosť Tesly za svoje výtvory.
Som zvedavý či by ti aj ostatné automobilky doniesli benzín v prípade že by boli pumpi v dosahu zničené alebo poškodené napríklad prírodnou katastrofou. Alebo teraz tak populárnymi teroristickými útokmi.
Mal som tu rozpísaný aj spôsob, ale potom som to zmazal aby som niekomu náhodou neporadil
Inak prerátal som si dnešné vianočné nákupi a s P Ionom by som už asi domov nedošiel.
Nejazdim ten český občan mi akosi slubovanú ponuku nedal.
Poslal som mu inzerát kde bol údajne okolie Bratislava P Ion za 4999e a mal len polovicu najazdených km.
Opítal som sa ho či vie konkurovať tejto cene a viac sa neozval.
Tak som napísal na ten Bratislavský inzerát a zrazu mi odpísal chlapec z Nemecka asi cez google prekladač lebo to nemalo ani hlavu ani pätu.
Tak zatiaľ stále Nisanko verne slúži.
Nejdem do toho za každú cenu, uvidíme čo prinesie budúcnosť.
K téme, mne sa nápad s mobilnými nabíjačkami páči. Dokazuje to pružnosť a zodpovednosť Tesly za svoje výtvory.
Som zvedavý či by ti aj ostatné automobilky doniesli benzín v prípade že by boli pumpi v dosahu zničené alebo poškodené napríklad prírodnou katastrofou. Alebo teraz tak populárnymi teroristickými útokmi.
Mal som tu rozpísaný aj spôsob, ale potom som to zmazal aby som niekomu náhodou neporadil
Inak prerátal som si dnešné vianočné nákupi a s P Ionom by som už asi domov nedošiel.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> K téme, mne sa nápad s mobilnými nabíjačkami páči. Dokazuje to pružnosť a zodpovednosť Tesly za svoje výtvory.
a) je uplna kekecina co si napisal
b) nedokazuje to ziadnu pruznost, ale akurat obrovsky strach ze by sa im ludia vysrali na tie elektricke vytvory s ktorymi sa REALNE neda jazdit mimo okres. Obrovsky strach ze by ich ludia roznosili pod ciernu zem na socialistickych sietach. Pardon, socialnych.
c) dokazuje to neschopnost technologie vysporiadat sa s realnym pouzivanim a realnym zivotom. ZA ZIADNU CENU BY SI SI NEMAL KUPIT "80KM KEKECINU".
d) samozrejme s masovejsim nastupom EV bude tento problem palcivejsi, castejsi a horsi. Spalovak nabijes na 1000km za dve minuty ; EV nabijes na 1000km natrikrat a zakazdym to bude trvat skoro hodinu takze ... za tri hodiny. To je 180 minut versus 2 minuty = 90 NASOBNY ROZDIEL !!!! Ako hovoria v Los Angeles "šit wot da fak jou jou madrfakr ček it aut".
Takze tak, musis si len napravit svoje prilis vizionarske videnie. Si v Amerike. Zarabas 100.000 rocne, pozor bavime sa o Kalifornii. A styri hodiny mozes stat v zapche na elektrony ked chces niekam ist. Juchuuuu najlepsia vec ktoru som zazil tento rok.
Ked bola s pojazdnymi kamionmi cakacia doba 3-4 hodiny (dalo sa z neho nabijat 8 aut sucasne), bez kamionu by to bolo kolko ? 6 hodin ? Budes volakde viset 4-6 hodin len aby si cakal na kabel ? Pamatas sa na moju vetu "nekupuj si EV kekecinu s dojazdom 100km lebo sa ti bezstarostny spalovaci zivot zmeni na boj o zasuvku ?"
Este ti to furt nedoslo ? To fakt jazdis len z roboty do roboty 10km a nikde inde ? Na keru mariu su mi styri auta, dve elektricke (jedno pre mna, jedno pre zenu) aby sme mohli jazdit ekologicky, a dve normalne spalovacie aby zena mohla nezavisle na mne jazdit sama ked potrebuje a nemusela rozmyslat kde najde telefonne cislo na odtahovku ked sa jej vybiju baterky ?
V Amerike sa bavime o tragaci ktory prejde vraj 450km na nabitie a o teplotach 15 stupnov.
Dokazes si predstavit co by sa stalo keby bolo minus 10 a keby si mal tragacik s dojazdom 230km v optimalnych podmienkach ???
a) je uplna kekecina co si napisal
b) nedokazuje to ziadnu pruznost, ale akurat obrovsky strach ze by sa im ludia vysrali na tie elektricke vytvory s ktorymi sa REALNE neda jazdit mimo okres. Obrovsky strach ze by ich ludia roznosili pod ciernu zem na socialistickych sietach. Pardon, socialnych.
c) dokazuje to neschopnost technologie vysporiadat sa s realnym pouzivanim a realnym zivotom. ZA ZIADNU CENU BY SI SI NEMAL KUPIT "80KM KEKECINU".
d) samozrejme s masovejsim nastupom EV bude tento problem palcivejsi, castejsi a horsi. Spalovak nabijes na 1000km za dve minuty ; EV nabijes na 1000km natrikrat a zakazdym to bude trvat skoro hodinu takze ... za tri hodiny. To je 180 minut versus 2 minuty = 90 NASOBNY ROZDIEL !!!! Ako hovoria v Los Angeles "šit wot da fak jou jou madrfakr ček it aut".
Takze tak, musis si len napravit svoje prilis vizionarske videnie. Si v Amerike. Zarabas 100.000 rocne, pozor bavime sa o Kalifornii. A styri hodiny mozes stat v zapche na elektrony ked chces niekam ist. Juchuuuu najlepsia vec ktoru som zazil tento rok.
Ked bola s pojazdnymi kamionmi cakacia doba 3-4 hodiny (dalo sa z neho nabijat 8 aut sucasne), bez kamionu by to bolo kolko ? 6 hodin ? Budes volakde viset 4-6 hodin len aby si cakal na kabel ? Pamatas sa na moju vetu "nekupuj si EV kekecinu s dojazdom 100km lebo sa ti bezstarostny spalovaci zivot zmeni na boj o zasuvku ?"
Este ti to furt nedoslo ? To fakt jazdis len z roboty do roboty 10km a nikde inde ? Na keru mariu su mi styri auta, dve elektricke (jedno pre mna, jedno pre zenu) aby sme mohli jazdit ekologicky, a dve normalne spalovacie aby zena mohla nezavisle na mne jazdit sama ked potrebuje a nemusela rozmyslat kde najde telefonne cislo na odtahovku ked sa jej vybiju baterky ?
V Amerike sa bavime o tragaci ktory prejde vraj 450km na nabitie a o teplotach 15 stupnov.
Dokazes si predstavit co by sa stalo keby bolo minus 10 a keby si mal tragacik s dojazdom 230km v optimalnych podmienkach ???
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných