Diagnostika autorizovaných servisov

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Diagnostika autorizovaných servisov

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dnešné motory sú viac než náročné na diagnostické zázemie.Je viac než smutné že krásne mramorové servisy sa vedomostne ani metódami ani na dostrel neblížia k diagnostike ruského mužíka,ako si kadekto predstavuje ruské automotive.Samozrejme aj u nich beží klasická sériová diagnostika ako ju poznáme,ktorá ale pri kedečom trošku náročnejšom ťahá za krátky koniec z diagnostikou paralelnou.Koho trochu tieto veci zaujímajú,nech si trpezlivo pozrie video,práci datového rekordéra a spôsobu diagnostiky ktorému sa hovorí skript.Kto tomu rozumie,tomu tak trocha musí cvrknúť nad výstupom jednoduchého skriptu za pár minút.Že to robí chlap v dielni z preglejky je druhoradé,ale o to smutnejšie.Lebo je to ukážka ako sme zaspali dobu,hoci táto technika je prítomná aj na SVK je a poznám kto s ňou aj pracuje.Tragédia že že škola nových opravárov ju nemá ako povinnosť učiť,zrejme nemá učiteteľov,a zaplatiť prednášajúceho z praxe zase nemá peniaze.
https://www.youtube.com/watch?v=XX8fPQXi2CE
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

A co cheme ked majstri odborneho vycviku su pred dochodkom a ani nema kto ucit. A ucivo konci niekde pri mono motronic...
Vzdelavanie na Slovensku je v tazkej riti a z toho sa len tak lahko nevyhrabeme.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Niekedy mozem mat paralelnu diagnostiku aku chcem, mozem mat meracie a testovacie zariadenia od vymyslu sveta /osciloskop zdaleka nie je vsetko co ma v zozname automobilka pre testovanie svojich vozidiel a osciloakop maju v zozame vsetky a este pred klasickou diagnostikou ako je dnes znama/ ale bez klasickej diagnostiky sa nepohnem nikde. Ani fabricka diagnostika nie je ako fabricka diagnostika aj program a moznosti riadiacej jednotky v jednej znacke mozu byt uplne inde ako v inej znacke. Dnes som sa s tym presne stretol mozem testovat, osciloskopom merat alebo cimkolvek vahu vzduchu, ktora robi problem lenze ona je plne funkcna akurat ju treba znova naucit, prisposobit dat systemu vediet aby sa zladila praca systemu "klasickou" diagnostikou. Robi mi problemy vstrekovac snad sa tvari, ze ma elektricku chybu vypadava jeho praca a znova klasicka diagnostika ho do na spravnu mieru vola sa to od jednej znacky, ze "zkousky kontaktovani" a 4 minuty vstrekovac vyklepkava, piska, ladi sa a po ukone zrazu nema problem. Co chcem povedat netreba jedno vyzdvihovat nad druhe ani nahodou lebo tam kde osciloskop bude uplne k nicomu tam je na rade klasicka diagnostika inde klasicka diagnostika si osciloskop bude pytat sama a tam kde si nebude pytat osciloskop bude si pytat iny prostriedok na odhalenie problemu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

xentry...Co chcem povedat netreba jedno vyzdvihovat nad druhe ani nahodou lebo tam kde osciloskop bude uplne k nicomu tam je na rade klasicka diagnostika inde klasicka diagnostika si osciloskop bude pytat sama a tam kde si nebude pytat osciloskop bude si pytat iny prostriedok na odhalenie problemu.

Zrejme nepochopené správne,alebo mnou nedobre vysvetlené.Ak sa bavíme o špičkovej diagnostike,tak sa nedajú od seba oddeliť sériová (OBD) paralelná (oscilo) a iné prostriedky merania zväčša na mechanickej báze.
OBD je málo a samé o sebe nestačí.Oscilo síce presne ukazuje čo sa deje,ale tiež samé o sebe nestačí už od momentu keď po výmene dielu treba komunikovať z RJ.Takže ak sa bavíme o výbornej diagnostike takmer bez hraníc,musia byť prítomné všetky tri zložky.
Čo je smutné že to nestačí,pretože sa až za behu odstraňujú problémy výroby,chyby práce ktoré sú vnútri samotnej RJ a diagnostik sa jedine ak môže trápyť z odstraňovaním neodstraniteľného,tj chybným systémom. Ako plne oprávnené vidím tie obavy,ktoré už vníma mnoho opravárov,tj odrezať ich od prístupu k informáciám,navyše čochvíla končí blokavá výnimka EU takže môžu nastať zaujímavé časy.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milanko mna by zaujimalo, kolkati z potencialnych adresatov tvojho prispevku vladnu rustinou :-), panimajes ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ponimáju...učila sa ju min tretina stále žijúcej populácie,ale aj kto sa neučil je to tak zrozumitelný jazyk že sa dá rozumieť podobne ako čeština či poľština.Bol by si prekvapený čo ľudia všetko pochopia ak samozrejme chcú.Vedieť viac sa nedá prikázať,ale sú aj takí exoti ktorých ich profesia nesmierne baví a aj keby sa mali naučiť čínsky tak to urobia.Je len irónia že technika pôvodom zo západu,ale informácie na servis v rusku.Rusi sa totižto nehrajú na žiadne tajomstvá evidentne si z naj technikou ako prvý poradia a to ešte smiešne efektívne, jednoducho sa na špičkovú techniku nehrajú a vys..ú s ňou často ako velký pes z malým
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Ono fabricka diagnostika casto sama vie kde jej cesta konci a casto ide ci po osciloskope alebo po inom priamom merani, mercedesacka napr. dost casto pouziva techniku mimo obd diagnostiky.

Pokus tu uz bol niekedy pred rokom o tom bola debata v zahranici, ze chceli zrusit klasicku OBD zasuvku a robit si vlastny system /niektore automobilky/ ale pokial dobre pamatam prave EU im to zrusila, ze musi bt dostupne aj pre neautorizovanch. Zase dnes uz nie je problem pre neautorizovanych mat produkt priamo od vyrobcu rad im ho poskytne a nie je to az tak extra drahe, akurat je to presne o tom, ze kupis si hlavicu, pocitac, nejake tie IT komponenty bez ktorych to nevie fungovat, si online lebo diagnostika uz je na sieti a potom si ta diagnostika zacne pytat kopu veci okolo, ktore treba mat, nakupovat atd a proti tomu je klasicka OBD diag lacna zalezitost.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je tam veľa spojitostí.Dá sa ísť cestou ako opisuješ,vraziť do toho kopec úsilia peňazí atd. zabezpečíš si solidnú pozíciu u jednej značky.Ale ešte treba niečo,čo sa kúpiť nedá...zákazník.Veľa zákazníkov.Na to aby ich dosť nebolo stačí nie práve dobrá lokalita dielňe.Musíš mať urobené ozaj dobré meno aby ťa vyhladávali aj napriek zatrčenej dielni,stačí aby nemali možnosť cestovať od a tam,ak tam auto ostáva a už je zle,časť ľudí ti uniká.Dnes ľudia radšej dajú zarobiť domácim šuflikantom,iba menšia časť ide hoci sto km za špecialistom.Pre tieto veci už krachlo nejedno podnikanie
Ale určite platí aj to,že ak si už meno urobíš a prebiješ sa cez zlé počiatky,si za vodou a od roboty sa môžeš aj zblázniť,potom je už jedno aj keby bola dielňa v poslednej dedinke.Len k tomu treba veľa rokov a hlavne nepokaziť si meno
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Da sa povedat, ze sa velmi neoplati takto investovat, aj tak volaju vzdy uz oholeny :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Presne.Ku špičkovej a drahej diagnostike treba aj toho čo jej dobre rozumie,to nejakú dobu trvá a tiež nemálo stojí.Ale ďalej sú iba služby rozumu,nikto neuvažuje cenu toho čo bolo nutné za tie super veci zaplatiť.Autorizovaný určitú techniku proste musia,to je určite ich obrovská prednosť,len hneď je aj ich obrovské mínus,vyškolená obsluha.Pošlú chlapa na školenie a to je skoro nula,ďalšie km času už nedostane.Tam je príčina že super vec je zašitá v sklade,nikdy s ňou ešte nerobili.Chlapci to otvorene priznali aj na tých školeniach...majú ale nerobia s tým.Školenie ale musia mať,tak sú tam a zaujíma ich kedy už bude obed a potom že kedy už bude koniec.
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní