škoda octavia 1.9 tdi 81kw netaha turbo nad 130km
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54 Zdieľať na Facebook
škoda octavia 1.9 tdi 81kw netaha turbo nad 130km
Zdravim chcel by som poradit ak ste sa niekto uz s tym stretol, mam 81 kw octaviu rok 2000/12 auto prestane tahat nad 130 km jednoducho ako keby vyplo turbo,auto nedymi nekucka ani nic podobne, ked motor zhasnem a znovu nastartujem tak opet turbo taha. este som s tym nebol nikde v servise a ani na pocitaci. Prosim o akukolvek radu. Ospravedlnujem sa ak sa to tu uz riesilo
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 26.04.2013 13:15 Zdieľať na Facebook
Zdravím nebudem zakladať novú tému, tak sa podelím s mojím problémom tu....Jedná sa o Octaviu rv. 7/2000 81kw AHF 330tis km s nasledovným problémom...v dávnejšej dobe mi auto pri vyššej záťaži padalo do núdzového režimu, klasicky pomohlo vypnúť a znova naštartovať...tento problem sa vyriešil možno neštandardne, rozhýbaním tiahla banky turba...takto sa to vyriešilo cca 2-3x, turbo išlo perfektne, žiadny núdzak...avšak teraz nastala situácia, že turbo ťahá od 2000 ot/min do cca 2800 ot/min a potom veľmi citelne stratí výkon, avšak do núdzového režimu nespadne, tiahlo banky sa hýbe celkom slušne...samozrejme po vypnutí a naštartovaní to je presne to isté, ťah len v tomto rozmedzí...proste v tom rozmedzí je ťah perfektný ale pred a po už nie...auto som kúpil ked malo 209tis km a neviem či bolo turbo repasované alebo menené alebo je tam pôvodné...možno taká poznámka, celý motor je zozadu od oleja, ale že komplet od oleja...za cca 10 000 km sa stratil liter...otázka zostáva, či má všetko na svedomí zlé turbo (ten olej aj zlý ťah od určitých otáčok) alebo je na vine niečo iné...popravde nejde mi do hlavy že v určitom rozmedzí to ťahá jak šlak a potom zasa nie...za každú radu ďakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Diagnostika na kolená a na cestu.Olejový v takom rozsahu od turbíny byť nemôže,turbína je jeden uzavretý celok a k tomu aby sa olej z vnútra dostal von,musí byť stav velmi zbedačený.Skôr sú to netsné víka hlavy a systém odsávania olejových pár,pridá sa olej z otvorčekov EGR pod membránou a motor sa utopí v oleji.
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 26.04.2013 13:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5
- Dátum registrácie: 26.04.2013 13:15 Zdieľať na Facebook
Diagnostika spravená (ale len taká provizorna, k inej som prístup nemal) ...ukazalo sa že je asi chybné čidlo teploty chladiacej kvapaliny, pretože pri plnom zohriatí a počas jazdy diag. ukázala že teplota je 62°C....druhá vec ktorá sa ukázala bolo to, že pri plnom plyne do kopca bol tlak turba cca 1800-1900 milibarov, čo mi bolo povedané že dobré nie je, vraj by malo byť cca 2400 milibarov...avšak žiadna chyba nebola v diag. zaznamenaná ani pred ani počas a ani po jazde...otázkou zostáva či je teda vadné turbo, alebo to je len nejaká banalita (hadica)...auto do núdzového režimu nepadá...za rady vopred ďakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Diagnostike takej slušnejšej bude treba,pretože chybový register aj problémových aut býva prázdny.Samozrejme RJ nemôže každú odchýlku vyhodnotiť a poslať do núdzaku,to by autá viac nešli ako išli.Preto treba posúdiť hodnoty,a kedže diagnostika ukazuje aj hodnoty požiadaviek,je možné sledovať odchýlenia.Až nad určitú hodnotu plus určitý čas trvania odchýlky pristupuje RJ k trestaniu núdzákom,čo je jeho forma ochrany pred prípadným devastačným účinkom ak by vada trvala dlhšie.Z dobrej diagnostiky úplne jasne vzíde kondícia turbíny,prípadne jej nejaká nedostatočnosť,chyba nastavenia alebo chyba riadenia variability.Tu môže byť naraz aj viacero faktorov,ktoré limitujú prácu,a to spôsobí že sa od turbíny nepožaduje to,čoho by inak bola schopná.Nedá sa oddeliť tri veci a ich dopad vzájomne - palivo,prietok vzduchu a tlak vzduchu.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 25.11.2019 04:56 Zdieľať na Facebook
Octavia 1 vypina turbo
Vie mi niekto presnejšie poradiť robí mi to isté pri 150 vypne turbo ptm musím vypnúť a znova naštartovať auto mám octavku 1 1.9 66kw
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Octavia 1 vypina turbo
Presnejšie iba z diagnostikou,problému sa zúčastnuje viacej možných pachateľov,ale podstata problému je v riadkoch nad otázkou.Naloguj ho v tom režime záťaže,potom ti presne poviem.Návod tu nájdeš z názvom Logovanie v záťažileonardoronaldo napísal:Vie mi niekto presnejšie poradiť robí mi to isté pri 150 vypne turbo ptm musím vypnúť a znova naštartovať auto mám octavku 1 1.9 66kw
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných