škoda octavia 1.9 tdi 81kw netaha turbo nad 130km

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

lukinho333
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54
Zdieľať na Facebook

škoda octavia 1.9 tdi 81kw netaha turbo nad 130km

Príspevok od používateľa lukinho333 »

Zdravim chcel by som poradit ak ste sa niekto uz s tym stretol, mam 81 kw octaviu rok 2000/12 auto prestane tahat nad 130 km jednoducho ako keby vyplo turbo,auto nedymi nekucka ani nic podobne, ked motor zhasnem a znovu nastartujem tak opet turbo taha. este som s tym nebol nikde v servise a ani na pocitaci. Prosim o akukolvek radu. Ospravedlnujem sa ak sa to tu uz riesilo
lukinho333
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukinho333 »

turbo vycistene vymenene podlakove hadicky, stale nic auto netaha vypina uz pri 110 km, myslim si ze uz len vaha vzduchu
lukinho333
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukinho333 »

ano lopatky chodili lahucko a aj rugulacia tlaku, ale zmenil sa zvuk turba (asi) lebo ked pridam tak nad 2200 otacok to turbo pocut tlacit ale ako keby niekde tahal falosny vzduch, pozeral som to ale nic som nenasiel, co to moze sposobovat ?
lukinho333
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 31.07.2012 23:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lukinho333 »

hej hovoril mi aj jeden mechanik ze by som ho mal pozriet, dakujem za rady :2f93:
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Treba povymieňať zaradom všetko, hlavne nečítať staršie témy ako na to s istotou... :::
jul112
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 26.04.2013 13:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jul112 »

Zdravím nebudem zakladať novú tému, tak sa podelím s mojím problémom tu....Jedná sa o Octaviu rv. 7/2000 81kw AHF 330tis km s nasledovným problémom...v dávnejšej dobe mi auto pri vyššej záťaži padalo do núdzového režimu, klasicky pomohlo vypnúť a znova naštartovať...tento problem sa vyriešil možno neštandardne, rozhýbaním tiahla banky turba...takto sa to vyriešilo cca 2-3x, turbo išlo perfektne, žiadny núdzak...avšak teraz nastala situácia, že turbo ťahá od 2000 ot/min do cca 2800 ot/min a potom veľmi citelne stratí výkon, avšak do núdzového režimu nespadne, tiahlo banky sa hýbe celkom slušne...samozrejme po vypnutí a naštartovaní to je presne to isté, ťah len v tomto rozmedzí...proste v tom rozmedzí je ťah perfektný ale pred a po už nie...auto som kúpil ked malo 209tis km a neviem či bolo turbo repasované alebo menené alebo je tam pôvodné...možno taká poznámka, celý motor je zozadu od oleja, ale že komplet od oleja...za cca 10 000 km sa stratil liter...otázka zostáva, či má všetko na svedomí zlé turbo (ten olej aj zlý ťah od určitých otáčok) alebo je na vine niečo iné...popravde nejde mi do hlavy že v určitom rozmedzí to ťahá jak šlak a potom zasa nie...za každú radu ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diagnostika na kolená a na cestu.Olejový v takom rozsahu od turbíny byť nemôže,turbína je jeden uzavretý celok a k tomu aby sa olej z vnútra dostal von,musí byť stav velmi zbedačený.Skôr sú to netsné víka hlavy a systém odsávania olejových pár,pridá sa olej z otvorčekov EGR pod membránou a motor sa utopí v oleji.
jul112
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 26.04.2013 13:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jul112 »

Budem musieť skúsiť diagnostiku...inak nie je vhodné EGR zaslepiť? ...ďakujem
jul112
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 26.04.2013 13:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jul112 »

Diagnostika spravená (ale len taká provizorna, k inej som prístup nemal) ...ukazalo sa že je asi chybné čidlo teploty chladiacej kvapaliny, pretože pri plnom zohriatí a počas jazdy diag. ukázala že teplota je 62°C....druhá vec ktorá sa ukázala bolo to, že pri plnom plyne do kopca bol tlak turba cca 1800-1900 milibarov, čo mi bolo povedané že dobré nie je, vraj by malo byť cca 2400 milibarov...avšak žiadna chyba nebola v diag. zaznamenaná ani pred ani počas a ani po jazde...otázkou zostáva či je teda vadné turbo, alebo to je len nejaká banalita (hadica)...auto do núdzového režimu nepadá...za rady vopred ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diagnostike takej slušnejšej bude treba,pretože chybový register aj problémových aut býva prázdny.Samozrejme RJ nemôže každú odchýlku vyhodnotiť a poslať do núdzaku,to by autá viac nešli ako išli.Preto treba posúdiť hodnoty,a kedže diagnostika ukazuje aj hodnoty požiadaviek,je možné sledovať odchýlenia.Až nad určitú hodnotu plus určitý čas trvania odchýlky pristupuje RJ k trestaniu núdzákom,čo je jeho forma ochrany pred prípadným devastačným účinkom ak by vada trvala dlhšie.Z dobrej diagnostiky úplne jasne vzíde kondícia turbíny,prípadne jej nejaká nedostatočnosť,chyba nastavenia alebo chyba riadenia variability.Tu môže byť naraz aj viacero faktorov,ktoré limitujú prácu,a to spôsobí že sa od turbíny nepožaduje to,čoho by inak bola schopná.Nedá sa oddeliť tri veci a ich dopad vzájomne - palivo,prietok vzduchu a tlak vzduchu.
leonardoronaldo
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 25.11.2019 04:56
Zdieľať na Facebook

Octavia 1 vypina turbo

Príspevok od používateľa leonardoronaldo »

Vie mi niekto presnejšie poradiť robí mi to isté pri 150 vypne turbo ptm musím vypnúť a znova naštartovať auto mám octavku 1 1.9 66kw
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Začal by som prečítaním toho čo tu už je napísané! :::
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Octavia 1 vypina turbo

Príspevok od používateľa mhlavaty »

leonardoronaldo napísal:Vie mi niekto presnejšie poradiť robí mi to isté pri 150 vypne turbo ptm musím vypnúť a znova naštartovať auto mám octavku 1 1.9 66kw
Presnejšie iba z diagnostikou,problému sa zúčastnuje viacej možných pachateľov,ale podstata problému je v riadkoch nad otázkou.Naloguj ho v tom režime záťaže,potom ti presne poviem.Návod tu nájdeš z názvom Logovanie v záťaži
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných