Ford S-max - zohrievanie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 58
- Dátum registrácie: 28.04.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Ford S-max - zohrievanie motora
Zdravím, chcem sa opýtať ľudí, čo vlastnia s-max 2 liter diesel 103kW r. v. Cca 2012. (môj je 2014) ako sa im v chladnejsom počasí zahrieva motor. Mam podozrenie na nejakú chybu, keď je okolo 5 stupňov (a menej) strasne dlho trvá kým sa zohreje na prevádzkovú teplotu. Pri piatich stupňoch cca 11km. Minulú zimu pri mínus siedmych sa nevedel zohriať ani po 20 km. Roleta pred chladičom funguje normálne (tipoval som na ňu). Pred tým som mal passat, tém bol zohriať už po 5km bez ohľadu na počasie. Nemá tento motor náhodou dva termostaty? Niečo také som čítal na nete. Ďakujem za odpovede.
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
Zdar, mondeo 2.0 tdci 103kw UFBA po štarte pri cca 5 stupňov je zohriate na prevádzkovú teplotu po cca 8-9 km jazdy s normálnym zaťažením. Po kúpe auta som menil termostat, nakolko nedržal teplotu, je tam iba jeden z boku motora od prevodovky ale jeho demontáž dala trošku zabrať. Ak roleta pred chladičom funguje tak velký vplyv na ohrev pri tomto motore ma objem chladiacej v expanzke a to, ako po štarte vypeckuješ kúrenie, nakoľko toto dokáže naozaj silno ochladzovať malý okruh.
-
- Príspevky: 1142
- Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
- Bydlisko: Okres Malacky Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
tak nejak. Bufiky maju zabudovane uz Sharany, Alhambry, Galaxie, Carnevaly, Voyagery a taketo auticka uz od roku 1996. Preco ? Pretoze tie diesliky sa nezohrievaju "ňipiči" ako sa hovori. Je uplne normalne ze Sharanu ktory ide dole kopcom na dialnici = bez zatazenia na motor KLESA teplota vody, termostat a vsetko je v poriadku.
Kedze Galaxia pouziva absolutne rovnake motory ako SMaks, je to v poriadku. Je to jednoducho dan za "prilis efektivne" dieslove motory ktore proste nevyrabaju odpadove teplo z ktoreho by sa mohlo kurit. Preto mas na masine sedem termostatov (prehanam, ale nemas jeden ako nasi otcovia pred 20 rokmi), preto mas kryt pod motorom, preto mas zaluzie na chladici - keby tie zaluzie neboli, uz len ten -10 stupnovy vzduch co sa dostane na chladic aj napriek zavretemu termostatu [!] dokaze porobit srandy. Ta voda by v chladici proste mala 20-30 stupnov a jej chlad by sa tepelne prenasal po celom okruhu, takisto aj pritomnost ladoveho vzduchu sice len malinko / ciastocne - ale predsa - ovievajuceho motor z kazdej strany je proste neziaduca.
Preto maju niektore sikovne auta, napriklad Lubosova Peugeot 607 uz v roku 2002, ELEKTRICKE spiraly v kureni. Zapnes kurenie, do dvoch sekund sa nazhavi spirala podobne ako susic na vlasy a nieco to kuri. Oktavie Passaty a taketo vymysli mali TRI zhaviace sviecky navyse v chladiacom obvode, tipni si preco, to sa pisal rok 1997. Pasatty mali dokonca aj 1kW [!] pridavny elektricky obvod vo vnutornom obehu, bolo to ine riesenie ako spomenuta 607.
atd, atd, proste je to normalne. Ked nastartujes studene auto a nevidis kolovat chladiacu kvapalinu v nadrzke v motorovom priestore, tak mas v poriadku velky okruh, jeho termostat atd.
Kedze Galaxia pouziva absolutne rovnake motory ako SMaks, je to v poriadku. Je to jednoducho dan za "prilis efektivne" dieslove motory ktore proste nevyrabaju odpadove teplo z ktoreho by sa mohlo kurit. Preto mas na masine sedem termostatov (prehanam, ale nemas jeden ako nasi otcovia pred 20 rokmi), preto mas kryt pod motorom, preto mas zaluzie na chladici - keby tie zaluzie neboli, uz len ten -10 stupnovy vzduch co sa dostane na chladic aj napriek zavretemu termostatu [!] dokaze porobit srandy. Ta voda by v chladici proste mala 20-30 stupnov a jej chlad by sa tepelne prenasal po celom okruhu, takisto aj pritomnost ladoveho vzduchu sice len malinko / ciastocne - ale predsa - ovievajuceho motor z kazdej strany je proste neziaduca.
Preto maju niektore sikovne auta, napriklad Lubosova Peugeot 607 uz v roku 2002, ELEKTRICKE spiraly v kureni. Zapnes kurenie, do dvoch sekund sa nazhavi spirala podobne ako susic na vlasy a nieco to kuri. Oktavie Passaty a taketo vymysli mali TRI zhaviace sviecky navyse v chladiacom obvode, tipni si preco, to sa pisal rok 1997. Pasatty mali dokonca aj 1kW [!] pridavny elektricky obvod vo vnutornom obehu, bolo to ine riesenie ako spomenuta 607.
atd, atd, proste je to normalne. Ked nastartujes studene auto a nevidis kolovat chladiacu kvapalinu v nadrzke v motorovom priestore, tak mas v poriadku velky okruh, jeho termostat atd.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 198
- Dátum registrácie: 12.05.2007 13:41 Zdieľať na Facebook
Mal som C-Max s týmto motorom a v zime to bolo podobné, dlho dlho sa zahrievalo, termomanažment motora bol kontrolovaný, pracoval správne. Zato v lete klímovalo po chvílke tak, že vo vnútri mohli byť cencúle a vonku +40.
Vozidlo bolo dovezené z juhu Francúzska - tam by som videl pre naše podnebie problém. Iná výrobná špecifikácia vozidla.
Vozidlo bolo dovezené z juhu Francúzska - tam by som videl pre naše podnebie problém. Iná výrobná špecifikácia vozidla.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celé je to systéme ako je okruh zostavený.Termostat je úplne uzavretý a jediný funkčný okruh je kúrenarský.Až návratka z kurenia hreje a donúti otvorenie termostata.myšlienka je to dobrá,ale pre benzinové agregáty nie pre diesla.Ten nutne potrebuje mať v okruhu kúrenia zaradenú komoru z troma (VW) alebo štyrmi (Lagúna) žhavičmi ktoré pretekajúcu vodu raketovo dvíhajú na teplote,a samozrejme aj obrovský prúd patrične zaťažuje altík,ten zaťažuje motor a teda sa rýchlejšie ohrieva.Ale úplne naj je aj webasto spúšťané od určitej teploty (zväčša +5°C) automaticky.Môj Voyager je po 2 km schopný nabehnúť na dialničnú rýchlosť,motor prakticky v prevádzkovej teplote,vnútorná teplota je na tričko,sedenie na teplom (ohrev)kým otvorím a za autom zavriem bránu mám vajcia v teple.16 ročná comonreilová herka !!! bez najmenšej dodatočnej úpravy.Takže...treba sa z toho poučiť,a dať tam veci ktoré fungujú,nič extra náklady to nechce.Tie komory so žhavičmy sú zohnatelné snáď za 3-5 euro (logicky nie SVK) poliak rád predá za pár halierov
-
- Príspevky: 1199
- Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59 Zdieľať na Facebook
Tu komoru so zhavicmi malo aj Mondeo 3 generacie (2000-2007), takze toto moze mat kludne tiez.. Skorej je otazka v akom stave budu tie zhavice po rokoch prevadzky. Mne sa motor ohrieval rovnako a ich vymena urobila zazrak.. Do 5km motor v prevadzkovej teplote aj najvacsom mraze.. Druhy rok po vymene tak do 10 a minulu zimu amen, rovnake jak pred vymenou.
Mal aj noznost sa odviest na S-maxe s tymto motorom a ten mal prevadzkovu tiez za cca 5-6km. Hladaj po rurach a hadiciach alebo v nejakom servisnom manuale.
Mal aj noznost sa odviest na S-maxe s tymto motorom a ten mal prevadzkovu tiez za cca 5-6km. Hladaj po rurach a hadiciach alebo v nejakom servisnom manuale.
-
- Príspevky: 1207
- Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23 Zdieľať na Facebook
potvrdzujem, ze moje Mondeo kuri uz po cca. 2km, pridavny ohrev.
motor DW10 120kw.
V najvacsich mrazoch sa pohne stlpec teploty chladiacej kvapaliny asi az po 5 km, a prevadzkovu teplotu dosiahne cca. po 10km. No a samozrejme, je tu este teplota oleja, cely agregat sa zohreje na idealnu teplotu odhadom az po ubehnuti 20km
motor DW10 120kw.
V najvacsich mrazoch sa pohne stlpec teploty chladiacej kvapaliny asi az po 5 km, a prevadzkovu teplotu dosiahne cca. po 10km. No a samozrejme, je tu este teplota oleja, cely agregat sa zohreje na idealnu teplotu odhadom az po ubehnuti 20km
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Keď začneš kalkulovať energetické vyťaženie paliva,tak to ozaj elegantne sedí...že to kúriť bez tých pomocných pakšamétov veľmi ani nemôže.Aby energeticky úsporný diesel začal primerané kúriť po zimnom štarte musí priberať cca 4-5 kW energie len tepelnej.Potom je to takmer zrovnatelné z benzinovým agregátom.Aj tam sú veľké rozdiely,mám druhé auto a to nedobehne ani ten Voyager z webastom,teplo kydá po 500 m,ozaj extrém.Ale zažil som podobné abnormálne ohrievanie u P306 1,8 A/T stará herka okolie r.2000
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1958
- Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných